نتایج جستجو
از الکتاب
- عقلى شد يعنى «حينَ مَوْتِ أَبْدانِها» ايضا در «وَالتَّى لَمْ تَمُتْ» بايد گفت: «وَالتَّى لَمْ تَمُتْبَدَنُها» يعنى: خدا ارواح را در حين موت از ابدان مىگيرد۱۱ کیلوبایت (۵۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- فمتّعنهم إلى حین) ۲ - خداوند، پس از ایمان آوردن قوم یونس، آنان را از مواهب دنیوى تا پایان عمرشان بهره مند ساخت. (ف-َامنوا فمتّعنهم إلى حین) طبق گفته مفسران،۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۶۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- قرارگاه موقت انسانها و شیاطین است. (و لکم فى الأرض مستقر و متع إلى حین) قید «إلى حین» علاوه بر تقیید «متاع»، کلمه «مستقر» را نیز مقید مى کند. ۸- مدت زمان۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- که) زمانی طولانی بر انسان گذشت که چیز قابل ذکری نبود»! (هل اتی علی الانسان حین من الدهر لم یکن شیئا مذکورا). منظور از «انسان» در اینجا نوع انسان است، و عموم۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۴ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۰
- آگاهى خداوند (الذى یریک حین تقوم) ۴ - «عن أبى جعفر(ع) قال «الذى یراک حین تقوم فى النبوّة...; از امام باقر(ع) درباره «الذى یراک حین تقوم» روایت شده که فرمود:۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- پیامبر(ص) (ألا حین یستغشون ثیابهم یعلم مایسرّون ومایعلنون) «إستغشى ثیابه» یعنى با جامه هایش خود را مخفى ساخت تا دیده نشود(لسان العرب) «حین» متعلق به «یعلم»۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- و سپرى کردن مدت زمانى است که «إلى حین» بدان اشاره داشت. ۵- حیات دنیا گذرگاهى موقت، نه پایان زندگى انسان (متع إلى حین ... و منها تخرجون) انسان: بازگشت انسان۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- زمین محل سکونت و قرارگاه موقت انسانها (و لکم فى الأرض مستقرّ و متع إلى حین) «إلى حین» (تا هنگامى) علاوه بر تعلقش به «متاع»، به «مستقر» نیز متعلق هست. ۱۶ -۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- أباجعفر(ع) أکان عیسى بن مریم حین تکلّم فى المهد حجة اللّه على أهل زمانه؟ فقال: کان یومئذ نبیّاً حجة اللّه غیر مرسل، أما تسمع لقوله حین قال: «إنّى عبداللّه آتانى۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- (از ا قرب الموارد) اسم لات در آيه فوق محذوف است به تقدير «لاتَ الْوَقْتُ حينَ مَناصٍ» يعنى چه بسيار از گذشتگان كه هلاكشان كرديم و ناله و استغاثه كردندو۴ کیلوبایت (۲۹۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- نوح(ع) از دعوت خود با گذشت زمان و بهبود یافتنش (به جنّة فتربّصوا به حتّى حین) ۳ - وا نهادن و بى اعتنایى به نوح(ع)، آخرین چاره اندیشى اشراف کافر در مبارزه۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- آنها همه از مصاديق وقت اند. در آيه [انسان:1] گفتهاند: حين به معنى مدّت است . در اقرب گويد: حين به معنى وقت مبهم است به هر زمان صلاحيت دارد كوتاه باشد۵ کیلوبایت (۳۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- شامل این کلمه «حِین» به معناى وقت، در سوره «یس»، اشاره به پایان زندگى انسان و اجل او است، و بعضى، آن را به پایان جهان تفسیر کرده اند. حين (۳۵ بار) وقت۹ کیلوبایت (۳۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- ینقذون . إلاّ رحمة منّا و متعًا إلى حین) ۳ - زندگى انسان و بهرهورى او از دنیا، موقت و ناپایدار است. (و متعًا إلى حین) خدا: آثار رحمت خدا ۱، ۲; آثار مشیت۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... انتم اذ حلق بلغ ف حين نحن نظر اذا لولا قرب الى لو کذب۱ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ليت لات ندى حين عجب نوص هم ندو ان ف جىء من قرن نذر قبل۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- مىشود. ف کم رئس بلغ لا هدى امن حلقم انتم اذا وله من اذ اله حتى لولا ما قصر حين نظر الله نحن يسر قرب لو شىء خوف ان حلل کذب علم ه حرم حصر سجد نن لم۲ کیلوبایت (۱۳۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- (إن أدرى لعلّه ... متع إلى حین) ۴- مهلت ها و امکانات دنیوى، در جهت آزمایش انسان ها است. (و إن أدرى لعلّه فتنة لکم و متع إلى حین) ۵- بهره ها و امکانات دنیوى،۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- (و اصبر ... و سبّح بحمد ربّک حین تقوم . و من الّیل فسبّحه و إدبر النجوم) برداشت یاد شده با توجه به نکات زیر است: ۱- «حین تقوم» اشاره به تلاش هاى روزانه۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- مى باشد. (و إن تسئلوا عنها حین ینزل القرءان تبدلکم) ۹- قرآن به صورت تدریجى بر پیامبر (ص) نازل شده است. (ان تسئلوا عنها حین ینزل القرءان تبدلکم) چنانچه۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲