نتایج جستجو
از الکتاب
- دارد، على هذا مَنْسَك در آيه مصدرو مراد از «امة» امتهاى گذشته است كه صاحب اديان آسمانى بودهاند نه امتهاى مشركان. * [حج:34]. در اين آيه نيز ظاهراً منسك به معنى۵ کیلوبایت (۴۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- الإسراء ٣٨ (رده عمل ناپسند در ادیان)ناپسند، در همه ادیان آسمانى ناپسند است. (کلّ ذلک کان سیّئه عند ربّک مکروهًا) «کان» فعل ماضى است و بر کراهت و نهى دیرینه الهى، از محرمات در ادیان پیشین دلالت۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الإنفطار ٩ (رده آثار تکذیب ادیان آسمان)پنداشتن ادیان آسمانى، زمینه ساز آلودگى به گناهان است.* (کلاّ بل تکذّبون بالدین) کلمه «دین» ممکن است به معناى شریعت باشد. ادیان آسمان: آثار تکذیب ادیان آسمان۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
- البقرة ١٨٣ (رده احکام ادیان)است و نیز وجوب آن در همه ادیان آسمانى، حکایت از آن دارد که روزه از احکام مهم و از ارکان دین است. ۵ - تشابه احکام و مقررات ادیان الهى با یکدیگر (کتب علیکم۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- دين اعم از اعتقاد و احكام اجبارى نيست. مراد از «الدين» اسلام و يا مطلق اديان آسمانى است. اين آيه يا اخبار است و يا حكم و تشريع در قالب اخبار در صورت اول۹ کیلوبایت (۸۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- الأنعام ٩٠ (رده حجیت تعالیم ادیان)(ص) براى همه جهانیان است. (إن هو إلا ذکرى للعلمین) ادیان: حجیت تعالیم ادیان ۷; عمل به تعالیم ادیان ۷ اطاعت: اهمیت اطاعت از انبیا ۴، ۱۳; شرایط اطاعت ۶ انبیا:۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- أسطیر الأوّلین) ۵ - قرآن، داراى ساختارى بند بند به نام «آیه» (ءایتنا) ادیان آسمانى :۳ قرآن: آیه بندى قرآن ۵; تهمت افسانه به قرآن ۱، ۲; ساختار قرآن ۵; مکذبان۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- المؤمنون ٥١ (رده تعالیم ادیان)نخ ریسى مادرش ارتزاق مى کرد». ۱- الدرالمنثور، ج ۶، ص ۱۰۲. ادیان: تعالیم ادیان ۴; هماهنگى ادیان ۴ اسراف: اهمیت اجتناب از اسراف ۵ اسماء و صفات: علیم ۱۴ انبیا:۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دين اعم از اعتقاد و احكام اجبارى نيست. مراد از «الدين» اسلام و يا مطلق اديان آسمانى است. اين آيه يا اخبار است و يا حكم و تشريع در قالب اخبار در صورت اول۱۰ کیلوبایت (۹۰۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- البقرة ١١٣ (رده تهمت به ادیان)۱۷; ویژگیهاى قیامت ۱۵ کتب آسمانى: آثار اعراض از کتب آسمانى ۱۸; اهمیّت کتب آسمانى ۱۱; کیفر اعراض از کتب آسمانى ۱۸; نقش کتب آسمانى ۷، ۱۱ کیفر: عوامل کیفر اخروى۵۲ کیلوبایت (۳٬۷۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- البقرة ٦٢ (رده ادیان در قرآن)سرنوشت شوم ایمان و عمل صالح است. ادیان: ۶ ادیان در قرآن ۸; انتساب به ادیان ۳; تعالیم ادیان ۷; مشترکات ادیان ۵; هماهنگى ادیان ۵، ۷ امتها: امتهاى مؤمن ۴; بهترین۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الأنفال ٦٧ (رده احکام در ادیان)آخرتطلبى: موارد آخرتطلبى ۱۱ ادیان: احکام در ادیان ۲ ; هماهنگى ادیان ۲ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۴ اسارت: احکام اسارت ۱، ۲ ; اسارت در ادیان ۲ اسیرگیرى: در جنگ ۱۵ ;۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مىتواند در دين خويش باقى بماندو عمل كند. به عبارت ديگر مردم در قبول هريك از اديان آسمانى مختارند فقط بايد ايمان و عمل داشته باشند آن هم مطابق هر دين كه باشد مانعى۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- «عَقد»، به معناى آزادى و رهايى است. 1- حلال بودن غذاها، يك اصل ثابت در اديان آسمانى است. «كُلُّ الطَّعامِ كانَ حِلًّا» 2- بدون دليل و تحريم شرعى، حلالها۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- المائدة ٤٨ (رده اختلاف ادیان)عوامل اتحاد ۳۰ احکام: نقش احکام ۱۴ ادیان: اختلاف ادیان ۳۳ ; تعدد ادیان ۲۹، ۳۲ ; فلسفه تعدد ادیان ۲۵، ۳۳ ; هماهنگى ادیان ۷ اسلام: جهانشمولى اسلام ۱۱ امتها:۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- التوبة ١١٤ (رده هماهنگى ادیان)۱۲ - ممنوعیت استغفار براى مشرکان و لزوم برائت از آنان، حکمى مشترک در ادیان آسمانى (ما کان للنبى ... أن یستغفروا للمشرکین ... و ما کان استغفار أبرهیم .۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- طه ٩٤ (رده ریش در ادیان اسمان)دارد. ۲۱ - بلندبودن ریش، از شمایل مطلوب و سابقه دار در تاریخ پذیرندگان ادیان آسمانى (لاتأخذ بلحیتى ) ۲۲ - «على بن سالم عن أبیه قال: قلت لأبى عبداللّه(ع)۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- آنان هستيم؟ پاسخ: اوّلًا آن وعدههاى الهى محقّق شده و امروز عدد پيروان اديان آسمانى بسيار بيشتر از پيروان مكاتب بشرى است. مخالفان انبيا از ميان رفتهاند۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۷ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- جماعت زیاد. دسته فراوان. «الأَوَّلِینَ»: نخستین گروندگان به هر دینی از ادیان آسمانی، در روزها و سالهای اولیه دعوت هر پیغمبری، برای مثال: اصحاب و تابعین آئین۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- الصف ٩ (رده تاریخ ادیان)شاهد شکست تمامى ادیان و پیروزى و حاکمیت دین اسلام خواهد بود. (هو الذى أرسل رسوله ... لیظهره على الدین کلّه) ادیان: تاریخ ادیان ۱۱; فرجام ادیان ۱۴ اسلام: پیشگویى۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶