نتایج جستجو
از الکتاب
- را خليل اللّه نام نهادند و آتش را بر او سرد و سلامت كرد و باو اسماعيل و اسحق را عنايت فرمود و اما دوستي ابراهيم مقام تسليم او بود۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بقرينه آيه بعد که ذكر موسي ميفرمايد: مثل صالح و ابراهيم و لوط و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و يوسف و شعيب که هر يك بعد ديگري آمدند. و (كُلَّ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- انبياء و رسل قبل را از آدم، شيث، نوح، هود، صالح، اسحاق، يعقوب، اسماعيل، يوسف، موسي، هارون، شعيب، داود، سليمان، زكريّا، يحيي، عيسي و غير۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- عليه السّلام آخرين وصي حضرت ابراهيم عليه السّلام بود در بني اسماعيل و ساير مكلفين غير بني اسرائيل، و آخرين وصي حضرت عيسي عليه السّلام۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- ذُرِّيَّتِي بِوادٍ غَيرِ ذِي زَرعٍ (ابراهيم آيه 37) و بعد از حضرت اسماعيل که مسكون شد پيغمبري بر آن ها مبعوث نشد فقط اوصياء ابراهيم بودند۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- البلد ٤ (رده سوگند به اسماعیل)كه مكّه است، مراد از «والِدٍ وَ ما وَلَدَ» را حضرت ابراهيم و فرزندش حضرت اسماعيل دانستهاند، ولى همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن،۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- از آدم و شيث و ادريس و نوح و هود و صالح و ابراهيم و لوط و شعيب و اسماعيل و اسحق و يعقوب و يوسف و موسي و هارون و داود و سليمان و زكريا و يحيي۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مراد از والد آدم و از «ماوَلَد» ذريه اوست. به قولى مراد ابراهيم و فرزندش اسماعيل عليهماالسلام است. در الميزان فرموده: ميان قسم و مقسم عليه نوعى تناسب لازم۷ کیلوبایت (۵۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۹
- آیات شامل این کلمه عبد (۲۷۵ بار) ل (۳۸۴۲ بار) وَ إِسْمَاعِيل ذِکْرَى إِدْرِيس عِنْدِنَا مِن رَحْمَة ذَا مَعَهُم الْکِفْل کُل مِثْلَهُم أَهْلَه در حال۱ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۹
- آیات شامل این کلمه کفل (۱۰ بار) ال وَ ذَا کُل مِن إِسْمَاعِيل الْأَخْيَار الصّابِرِين الْيَسَع إِدْرِيس هٰذَا أَدْخَلْنَاهُم فِي ذِکْر لِلْعَابِدِين اذْکُر۱ کیلوبایت (۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۹
- شامل این کلمه ابو (۱۱۷ بار) ک (۱۴۷۸ بار) وَ إِلٰه إِبْرَاهِيم إِلٰهَک إِسْمَاعِيل نَعْبُد قَالُوا إِسْحَاق بَعْدِي إِلٰها مِن وَاحِدا تَعْبُدُون نَحْن مَا۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- شامل این کلمه قبل (۲۹۴ بار) وَ رَبّنَا مِن مِنّا دُعَاء إِنّک اغْفِر إِسْمَاعِيل لِي أَنْت ذُرّيّتِي السّمِيع الْبَيْت لِوَالِدَي الْعَلِيم الْقَوَاعِد۱ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- رَبّي إِذ اجْعَلْنِي يُرِيکَهُم إِسْحَاق مُقِيم فِي بَيّنَة الصّلاَة إِسْمَاعِيل مَنَامِک عَن مِن قَلِيلا حَي الْکِبَر مَن عَلَى ذُرّيّتِي لِي يَحْيَى۱ کیلوبایت (۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۴
- الْمَصِير قِيل بِئْس آمَنُوا مِن مِنْکُم إِذَا الْبَيْت النّار لَکُم إِسْمَاعِيل عَذَاب إِلَى رَبّنَا أُوتُوا تَقَبّل الْعِلْم يَفْسَح دَرَجَات مِنّا فَافْسَحُوا۱ کیلوبایت (۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- الْبَيْت يَرْفَع عَلَيْهِم السّقْف اللاّتِي إِذ فَأَتَى لا الْمَصِير إِسْمَاعِيل بِئْس فَوْقِهِم قَبْلِهِم يَرْجُون آيَاتِه رَبّنَا لَکُم نِکَاحا تَقَبّل۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- بجا ميآورند چون حج از زمان ابراهيم که بناي كعبه نمود در بني اسماعيل بود چنانچه در آيه شريفه دارد: وَ إِذ بَوَّأنا لِإِبراهِيمَ مَكانَ۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- إِبْراهِيمَ وَ إِسْماعِيلَ وَ إِسْحاقَ إِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» «2» اطلاق «اب» شده به اسماعيل در طى شماره آباء، و حال آنكه اسماعيل عموى يعقوب۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- نبود الّا. بَغياً بَينَهُم که چرا از بني اسرائيل نيست و از بني اسماعيل است و عداوتي که با آنها و با مسلمين بآنها داشتند که: لَتَجِدَنَّ۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
- حَفِيظ ذُرّيّتِي إِنّک لِأَبِي عَلِيم اجْعَل رَبّنَا إِنّه کَلّمَه کَذٰلِک إِسْمَاعِيل تَقَبّل دُعَاء در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۴
- الْعُمْي مَسّتْهُم لَدُنْک يُصَلّي بِالْوَحْي لِي نَفْحَة أُنْذِرُکُم إِسْمَاعِيل فِي ذُرّيّتِي إِنّمَا الْکِبَر الْمِحْرَاب رَبّنَا فَإِنّک قُل عَلَى هَب۲ کیلوبایت (۶۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۹