نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۵۰۱ - ۵۲۰ از ۱٬۶۵۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آسمان يكى از آيات الهى است ذكر نعمت خانه ، پوست و پشم و كرك و موى حيوان و... وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • علم او به آنكه خداوند سبحان اقوى و اقدر و بجا مى‌آورد آنچه قادر بر آنست بر وجه احسن و اكمل، پس راضى شود به آنچه خدا بجا آورد، و با وجود بر اين سعى و كوشش
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • او دعا است معناى ((سلام )) و اينكه سلام از اسماء خداى تعالى است و اشاره به وجه تسميه بهشتبه ((دارالسلام )) بحث روايتى (رواياتى چند در مورد درخواست قرآنى
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • مترتب بر حج (لشهيدوا منافع لهم ) رواياتى ديگر در ذيل آيات راجع به مناسك حج و وجه تسميه خانه كعبه به : ((بيتالعتيق (( آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - ايام معلومات
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • أَمْوَالَهُم فَضْلا اتّخَذ لَهُم أَعْلَم فَضْلِه بِکُم إِلاّ فِي لا لِمَن وَجْه نَبِيّهُم رَسُولُه يَجِدُون فَثَم الْفَوَاحِش وَلَدا سَبِيل مِنْه مُلْکَه
    ۴ کیلوبایت (۳۴۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
  • سيح‌ (۳ بار) ف‌ (۲۹۹۹ بار) جريان و سير در صحاح آمده ساحَ الْماءُ: جَرى عَلى وَجْهِ الْاَرْضِ -ساحَ فى الْاَرْضِ:ذَهَبَ» طبرسى سير با مهلت فرموده:. ساح: چنانكه
    ۴ کیلوبایت (۲۹۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۶
  • ال وَ الْإِکْرَام رَبّک رَبّکُمَا تُکَذّبَان آلاَء فَبِأَي ذِي ذُو اسْم وَجْه يَبْقَى تَبَارَک فَان يَسْأَلُه عَلَيْهَا مَن در حال بارگیری...
    ۴ کیلوبایت (۳۱۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۴
  • بِه أُولٰئِک أَکْثَرُهُم لَهُم عَلِم تَعْزِمُوا مَن کِتَاب عُقْدَة عُقْبَى وَجْه لِعِبَادِي بَيْع خَوْف أَنْفُسِکُم در حال بارگیری...
    ۴ کیلوبایت (۳۱۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
  • مَکْرُهُم هٰؤُلاَء الرّقَاب يَقُول عِبَادِي إِنّکُم الْمُنْکَر يَفْعَلْه کَثِيرا وَجْه أُولٰئِک بَيْن فَأُولٰئِک عَلِيم کَفَى الضّلاَلَة جَعَلْنَا إِلاّ کَفُورا
    ۷ کیلوبایت (۲۸۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
  • حق‌ برنميگردند) ‌در‌ تفسير ‌اينکه‌ ‌آيه‌ بسه‌ وجه‌ زير بايد توجه‌ شود ‌که‌ ‌در‌ گفته‌هاي‌ مفسرين‌ نيست‌ «وجه‌ اول‌» ‌براي‌ انسان‌ دو نحوه‌ چشم‌ و گوش‌ و
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۱
  • ولى اينجا مراد دوام و ثبات ميباشد باجماع امّت و بنظر حقير اين بيان خالى از وجه است زيرا خلود در لغت هم بمعنى دوام و جاويدان و هميشگى ترجمه شده است و در عرف
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • requires Javascript to function. آيات ۱ - ۸ سوره تين مراد از «تين» و «زيتون» و وجه تسميه مكه به «البلد الأمين» منظور از خلقت انسان در «احسن تقويم» چند احتمال
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ‏۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
  • السّلام امر حكيم كه در شب قدر نازل ميشود بيك حكم محكم كه اختلاف در آن بهيچ وجه روى ندهد تفسير شده و خدا ميفرمايد مقدّر ميشود هر امر محكمى در حاليكه امرى
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
  • استهزاء معاد، توسط مشرکان مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • استهزاء معاد، توسط مشرکان مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • نفر بودند كه براى هلاك قوم لوط بر حضرت ابراهيم عليه السّلام نازل شدند «2». وجه تسميه ايشان به مهمان آنكه به صورت مهمان بر حضرت نازل شدند، يا آنكه به نظر
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۷ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۰
  • سبيل تجوز باشد، به جهت مبالغه و تأكيد؛ و معنى آيه مؤول است به يكى از چند وجه: اول- آنكه اعراض از حق چون متمكن و راسخ شده در قلوب كفار، به جهت فرط عناد
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • و هيچ حظى نداريم كه اگر ما را حظى و نصيبى بودى اين قضيه واقع نشدى. بيان: وجه ترقى از مغروم به محروم آنست كه محروم كسى را گويند كه هيچ چيز نداشته باشد،
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۰
  • استهزاء معاد، توسط مشرکان مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶