نتایج جستجو
از الکتاب
- نسبت به احكام و افعال ما حاكميت دارند ولى خداوند محكوم به اين جهات نيست . وجه ارتباط اين آيه با ماقبل خودش . معناى خزائن غيب و مراد از (( مفاتح الغيب ))۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- Tabber requires Javascript to function. آيات ۴۸ - ۷۷ سوره انبياء اشاره به وجه تسميه ((تورات (( به : فرقان ، ضياء و ذكر مقصود از اينكه قرآن ((ذكر مبارك ((۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- آسمان يكى از آيات الهى است ذكر نعمت خانه ، پوست و پشم و كرك و موى حيوان و... وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- نيز قرائت شده و آن جمع جمال است كه آن جمع جمل است يعنى شتر نر و بنابر اين وجه شبه، زيادى هم هست واى بحال كسانيكه آتش جهنّم را تكذيب ميكنند و منكر آن ميشوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- وصف مؤ منين به اعراض از لغو كنايه از علّو همت و كرامت نفس ايشان است. معنا و وجه ((والذين هم للزكوة فاعلون )) زكوة ، يكى از بزرگترين عوامل تقارب طبقات جامعه۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- ۲۵ سوره زخرف ردّ اين پندار مشركان كه خدا فرزند دارد و ملائكه، دختران اويند وجه توصیف ملائكه با عبارت «عِبَادُ الرّحمان» مغالطۀ مشركان، برای بت پرستی خود۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- function. آيات ۱ - ۲۰ سوره بلد حقيقتى درباره خلقت انسان كه در سوره «بلد» آمده سه وجه در معناى آيه: «و أنت حلّ بهذا البلد» بيان اين كه سوگند «و والد و ما ولد»،۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
- غار ونقد وبررسى آن وجه اينكه با ديدن وضع اصحاب كهف قلب انسان مملواز رعب وترس مى شود بيان غايت وهدف از بعث (بيدار كردن ) اصحاب كهف چند وجه ديگر درباره غايت۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- بیایید تا آنچه خدا بر شما حرام کرده همه را بر شما بخوانم، و آن اینکه به هیچ وجه شرک به خدا نیاورید، و به پدر و مادر احسان کنید، و دیگر اولاد خود را از بیم۷۷ کیلوبایت (۶٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- و براى شما نفرين كند كار شما ضايع خواهد بود. ولى آنچه ما گفتيم از اين دو وجه بهتر است. ملاحظه آيه ما قبل كه دربارهاجازه خواستن از رسول خدا در تخلّف از۱۸ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- معرفتى كه در دنيا نمودهاند و آنجا صحبت لغو و بيهوده و چرند و بىاساس بهيچ وجه وجود ندارد كه كسى بزند يا بشنود و همچنين دروغ و غيبت و فحش و افترا و تهمت۱۳ کیلوبایت (۸۹۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- معرفتى كه در دنيا نمودهاند و آنجا صحبت لغو و بيهوده و چرند و بىاساس بهيچ وجه وجود ندارد كه كسى بزند يا بشنود و همچنين دروغ و غيبت و فحش و افترا و تهمت۱۳ کیلوبایت (۹۰۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- است اقول ديگرى نيز در اين باره هست كه بايد در كتب ديگر ديد در المنار چهار وجه و در مجمع وجوهى نقل شده است. معنى آيه اول: مسيح عيسى بن مريم فقط پيامبر خدا۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- ندمان و نديم و هر دو بيك معنى اند و چون صيغه دو اسم مختلف باشد تكرار آنها بر وجه تأكيد جايز است چنان كه گفتهاند: جاد مجّد تنها فرق آن است كه رحمن مختص به۱۳ کیلوبایت (۱٬۴۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- أَكْبَرُ تَفْضِيلاً «21» انْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنا: بنگريد به ديده اعتبار كه بر وجه حكمت و مصلحت چگونه افزونى دادهايم. بَعْضَهُمْ عَلى بَعْضٍ: بعض آدميان را۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بردبارى كنند به جهت احتساب اجر و ثواب الهى. قالُوا إِنَّا لِلَّهِ: گويند بر وجه اعتراف به انقياد حكم قضا و تسليم و رضا بدرستى كه ما مملوك و مخلوق او هستيم،۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان مفاد آيه : ((يعلمون ظاهرا من الحيوة۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اینان فقط مقدارى شتر و اثاثیه با خود حمل نمایند و نیز دستور داد که به هیچ وجه اسلحه با خود همراه نداشته باشند و خداوند درباره آنها این سوره و آیه را نازل۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۰۳ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۳
- كاران را به عفو از عقاب، مهربان است به ايشان به تفضل و اعطاى ثواب. تنبيه: در وجه تأخير يعقوب استغفار را وجوهى است: اول آنكه خواست تا بشناسد حقيقت توبه آنها۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- ۴۸، سوره احزاب معنى و مراد از ذكر و تسبيحى كه مؤ منان بدان امر شده اند و وجه اينكه فرمود: ((سبحوهبكرة و اصيلا)) مقصود از درود فرستادن خدا بربندگان كه بسيار۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰