نتایج جستجو
از الکتاب
- الشعراء ٢١ (رده نبوت بشر)۱، ۴; قصه موسى(ع) ۱، ۲، ۳، ۷ نبوت: تبیین تاریخ نبوت ۷; منشأ نبوت ۶; نبوت بشر ۷۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- است. ب: هدايت تشريعى كه همان فرستادن انبياى الهى و كتب آسمانى براى هدايت بشر است. كلمهى «صراط» «3» بيش از چهل مرتبه در قرآن آمده است. انتخاب راه و خط۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- يُوفُون بَشَرا تَفْجِيرا مِثْلُکُم يَشْرَبُون بِالنّذْر مِثْلَکُم إِنّکُم بَشَر الْأَبْرَار إِلاّ هٰذَا در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۶
- تَأْتِيهِم مِن فَأَخَذَهُم يَهْدُونَنَا لَقَد بِه تَوَلّوْا فَسَوْف عِبَاد کَانَت بَشَر إِنّه أَ لَکُنّا الْأَوّلِين يَعْلَمُون قَوِي اسْتَغْنَى فَقَالُوا ذِکْرا۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
- آیات شامل این کلمه بشر (۱۲۳ بار) وَ نَذِيرا أَرْسَلْنَاک بِالْحَق إِلاّ لِقَوْم إِنّا لا يَعْلَمُون إِن لِلنّاس عَرَبِيّا کَافّة قُرْآنا نَذِير فَأَعْرَض۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- فَاعْمَل أَخَذْنَا مِن مَکَانَتِکُم حِجَاب عَلَى مُنْتَظِرُون مُتْرَفِيهِم بَشَر ذٰلِک بِالْعَذَاب لِلّه مِثْلُکُم دُون اعْمَلُوا بَيْنِک يُوحَى يُؤْمِنُون۲ کیلوبایت (۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۱
- آیات شامل این کلمه بشر (۱۲۳ بار) وَ الّذِين الْمُؤْمِنِين الصّالِحَات يَعْمَلُون ذٰلِک أَن اللّه الّذِي لَهُم أَقْوَم لَدُنْه عِبَادَه الْکَبِير هِي الْفَضْل۲ کیلوبایت (۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۸
- درباره خدوند و دوبار درباره بشر. [نساء:6]. [نساء:135]. و آن چون درباره خداوند به كار رود مقصود مطلق بى نيازى است و چون وصف بشر آيد بى نيازى و كفايت بالنسبة۸ کیلوبایت (۷۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- معنى اعجاز قرآن آن است كه بشر از آوردن نظير آن عاجز و ناتوان است، قرآن از اول نزول پيوسته اين مطلب را يادآوري كرده و گويد: بشر از آوردن نظير من ناتوان است۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- بچشانيم، سپس آن را از وى سلب كنيم، قطعاً نوميد و ناسپاس خواهد بود. و اگر ما بشر را به نعمت و رحمتی برخوردار کنیم، سپس (چون کفران کرد) آن نعمت را از او بازگیریم۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- کُنْتُم لِتُکَبّرُوا أَن لِلْإِيمَان کَمَا عَلَيْکُم لَعَلّکُم اذْکُرُوه بَشّر الْمُحْسِنِين يَمُن تَشْکُرُون مِن الْحَرَام إِذَا صَادِقِين لَکُم يُدَافِع۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- فَآمَنُوا إِذَا فَهُم إِنَاثا فِيه لَتُسْأَلُن مِن تَاللّه يَسْتَمِعُون بُشّر در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۵
- أَوْفُوا فَمَا کَفَرُوا أَرْبَعَة اسْتَقَامُوا يَنْقُصُوکُم تَذَکّرُون بَعْد بَشّر لَعَلّکُم شَيْئا تَوْکِيدِهَا أَشْهُر لَکُم فَاسْتَقِيمُوا يَعِظُکُم بَرَاءَة۲ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۶
- [وحى] بر او القا شده است؟ [نه،] بلكه او دروغگويى گستاخ است.» آیا بین ما افراد بشر تنها بر او وحی رسید؟! (چنین نیست) بلکه او مرد دروغگوی بیباک و خودپسندی است۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
- غیر قابل دسترسى براى بشر (فى کتب مکنون) «مکنون» به معناى نهفته و پنهان است. مقصود از آن، پنهان بودن محتویات لوح محفوظ از دید بشر است. ۳ - قرآن، نازل شده۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- کَمَا إِذَا کَأَمْثَال عِين فُعِل لَهُم بَيْن کَأْسا اشْرَبُوا فَوَاکِه بُشّر طَيْر اللّؤْلُؤ عُيُون بِأَشْيَاعِهِم هَنِيئا أَحَدُهُم بِمَا لَغْو يَتَخَيّرُون۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۵
- أَمْرَهُم عَنْه فَتَنَازَعُوا اتّقُوا افْتَرَى تَر إِلاّ أَن هُم أَ آمَنُوا بَشَر يُخْرِجَاکُم مَن لَم التّقْوَى لَيْس مِثْلُکُم اسْتَمَعُوه خَاب عَلِيم يَتَنَاجَوْن۲ کیلوبایت (۶۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- مصاديق خبائث واقعى اند كه بشر به خبث عدهاى از آنها راه ندارد مثلا چهارده يا پانزده چيز از محرّمات ذبيحه در واقع از خبائث اند كه بشر خبث بعضى از آنها را از۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- خداوند با اين مسيله نقص عالم را جبران و آن راپيوسته به سوى كمال مىراند. بشر با فكر ساده خود ابتداء آن را فقط در انسان و حيوان مىدانست و در اثر پيشرفت۹ کیلوبایت (۹۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- النحل ٣٨ (رده مکذبان نبوت بشر)معاد ۸; مکذبان معاد ۴; منشأ تکذیب معاد ۱۱ نبوت: شرایط نبوت ۷; مکذبان نبوت بشر ۷ تفاسیر على بن ابراهیم و برهان، منظور صاحبان تفاسیر مزبور از این آیه اثبات۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸