نتایج جستجو
از الکتاب
- او شود و جواب معلوم است كه عبادت آنها نفعى ندارد و مصنوع شخص لايق براى معبوديت نيست و خير و شر و ضرر و نفع و كليه امور بدست خداى واحد قهّار است و آنها۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- وجوهى: 1- خداوند خبر مىدهد بر اقرار و اعتراف او به بندگى خود و ربوبيت و معبوديت خالق و پروردگار. 2- امر نمود عيسى عليه السّلام بنى اسرائيل را به عبادت ذات۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- ميگفتند پروردگار ما خداى يگانه است نه بتهائيكه مشركين مكّه قائل بخدائى و معبوديّت آنها بودند و در بعضى از روايات بخروج ائمه اطهار از اوطان خودشان بظلم ظالمين۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- شفعاء خود ميدانيد مانند عزير و مسيح و ملائكه و قائل بشركت آنها با خداوند در معبوديّت و سلطنت شدهايد ناچار آنها بايد طلب كنند بسوى خداى بزرگ كه صاحب ملك و عرش۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- از دو طرف نزاع ، حق را به خود مى دهد، مشركين ادعا مى كنند كه الوهيت يعنى معبوديت ، حق شركاى ايشان است ، و خداى تعالى ادعاء مى كند كه تنها حق اوست ، و از۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۳۰ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- اله بمعني عبد و اله بمعني معبود است و اينکه معني اشاره بمقام معبوديّت حقّه ذات اقدس باري است که تمام ممكنات سر تعظيم و 1- زيرا۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- الله است )، و ظاهرا لام در كلمه ((الله (( براى اشاره به معناى وصف است (معبوديت ) و جمله ((لا اله الا هو(( تاكيد همان انحصارى است كه در جمله ((هو الله ((۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- صنع و ايجاد را به او نسبت مى دادند. و اما ربوبيت را - كه مستلزم الوهيت و معبوديت است و به خاطر آن، عبادت رب و معبود لازم مى شود - منحصر در ارباب ها و آلهۀ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- ((اللّه معبود حقى جز او نيست (( و يا ((معبود به حق جز او موجود نيست (( و همين معبوديت از شؤ ون ربوبيت ، ولواحق آنست براى اينكه عبادت نوعى تجسم دادن و ترسيم كردن۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸