نتایج جستجو
از الکتاب
- فقط يكبار در قرآن مجيد يافته است و در «فتح» در باره آن توضيح داده شد. ل ه ب عصب فتح اول انن قوى ما اذ کنز قول من قوم اتى۲ کیلوبایت (۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- اول ترک حمل جرم سکن رود لو سوف مع لعل ثم لما رئف حيث ولى لجء سمو کثر نفق عصب نزل ذلک دبر۳ کیلوبایت (۱۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- ميدهي گرگ كجا ميتواند او را بخورد. وَ نَحنُ عُصبَةٌ عصبة از ماده عصب بمعني رگ و پي که اعصاب بدن بيكديگر متصل است و نميگذارد اجزاء بدن۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- عرفيه مثل رشوه در احكام، اخذ اجرت بر واجبات شرعيه، قمار، سرقت، عصب، اجرت بر فعل محرمات، ثمن خمر، بيع آنچه ماليت ندارد عرفا مثل: خنافس۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- دوم گفتند: فرزندى كه متولد ميشود مربوط به مرد است يا زن، فرمود: استخوان و عصب و عروق او از مرد است و گوشت و خون و ناخن و موى او از زن است، گفتند: راست گفتى،۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- براى ما بياور. جلد 3 - صفحه 104 «عقر»، به معناى پى كردن است، يعنى قطع كردن عصب و رگ محكم و مخصوص پشت پاى اسب و شتر كه عامل عمدهى حركت آنهاست و با قطع آن،۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- لَحْمُهَا ذَكِيٌّ فَكَتَبَ لاَ يُنْتَفَعُ مِنَ اَلْمَيْتَةِ بِإِهَابٍ وَ لاَ عَصَبٍ وَ كُلُّ مَا كَانَ لِلسِّخَالِ مِنَ اَلصُّوفِ إِنْ جُزَّ وَ اَلشَّعْرِ وَ۳ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۲
- بقدرى باشد كه انسان تمام راههاى چاره را به روى خود بسته ببيند. عصيب از ماده عصب (بر وزن اسب ) به معنى بستن چيزى به يكديگر است ، و از آنجا كه حوادث سخت و ناراحت۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
- است كه در اين زمينه مطرح بود. واژه «عصبه » (بر وزن غصه ) در اصل از ماده «عصب » به معنى رشته هاى مخصوصى است كه عضلات انسان را به هم پيوند داده و مجموعه۵۴ کیلوبایت (۶٬۴۵۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹