نتایج جستجو
از الکتاب
- الفرقان ٢٦ (رده ظهور حقایق در قیامت)و ملك خود ميپندارند و اينکه ملكيت جابرانه موقتي است تا زمان ظهور حضرت بقية اللّه و دوره رجعت ائمه که ريشه ظلم و جور كنده ميشود،۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- اصلى است. [شرح:2-3]. و در آيه [فاطر:45]. مراد روى زمين است جمع آن در قرآن ظهور است: [بقره:189]. ظِهرىّ: (به كسر ظ) چيزى است كه به پشت انداخته و فراموشش۵ کیلوبایت (۴۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- سبإ ٤٠ (رده ظهور حقایق در قیامت)مى كنند. دروغگويى و پنهانكارى كفار در قيامت كه روز كشف اسرار است ، از باب ظهور ملكاترذيله و عادات بد نفسانى است وجه اينكه مترقين گفتند ما عذاب نمى شويم۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الرحمن ٣٥ (رده ظهور حقایق در قیامت)ب) خداوند «شواظ» و «نحاس» را وسیله منع نفوذ و گریز خلق قرار داده است. ۶ - ظهور و تجلى اقتدار الهى بر خلق، در صحنه قیامت (یرسل علیکما ... فلاتنتصران) ۷ -۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- ابراهيم ٤٨ (رده ظهور حقایق در قیامت)انسانها در برابر خداوند در قیامت به معنی ظهور تمام وجود انسان و درون و برونش در آن صحنه است. البته تعبیر بروز و ظهور در مقایسه با تفکر ما است، نه با مقایسه۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- طه ١٠٤ (رده ظهور حقایق در قیامت)انسان ها در قیامت وجود دارد. ۷ - ملکات و تفاوت هاى انسان ها، در قیامت نیز بروز و ظهور خواهند داشت. (إذ یقول أمثلهم طریقة ) «أمثلهم طریقة» بیانگر خصلت شخصى است۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- مىبرد. لذا فرموده: «لايَحِلُّ لَكُمْ اَنْ تَرِثوُا النِّساءَ كَرْهاً» ولى ظهور آيه در آن است كه انسان به اجبار وارث زن باشد نه اينكه خود زن را به ارث ببرد۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- همچنين است فتيا. راغب گويد فتوى و فتيا جوابى است از احكامى كه محل اشكال است. ظهور آيات قرآن در مطلق بيان حكم جواب است در مقابل سؤال خواه از احكام باشد خواه۲ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
- اشاره به توجیهات ناروا و راه هاى فرارى است که مشرکان در برابر آیات پروردگار و ظهور بلاها و نعمت ها مى اندیشیدند. «راغب» در «مفردات» مى گوید: اَلْمَکْرُ صَرْفُ۷ کیلوبایت (۷۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹
- تشبيه شده. ولى فرض اول بهتر است مثل [هود:102]. نزول سوره عبس [عبس:1-11]. ظهور اين آيات بىشك در ملامت است كه شخص در ارشاد مردم ميان غنى و نابينا فرق گذاشته۹ کیلوبایت (۹۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- الجاثية ٣٠ (رده ظهور حقایق در قیامت)آثار علاقه به رستگارى ۱۱ عمل صالح: آثار عمل صالح ۶ قیامت: اضطراب در قیامت ۴; ظهور حقایق در قیامت ۵; ویژگیهاى قیامت ۵ گناهکاران: حسابرسى اخروى گناهکاران ۲ مؤمنان:۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۵۳ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۲
- «درس-ادريس» صحبت شده است. اهل لغت آن را در علوّ مقام و علوّ مكان هر دو گفتهاند ولى ظهور همه آيات در علوّ مقام است. غير از آيه فوق. راغب گفته: معنى هُوَالْعَلِّىُ۶ کیلوبایت (۵۹۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- مريم ٣٨ (رده ظهور حقایق در قیامت)«أبصر» صیغه هاى تعجب هستند، یعنى چقدر شنوا و بینا هستند!؟. ۲- قیامت، روز ظهور و بروز حقایق است. (أسمع بهم و أبصر یوم یأتوتنا) ۳- قیامت، روز حضور مردم در۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- القلم ٤٣ (رده ظهور حقایق در قیامت)به صحنه قیامت آوردند با این حال چگونه قدرت بر سجده دارند. تفسیر آیات ۱ - ظهور و بروز ذلّت و ترس، در دیدگان کافران و مشرکان در عرصه قیامت (خشعة أبصرهم)۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۷۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۷
- ابراهيم ٥١ (رده ظهور حقایق در قیامت)خداوند اقوال گوناگون مفسرين در معناى مبدل شدن زمين و آسمانها معناى بروز و ظهور خلق براى خداوند در روز قيامت (و برزو الله الواحد القهار) پاداش و كيفر هر۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- الزخرف ٣٨ (رده ظهور حقایق در قیامت)قیامت، عرصه حضور انسان در پیشگاه الهى است. (حتّى إذا جاءنا) ۶ - قیامت، عرصه ظهور حقایق، براى انسان ها (و یحسبون ... حتّى إذا جاءنا قال یلیت ) ۷ - قیامت، عرصه۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- اعناق در آيه به معنى اشراف است. طبرسى آن را يكى از چند احتمال شمرده. ولى ظهور آيه مىرساند كه اعناق به معنى گردنهاست و خضوع اعناق عبارت اخراى خضوع صاحبان۲ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- دوم آن توبه است؟ در باره ناقه صالح آمده [شعراء:157]. گفتهاند ندامت بعد از ظهور علامت عذاب بود و گرنه پس ازعقر ناقه، صالح «عليه السلام»را مسخره كردهاند۲ کیلوبایت (۱۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- قرآن و قيام مهدى (عليه السلام ) روايات اسلامى پيرامون ظهور مهدى (عليه السلام ) اثرات سازنده انتظار ظهور مهدى (عليه السلام ) مفهوم انتظار نخستين فلسفه - خودسازى۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الشورى ٤٦ (رده ظهور حقایق در قیامت)عذاب اخروى ظالمان ۱; موانع نجات اخروى ظالمان ۵ عمل: آثار عمل ۷، ۸ قیامت: ظهور حقایق در قیامت ۳; ویژگیهاى قیامت ۳ گمراهان: گمراهان در جهنم ۲; موانع نجات۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۴۵ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۸