نتایج جستجو
از الکتاب
- الإسراء ٤٥ (رده عوامل ختم قلب)و آیة فى الجاثیة و هى: «أفرأیت من اتّخذ إلهه هواه و أضلّه الله على علم و ختم على سمعه و قلبه ... » و فى النحل: « أُولئک الذین طبع الله على قلوبهم و سمعهم۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- البقرة ٨٨ (رده ختم قلب یهود)كلام حق در آنان مؤثر واقع نميشد و چنانچه در آيه ديگر ميفرمايد: خَتَمَ اللّهُ عَلي قُلُوبِهِم وَ عَلي سَمعِهِم وَ عَلي أَبصارِهِم غِشاوَةٌ«2»۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- اللّه عَلَى تَکُون لا عَلَيْه أَضَل عِلْم وَکِيلا هُم أَم تَحْسَب الْعَذَاب خَتَم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
- الإسراء ٤٧ (رده نشانه هاى ختم قلب کافران)استماع قرآن ۵; کافران و سخنان محمد(ص) ۱، ۳، ۴; نجواى کافران ۲، ۳; نشانه هاى ختم قلب کافران ۶ محمد(ص): توطئه علیه محمد(ص) ۲; توطئه بدبینى علیه محمد(ص) ۹، ۱۰;۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- فاطر ٢٢ (رده ختم قلب کافران)صلاحیتها: نقش صلاحیتها ۹، ۱۰ قرآن: تشبیهات قرآن ۷ کافران: حق ناشنوایى کافران ۷; ختم قلب کافران ۷; عجز کافران ۷; هدایت ناپذیرى کافران ۷; هدایت ناپذیرى کافران صدراسلام۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- از آهو. و آن در آيه نكره است و نمىشود مثل مشك در دنيا باشد معنى آيه در «ختم» ديده شود. فِي إِن رِزْقَه بَل يَرْزُقُکُم لَجّوا الّذِي هٰذَا عُتُوّ أَمّن۲ کیلوبایت (۱۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۵
- [احزاب:23]. راجع به آيه «ما كانَ مُحَمَّدٌ اَبا اَحَدٍ مَنْ رِجالِكُمْ» به «ختم» رجوع شود. وَ مِن عَلَى أَن قَال مِنْکُم إِلاّ مَا إِن أَ قَالُوا کَان رَبّکُم۴ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- [جاثية:23]. بر گوش و قلب او مهر زد و بر چشمش پردهاى قرار داد. رجوع شود به «ختم». غاشِية: فراگيرنده و پوشاننده. [يوسف:107]. مراد از غاشيه نقمت و عذاب فراگيرنده۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- [پیامبری] بیم دهنده مبعوث می کردیم [ولی به سبب کمال و جامعیّت، پیامبری را به تو ختم کردیم.] اگر مىخواستيم، به هر قريهاى بيمدهندهاى مىفرستاديم. و اگر میخواستیم۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- از آهو. و آن در آيه نكره است و نمىشود مثل مشك در دنيا باشد معنى آيه در «ختم» ديده شود. وَ الّذِين بِالْکِتَاب تَعْقِلُون أَقَامُوا فَلا أَ الصّلاَة يَتّقُون۳ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
- دركنار باش و ببين چه جوابى مىدهند. قضيه هدهدو سليمان «عليه السلام»دراينجا ختم مىشود و از آيات روشن مىشود كه هدهد از يك دانشمند ممتاز بيشتر مىداند و از۶ کیلوبایت (۶۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۸
- بيچارگي و درماندگي در خانه خدا ميرود، از علما التماس دعا دارند، ختم ميطلبند، استخاره ميكنند، متوسل ميشوند بائمه طاهرين و قمر بني هاشم۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- وجه نسبت اينکه فعل بخداوند مانند نسبت ختم و طبع و ازدياد مرض و امثال اينهاست که در ذيل آيه خَتَمَ اللّهُ عَلي قُلُوبِهِم، فَزادَهُمُ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- قرائتش ثواب قرائت ثلث قرآن دارد که اگر سه مرتبه بخواند ثواب يك ختم قرآن دارد، و در بعض ديگر اينکه اخبار دارد حضرت رسول تشبيه فرمود۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
- يَكُونُ لِزاماً) ميشود که بليات دنيوي و عذابهاي اخرويست. به اينجا ختم كرديم سوره مباركه فرقان را و يتلوه انشاء اللّه سورة الشعراء و الحمد۵۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مقام ابراهيم. 4- سعي صفا و مروه هفت شوط از صفا شروع كند بمروه ختم كند. 5- تقصير بأخذ شارب و قطع ناخن. جلد 13 - صفحه 292 و امّا حجّ: 1-۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- تفسير : نكته ها : ۱ - تبديل زمين و آسمان ، به زمين و آسمان ديگر ۲ - آغاز و ختم سوره ابراهيم ۳ - نخستين و آخرين سخن ، توحيد است زندگى پرماجراى ابراهيم پيامبر۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- اعمال حج و عمره است و آن هفت شوط است که از صفا شروع و بمروة ختم ميگردد به اينکه طريق که چهار مرتبه از صفا بطرف مروه و سه مرتبه۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُنْدُسٍ خُضْرٌ... (۰) إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَ إِنْشَاءً (۰) خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَ... (۰) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا۱۳ کیلوبایت (۹۰۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- سيد مرتضى علم الهدى (رحمه اللّه) فرموده: اينها اسامى سورهها مىباشند. چون ختم سوره بقره به توحيد و ايمان فرمود، افتتاح اين سوره نيز به توحيد مىفرمايد.۱۵ کیلوبایت (۱٬۲۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶