نتایج جستجو
از الکتاب
- يس ٣٦ (رده منشأ زوجیت انسان ها)محدوده علم انسان ها ۶; منشأ زوجیت انسان ها ۲ تسبیح: تسبیح خدا ۱ جانداران: آثار زوجیت جانداران ۵; زوجیت جانداران ۴، ۷; منشأ زوجیت جانداران ۲ حیات: حیات از۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- النجم ٤٥ (رده نقش زوجیت انسان ها)الْأُنْثی). تفسیر آیات ۱ - قانون «زوجیت» در نظام طبیعت، پدید آمده به اراده یگانه خداوند (و أنّه خلق الزوجین) ۲ - نظام «زوجیت» در حیات بشر، نمودى از ربوبیت۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- تواند اشاره به اصناف و انواع گیاهان باشد، و هم اشاره سربسته اى به مسأله زوجیت (نر و ماده بودن) در عالم گیاهان. زوج (۸۱ بار) وَ مِن مَا أَنْفُسِکُم لَکُم۴ کیلوبایت (۱۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- «منع» و در اینجا ـ چنان که گفته اند و قرائن گواهى مى دهد ـ به معناى نکاح و زوجیت است (البته بعضى تصریح کرده اند که منظور نکاح دائم است، و تعبیر به عصمت، نیز۲ کیلوبایت (۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۱
- الحجر ٢٢ (رده زوجیت درختان)۷; نقش قدرت خدا ۷ درختان: زوجیت درختان ۳; عوامل بارورى درختان ۲ عوامل طبیعى: عمل عوامل طبیعى ۷; نقش عوامل طبیعى ۶ گیاهان: زوجیت گیاهان ۳; عوامل بارورى گیاهان۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- متصور است. و بعید نیست که زوجیت در اینجا به همان معناى خاص یعنى جنس «مذکر» و «مؤنث» باشد و قرآن مجید در این آیه، خبر از وجود زوجیت در تمام جهان گیاهان و انسان۶ کیلوبایت (۵۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- الشعراء ١٦٦ (رده زوجیت انسان ها)است. (أتأتون الذکران ... و تذرون ما خلق لکم ربّکم من أزوجکم) ۵ - همسرى و زوجیت مرد با زن، به تدبیر الهى و جلوه اى از ربوبیت او است. (خلق لکم ربّکم من أزوجکم)۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الشعراء ٧ (رده زوجیت گیاهان)ربوبي است که صرف الوجود و بحت الوجود و محض الوجود است. ] (آیه 7)- زوجیت در گیاهان: در آیات گذشته سخن از اعراض کافران، از آیات تشریعی یعنی قرآن مجید۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- النجم ٤٦ (رده زوجیت انسان)الزوجین الذکر و الأُنثى . من نطفة إذا تمنى) انسان: تشابه خلقت انسان ها ۶; زوجیت انسان ۲; عنصر خلقت انسان۳; مطالعه خلقت انسان ۲; منشأ خلقت انسان ۱ جنین: وقت۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- آتش درآیید. خدا برای کافران، زن نوح و زن لوط را مثل زده که تحت سرپرستی و زوجیت دو بنده شایسته از بندگان ما بودند، ولی [در امر دین و دین داری] به آن دو [بنده۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
- او میگشاید. و چون به پایان زمان [عدّه] نزدیک شدند، آنان را [با رجوع به زوجیت] به صورتی شایسته [که رعایت همه حقوق همسرداری است] نگه دارید یا از آنان به۶۳ کیلوبایت (۵٬۵۱۳ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۵
- را مطرح مىكند در آيه [رعد:3]. گرچه نسبت زوجيت به خود ثمره داده شده ولى ظاهراً منظور توليد شدن آنها در اثر زوجيت است بعضى از بزرگان آن را دو صنف گفته يكى۹ کیلوبایت (۹۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- سه بار طلاق دادم در خارج يك قطع زوجيت بيشتر تحقق پيدا ننموده و وقتي سه طلاق محقق ميشود که سه زوجيت را قطع كند و ثانيا اخبار بسياري۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- [ممتحنه:10]. عصم (بر وزن عنب) جمع عصمة است مراد از آن در آيه نكاح و علقه زوجيّت است طبرسى فرموده نكاح را از آن عصمت گويند كه زوجه در حباله و عصمت (حفظ)۳ کیلوبایت (۲۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۹
- [ممتحنه:10]. عصم (بر وزن عنب) جمع عصمة است مراد از آن در آيه نكاح و علقه زوجيّت است طبرسى فرموده نكاح را از آن عصمت گويند كه زوجه در حباله و عصمت (حفظ)۳ کیلوبایت (۲۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۳
- آمدهاند مثل [نحل:72] [روم:21]. من تصوّر مىكنم كه نظر در آيه اوّل به جعل زوجيّت است كه يك معناى ثانوى است و در آيه دوم آفريدن زوج مراد است آفريدن زن و مرد۴ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- [ممتحنه:10]. عصم (بر وزن عنب) جمع عصمة است مراد از آن در آيه نكاح و علقه زوجيّت است طبرسى فرموده نكاح را از آن عصمت گويند كه زوجه در حباله و عصمت (حفظ)۴ کیلوبایت (۳۱۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- کشف الاسرار گوید: این مرد قبلاً شوهر امسلمه بوده و بعد از او امسلمه به زوجیت پیامبر درمى آید و این مرد اول کسى بوده که هجرت کرد. صاحب البرهان فی تفسیر۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۷ واژه) - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۰۴
- هر كار شاهد است. «وَلَّذينَ عَقَدَتْ اَيْمانُكُمْ» كنايه است و ايجاد علقه زوجيت به معامله كه در آن دست به هم مىدادند. تشبيه شده است (استفاده از الميزان)۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- هر كار شاهد است. «وَلَّذينَ عَقَدَتْ اَيْمانُكُمْ» كنايه است و ايجاد علقه زوجيت به معامله كه در آن دست به هم مىدادند. تشبيه شده است (استفاده از الميزان)۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰