نتایج جستجو
از الکتاب
- اين اختلاف در انتخاب، موجب اختلاف در كيفر و پاداش الهى مىشود. و طبيعتاً حكمت اقتضا مىكند كه دو گروه يكسان ديده نشوند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۰۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۶
- البلاغه (ميرزا حبيب الله الهاشمى الخوئى، مكتبة الاسلامية) ج 21 ص 111 تا 116 حكمت 73. همچنين اين روايت را علامه مجلسى در بحار الانوار ج 87 ص 156 روايت 41 بنقل۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- بخواهد توسعه ميدهد و تضييق مينمايد ولى بيشتر مردم چون حكمت آنرا نميدانند و نميدانند كه اين از روى حكمت و مصلحت است تصوّر ميكنند براى محبّت است كه ما بآنها۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- خداوند، صنعت و حكمت و معرفت و هدايت را بهم درآميخته است. (بلندى نخل و زيبايى شكوفههايش، نشانه صنعت و هنر الهى است. رزق بودن ميوهها، نشانه حكمت الهى و از زمين۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- شد در سدرة المنتهي که آيات كبراي الهي را مشاهده كند در واقع حكمت معراج پيغمبر (ص) دو چيز بود يكي اينكه اسراري باو سپرده شد که هيچ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۹۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۲
- شد در سدرة المنتهي که آيات كبراي الهي را مشاهده كند در واقع حكمت معراج پيغمبر (ص) دو چيز بود يكي اينكه اسراري باو سپرده شد که هيچ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۲
- بعد از اتمام حجّت از خداوند بر خلق اوضاع عالم را كه تمام اجزاء آن بر وفق حكمت منظّم شده است نميتوان بتقاضاى بيجاى اهل تعصّب و عناد و لجاج تغيير داد خداوند۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۴۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۲
- خوب خير گويند زيرا داپسند است و آدمى بدان ميل مىكند نظير [بقره:269] چون حكمت مرغوب و دلپسند است لذا بدان خير اطلاق شده است. در آيه [آل عمران: 26] ظاهراً۱۳ کیلوبایت (۷۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- Tabber requires Javascript to function. آيات ۲۴۲ - ۲۲۸ ، سوره بقره اشاره به حكمت تشريع عده براى زن مطلقه توضيحى مبسوط پيرامون واژه (قرء) و معناى آن معناى۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- هوامّ، مگر آنكه خداى متعال تكفل فرموده رزق او را، و مىرساند به او بر وجه حكمت و مقتضيات مصلحت. «1» تنبيه: عقل سليم به سير در اقاليم، هر آينه دريابد كه۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- و كرامت و نگرديد مورد ملامت و مذمّت و يكى از امور مجرّبه و محقّقه در علم حكمت و مأثوره در روايات از مقام رسالت چشم زدن است و خداوند در خاتمه اينسوره مباركه۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- هر كه را خواهد با وى فضل نمايد و بخشش فرمايد «1»، هر چه نمايد بر وفق عدل و حكمت باشد و در آن روز فرار و سلطهاى نخواهد بود براى هيچكس؛ چنانكه فرمايد: يُعَذِّبُ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- ناطقه انسان بواسطه آن گوش باطني حقايق معنوي را ميشنود و مواعظ حكمتآميز را استماع ميكند و با آن چشم است که معارف الهي را ميبيند۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۱
- آخرت را، يا عالم است به آنچه بوده و خواهد بود، پس تدبير همه فرمايد بر وفق حكمت. الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ: غالب است بر امر و تقدير، مهربان است بر بندگان خود۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الهى محدوديّت ندارد. «لِما يُرِيدُ» (ناگفته پيداست كه اراده الهى همراه با حكمت است و كارى كه حكيمانه نباشد، اراده نمىكند تا انجام دهد.) فَعَّالٌ لِما يُرِيدُ۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۴
- جاى داشتند كه باد آنرا ميبرد و اينها از قدرت خدا عجيب نيست چون او بمقتضاى حكمت در هر امرى عالم است و امور را بر طبق آن جارى ميفرمايد و نيز گفتهاند تندى۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- الداورى قم) جلد 10 - صفحه 364 بعد از آن استشهاد ديگر فرمايد بر كمال قدرت و حكمت و شمول انعام خود: أَ لَمْ تَرَ أَنَّ الْفُلْكَ: آيا نديدى و علم ندارى قدرت۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- براستى و درستى و غرض صحيح بر وفق حكمت و مصلحت عامّه تامّه نازل فرموده و احكام آن راست و درست و صحيح و متين و بر طبق حكمت و مصلحت است جلد 3 صفحه 399 و با۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- قَدَّرَ فِيها» 3- خداوند براى همهى موجوداتى كه در زمين زندگى مىكنند بر اساس حكمت و به مقدار لازم، روزى قرار داده است. «قَدَّرَ فِيها أَقْواتَها» 4- تقدير۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۴
- ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ به خرده گيرى مشركين در آيه شريفه : ((و اذابدلنا آيه مكان اية .۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹