نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنفال ٥٠ (رده برزخى)شد و این همان عذاب برزخى است. گفتنى است «ذوقوا ... » به تقدیر «یقولون لهم» سخن ملائکه با کافران به هنگام گرفتن جان آنان است. آتش: برزخى ۸ انسان: حقیقت انسان۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- غافر ٤٦ (رده عذاب برزخى آل فرعون)فرعون ۷; عذاب برزخى آل فرعون ۱، ۲، ۱۲; عرضه آتش بر آل فرعون ۱ انسان: بدترین انسان ها ۱۰ جهان بینى: جهان بینى و ایدئولوژى ۴ جهنم: شدت آتش جهنم ۸; مراتب۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- رسيد (و آن) آتش است كه بامداد و شبانگاه به آن نزديك مىگردند و روز قيامت آل فرعون را به سختترين عذاب در آريد. اين آيه كه عرض نار را از دخول آتش در روز قيامت،۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- بيان حائل ميان دو دريا كه اميدى به رفع آن نيست آمده است [فرقان:53] يعنى برزخى و حايلى و منعى اكيد. محجور صفت حجر است و آن را تأكيد مىكند. و آنچه احتمال۷ کیلوبایت (۶۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- التوبة ١٠١ (رده عذاب برزخى منافقان)يُرَدُّونَ إِلى عَذابٍ عَظِيمٍ: بعد از آن گردانيده شوند به عذابى بزرگ كه آتش جهنم است در روز قيامت. شأن نزول «1»- مفسران چنين نقل نموده كه ده نفر از مخلصين۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- البقرة ٣٩ (رده آتش جهنم)تکذیب کردند، اینانند همراهان آتش، (و هم)ایشان در آن ماندگارانند. و آنان که کفر ورزیدند و تکذیب آیتهای ما کردند ایشانند یاران آتش در آنند جاودانان But as for۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- مجبورند، دوم آنكه خدا قابل ديدن است و سوم آنكه شيطان را به آتش نمىتوان سوزاند، زيرا آتش در آتش تأثيرگذار نيست. بهلول شاگرد امام صادق عليه السلام در محكوميّت۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- نيز در فكر زندهها هستند. «يا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ» 12- حيات و بهشت برزخى قبل از بهشت موعود است. «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ» 13- شهادت سبب مغفرت است۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- ظاهرا آنست كه خداوند فرموده مشمول لعنت و هلاكت شدند صاحبان گودالها و آتش داراى آتش افروز مخصوصى چون النّار ظاهرا بدل اشتمال است براى اخدود و توصيف نار بذات۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- را از آتش فرش كنيد و درى از جهنم بر او بگشاييد تا بيايد ما را، و آنچه نزد ما باشد بدتر است. پس با عمودى سه ضربت بر او زنند كه قبرش پر شود از آتش؛ و اگر۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- سايرين بآن و چنانچه در سور سابقه مفصّلا ذكر شد آتش مهمّى تهيّه نموده و حضرت را در آن انداختند و خداوند آتش را بر او برد و سلام يعنى سرد و سلامت فرمود و نجات۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- بيزدان و اهرمن شدند و پرستش آتش كردند بتوّهم اينكه توجّه بخدا نميشود و جلد 15 - صفحه 62 مخلوقي لطيفتر از آتش نيست بايد به او توجّه كرد۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
- میزانهایشان سبک است، ایشان خویشتن را زیان کرده (و) در جهنّم ماندگارانند. آتش چهرهی آنها را دگرگون و تباه میسازد حال آنکه در آنجا شکافتهلبان (و) گشادهدهان۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- عذاب و انتقام نزديك بآنها داده يا در دم مرگ و بعد از آن بعذابهاى گوناگون برزخى يا در زمان حيات بقتل و ذلّت و اسارت در فتوحات اسلامى و ظاهرا قلّت مستفاد۲۸ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹