گمنام

الفرقان ٤١: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
۸۱۶ بایت حذف‌شده ،  ‏۲۳ شهریور ۱۴۰۲
(افزودن جزییات آیه)
 
خط ۴۱: خط ۴۱:
المیزان=
المیزان=
{{ نمایش فشرده تفسیر|
{{ نمایش فشرده تفسیر|
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link203 | آيات ۴۱ ۶۲، سوره فرقان]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link203 | آيات ۴۱ - ۶۲  سوره فرقان]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link204 | بيان استهزاء كفار و پاسخ خداوند به اين عمل آنها]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link204 | بيان استهزاء كفار و پاسخ خداوند به عمل آن ها]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link205 | مراد از معبود گرفتن هواى نفس و توضيحى درباره جمله : ((اتخذ الهه هويه ))]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link205 | مراد از معبود گرفتن هواى نفس]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link206 | نفى سمع و عقل از كفار و تشبيه آنان به چهار پايانبل هم اضل سبيلا]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link206 | تشبيه کافران به چهارپايان، به دلیل نداشتن سمع و عقل ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link207 | تشبيه و تنظير جهل و ضلالت مردم و هدايت آنان به وسيله انبياء، به كشيدن سايه و...]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link207 | تشبيه جهل و ضلالت مردم و هدايت آنان به وسيله انبياء، به كشيدن سايه و...]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link208 | معناى ((مد الظل )) از نظر ديگر مفسرين]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link208 | معناى «مَدَّ الظِّل»، از نظر ديگر مفسران]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link209 | اشاره به نعمت باد و آب باران]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link209 | اشاره به نعمت باد و آب باران]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link210 | مقصود از اينكه فرمود با قرآن با دشمنان جهاد كن (جاهدهم به جهادا كبيرا)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link210 | مقصود از اين كه فرمود: «با قرآن، با دشمنان جهاد كن»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link211 | تشبيه انقسام مردم به مؤ من و كافر، به آب دو دريا (يكى گوارا و ديگرى ناگوار) وبه خلقت زن و مرد از نطفه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۵#link211 | مقصود از تشبيه مردم مؤمن و كافر، به آب دو دريا ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link212 | مقصود از استثنا ((الا من شاء ان يتخذ الى زبه سبيلا)) در آيه :((قل ما اسئلكم عليه من اجر الا من شاء...))]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link214 | خداوند، تنها وكيل و متصرف در امور بندگان است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link213 | نظر مفسرين درباره استثناء مذكور]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link215 | اقوال مفسران، در تفسیر آیه: «الرَّحمَانُ فَسئَل بِهِ خَبِيراً»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link214 | تنها وكيل و متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link216 | حكايت استكبار و نفرت فزایندۀ مشركان، از سجده براى خداوند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link215 | معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link218 | تمثیل روشنگرى عالَم معنوى انسان ها، با ارسال رسل، به روشنگرى عالَم طبيعت با شمس و قمر]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link216 | حكايت استكبار مشركين از سجده براى خداوند و فزونى نفرتشان از آن]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link219 | بحث روايتى: (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link217 | بيان استغنا و تعزز خداوند در مقابل استكبار مشركين]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link218 | تنظير روشنگرى عالم روحانى و معنوى انسانها باارسال رسل ، به روشنگرى عالم طبيعت با شمس و قمر]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۵_بخش۲۶#link219 | بحث روايتى (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته )]]


}}
}}
۱۴٬۱۳۸

ویرایش