نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۵۱ - ۷۰ از ۸۳۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • تشبيه شده. ولى فرض اول بهتر است مثل [هود:102]. نزول سوره عبس‏ [عبس:1-11]. ظهور اين آيات بىشك در ملامت است كه شخص در ارشاد مردم ميان غنى و نابينا فرق گذاشته
    ۹ کیلوبایت (۱٬۰۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۲
  • «درس-ادريس» صحبت شده است. اهل لغت آن را در علوّ مقام و علوّ مكان هر دو گفته‏اند ولى ظهور همه آيات در علوّ مقام است. غير از آيه فوق. راغب گفته: معنى هُوَالْعَلِّىُ
    ۶ کیلوبایت (۵۹۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
  • خدا از بنى نضير بر پيامبرش برگردانده شما اسبان و شتران بر آنها نتاختيد... ظهور آيه اول آن است كه فى‏ء (اموال و زمين هائيكه بدون جنگ از كفار رسيده) مال رسول
    ۷ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۷
  • هود ١٠٥ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    )) و معناى تكلم در قيامت بيان اينكه دروغ گفتن مشركين در روز قيامت از باب ظهور ملكات است وجه جمع بين آياتى كه تكلم در روز قيامت را اثبات مى كنند با آياتى
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • الرحمن ٣٣ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    فرشتگان فرا گرفته‌اند- و راهی برای فرار از چنگال عدالت نیست.» تفسیر آیات ۱ - ظهور حاکمیت الهى بر جن و انس، به هنگام برپایى قیامت (یمعشر الجنّ و ... لاتنفذون)
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۳ واژه) - ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
  • الشورى ٤٤ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    در گرداب گمراهى (و من یضلل اللّه ... و ترى الظلمین) ۱۰ - هنگامه عذاب، لحظه ظهور و بروز بى پناهى گمراهان ستم پیشه است. (فما له من ولىّ من بعده و ترى الظلمین
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
  • الكهف ١٠٥ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    عبارت است از مترتب نشدن جزاى اعمال خيريه سابقه و قبول نشدن آن از ابتدا به سبب ظهور كفر لاحق و متحقق نشدن مشروط، يعنى ثواب به سبب نبودن شرط، يعنى موافات. و اما
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • الزمر ١٥ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    أنفسهم و أهلیهم یوم القیمة ألا ذلک هو الخسران المبین) ۱۰ - قیامت، صحنه بروز و ظهور سعادت واقعى و سودبخشى و یا خسارت آفرینى عمر آدمى (إنّ الخسرین الذین خسروا
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۹۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
  • النبإ ٣٨ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    در قیامت، نشانگر برخوردارى از رحمت گسترده او است. (من أذن له الرحمن) ۱۰ - ظهور سلطه کامل خداوند بر تمام موجودات، در قیامت (لایتکلّمون إلاّ من أذن له الرحمن)
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ‏۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۶
  • الشعراء ١٠١ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    دنيا از ارتكاب امرى كه موجب رسوائى و خوارى او در قيامت شود كه روز بعث مردم و ظهور سرائر آنها است و در آنروز هيچ مال و اولادى فائده ندارد چون آنجا كسى داراى
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • النحل ٨٤ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    آزار خاندان نبوّت كوتاهى ننمودند و حقيقت كفران نعمت و كمال كفر در اين دسته ظهور و بروز پيدا كرد لذا از آنها بجمع معرّف تعبير شده است و بنابراين ضمير هم بظاهر
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • المجادلة ٦ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    دنياست، «كُبِتُوا» و هم در آخرت. «يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ» 2- معاد، صحنه ظهور قدرت و علم الهى است. «يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعاً» نشانه قدرت و «فَيُنَبِّئُهُمْ»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
  • الجمعة ٨ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    ۴; وسعت علم خدا ۵ عالم شهود :۴ عالم غیب :۴ عمل: حسابرسى اخروى عمل ۷ قیامت: ظهور حقایق در قیامت ۸; علم به عمل در قیامت ۸ مرگ: حتمیت مرگ ۱; عمومیت مرگ ۱ یهود:
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
  • اصلى است. [شرح:2-3]. و در آيه [فاطر:45]. مراد روى زمين است جمع آن در قرآن ظهور است: [بقره:189]. ظِهرىّ: (به كسر ظ) چيزى است كه به پشت انداخته و فراموشش
    ۹ کیلوبایت (۵۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • همچنين است فتيا. راغب گويد فتوى و فتيا جوابى است از احكامى كه محل اشكال است. ظهور آيات قرآن در مطلق بيان حكم جواب است در مقابل سؤال خواه از احكام باشد خواه
    ۲ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
  • المائدة ١٤ (رده ظهور حقایق در قیامت)
    نبودند يصنعون را به يعملون تفسير نموده و آگاه نمودن را عبارت از جزاى اخروى و ظهور اعمال ناشايسته آنها در روز قيامت دانسته‌اند و بنظر حقير بملاحظه آنچه مشهود
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • قرآن و قيام مهدى (عليه السلام ) روايات اسلامى پيرامون ظهور مهدى (عليه السلام ) اثرات سازنده انتظار ظهور مهدى (عليه السلام ) مفهوم انتظار نخستين فلسفه - خودسازى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • سليمان آنچه مى‏خواست از كاخها، مجسّمه‏ها و كاسه‏هايى به بزرگى حوضها مى‏ساختند. ظهور تماثيل در اعم است آيا در شريعت تورات مجسّمه ساختن جايز بود كه سليمان دستور
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
  • رخ دهنده. قیامت آن روز حق و حقیقت است (که حقوق خلق و حقایق امور در آن به ظهور رسد). آن روز ثابت و حق [که وقوعش حتمی و تردیدناپذیر است،] آن روز بر حق. حاقه‌
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ‏۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
  • رفته است مثل [انبیاء:63]. قبول عمل از غيرمسلمان در قرآن مجيد آياتى هست كه ظهور آنها قبول عمل ازمسلمان و غيرمسلمان هردو است. و عمل صالح به هردو گروه مفيد
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷