نتایج جستجو
از الکتاب
- خوابی؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ اوست؛ کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را در پیش روی آنان و آنچه را در پشت سرشان۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- الحج ٥٧ (رده آیات خدا در قرآن)ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها است زيرا هر چه دلشان بخواهد و چشمشان از آن لذّت برد در آنجا موجود۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- القلم ٤٠ (رده اهمیت برهان در عقیده)ميدهد در آخرت اگر چنين شركائى دارند بياورند شهادت بدهند بر اين ادّعا اگر راست ميگويند و بعضى گفتهاند مراد آنستكه آيا شركائى كه آنها براى خدا در عبادت۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۶
- الصافات ٢٤ (رده پرسش در قیامت)مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست می شوند؟ جایگاه۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
- الأنعام ٥٧ (رده شرایط حرکت در راه حق)میکنید (که در برگیرندهی شریعت غرّا و آشکارا است. بدانید عذاب و کیفری) که در (نزول و وقوع) آن شتاب میورزید در قدرت من نیست. فرمان جز در دست خدا نیست۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- المجادلة ٦ (رده اخبار خدا در قیامت)مىباشد؛ البته در كنار گواهى و شهادت خداوند، شاهدان ديگرى نيز هستند. «يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ» «2» 1- قهر الهى هم در دنياست، «كُبِتُوا» و هم در آخرت. «يَوْمَ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- آل عمران ٨٣ (رده شعور در آفرینش)ديگر در آيه كه جواب شرط باشد مناقشه در سخن بعضى از مفسرين در معناى آيه تسليم تكوينى تمامى اهل آسمانها و زمين در برابر اللّه تعالى بحث روايتى (در ذيل آيات۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- زنند بعضى در بعضى، و بعضى ضمير در بعضهم را راجع بيأجوج و مأجوج و موج بعضى در بعضى را بملاحظه كثرت و ازدحام آنها در روز انهدام سدّ و ريختن آنها در ميان ساير۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- تعالى تبين و تفحص را واجب گردانيده در خبر فاسق نه در غير او، پس در خبر عادل تبين واجب نباشد و بحثى در آن مىباشد كه در كتب اصول مقرر است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- القصص ٢٨ (رده نظارت خدا در عقد)شهر بوده است ؟ موسى (عليه السلام ) در اعمال خود مراقبت شديد داشته و فقط رضاى خدا را در نظرداشته است بحث روايتى رواياتى در ذيل جمله ((رب انى لما انزلت الى۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الشورى ١٧ (رده ملاک قضاوت در قیامت)حقير و شهادت آيات سابقه و لاحقه روى سخن با همان كفار مكه است كه حجّت بر آنها تمام شده بود و مخاصمه و محاجّه آنها در دين خدا اشكالاتى بوده كه در حكمت احكام۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- عليه انسان شهادت مى دهد و مشهود، روز قيامت است. و يا اين كه شاهد گواهانند كه عليه مردم شهادت مى دهند و مشهود، مردمى هستند كه عليه شان شهادت داده شده. و۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۸ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۶
- دانستى كه سنّت خداى تعالى در ميان آنان چه بود، و چگونه خدا در دنيا هلاك و در آخرت به آتش جاودانه مبتلايشان نمود، پس ديگر در عبادت قوم خودت شكّ و ترديد۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۳۱
- دنيا كه در آن جا، اين معانى براى همه روشن نيست، و گرنه در دنيا هم، اين عناوين مال خدا است. پس معناى بودن زمين در قيامت در قبضۀ خدا، اين است كه: در قيامت،۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۳ واژه) - ۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- هنگام داورى يا شهادت و يا در هر مورد ديگر سخنى مى گوئيد عدالت را رعايت كنيد و از مسير حق منحرف نشويد، هر چند در مورد خويشاوندان شما باشد و داورى و شهادت۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- اعمالش نشان مى دهد، در طرز راه رفتنش ، در نگاه كردنش ، در سخن گفتنش و در همه كارش . به همين دليل تا به كوچكترين پديده اى از اين صفات در اعمال برخورديم بايد۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۱
- خيانت شده اند و اين شهادت جنبه حسى پيدا ميكند نه حدسى و از روى قرائن . در آخرين آيه مورد بحث در حقيقت فلسفه احكامى را كه در زمينه شهادت در آيات قبل گذشت بيان۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰
- طائفه نيز بحق شهادت دادند، پس هر شهيدى شفيعى است ، كه مالك شهادت است ، چيزيكه هست اين شهادت ، همانطور كه در سوره فاتحه گفتيم ، و بزودى در تفسير آيه : ((و۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۲۹ (بخش توجيه نحوى توالى دو حرف عطف در «وَ فِى ذَلِكَ فَليَتَنَافَسِ المُتَنَافِسُون...»)وعده داديم و مؤمنان، در طلب آنند. و در مجمع البيان، در ذيل آيه: «وَ إذَا مَرُّوا بِهِم يَتَغَامَزُون» مى گويد: بعضى گفته اند اين آيه در شأن على بن ابى طالب۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹
- انحرافات آنها در زمينه معاد مى گويد، و در حقيقت با بيان اين بخش روشن مى شود كه آنها در تمام اصول دين گرفتار تزلزل و انحراف بودند، هم در توحيد و هم در نبوت و هم۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۸۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴