نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۵۰۱ - ۵۲۰ از ۱٬۲۶۵
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • دليل‌ ديگري‌ ‌است‌ ‌بر‌ لزوم‌ محبت‌ زيرا محبّت‌ كساني‌ ‌که‌ وسيله‌ هدايت‌ بشر براه‌ رستگاري‌ و سعادت‌ و مبشر ‌او‌ بفيوضات‌ و نعم‌ الهي‌ ‌در‌ آخرت‌ ميباشند
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • كه درمعناى آن گرفته شده است هر نعمتى كه خدا اعطا مى كند، رحمتى از او است و بشر طلبكار آن نبوده تا با گرفتن آننوميد شده ، كفران بورزد عذابى كه كفار آنرا مسخره
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • ثُمَّ يُعِيدُهُ» 6- همان گونه كه تمام هستى، براى بشر آفريده شده، در آخرت نيز اعاده‌ى خلق براى پاداش گرفتن بشر است. يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ‌
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • تدبير غرض از ذكر اينكه خلقت انسان از نطفه اى ناچيز است بيان بى شرمى و وقاحت بشر است اشاره به فوائد انعام (شتر، گاو، گوسفند) و هدف از خلقت آنها بر خدا است
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • الْکَرْب الْکِفْل انْصُرُوا بَأْسَنَا بَأْسِکُم بَارَکْنَا بَدَأْنَا بَرْدا بَشَر بَعِيد بَعْدَهَا بَغْتَة بَيْنَهُم بَيْنَهُمَا بُرْهَانَکُم بِآلِهَتِنَا
    ۵۱ کیلوبایت (۲٬۴۱۹ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
  • پهناور را مانند فرش و بساط زندگانى گسترده و چه خوب مانند بستر براى استراحت بشر مهيّا و آماده فرموده و از هر موجودى دو صنف از يك نوع يا دو نوع از يك جنس خلق
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۱
  • در حالى كه هر كس در آسمان‌ها و زمين است، تسليم اوست. خداوند، فرمانِ تسليمِ بشر را صادر فرموده است، «فَلَهُ أَسْلِمُوا» «3» پيامبر نيز بايد تسليم خدا باشد،
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • ورزیدند) یاد شده است. ۱۰ - عمل (نیک کردارى و تبه کارى)، عنصر تعیین کننده سرنوشت بشر (و عملوا الصلحت کالمفسدین ... المتّقین کالفجّار) تصریح به عمل صالح و نیز عنوان
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۷۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۳
  • ميشوند و پند ميگيرند. وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُوا الأَلباب‌ِ صاحبان‌ عقل‌ تمام‌ بشر عقل‌ دارند لكن‌ آنهايي‌ ‌که‌ عقل‌ ‌خود‌ ‌را‌ منكوب‌ هواي‌ نفس‌ كردند أَ فَلَم‌
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
  • (152) قالُوا إِنَّما أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (153) ما أَنْتَ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (154) قالَ هذِهِ
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • ولى باز حضرت ابراهيم ديد كه آنها دست بسوى غذا دراز ننمودند با آنكه بصورت بشر بودند و چون در آنزمان معمول بود كه اگر ميهمان از تناول غذاى ميزبان خود دارى
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • مدینه بیرون آمدند وقتى که به نزدیکى بدر رسیدند پیامبر شبانه دو نفر را بنام بشر بن ابى الرغیا و مجدى بن عمر را براى بدست آوردن اخبار مربوط بقافله مأمور نمود
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • و گاه به فصل ، وجود دارد. در شدائد و سختى ها، روى آوردن به خدا از فطريات بشر است . نكاتى چند كه از توضيحات قبلى روشن گرديد. بيان عدم منافات آيه مورد بحث
    ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • از امور غیبى است; یعنى، حقیقت آن اکنون بر بشر نامعلوم است. ولى خداوند براى نزدیک کردن این معرفت غیبى به ذهن بشر، نمونه هاى مثالى از آن را در جهان طبیعت قرار
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۳ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
  • انقلاباتى بشر شد پس قرار داد خداوند او را صاحب اولاد ذكور كه نسب بآن معلوم ميشود و صاحب اولاد اناث كه مصاهرت بآن حاصل مى‌گردد يا پيوند داد بشر را با يكديگر
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • مردم كه ما بدست قدرت خود خلق نموديم براى آنها شتر و گاو و گوسفند را كه دست بشر در آفرينش آنها بهيچ وجه بكار نرفته و بحكم ما مالك و مسلّط و متصرّف واقعى در
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • زيانكاري‌. (وَ أَرادُوا بِه‌ِ كَيداً): اراده‌ ‌در‌ بشر مقدمه أخيره‌ مقارن‌ ‌با‌ فعل‌ ‌است‌ چون‌ افعال‌ بشر افعال‌ اختياري‌ ‌است‌ و مقدّماتي‌ دارد أوّل‌ تصوّر
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • آدم و براى عالم بشريت بوده است . بيان اين كه خلقت آدم در حقيقت ، خلقت جميع بشر بوده است و اشاره بهاقوال ديگرى كه در توجيه نسبت دادن خلقت آدم به همگان گفته
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • تكلم خدا با موسى (ع ) و چگونگى آن تورات نسبت به معارف و شرايعى كه مورد نياز بشر است كتاب كاملى نيست مقصود از جمله : (( ساءريكم دارالفاسقين (( در آيه شريفه
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • لازمۀ اعتقاد به آفريدگار، تصديق قيامت و معاد است مرگ از سوی خداوند، برای بشر مقدر شده است علم به دنيا و ویژگی های آن، مسلتزم اذعان به معاد است اثبات ربوبيت
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷