نتایج جستجو
از الکتاب
- يلعنكم كما لعنهم. يعنى بايد كه امر بمعروف بكنيد و نهى از منكر نمائيد و دست سفيه را بگيريد و او را به راه حق داريد، و اگر نه، حق تعالى قلوب بعضى شما را بر۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- حضرت ابو طالب و عرضه داشتند تو آقا و بزرگتر مائى برادرزادهات عقلاى ما را سفيه خوانده و خدايان ما را دشنام ميدهد ما خدمت تو رسيديم براى آنكه حكم كنى ميان۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
- ميشمارند و اگر كساني که از اينکه امور اجتناب ميكنند آنها را سفيه و جاهل و كهنه پرست و امل ميشمارند و در باب اصول گفتهايم که علّة۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- او مؤمن امتحن اللّه قلبه للايمان الحديث) خلاصه از آدم احمق و سفيه بايد اعراض نمود زيرا تعقيب باو باعث ازدياد بياحترامي و توهين و هتك۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- وَ جُنُودَهُما كانُوا خاطِئِينَ اما خطاء آنها اينكه بمقداري احمق و سفيه بودند که فرعون بهامان ميگويد براي من قصري بنا كن تا مطلع شوم۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- که مرا خلق فرموده آيا پس از اينکه بيان باز تعقل نميكنيد يا سفيه و بدون عقل هستيد. يا قَومِ لا أَسئَلُكُم عَلَيهِ أَجراً مسئلت اجرت۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- قهار شيطان و اتباعش هم ميگويند ما بتو دستورى داديم خداوند هم دستورى داد مگر سفيه بوديكه قول ما را بر قول خدا ترجيح دادى حال بچش عذاب اليم را كه خودت باختيار۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- نواب انبياء و ائمه، جزئيه مطلقه ولايت اب و جد نسبت بصغير و مجنون و سفيه، جزئيه مقيده قيم مجعول از قبل جد و اب يا از قبل مجتهد علي۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- سفيان را در هفت موطن لعن فرمود 1- سوره البقرة آيه 17 2- دويم سفيه ص 512 جلد 2 - صفحه 97 و در مرض موتش يزيد را لعن فرمود«1» و حضرت۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۴۹ کیلوبایت (۴٬۳۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- شما سفيه نيستند. و نيز حلبى از آن حضرت حديث كند كه فرمود: سفاهت نكنيد زيرا پيشوايان شما سفيه نبودند. و حضرت صادق عليه السّلام فرموده: هر كس شخص سفيه را۴ کیلوبایت (۱۸۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- اموالكم » را پرسيدم فرمود: «من لا تثق به » سفيه كسى است كه مورد اعتماد نباشد)). از اين روايات بر مى آيد كه «سفيه » معنى وسيعى دارد و از سپردن اموال عمومى۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۵۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- مدهيد» پرسيدند، فرمود: آن را ببادهخوران و زنان مدهيد. سپس فرمود: و كدامين سفيه از شراب خوار سفيهتر است!. مصنّف اين كتاب- رحمه اللَّه- گفت: مقصود، كراهت۳ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۳
- که براي آنها معين شده قطع ميشود و اگر بعد از بلوغ و رشد سفيه شدند يا ممنوع التصرف شدند حاكم شرع بايد قيم بر آنها معين نمايد۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- پس فرمود انّك لانت الحليم الرّشيد و شايد مراد آن باشد كه آنها اراده نمودند سفيه و جاهل را و خداوند نقل نمود لفظ آنها را و اعراض فرمود از بيان مراد براى ستّاريّت۸۰ کیلوبایت (۶٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- آيه ۳۴ از سوره اسراء آمده) است، و اگر محتلم شود و هنوز رشد نيافته باشد، و سفيه يا ضعيف باشد، بر عهده ولىّ او است كه از دادن مالش به او امساك كند.۳ کیلوبایت (۸۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۳