نتایج جستجو
از الکتاب
- است و او را از مرادش منع مىكند معنى كرده است [بقره:7]. راغب در اصل آن چند قول نقل كرده از جمله گفتهاند: اصل آن از عذب است عَذَّبْتُهُ يعنى گوارائى زندگى۲۴ کیلوبایت (۵۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- آن غايب مىشود مثل لقمه در شكم. در خاتمه، قول مجمع كهآن را راه آشكار وسيع گفته به واقع نزديكتر است از قول راغب كه راه راست گفته زيرا در بيشتر آيات وصف۷ کیلوبایت (۳۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- آیات شامل این کلمه قول (۱۷۲۲ بار) وَ الّذِين اللّه لا لَه مَا مِن فِي يَوْم أَ إِذ مَن کُن إِذَا إِن يَا عَلَى فَيَکُون قَال فَإِنّمَا أَن کَفَرُوا آمَنُوا۹ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- آن غايب مىشود مثل لقمه در شكم. در خاتمه، قول مجمع كهآن را راه آشكار وسيع گفته به واقع نزديكتر است از قول راغب كه راه راست گفته زيرا در بيشتر آيات وصف۴ کیلوبایت (۲۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- قرب قرر قريش قسر قسط قسم قسور قصر قضب قضى قطع قلب قلل قلى قمر قهر قوب قوس قول قوم قوى ل لات لبث لبس لحم لسن لظى لعل لغو لفف لقى لمز لن لهب لهو لو لوح لولو۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- تَعالى» جوهرى در صحاح گفته «اَلتَّسْبيحُ اَلتَّنْزيهُ». سبحان به قول طبرسى اسم مصدر و به قول راغب مصدر است مثل غفران و معنى آن تسبيح است و نصب آن چنانكه گفتهاند۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- منع شده به استماع مأمور گشتند و پس از نقل چند قول فرموده: شيخ ابوجعفر قدس الله روحه (شيخ طوسى) گفته: قول اول از همه قويتر است. زيرا فقط در قرائت امام در۵ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- وزن فرس) فقدان حسّ شنوائى است (بسته شدن شنوائى). اصمّ به قول طبرسى كَرِ مادر زاد است. از قول ديگران بر مىآيد كه به معنى مطلق كر است خواه مادرزاد باشد۵ کیلوبایت (۴۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- چهارده بار ذكر شده است [بقره:135]. درعلت اين تسميه چند قول است، به نظر نگارنده قويتر از همه قول ابن عباس است و مشروح آن چنين مىباشد: ناصره شهرى است در۳ کیلوبایت (۱۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- مطلب بحث شده از تفسير تبيان نقل كرده كه: آن قول اماميه است به تفسير تبيان مراجعه شد كه شيخ مرحوم آن را قول اماميه مىداند. نگارنده: فصل تحابط را در اين۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- ديگرى را بيان و مجسّم كند. نگارنده گويد: بيشتر موارد استعمال آن در قرآن همان قول راغب است گر چه در معانى ديگر نيز چنانكه خواهيم گفت آمده است. و خداوند جريانى۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... اذ قوم قول بنى موسى ه هم کان ل ک انن صفف يا سبل فى۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... لا فى سلم ها حرث قول سقى اون اين ارض جىء ثور ب ذلل حقق ذبح۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- مشتق شده در حال بارگیری... يا هم ملک ندى قضى ظلم ل ندو على نا کون ربب لکن ک قول انن۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- علم خويش را در غير آخرت صرف كردهاند و براى درك آخرت علمى نمانده است نظير قول خدا: بگذر از آنانكه از ذكر مااعراض كرده جز زندگى دنيا اراده ننمودهاند اين۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- بارگیری... پياز، [بقره:61]، آن درباره بنى اسرائيل است از موسى آمده است. ها قول عدس ا الذى بدل فوم ه هو قثء دنو بقل ب من۱ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
- بارگیری... من انن ل کلل امن عيسى نا يحيى عبد اسماعيل زکريا اذ صلح رسل حسن قول اليسع جزى قوم هما يونس ک ذلک لوط ه هارون۱ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- در اثر دانستن كلام مورچه از شادى لبخند زد. معنى آيه در (ضحك) ديده شود. شعر قول ف لا هم ضحک ه من جند سليمان ها نن ربب کم ن وزع۱ کیلوبایت (۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۲
- مخالفت آنها با موسى است. ف سنو على فى ربع ارض هم لا اسو حرم اسى ها قوم انن فسق قول۱ کیلوبایت (۵۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- تنها يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است. ه ب عدد بخس کون ثمن فى من عمل شرى قول ما زهد الذى۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷