نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۵۱ - ۲۷۰ از ۳٬۵۲۳
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • [انعام:42-44]. بنابراين «عَفَواْ»در آيه زيادشدن و به فراوانى رسيدن است. اهل تفسير نيز آن را كثرت معنى كرده‏اند الميزان بعيد نمى‏داند كه «عَفَواْ» به‏معنى
    ۶ کیلوبایت (۶۰۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۴
  • الكهف ٢ (رده اهل عذاب)
    رسول اين بود كه بترساند اهل كفر و طغيان را از عذاب شديدى كه در دنيا و آخرت از نزد خداوند صادر و بآنها واصل خواهد شد و مژده دهد اهل ايمان و اعمال صالحه را
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • دشمنى آشكار است. ای اهل ایمان، همه متّفقا در مقام تسلیم خدا در آیید و از وساوس شیطان پیروی مکنید که او همانا شما را دشمنی آشکار است. ای اهل ایمان! همگی در عرصه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • دنيا شكافته شود و اهل آن نازل شوند و ايشان اكثر اهل زمين باشند از جن و انس، و همچنين آسمان دوم و سوم تا هفتم منشق، و اهالى آن بيشتر اهل زمين باشند و تمام
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • و ((اهل ذكر(( در (فسئلوااهل الذكر) بحث روايتى (حديثى از امام رضا عليه السلام درباره حادث و قديم بودن كلام خدا مقصود از اهل الذكر در آيه (فسئلوا اهل الذكر)اهل
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • و رهبانان و اهل شهادت و هوى از اهل حروريه و اهل بدعتند «1». در احتجاج- از حضرت امير المؤمنين عليه السلام از اين آيه سؤال شد، فرمود: كفار اهل كتاب و يهود
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • هود ٦٠ (رده اهل عذاب)
    تكرار شده براى بيان آنستكه اهل ايمان علاوه بر آنكه از عذاب دنيا نجات يافتند از عذاب شديد آخرت هم مأمون شدند و اشاره بآنكه اهل عصيان بهر دو عذاب گرفتار گشتند
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • است از آن حضرت كه «ارجو ان تكونوا نصف اهل الجنة» اميد دارم كه شما نصف اهل بهشت باشيد. و نيز از آن حضرت مروى است كه اهل بهشت صد و بيست صف باشند، هشتاد صف از
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۸۵ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • راست داده شود شادمان به سوى((اهل )) خود باز مى گردد رد پندار آن كس كه نامه اعمالش از پشت سر به او داده مى شود و در دنيا در((اهل )) خود مسرور بود و مى پنداشت
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
  • خواهيم نمود چون آنها خود را اهل كتاب ميدانند و ما اهل كتاب نيستيم چنانچه ايرانيان كه اهل كتاب نيستند بر روميان كه عيسويان و اهل كتابند غالب شدند و پيغمبر
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • داده‏ايد بگيريد و رهاشان كنيد. درباره آيه در «عصم» و در «طعم» ذيل عنوان طعام اهل كتاب و زنان آنها توضيح داه شده است. كافور: در اقرب الموارد گويد: كافور عطرى
    ۱۸ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
  • سازندگان‌ جلد 5 صفحه 320 آنها ميل اهل بهشت را در شكل و ظرفيّت آنظروف اندازه گيرى نموده‌اند بطوريكه أشكال آنها با سليقه اهل بهشت موافق باشد و از مقدار اشتهاى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۰۰ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
  • الحج ٥٧ (رده اهل عذاب)
    نكرده با آنكه عفو مستحبّ است و ترك آن سزاوار نيست خداوند از او ميگذرد چون اهل عفو و مغفرت است و تعبير بعقوبت در دو جا براى جور شدن كلام است و در بديع آنرا
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • اذيت اهل خانه است كه اهل خانه را اذيت كنند و بددهن باشند ايضاً [نساء:19]. طبرسى در ذيل آيه اول از امام رضا «عليه‏السلام» نقل كرده فاحشه آن است كه اهل شوهرش
    ۶ کیلوبایت (۶۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
  • است. بايد دانست يمن در جنوب مكّه و شام در شمال آن واقع است (به طور تقريب). اهل مكّه سالى دو مسافرت داشتند وقت زمستان به يمن و وقت تابستان به شام و اين دو
    ۳ کیلوبایت (۲۴۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
  • العنكبوت ٣٨ (رده شیطان و اهل بصیرت)
    گرديد، و شيطان كارهايشان را در نظرشان بياراست و از راه بازشان داشت با آن كه اهل فكر و بصيرت بودند و عاد و ثمود را [نيز هلاك نموديم‌]. قطعاً [فرجام آنان‌]
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • الشورى ٣٥ (رده اهل عذاب)
    ۲ خدا: تهدیدهاى خدا ۱; محرومان از رحمت خدا ۶; محرومان از عفو خدا ۶ عذاب: اهل عذاب ۳; زمینه عذاب ۵ علم: زمینه علم ۲ کافران: تهدید کافران ۱; حتمیت عذاب کافران
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
  • انسان «يا محمد صلّى اللّه عليه و اله» و مراد آل يس، اهل بيت آن حضرت است. «5» 6- وهب بن نافع از طريق اهل سنت از كادح از حضرت صادق عليه السلام، فرمود: از حضرت
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۲۴ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
  • بر وجود چنين صانعى و براى انتفاع اهل ايمان از آنها خلق شده يا انتفاع از آنها مخصوص باهل ايمان است چنانچه گفته‌اند كه اهل ايمان از آنها منتفع ميشوند و بهره
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۷
  • يَفْتَرِقا» معين مى‏كند كه كتاب و اهل بيت تا قيامت باقى است پس تا قيامت بايد اهل بيت و كتاب باشند و از هم جدا نشوند ولى بودن يكى از اهل بيت همواره ضرورى نيست مخصوصادر
    ۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷