نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۱۱۸
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • به شهر نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان ودست يافتن كفار به آنان با اينكه تقيه وتظاهر به كفر از روى اضطرار جايز است سبب نگرانى وبيم اصحاب كهف چه بوده است
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ‌به‌ اجبار و اكراه‌ ‌آنها‌ ‌را‌ وادار بسحر كرده‌ ‌بود‌ علنا بدون‌ خوف‌ و تقيه‌ اظهار كردند ‌که‌ ‌ما ايمان‌ آورديم‌. (قالُوا آمَنّا) آنهم‌ چه‌ ايماني‌ ‌که‌
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • قيامت هركسى به فكر خود بوده و از خود دفاع مى كند بحث روايتى (رواياتى درباره تقيه در ذيل آيه : ((الا من اكره ...)) ونزول آن درباره عمار ياسر و...) تفسیر آیات
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • هستند ‌که‌ تعبير برجلين‌ ‌من‌ قريش‌ فرموده‌ و اسامي‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ذكر نفرموده‌ تقية و جنود ‌آنها‌ اتباع‌ ‌آنها‌ ‌تا‌ زمان‌ ظهور حضرت‌ بقية اللّه‌ «الَّذِين‌َ
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • از شما كافرند در باطن، و مؤمنند در ظاهر، مانند منافقان، يا بعكس كه در حال تقيه اظهار كفر نمايد و در باطن مؤمن باشد مانند عمار ياسر. حاصل آنكه مكلفان بر
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • و متدينين: زمانى به مجاهده و مدافعه، و گاهى به مداهنه و مصالحه، و وقتى به تقيه، و زمانى به غيبت؛ و تمام آنها منطوى بر مصالح باشد، اگرچه هيچكس بر آن اطلاع
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • به زانيه‌هاى مشهوره، و اخبار داله بر عدم جواز مگر بعد از توبه محمول است بر تقيه يا حمل بر كراهت باشد به جهت ضعف سند آنها و عمل نكردن اصحاب. الزّانِي‌ لا
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • ‌در‌ دربار سلطان‌ جائر قبول‌ ولايت‌ عهد كردي‌! چرا حضرت‌ صادق‌ و ساير ائمه‌ تقيه‌ مي‌كردند و امثال‌ اينها و جواب‌ دندان‌ شكن‌ ‌آنها‌ اينست‌ ‌که‌ ‌اگر‌ ‌خدا‌
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • يعفور، گويد: شنيدم امام صادق (ع) مى‏فرمود: تقيّه سپر مؤمن است، تقيّه نگهدار مؤمن است، ايمان ندارد كسى كه تقيّه ندارد، به راستى بنده‏اى است كه حديثى از ما
    ۷ کیلوبایت (۳۸۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
  • متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • ((دون )) در جمله ((من دون المؤ منين )) جمله اى كه دلالت بر جواز و مشروعيت ((تقيه )) مى كند تهديد و تحزير شديد به كسانى كه كافران را ولى و دوست مى گيرند خداوند
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بايد توجه داشت «تقيه » انواعى دارد، تنها يك نوع از آن «تقيه خوفى » است كه طبق آيه فوق در مورد دعوت انبياء و ابلاغ رسالت منتفى است . ولى تقيه اقسام ديگرى نيز
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
  • متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷