نتایج جستجو
از الکتاب
- همين معنى به نظر مىآيد ايضا [مائده:30]. 4- قلوب و باطن. در آياتى نظير [اعراف:205]. [احزاب:37]. [يوسف:77]. [طه:67]. [اسراء:25]. مراد از نفس و نفوس در اين۱۱ کیلوبایت (۵۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- كار رفته است و در بعضى از آيات مىشود گفت مراد از آن راه معمولى است مثل [اعراف:86]. و مثل [ملك:22]. و نحو [صافات:23] صراط و با صاد و سين خواندهاند و. هر۷ کیلوبایت (۳۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- كار رفته است و در بعضى از آيات مىشود گفت مراد از آن راه معمولى است مثل [اعراف:86]. و مثل [ملك:22]. و نحو [صافات:23] صراط و با صاد و سين خواندهاند و. هر۴ کیلوبایت (۲۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- اول و گاهى مفتوح آيد) اسم است به معنى پيام (اقرب - قاموس) [اعراف:79]. جمع آن رسالات است [اعراف:62]. ارسال به معنى فرستادن است خواه فرستادن پيامبر باشد يا۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- معبوديّت و خالقيّت شريك قائل شدهاند در اسماء نيز الحاد كردهاند چنانكه فرموده [اعراف:180]. الحاد و لحد به معنى ميل است يعنى خدا را با نامهاى نيكش بخوانيد و از۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- ضمّ اوّل و كسر دوّم و به كسر اوّل و دوّم) است چنانكه در اقرب گفته است. [اعراف:148] قوم موسى بعد از وى از زينت آلات خود گوسالهاى ساختند. [كهف:31] در بهشت۲ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- كه صنم معرّب است. اصنام به صيغه جمع پنج بار در قرآن آمده است: انعام:74، اعراف:138، ابراهيم:35، شعراء:71، انبياء:57. ل عبد قول ف ى انن قوم ه على ان اله۲ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- «تعلیم» دانسته اند! ولى دقت در تعبیرات این آیه و آیات مشابه آن در سوره «اعراف» به خوبى نشان مى دهد که این گونه توجیهات زیبنده یک مفسر حقیقت طلب نیست. کم۲ کیلوبایت (۱۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- ازخود انسان در مجمع فرموده: وسوسه با صداى آهسته به سوى چيزى خواندن است [اعراف:20]. «وَسْوَسَ لَهُ» يعنى نصيحت و خيرخواهى بنظر او آوردولى «وَسْوَسَاِلَيْهِ»۳ کیلوبایت (۲۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- همچنين است آيه 52 از سوره يونس و به احتمال قوى آيه 17 سوره بلد و 16 سوره اعراف. ه من کم هم ل ف ثم الى ب وله ما فى اله انن الله على لا ها قول کون خلق الذين۹ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- [بقره:228]. [بقره:275]. [كهف:110]. جمع آن در قرآن امثال آمده [واقعة:23-22]. [اعراف:194]. (بروزن فرس) مانند، دليل، صفت، عبرت، علامت، حديث و مثل دائر (اقرب) قاموس۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- و شما را نصيحت كردم ليكن ناصحان را دوست نداريد [اعراف:79]. نام حضرت صالح در قرآن به قرار ذيل است: اعراف آيات: 73،75،77. هود:61،62،66،89. نمل:45. ناقه صالح۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- مسمارها داشت حمل كرديم منظور كشتى نوح «عليه السلام» و الواح جمع لوح است. [اعراف:154-150-145]. مراد از الواح صفحههاى تورات است معلوم نيست از چوب بوده يا۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- درباره اهل رحمت آمده: [انبیاء:103]. غَواش: جمع غاشيه است (فراگيرندهها). [اعراف:41]. براى آنها از جهنم بستر و از بالايشان فراگيرندهها است يعنى آتش از بالا۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- گوشت هر دو طرف آن متنان گويند (مجمع) از اين جهت به چيز محكم متين گفتهاند [اعراف:183]. به آنها مهلت مىدهيم راستی كيد من محكم و قوى است كه هيچ كس آنرا دفع۲ کیلوبایت (۱۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۰
- آیات شامل این کلمه ستت (۸ بار) شش. [اعراف:54]ستّين: شصت [مجادله:4]. نا گفته نماند در آيات 54 اعراف، 3 يونس، 7 هود، 59 فرقان، 4 سجده، 38 حديد، گفته شده۲ کیلوبایت (۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- است. بخل را از آن امساك گويند كه منع كردن و نگاه داشتن مال از ديگران است. [اعراف:170]. آنانكه به كتاب خدا چنگ مىزنند و آن را حفظ كرده و به آن عمل مىكنند۵ کیلوبایت (۲۶۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- گونه بودن آن تصريح كرده است [انعام:55]. كه سبيل فاعل تستبين است. ايضاً [اعراف:86]. كه ضميرش مؤنث است و ايضاً آيه99 آل عمران. گاهى از سبيل تعدّى و تجاوز۸ کیلوبایت (۲۸۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- نشنيدهايم اين جز دروغ نيست. و نيز بطريقه بت پرستان اطلاق شده مثل [اعراف:89]. ايضا آيه [اعراف:88]. و نيز در سوره [ابراهيم:13]. [كهف:20]. ال إِن هٰذَا الْآخِرَة۲ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
- اَرْسَلنامُوسى و اَخاهُ بِآياتِنا» كه در معناى اصلى است. و مثل [اعراف:65]، [اعراف:73]، [اعراف:85] و غير اينها كه سبب استعمال مشاركت در قبيله است پيداست كه۵ کیلوبایت (۵۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸