نتایج جستجو
از الکتاب
- فَلَمّا يَظْلِمُون يَعْلَمُون الْعَذَاب عَلَيْهِم قُل قَالُوا کَفَرُوا لَم جَزَاء قَبْلِهِم إِذ أَشَدّ بَل قَوْم فَمَا بِهِم أَو الْقِيَامَة فِيهَا رَبّک۳۰ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بكسر الف) بر چهار وجه باشد: 1- حرف شرط كه دو (شرط و جزاء) را جزم دهد، مثل «اِنْ يَنْتَهُوا يُغْفَرْلَهُمْ». 2- مخفف از ثقيله و اكثراً۱۰۶ کیلوبایت (۲۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- روايت كرده«4» 4- جزاء إِنَّ الدِّينَ لَواقِعٌ«5» (محققا جزاء واقع شدني است) و اكثر مفسرين دين را در آيه شريفه جزاء تفسير كردهاند يعني۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- روايت كرده«4» 4- جزاء إِنَّ الدِّينَ لَواقِعٌ«5» (محققا جزاء واقع شدني است) و اكثر مفسرين دين را در آيه شريفه جزاء تفسير كردهاند يعني۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- تُکَذّبُون تِلْک ثَجّاجا ثَلاَثَة ثَمُود ثُلّة جَاءَت جَاءَه جَاءَک جَان جَحِيم جَزَاء جَعَلْنَا جَعَلْنَاه جَعَلْنَاهَا جَمَع جَمِيعا جَمِيلا جَنّات جَنّة جَنّتَان۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- اللّه لا فَلا ثُم الْآخِر کَانُوا فَلِنَفْسِه مَا إِلَى لَهُم الْيَوْم ذَکَر جَزَاء لِمَن أَو الّذِين مِثْلَهَا لِيَجْزِي سَيّئَة يُجْزَى بِمَا أَسَاء بِاللّه۴ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- ميانجامد جريان دنيا و اين زندگى نيز در آخ بروز جزا و پاداش ميانجامد وقوع جزاء نتيجه حركت ابرهاست. اگر بگوئيم ملائكه با اين بادها باهم اند و مشيّت خدا را۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- منزه و بالا است. * [انعام:139]. «وَصْفَهُمْ» در تقدير «بِوَصْفِهِمْ» يا «جَزاءَ وَصْفِهِمْ» است يعنى در مقابل اين توصيف و تحليل و تحريم كه از خود در آوردهاند۳ کیلوبایت (۲۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- your Lord, a fitting gift. ترتیل: ترجمه: «جَزَآءً»: مفعول مطلق است. «عَطَآءً»: عطیّه و تفضّل الهی. بدل از (جَزَآءً) است. «حِسَاباً»: کافی و وافی. بسنده. یعنی۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۵
- كلمه جزاء حال يا تميز است براى الحسنى كه مبتداء موخر است و بعضى جزاء الحسنى برفع جزاء بدون تنوين قرائت نمودهاند و بنابراين جلد 3 صفحه 450 جزاء اضافه۴۹ کیلوبایت (۴٬۴۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- است که بدون ايمان از دنيا روند آنهم جَزاءً مَوفُوراً و فر بمعني تمام و كمال است جزاء آنها جزاء تام كامل است چون خداوند ارحم الراحمين۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مایه روشنایی چشم. مراد چیزهائی شادیآفرین و مسرّتبخش است (نگا: طه / ). «جَزَآءً»: مفعول له است. وَ قَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ... (۲) أُولٰئِکَ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (لانرید منکم جزاءً و لا شکورًا) ۳ - خلوص و جهت خدایى داشتن، شرط ارزشمندى ایثار و انفاق به محرومان جامعه است. (إنّما نطعمکم لوجه اللّه لانرید منکم جزاءً و لا شکورًا)۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۵
- الظّالِمِينَ (75) گفتند برادران يوسف جزاء سرقت آن كسي که يافت شود متاع سرقت شده در رحل او پس خود او جزاء عمل خود هست ديگران مسئول۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- (فاقطعوا ایدیهما جزاء بما کسبا) «جزاء» به معنى مقابله کافى در برابر عمل است. (مفردات راغب) ۷- حدود تعیین شده براى مجرمان، کیفرهایى کافى و مناسب (جزاء بما کسبا)۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- با بدكاران، عادلانه است. «جَزاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها» 3- دنيا، سراى عمل و آخرت سراى پاداش است. وَ الَّذِينَ كَسَبُوا ... جَزاءُ 4- تشويق بايد بيش از تنبيه۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- به خویش متهم کرد. (قالت ما جزاء من أراد بأهلک سوءًا) «جزاء» به معناى سزا و کیفر و «ما» در جمله فوق نافیه است. بنابراین «ما جزاء ...» ; یعنى: نیست کیفر و۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- تَبُوءَ بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النَّارِ وَ ذلِكَ جَزاءُ الظَّالِمِينَ «29» همانا من مىخواهم تو با بار گناه من (كه پس از كشتنم بر۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الْيَوْم الْکَافِر بَرْدا بَنَيْنَا بَيْنَهُمَا بِآيَاتِنَا تُرَابا ثَجّاجا جَزَاء جَعَلْنَا جَنّات جَهَنّم حَبّا حَدَائِق حَمِيما حِسَابا خَلَقْنَاکُم خِطَابا۱۰ کیلوبایت (۳۶۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- خلدین فیها و ذلک جزاء المحسنین) ۱۰- مسیحیان فروتن و مؤمن به خدا، قرآن و پیامبر (ص) در زمره محسنان اند. (و انهم لایستکبرون ... و ذلک جزاء المحسنین) ۱۱- ایمان۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲