نتایج جستجو
از الکتاب
- خفي نام ميگذارند بلكه از شرك جلي بدتر است زيرا علاوه بر شرك نفاق هم هست، و آيات و اخبار در حرمت آن بسيار است و از براي ريا۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- كواء از امير المؤمنين عليه السّلام از صفت اسلام و ايمان و كفر و نفاق سؤال كرد، پس حضرت فرمود «اما بعد فان اللّه تعالي شرع الاسلام۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- تفسیر:المیزان جلد۷ بخش۱۵ (بخش مردم از قوم رسول خدا كه براى نخستين بار نفاق ورزيده ، مخالفت و اعتراض كردند وراه مخالفت را براى سايرين باز كردند.)ثُمَّ يَبْعَثُكمْ فِيهِ لِيُقْضى أَجَلٌ مُّسمًّى .... از آنجايى كه در جمله قبل خوابانيدن را توفى ناميده بود، در اين جمله بيدار كردن را « بعث » ناميد، تا۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۶
- بنابراين مفهوم آيه چنين است : «سرانجام حمل اين امانت اين شد كه گروهى راه نفاق بپويند و گروهى راه شرك و به خاطر خيانت در اين امانت الهى به عذاب او گرفتار۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۵۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۱
- حضرت با جمعى از مؤمنين به كعبه توجه نمودند، باقى به جهت ضعف و سستى ايمان و نفاق بر حال خود ماندند؛ و لذا در وصف آن حضرت واقع شده: المصلىّ الى القبلتين: نماز۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمى أَبْصارَهُمْ» «۱»؛ يعنى: «پس آيا متوقّع است از شما، اى اهل نفاق! (و مراد اين است كه: البتّه __________________________________________________۱۷ کیلوبایت (۱٬۱۷۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
- اسميه ، و نيز استفاده از «ان » و «لام تاءكيد» همه نشان مى دهد كه «دروغ » و «نفاق » چنان به هم آميخته است كه جدائى در ميان اين دو ممكن نيست ، هميشه منافقان۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- در «مفردات » مى گويد: «خيانت » و «نفاق » يك حقيقت است ، جز اينكه «خيانت » در مقابل «عهد و امانت » گفته مى شود، و نفاق در مسائل دينى . تفسير نمونه جلد ۲۴۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۲۸ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
- احزاب و تضعيف آنان شد. تفسير نمونه جلد ۱۷ صفحه ۲۵۹ ز - داستان نعيم بن مسعود و نفاق افكنى در لشكر دشمن ! «نعيم » كه تازه مسلمان شده بود و قبيله اش طايفه «غطفان۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۸۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۶
- معنى گمراهى و بعضى به معنى تسلط سلطان ظالم ، و سر انجام بعضى به معنى بلاى نفاق كه در قلب انسان آشكار مى شود دانسته اند. اين احتمال نيز وجود دارد كه منظور۲۵ کیلوبایت (۲٬۹۶۲ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- انباز نسازم، شما نگوئيد او سودش كمتر و دفاعش سستتر است كه سزاوار نام شرك و نفاق ميگرديد. و اما اينكه گفتيد: من شجاعترين پهلوانان عربم و شما از لعنت و نفرينم۶۴ کیلوبایت (۴٬۶۰۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- إِنَّ هَذَا سُحْتٌ وَ تَعْلِيمَهُنَّ كُفْرٌ وَ اَلاِسْتِمَاعَ مِنْهُنَّ نِفَاقٌ وَ ثَمَنَهُنَّ سُحْتٌ۴ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۹
- إِنَّ هَذَا سُحْتٌ وَ تَعْلِيمَهُنَّ كُفْرٌ وَ اَلاِسْتِمَاعَ مِنْهُنَّ نِفَاقٌ وَ ثَمَنَهُنَّ سُحْتٌ۴ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۲
- إِنَّ هَذَا سُحْتٌ وَ تَعْلِيمَهُنَّ كُفْرٌ وَ اَلاِسْتِمَاعَ مِنْهُنَّ نِفَاقٌ وَ ثَمَنَهُنَّ سُحْتٌ۴ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- عَبْدِ اَللَّهِ ع مَا عَمَلُكَ قُلْتُ حَنَّاطاً وَ رُبَّمَا قَدِمْتُ عَلَى نَفَاقٍ وَ رُبَّمَا قَدِمْتُ عَلَى كَسَادٍ فَحَبَسْتُ قَالَ فَمَا يَقُولُ مَنْ قِبَلَكَ۴ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- منافقان، ايمانشان زبانى بوده و توانسته اند نفاق خود را از ديگران پنهان بدارند، (چون بعضى از منافقان معروف به نفاق بودند، و بعضى از آن ها معروف به ايمان)،۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۱۸ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۶
- گفتند، اما قرآن مى فرمايد: مطلب همانست كه آنها مى گويند، زيرا بواسطه كفر و نفاق دلهاى آنها در حجابهائى از ظلمت و گناه و كفر قرار گرفته و خداوند آنها را از۲۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- روايات گناهان متعددى به عنوان موانع استجابت دعا ذكر شده از جمله سوءنيت ، نفاق ، تاءخير نماز از وقت ، بدزبانى ، غذاى حرام ، و ترك صدقه و انفاق در راه خدا۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
- نكته توجه داشت كه اولا با ظهور حق و آشكار شدن آن ، باطل يعنى شرك و كفر و نفاق و آنچه از آن سرچشمه مى گيرد، بى رنگ مى گردد، و اگر به حيات خود ادامه دهد۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- هستند و شايد كسانى باشند كه از اول با ايمانى ضعيف، ايمان آوردند، سپس به سوى نفاق متمايل شده و در آخر، بعد از ايمان، به سوى كفر برگشته اند. ترجمه تفسير الميزان۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۶ واژه) - ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۶