نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۱۲۰ از ۳۵۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • اقتدار داشت، به جهت اسبابى بود که براى هر کار در اختیار او بود. ۶- نظام طبیعت، مبتنى بر ایجاد اشیا و تحقّق امور از طریق سلسله علل و اسباب است. (و ءاتینه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • عن ذکر اللّه و من یفعل ذلک فأُولئک) ۴ - غفلت و باز ماندن از یاد خداوند، طبیعت دلبسته شدن به مال و اولاد (لاتلهکم أمولکم و لا أولدکم) «إلهاء» (مصدر «تلهکم»)
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
  • إلاّ بقدر معلوم) ۵- خزانه الهى (خزانه هاى همه موجودات) در عالمى فراسوى عالم طبیعت (و إن من شىء إلاّ عندنا خزائنه و ما ننزّله إلاّ بقدر معلوم) ۶- قلمرو قدرت
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • آفرینش انسان زداینده هرگونه تردید در حاکمیت اراده و قدرت خدا بر اسباب و علل طبیعت (هو علىَّ هیّن و قد خلقتک من قبل و لم تک شیئًا) ۱۳- قدرت خداوند بر اعطاى
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • نسبت به خداوند برخوردارند. (یسبّح للّه ما فى السموت و ما فى الأرض) ۵ - جهان طبیعت، داراى آسمان هاى متعدد (السموت) ۶ - فرمان روایى عالم، تنها در انحصار خداوند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • به بوزینه تبدیل نشدند. ۸- امکان تبدیل شدن موجودى به موجودى دیگر در جهان طبیعت (قلنا لهم کونوا قردة خسئین) آفرینش: حاکم آفرینش ۵ ایله: اصرار بر گناه اهل
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • فقط خواست خدا بود تا بالاخره به مادرش برگردد. گاهى تحريم طبيعى و مقتضاى طبيعت است كه خدا چنان قرار داده است مثل: [انبیاء:95] بر قريه‏اى كه هلاك كرده‏ايم
    ۱۲ کیلوبایت (۸۸۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
  • داده می‌شود که «به آنها بگو: معجزه مخصوص خدا (و مربوط به جهان غیب و ماوراء طبیعت) است» (فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ لِلَّهِ). ج2، ص281 بنابراین چیزی نیست که
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • ءاتینا موسى تسع ءایت... فأراد أن یستفزّهم ...فأغرقنه و من معه) ۶- عوامل طبیعت، مجراى تحقق اراده الهى (فأغرقنه و من معه جمیعًا) ۷- کیفر الهى به هنگام نزول،
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • استفاده مى شود. ۷ - شکل گیرى نظام آسمان ها و زمین، براساس جاذبه ها و قوانین طبیعت * (قالتا أتینا طائعین) برداشت یاد شده بدان احتمال است که «طوعاً» اشاره به
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۴
  • آمادگى جسمى او براى انعقاد نطفه نیز بوده است. ۱۳- اراده الهى، حاکم بر عوامل طبیعت است. (قال ربّ اجعل ... ءایتک ألاّ تکلّم الناس) ۱۴- در داستان زکریا، معجزه اى،
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • عبث و بیهوده کارى است; یعنى، کارى که در آن هدف معقولى لحاظ نشود. ۳ - جهان طبیعت، داراى آسمان هاى متعدد (السموت) ۴ - خداوند، انسان را تصویر کرد و به وى صورت
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۶
  • کفورًا. أفأمنتم أن یخسف بکم ... أو یرسل علیکم حاصبًا) ۵- زمین و سایر مظاهر طبیعت، مجراى اراده خداوند (أفأمنتم أن یخسف بکم جانب البرّ أو یرسل علیکم حاصبًا)
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • لَمْ یَرَوْا إِلَی الطَّیْرِ مُسَخَّراتٍ فِی جَوِّ السَّماءِ). و از آنجا که طبیعت اجسام، جذب شدن به سوی زمین است، حرکت پرندگان در بالای زمین را با عنوان مسخرات
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • زنده اندک باشند، تعبیر «بثّ» مناسب نمى باشد. ۶ - اندیشه و مطالعه در آفرینش طبیعت، از راه هاى خدا شناسى است. (و من ءایته خلق السموت و الأرض و ما بثّ فیهما
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
  • بود كه يونس«عليه السلام» از آن گذشت و در شكم وى قرار گرفت. در كتاب نظرى به طبيعت و اسرار آن تأليف يكى از اساتيد دانشگاه پاريس ترجمه محمدقاضى فصلى بنام «يونس
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
  • مى دهد، و نفرموده است که به همه روزى فراوان داده مى شود. ۱۱ - نظام حاکم بر طبیعت، تابع تدبیر واحد و طبق مشیّت الهى است. (قل اللّهم مالک الملک ... و ترزق من
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۶۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • مصائب در قرآن مجید آمده بر می‌آید که مصائب بر دو گونه است: مصائبی که با طبیعت زندگی انسان سرشته شده، و اراده بشر کمترین تأثیری در آن ندارد، مانند مرگ و
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • أنّ الفلک تجرى فى البحر بنعمت اللّه لیریکم من ءایته) ۷ - استفاده از عالم طبیعت و رخدادهاى در پیش روى انسان ها، جهت رهنمونى آنان به خداشناسى، از شیوه هاى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • نظری و عدم وابستگی به این و آن و ژرف نگری است، استفاده از عالم اسباب جهان طبیعت و حیات، عین توکل بر خداست، زیرا هر تأثیری در این اسباب است به خواست خدا و
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷