نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۳۰۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آیات شامل این کلمه «نُقَیِّض» از مادّه «قیض» (بر وزن فیض) در اصل به معناى پوست روى تخم مرغ است سپس به معناى مستولى ساختن چیزى بر چیز دیگر آمده. قيض‌ (۲
    ۲ کیلوبایت (۱۴۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۰
  • بالا منظور این است که بر من سخت مگیر و مرا به زحمت میفکن، و به خاطر این کار، فیض خود را قطع منما! رهق‌ (۱۰ بار) ن‌ (۲۳۵ بار) ى‌ (۱۰۴۴ بار) لا مِن وَ أَمْرِي
    ۲ کیلوبایت (۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
  • المؤمنون ١١٦ (رده منشأ فیض)
    خدا ۵; ربوبیت خدا ۸; نقش عرش خدا ۶، ۷; هدایتهاى خدا ۹ عرش: مدبر عرش ۸ فیض: منشأ فیض ۷ معاد: آثار تکذیب معاد ۱; نقش معاد ۴
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • آیات شامل این کلمه «قَیَّضْنَا» از مادّه «قَیْض» (بر وزن فیض) در اصل به معناى پوست روى تخم مرغ است، سپس در مواردى که افرادى کاملاً بر انسان مسلط مى شوند،
    ۳ کیلوبایت (۲۷۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۷
  • الشعراء ٦٥ (رده واسطه فیض خدا)
    عبور از دریا (و أنجینا موسى و من معه أجمعین) ۳ - پیامبران الهى، واسطه وصول فیض و رحمت خاص خداوند به پیروانشان (و أنجینا موسى و من معه أجمعین) تصریح به نام
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • البروج ١٥ (رده آثار وسعت فیض خدا)
    خاطر گسترده بودن فیض و فراوان بودن بخشش او است. (مفردات) ۶ - «ذوالعرش» و «مجید»، از نام هاى خداوند است. (ذو العرش المجید) ۷ - جود و فیض گسترده خداوند، مایه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۳
  • الذاريات ٥٨ (رده واسطه فیض خدا)
    ارتباط میان دو بخش آیه، مطلب بالا استفاده مى شود. ۷ - تمام قدرت ها و واسطه هاى فیض در نظام هستى، در مالکیت و سیطره یگانه خداوند (إنّ اللّه هو ... ذوالقوّة المتین)
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • الشورى ٤٩ (رده تداوم فیض خدا)
    واژه «قانون» مى تواند بیانگر آن باشد. ۱۱ - خداوند، همواره در حال آفرینش و فیض مداوم در پهنه هستى است. (یخلق ما یشاء یهب لمن یشاء إنثًا و یهب لمن یشاء الذکور)
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۱۵ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۹
  • الإسراء ٢٠ (رده آثار فیض خدا)
    برخوردار ساختن همه انسانهاى خوب و بد و مؤمن و کافر از امکانات دنیایى، برخاسته از فیض بى دریغ ازلى خداست. (کلاًّ نمدّ هؤلاء و هؤلاء من عطاء ربّک و ما کان عطاء ربّک
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • التوبة ١١٥ (رده عوامل محرومیت از فیض خدا)
    بعد إذ هدیهم حتى یبین لهم ما یتقون) ۲ - سنّت الهى، بر استمرار هدایت و ادامه فیض و نعمتهاى خویش بر جوامع انسانى قرار گرفته است. (ما کان اللّه لیضل قوماً بعد
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • الكهف ١٠٩ (رده جاودانگى فیض خدا)
    بهشتیان و برخوردارى ابدى آنان از نعمت ها، متکى به مبدأ لایزال و پایان ناپذیر فیض الهى است. (خلدین فیها ... قل لو کان البحر مدادًا لکلمت ربّى لنفد البحر) ۹-
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • آل عمران ٢٧ (رده فیض خدا)
    آن عبارت است از خارج بودن از اسباب طبیعى و عادى. ۹ - خداوند، داراى خزائن فیض پایان ناپذیر (و ترزق من تشاء بغیر حساب) روزى دادن بى حساب، مبتنى بر داشتن
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۶۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • المائدة ٥٤ (رده فیض خدا)
    احسانه». ۳۶- محرومیت آدمى از تفضلات الهى برخاسته از بى لیاقتى خود اوست نه نقصان فیض و بخشش خداوند (ذلک فضل اللّه یؤتیه من یشاء و اللّه واسع علیم) ذکر گستردگى
    ۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • شود، به يقين، خيرى فراوان داده شده است؛ و جز خردمندان، كسى پند نمى‌گيرد. خدا فیض حکمت را به هر که خواهد عطا کند، و هر که را به حکمت و دانش رسانند در باره او
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • الوجود در عالم بود هر دو باید منبع فیض باشند، چرا که یک وجود بی‌نهایت کامل ممکن نیست در نور افشانی بخل ورزد، زیرا عدم فیض برای وجود کامل نقص است، و حکیم بودن
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
  • [مائده:83]، [توبه:92] فيض به معنى امتلاء و پر شدن و نيز به معنى جريان پس از پر شدن آمده است چنانكه در اقرب گفته در مجمع ذيل آيه اوّل مى‏گويد: «فَيَضَ الْعَيْنُ مِنَ
    ۳ کیلوبایت (۲۶۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
  • [مائده:83]، [توبه:92] فيض به معنى امتلاء و پر شدن و نيز به معنى جريان پس از پر شدن آمده است چنانكه در اقرب گفته در مجمع ذيل آيه اوّل مى‏گويد: «فَيَضَ الْعَيْنُ مِنَ
    ۳ کیلوبایت (۲۶۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
  • اراده در راه سیر الی اللّه از ناحیه بندگان برداشته می‌شود و سپس نور هدایت و فیض حق بر قلب آنها می‌تابد. همچنین آنها که با لجاجت و تعصب و دشمنی با حق و غوطه‌ور
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • كه در اثر شناختن حق چشمشان پر از اشك شد. در مجمع فرمود: فيض العين پر شدن آن از اشك است چنانكه فيض النهر پر شدن آن از آب است. [بقره:198]. افاضه از عرفات به
    ۴ کیلوبایت (۳۲۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
  • زمخشرى نسبت به اهل بيت عليهم‏السلام و شيعه دارد. گويى خيلى تكان خورده است. فيض مرحوم در تفسير صافى بعد از نقل اين سخن گويد: نصب امام و خليفه بعد از تبليغ
    ۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)