نتایج جستجو
از الکتاب
- است که ما يَعلَمُ تَأوِيلَهُ إِلَّا اللّهُ وَ الرّاسِخُونَ فِي العِلمِ بعضي گفتند اشاره به اسماء الهيّه است حا اشاره به حميد، حليم،۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- عَمِلَ صَالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ... (۲) وَ قَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ... (۴) وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقَى (۳) وَ لَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَکَ۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الْحِکْمَة الْخَيْر الْعَالَمِين الْعَذَاب الْعَزِيز الْعَظِيم الْعَلِيم الْعِلْم الْغَيْب الْغَيْظ الْفَاسِقُون الْفَضْل الْفُرْقَان الْقَوْم الْقَيّوم۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- يوم القيمة )) مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً (85) وَ لَئِنْ شِئْنا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِي أَوْحَيْنا۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اَلْعَقْلُ وَ اَلْعَقْلُ مِنْهُ اَلْفِطْنَةُ وَ اَلْفَهْمُ وَ اَلْحِفْظُ وَ اَلْعِلْمُ وَ بِالْعَقْلِ يَكْمُلُ وَ هُوَ دَلِيلُهُ وَ مُبْصِرُهُ وَ مِفْتَاحُ۱۰ کیلوبایت (۶۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- منزله روح، و عمل به منزله بدن؛ علم اصل، و عمل فرع، علم والد، و عمل مولود؛ العلم بلا عمل كالشّجر بلا ثمر و قوله (وَ لِيَذَّكَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ) دلالت۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- يوم القيمة )) مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- المقربين». حم: گفتيم از رموز قرآن است لا يعلمها الّا الرّاسخون في العلم. وَ الكِتابِ المُبِينِ و او قسم است، و كتاب مبين قرآن مجيد است۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- راسخان در علمند آنچه بدوا ذكر شد بايد تلقّى بقبول شود نه اقوال مفسرين و العلم عند اللّه تعالى و درك نميكنند و اصابت نمينمايند بچيزى از معانى و حقايق قرآن۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- راسخان در علمند آنچه بدوا ذكر شد بايد تلقّى بقبول شود نه اقوال مفسرين و العلم عند اللّه تعالى و درك نميكنند و اصابت نمينمايند بچيزى از معانى و حقايق قرآن۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- است که وَ ما يَعلَمُ تَأوِيلَهُ إِلَّا اللّهُ وَ الرّاسِخُونَ فِي العِلمِ (تلك) اشاره بآياتيست که در اينکه سوره مباركه ذكر ميفرمايد از۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- و اخبار و اقوال در معانى آنها مختلف ميباشد نميشود بهيچ يك اعتماد نمود و العلم عند اللّه تعالى و محتمل است آيه دوم در هر دو معنى استعمال شده باشد چون استعمال۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۴
- و اخبار و اقوال در معانى آنها مختلف ميباشد نميشود بهيچ يك اعتماد نمود و العلم عند اللّه تعالى و محتمل است آيه دوم در هر دو معنى استعمال شده باشد چون استعمال۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۹۳ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۵
- أَعْلَمْتَنَا أَوْ عَلَّمْتَنَا مَنْ قَالَ إِنَ عَلِيّاً ع كَانَ عَالِماً وَ اَلْعِلْمُ يُتَوَارَثُ فَلاَ يَهْلِكُ عَالِمٌ إِلاَّ بَقِيَ مِنْ بَعْدِهِ مَنْ يَعْلَمُ۱۳ کیلوبایت (۷۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- الدرداء روايت نموده كه حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود: خذ العلم قبل ان يذهب فرا گيريد علم را پيش از آنكه برود. عرض كردند: رفتن علم چگونه۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- يوم القيمة )) مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- است «قالَ اِنَّهُ صَرْحٌ مُمَّرَدٌ مِنْ قَواريرَ» و اگر جمله «وَ اُوتينا الْعِلْمَ مِنْ قَبْلِها وَ كُنّا مُسْلِمينَ» كلام ملكه باشد به نظر مىدهد كه او پيش۳۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- و اخبار و اقوال در معانى آنها مختلف ميباشد نميشود بهيچ يك اعتماد نمود و العلم عند اللّه تعالى و محتمل است آيه دوم در هر دو معنى استعمال شده باشد چون استعمال۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۵
- و اخبار و اقوال در معانى آنها مختلف ميباشد نميشود بهيچ يك اعتماد نمود و العلم عند اللّه تعالى و محتمل است آيه دوم در هر دو معنى استعمال شده باشد چون استعمال۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۶