نتایج جستجو
از الکتاب
- مىگويد: درك مانند درج است ليكن درج به اعتبار صعود و درك به اعتبار پائينى گفته مىشود از همين جا است كه گفتهاند: درجات بهشت و در كات آتش. * [طه:77] درك بر وزن۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- خشك. لا فى اخر خضر سبع سنبل لعل سبل ى هم بحر يا الا ها عجف ايى خوف رطب ف درک طرق رجع کتب ارض الى هو ملء بين ل انس فتو خشى الذى تبع ظلم کم هن فتى ضرب حبب۲ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- «خَتَمَ»: مهر زده است. کنایه از عدماستعداد ایشان برای پذیرش ایمان و عدم درک آنان است (نگا: جاثیه / ، روم / ). «غِشَاوَةٌ»: پرده. فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ياباطل قرار دهدلذا فرموده: [شمس:10-9]. ايضا در [قيامه:2]. كه ظاهرا وجدان و درك آدمى مراد است و نيز در آياتى نظير [نازعات:40]. همين معنى به نظر مىآيد ايضا۱۱ کیلوبایت (۵۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- از این دو چیز است: گاهى به خاطر درک مسئولیت ها و احتمال عدم قیام به وظائف لازم در برابر خدا مى باشد. و گاهى به خاطر درک عظمت مقام و توجّه به وجود بى انتها۲ کیلوبایت (۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۲
- المنافقون ٣ (رده جایگاه درک حقایق)دل آدمى، مرکز درک و فهم حقایق و معارف الهى است. (فطبع على قلوبهم فهم لایفقهون) ارتداد: آثار ارتداد ۵ حقایق: جایگاه درک حقایق ۱۰; موانع درک حقایق ۸ خدا:۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- هود ٢٤ (رده آثار درک حقایق)عوامل ایمان به قرآن ۴ بصیرت: آثار بصیرت ۴; اهل بصیرت ۲ حقایق: آثار درک حقایق ۴; دعوت به درک حقایق ۶ خدا: دعوتهاى خدا ۶، ۷ ذکر: ذکر فضایل مؤمنان ۷ شنوایى: آثار۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الصف ١ (رده آثار درک حکمت خدا)انگیزش ۹ تسبیح: زمینه تسبیح خدا ۹ تسبیح گویان خدا :۲ خدا: آثار درک حکمت خدا ۹; آثار درک عزت خدا ۹; اختصاصات خدا ۸; تنزیه خدا ۱; حکمت خدا ۸; خدا و عیب ۱;۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۰۸
- التوبة ٨٧ (رده محرومان از درک دین)شدن قلب انسان و دست نیافتن وى به درک عمیق حقایق (رضوا بأن یکونوا مع الخوالف و طبع على قلوبهم) ۶ - منافقان، محروم از درک عمیق معارف الهى (و طبع على قلوبهم۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- کلمه «قلب» در قرآن به معانى گوناگونى آمده است، از جمله: 1 ـ به معناى «عقل و درک»، 2 ـ «روح و جان»، 3 ـ «مرکز عواطف» و بیشتر مراد روح و عقل است. قلب (۱۶۸۲ کیلوبایت (۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
- المرسلات ١٤ (رده درک عظمت قیامت)در قیامت ۱; ترسناکى قیامت ۲; حق در قیامت ۱; حقیقت قیامت ۱، ۳; درک عظمت قیامت ۱; زمینه درک عظمت قیامت ۳; عظمت قیامت ۲; قضاوت در قیامت ۱; ویژگیهاى قیامت ۱،۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۰۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۶
- الجاثية ٣ (رده درک حکمت خدا)زمینه حق پذیرى ۷; زمینه حق طلبى ۷ خدا: تشویقهاى خدا ۷; حکمت خدا ۴; درک حکمت خدا ۵; درک قدرت خدا ۵; قدرت خدا ۴; نشانه هاى حکمت خدا ۲; نشانه هاى قدرت خدا ۲۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۷
- المنافقون ٨ (رده عجز از درک عزت خدا)عزّت و قدرت از آن خدا و فرستادهی او و مؤمنان است، ولیکن منافقان (این را درک نمیکنند و) نمیدانند. گویند: «اگر به مدینه بر گردیم همواره آنکه عزیزتر است،۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- الجاثية ٤ (رده اهمیت درک آیات آفاقى)بالا داشته باشد. آفرینش: آثار مطالعه در آفرینش ۶ آیات خدا: اهمیت درک آیات آفاقى ۴; اهمیت درک آیات انفسى ۴; نقش آیات آفاقى ۱; نقش آیات انفسى ۱ انسان: اهمیت۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۰۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
- الحج ٤٦ (رده عوامل محرومیت از درک حقایق)۱، ۲، ۳; مطالعه تاریخ ۳ تنبه: زمینه تنبه ۳ حقایق: عوامل محرومیت از درک حقایق ۸;مرکز درک حقاق ۷ حق ستیزان: توصیه به حق ستیزان ۲ خدا: توصیه هاى خدا ۲; سرزنشهاى۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- طه ١٢٥ (رده منشأ درک انسان ها)در قیامت مطرح خواهد شد. ۵ - آدمیان در قیامت، کمبودها و کاستى هاى خویش را درک و احساس خواهند کرد. (قال ربّ لم حشرتنى أعمى ) ۶ - روى گردانان از یاد خدا،۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- النحل ٦٥ (رده درک آیات خدا)موجودات، براى مردم حق شنو قابل درک است. (و الله أنزل من السّماء ماء ... إن فى ذلک لأیة لقوم یسمعون) ۹- حق شنوى، زمینه درک حقایق (إن فى ذلک لأیة لقوم یسمعون)۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- کنند، و به عمق آن مى رسند. (واژه «بصر» معمولاً به عضو بینایى و «بصیرت» به درک و آگاهى درونى گفته مى شود). در حقیقت «أُولِى الأَبْصارِ» کسانى هستند که آمادگى۵ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- مخالفت و دشمنى گفته مى شود که آگاهانه صورت مى گیرد، یعنى انسان حقانیت چیزى را درک کند و با آن به مخالفت برخیزد، و «ولید» در سوره «مدثّر» مصداق روشن این معنا۳ کیلوبایت (۲۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
- معمولاً در بینش فکرى و عقلانى به کار برده مى شود. و گاهى به تمام امورى که باعث درک و فهم مطلب است، اطلاق مى گردد; در سوره «انعام» به معناى دلیل و شاهد و گواه۳ کیلوبایت (۱۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰