نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۱۱۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • شده يا مراد انكسار و افتادگى اعناق است و چون جزء آنها است با آن معامله ذوى العقول در جمع شده و در چند روايت از ائمه اطهار عليهم السلام كلمه آيه بعلائم حتمى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • تعبير باكثر چيست‌! (جواب‌) بعض‌ مفسرين‌ گفتند ‌براي‌ خروج‌ اطفال‌ و نواقص‌ العقول‌ و كساني‌ ‌که‌ دعوت‌ بآنها نرسيده‌ ‌است‌ لكن‌ ‌اينکه‌ جواب‌ تمام‌ نيست‌
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • از جمله معبرات كائنات الأرض، عالم نبات است كه مشتمل بر غرايب و عجائب محير العقول است بسبب آنچه در آن است از نظام محكم و اسرار و حكم. تفكرنما در كيفيت تقليب
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • تسبيح‌ تكويني‌ كردند چون‌ تشريعي‌ منوط بعقل‌ و شعور و معرفت‌ ‌است‌ و ذوي‌ العقول‌ منحصر بملائكه‌ و جن‌ و انس‌ ‌است‌ چنانچه‌ حكما ‌هم‌ همين‌ عقيده‌ ‌را‌ اتخاذ
    ۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • كه در آن مدار مانند شناگر با اراده بسرعت حركت ميكنند لذا از آنها بجمع ذوى العقول تعبير فرموده چنانچه در سوره يوسف عليه السّلام هم و الشمس و القمر رأيتهم
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • از جنس خدايانشان و غير آنها و ظاهر ما تعبدون بملاحظه لفظ ما كه در غير ذوى العقول استعمال ميشود و آنكه مقصود بخطاب كفّار مكّه‌اند كه بت‌پرست بودند و آنكه
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • ما فِي‌ السَّماوات‌ِ وَ ما فِي‌ الأَرض‌ِ نوع‌ مفسرين‌ گفتند تسبيح‌ ذوي‌ العقول‌ ملك‌ جن‌ انس‌ قولي‌ ‌است‌ و تسبيح‌ ‌غير‌ ‌آنها‌ تكويني‌ ‌است‌ ‌يعني‌ وجود
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • ‌شده‌ بلكه‌ بعضي‌ ‌الي‌ الابد وَ مَن‌ نُعَمِّره‌ُ ‌من‌ ‌از‌ ‌براي‌ ذوي‌ العقول‌ ‌است‌ لكن‌ مراد انسان‌ ‌است‌. نُنَكِّسه‌ُ فِي‌ الخَلق‌ِ و بنظر ميآيد ‌که‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • پهنه آسمان نیز جنبندگان زنده موجود و فراوانند. «جَمْعِهِمْ»: گرد آوردن ذوی‌العقول، یعنی انسانها، برای حساب و کتاب قیامت. مراد گرد آوردن انسانها (نگا: نساء
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
  • يُؤْتُونَ، يُطِيعُونَ» (فعل مضارع رمز استمرار است) «1». حشر، 14. «2». تحف‌العقول، ص 237. جلد 3 - صفحه 464 8- كسانى‌كه ديگران را به كارهاى خوب دعوت مى‌كنند،
    ۶۰ کیلوبایت (۴٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • برهان. توحید صدوق، ص ۴۵۵، ح ۶، ب ۶۷; نورالثقلین، ج ۳، ص ۱۹۶، ح ۳۵۲. تحف العقول، ص ۴۸۴; بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۳۷۵- ، ح ۲.
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • كتاب‌ گنجايش‌ ذكر ‌آنها‌ ‌را‌ ندارد ‌هر‌ كس‌ طالب‌ ‌است‌ رجوع‌ بكتاب‌ مرآت‌ العقول‌ مجلد اول‌ نمايد صفحه‌ 15 ‌که‌ ‌در‌ حاشيه‌ متن‌ حديث‌ ‌را‌ ذكر فرموده‌ و
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • اشكال‌ و جواب‌ ‌هر‌ دو مخدوش‌ ‌است‌ و توضيح‌ كلام‌ اينكه‌ شهود منحصر بذوي‌ العقول‌ نيست‌ تمام‌ مخلوقات‌ نفس‌ وجود ‌آنها‌ شهادت‌ بوجود صانع‌ و وحدانيت‌ ‌او‌
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • آن منزه باشد. فرمود حضرت پيغمبر صلى اللّه عليه و آله انّ اللّه احتجب عن العقول كما احتجب عن الابصار. بدرستى كه ذات سبحانى محجوب است از عقول، چنانچه مستور
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳