نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۴۰ از ۴۶۵
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • مفهوم گسترده اى دارد که همه همسران بهشتى را شامل مى شود; همسران زن براى مردان با ایمان و همسران مرد براى زنان مؤمن (دقت کنید). ب‌ (۲۶۴۹ بار) حور (۸ بار)
    ۲ کیلوبایت (۱۲۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۲
  • معناى سربازان مسلح، و «غیر ذات الشوکة» به معناى کاروان غیر مسلح است که اگر مردان مسلحى هم در آن بوده، مسلماً قابل ملاحظه نبوده اند. شوک‌ (۱ بار) [انفال:7]
    ۳ کیلوبایت (۱۹۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
  • مراد از خبيثات و خبيثين زنان و مردان ناپاك است . آيه شريفه بعد از آيات زنا و لعان و افك واقع شده گويا مراد آن است كه مردان و زنان پاك به حكم ايمان از اين
    ۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
  • را براى تقوى آزموده است. [نور:30-31]. اين دو آيه درباره نگاه مردان به زنان و زنان به مردان است ولى چنانكه گفته شد مراد از آن چشم بستن و مثل كور بودن نيست
    ۴ کیلوبایت (۳۸۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۷
  • نسبت سحر به او دادند و هم جنون. به هر حال این روش همیشگى مستکبران است که مردان الهى را به خاطر نوآوریها، حرکت بر ضد مسیر جامعه هاى فاسد، و همچنین نشان دادن
    ۳ کیلوبایت (۲۱۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
  • جز با مردان زناکار و یا مردان مشرک (و الزانیة لاینکحها إلاّ زان أو مشرک) ۵ - حرمت ازدواج زنان معروف به زنا، جز با مردان معروف به زنا و یا مردان مشرک (و
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • به‌راستی مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان باایمان و مردان و زنان خاضع و مردان و زنان راستین و مردان و زنان شکیبا و مردان و زنان خاشع و مردان و زنان صدقه‌دهنده(ی
    ۴۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • مخصوص اشخاص پليد و اشخاص پليد مخصوص كلمات پليد اند. الميزان و بيضاوى آنها را مردان و زنان گرفته‏اند چنانكه در «خبث» گذشت. چون اين آيه پس از آيات زنا و لعان
    ۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
  • به ريزترين مسائل پرداخته است. همچون مردان كه بايد از نگاه آلوده به زنان بپرهيزند، زنان نيز نبايد از روى شهوت به مردان نامحرم بنگرند، بلكه بايد نگاه خود را
    ۱۳۱ کیلوبایت (۱۱٬۱۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • زنان به پرسش خیرخواهانه مردان نامحرم (قالتا لانسقى حتّى یصدر الرعاء و أبونا شیخ کبیر) ۱۱ - لزوم رعایت گزیده گویى از سوى مردان و زنان نامحرم در گفت وگو
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • آوردن کلمه «اربعة» دلالت مى کند که معدود آن، رجال (مردان) هستند ; و «منکم» دلالت بر مسلمان بودن آن مردان دارد. ۵- زنا و مساحقه، عملى بسیار زشت (و الّتى یأتین
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مخصوص اشخاص پليد و اشخاص پليد مخصوص كلمات پليد اند. الميزان و بيضاوى آنها را مردان و زنان گرفته‏اند چنانكه در «خبث» گذشت. چون اين آيه پس از آيات زنا و لعان
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۰۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
  • كه ايمان آورده‌اند، نزد كافران بازشان مگردانيد. زيرا اينان بر مردان كافر حلال نيستند و مردان كافر نيز بر آنها حلال نيستند. و هر چه آن كافران براى اين گونه
    ۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
  • چطور ثابت گشته و بر پا داشته‏اند. نصيب: بهره معين و ثابت [نساء:7]. براى مردان بهره ثابتى است از انچه پدران و مادران و خويشان گذشته‏اند و براى زنان بهره
    ۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
  • مصداق «بِما كَسَبَتْ اَيْديكُمْ» باشند ندارند مثل انبياء و اولياء و شهداء و مردان پاك الهى. مصائب و شدائد آنها نتيجه اعمال بد نيست بلكه سبب بلندى مقام و عظمت
    ۱۰ کیلوبایت (۷۱۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
  • التحريم ١٠ (رده زمینه انحراف مردان)
    همسران محمد(ص)۱۳; هشدار به همسران محمد(ص) ۱۳ مرد: زمینه انحراف مردان ۱۴; زمینه حق ناپذیرى مردان ۱۴ مقام عبودیت :۶ نبوت: اهمیت نبوت ۵ نوح(ع): بى تأثیرى تلاش
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
  • ناگفته نماند به موجب روايات اسلامى و فتواى فقها، زينت با طلا و پوشيدن آن براى مردان حرام و براى زنان بلامانع است براى نمونه يك روايت از حضرت صادق «عليه السلام»
    ۵ کیلوبایت (۲۶۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
  • منقضى گرديد ديگر آنها را (با تهديد يا عدم اخراج از منزل) منع نكنيد كه با مردان ديگر ازدواج كنند. و يا خطاب به كسان زن است (كه مثلا پدر و مادر نگذارند بار
    ۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
  • براى زنان است از معروف نظير آنچه بر عهده آنهاست و مردان را بر آنها برترى و منزلت است. ناگفته نماند مردان طورى آفريده شده‏اند كه اكثراً در قدرت تعقل و تفكر
    ۶ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
  • [اعراف:81]. مراد از شهوت ميل جنسى است يعنى: شما به جاى زنان از روى رغبت و لذّت با مردان مى‏آميزيد؟ شهوت هم مصدر آمده و هم اسم به معنى مطالبه نفس چيزى را كه موافق
    ۲ کیلوبایت (۱۳۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶