نتایج جستجو
از الکتاب
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- و بيان احكام باز تعجيل در عقوبت دنيوى جلد 3 صفحه 349 نميفرمايد تا بكلّى يأس از صلاح آنها حاصل شود و دلالت دارد بر اينكه مأمور به توبه است اختصاص امر باهل۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- نيست و قابل درك نيست. جلد 13 - صفحه 52 (وَ قَد خابَ) خيب نااميدي و يأس و قطع رحمت است. (مَنِ افتَري) البتّه افتراء علي اللّه و علي الانبياء۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بيان: اين آيه ترشيح است براى تمثيل كسانى كه مصرند بر كفر به اموات و مبالغه در يأس ايشان از ايمان، يعنى چنانچه شنوانيدن سخن به مردگان متعذر است، همچنين شنوانيدن۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- ولى از جاهل پذيرفته است فيض ره فرموده شايد سبب عدم قبول از عالم در اين وقت ياس از زندگى باشد براى حصول امارات مرگ بخلاف جاهل كه او مأيوس نميشود مگر وقت معاينه۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- در اينکه آيه بيان ميفرمايد. و از آن جمله يائسه که سنش بحد يأس رسيده باشد در هاشميات شصت سال «ستين سنه» و در غير هاشميات۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- كَفي بِاللّهِ بَينِي وَ بَينَكُم شَهِيداً اينکه آيه شريفه پس از يأس از ايمان اينکه كفار و مشركين که ديگر قابل هدايت نيستند كأنه ميفرمايد۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پاكدامن، لواط، گواهى ناحق، نااميدى از رحمت خداوند، ايمن دانستن خود از عذاب الهى، يأس از رحمت الهى، كمك و تكيه به ظالمان، سوگند دروغ، حبس و ندادن حق ديگران، دروغ،۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- است و فرمود از رحمت و فرج و گشايش خداوند براى اهل ايمان مأيوس نباشيد چون يأس از رحمت خدا از معاصى كبيره است و مؤمن اميد خير دارد از خداوند در بلاء، و شكر۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- هر مرتبه از معاصي و اعمال سيئه باشد بايد رجاء داشته باشد که يأس از روح اللّه هم از كبار معاصي است و گفتند: خوف سه مرتبه دارد:۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- است. به فرش حصيرى نيز از آن جهت حصير مىگويند كه در هم بافته شده است. 1- يأس و نااميدى از رحمت الهى روا نيست. خداوند، براى مفسدان نيز راه بازگشت را باز۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- در كنار هم نقش تربيتى دارند. اميد، به تنهايى سبب غرور، وبيم از تنهايى، سبب يأس مىشود. «يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ... وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ»۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اسراف و تبذير و تضييع مال و غير اينها و چه در حدّ تفريط ذلت و خفت و يأس من روح اللّه و قنوط و بخل و چه در امور دنيويه نه غرق دنيا و نه۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- رجاء اينست که بايمن شدن از عذاب الهي نرسد که اينکه هر دو «ياس من روح اللّه و امن من مكر اللّه» از گناهان كبيره است. 2-۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۸