نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۲۸۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مى‏باشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به كار مى‏رود. نقش از طبع اعمّ است كه حتى به
    ۴ کیلوبایت (۳۴۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
  • است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مى‏باشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به كار مى‏رود. نقش از طبع اعمّ است كه حتى به
    ۴ کیلوبایت (۳۹۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
  • است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مى‏باشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به كار مى‏رود. نقش از طبع اعمّ است كه حتى به
    ۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
  • است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مى‏باشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به كار مى‏رود. نقش از طبع اعمّ است كه حتى به
    ۴ کیلوبایت (۳۱۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
  • فرض و تقدير حق تعالى طبع قلوبى كرده بود، اين قلوب كفار مماثل آن مى‌بود. سيم- آنكه طبع فى الحقيقه فعل شيطان يا كافر است، لكن صدور طبع از شيطان يا كافر به
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • الليل ٤ (رده طبع انسان)
    ذات خویش، سوگند یاد کرده است. (و الّیل ... إنّ سعیکم لشتّى) ۳ - انسان به طبع خویش، داراى تلاش هایى متفاوت (سودمند و زیان بخش) و برخوردار از نیروى انتخاب
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۹۵۸ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۱
  • این کلمه طيب‌ (۵۰ بار) دلچسبى. طمع پسندى «طالب الشى‏ء طيباً» يعنى دلچسب و طبع پسند شد راغب گويد: اصل طيّب آن است كه حواس از آن لذّت مى‏برند و نفس از آن
    ۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
  • الكهف ٥٠ (رده طبع ابلیس)
    ملائکه ۱۰; تکلیف ابلیس ۸; جنس ابلیس ۱۱; دشمنى ابلیس ۱۸; دشمنى نسل ابلیس ۱۸; طبع ابلیس ۱۳; عصیان ابلیس ۱، ۹، ۱۷; منشأ عصیان ابلیس ۱۳; منشأ فسق ابلیس ۱۳ اطاعت:
    ۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • المائدة ٨٧ (رده دین و طبع انسان)
    این حقیقت است که حلالهاى الهى مطابق طبع انسانها و مایه لذت آنان است. ۹- جواز بهره گیرى از مادیات در گرو تناسب آن با طبع آدمى است. (لاتحرموا طیبت ما احل اللّه
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • شده در حال بارگیری... دلچسبى. طمع پسندى «طالب الشى‏ء طيباً» يعنى دلچسب و طبع پسند شد راغب گويد: اصل طيّب آن است كه حواس از آن لذّت مى‏برند و نفس از آن
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۰۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
  • درک عمیق حقایق (رضوا بأن یکونوا مع الخوالف و طبع على قلوبهم) ۶ - منافقان، محروم از درک عمیق معارف الهى (و طبع على قلوبهم فهم لایفقهون) ۷ - ناتوانى منافقان
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • القلم ٤ (رده طبع محمد)
    مؤمنون است و بالاتر از اين مدح، مدحى نيست. ب) مراد، تخلّق به اخلاق اسلام و طبع بزرگ است. جلد 10 - صفحه 171 ج) مراد، صبر بر حق و تدبير امور بر اقتضاى عقل
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
  • آنان گشت. (و قولهم قلوبنا غلف بل طبع اللّه علیها بکفرهم) ۱۲- دلهاى یهود، داراى حجابى جلوگیر از نفوذ تعالیم انبیا (بل طبع اللّه علیها بکفرهم) ۱۳- دلهاى یهودیان
    ۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • مَا جَرَم شَاء أَزْکَى شَيْء عَظِيم أَنّهُم قَدِير لَو يَا تُبْدُون النّاس طَبَع فِي أَيّهَا الّذِين قَامُوا خَبِير عَلَيْهِم خَتَم در حال بارگیری...
    ۲ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • بأن یکونوا مع الخوالف و طبع اللّه على قلوبهم) ۸ - گناه تخلف از وظیفه جهاد، زمینه مهر شدن قلب انسان (رضوا بأن یکونوا مع الخوالف و طبع اللّه على قلوبهم) برداشت
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • نزديك است. آن يكبار بيش در قرآن نيست. ب عين اذن نفس انف سنن الذين قول اول ذا طبع ما علم الله اله اتى انن وله ل على ها جرح قلب هم فى ک قصص
    ۲ کیلوبایت (۸۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
  • رأس لوله معده چسبيده به حلق است «مَرُؤُ الطَّعامُ» براى آن گويند كه موافق طبع است. بنابراين مى‏شود گفت هَنى‏ء در آيه به معنى بلا مشقت و مَرى‏ء به معنى گوارا
    ۳ کیلوبایت (۲۱۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
  • «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» «1» ح: ضيق. «يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً» «2» ط: طبع. «طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْها بِكُفْرِهِمْ» «3» قلب انسان، متغيّر و تأثيرپذير است
    ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • پا برهنه طواف مى‏كردند و آنرا از اصّم نقل مى‏كند. اين وجه نيز قابل قبول و طبع پسند است. آن چه از بعض صوفيّه نقل شده كه مراد از آن تمكّن و استقامت است بى
    ۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
  • طه ١٢١ (رده طبع انسان)
    Javascript to function. آيات ۱۱۵ - ۱۲۶ سوره طه تمثيل حال نوع آدمى بر حسب طبع زمينى و زندگى مادى اش در داستان آدم (عليه السلام ) و هبوط او علت دشمنى ابليس
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)