نتایج جستجو
از الکتاب
- الروم ٢٨ (رده احکام برده)ها ۱۲، ۱۶ برده: احکام برده ۱۰، ۱۱، ۱۳; برده در صدراسلام ۱۸; حقوق برده ۹; مالکیت بر برده ۱۰; مالکیت برده ۱۳; مملوکیت برده ۱۱ برده دارى: برده دارى در صدراسلام۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- به معناى نزدیکى و اجتماع دو یا چند چیز است، منتها هنگامى که به باب تفعیل برده شود، از آن «تکثیر» استفاده مى شود، بنابراین روى هم رفته کلمه «مُقَرَّنِین»۲ کیلوبایت (۱۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- مادّه «بصر» به معناى بینایى است; ولى معمولاً در بینش فکرى و عقلانى به کار برده مى شود. و گاهى به تمام امورى که باعث درک و فهم مطلب است، اطلاق مى گردد; در۳ کیلوبایت (۱۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
- صیغه ثلاثى مجرد آن نیز به معناى شکافتن است، ولى هنگامى که به باب «تفعیل» برده شود (همانند آیه فوق) معناى تکثیر و تشدید را مى رساند. فجر (۲۴ بار) شكافتن۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۴
- آن را خاموش کند. بعضى از مفسران معتقدند: «قاهریّت»، معمولاً در جایى به کار برده مى شود که طرف مقابل موجود عاقلى باشد، ولى «غلبه» اعم است و پیروزى هاى بر۲ کیلوبایت (۱۷۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۵
- المجادلة ٤ (رده عتق برده)کردن یک برده برای همه مردم امکان پذیر نیست، همان گونه که در شأن نزول آمد و نیز ممکن است انسان از نظر مالی قادر به آزاد کردن برده باشد اما بردهای برای۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- requires Javascript to function. چرا از چیزها [= گوشتها] ئی که نام خدا بر آنها برده شده نمیخورید؟! در حالی که (خداوند) آنچه را بر شما حرام بوده، بیان کرده است۴۷ کیلوبایت (۳٬۴۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- آن رضایت طلبیدن نیست، بلکه لازمه مفهوم آن است. و هنگامى که به «باب افعال» برده مى شود به معناى زائل کردن و صرف نظر از سرزنش است. در «لسان العرب»، تصریح۴ کیلوبایت (۳۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۶
- الأحزاب ٥ (رده برده آزاده ناشناخته)آیه، احتمال دارد که برده آزاد شده یک قومى باشد. از این برده آزاد شده، در اصطلاح مولاى آن قوم یاد مى کنند. ۱۰ - در صورتى که کسى، برده آزاد شده بود و پدرش۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- معنى خدمتكار و برده نيز آمده است نظير: «فَقالُوا اَنُؤمِنُ لِبَشَرَينِ مِثْلِنا وَ قُومُهُما لَنا عابِدُونَ» كه به معنى خدمتكار و برده است لذاست كه موسى۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- این کلمه «وَجْه» در لغت به معناى «صورت» است و گاهى به معناى «ذات» به کار برده مى شود. بنابراین «وجه اللّه» یعنى ذات خدا. یعنى از آنجا که صورت آئینه روح۵ کیلوبایت (۳۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- requires Javascript to function. مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد؛ و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده میشود، ایمانشان۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- منت مىنهى كه فرزندان اسرائيل را برده ساختهاى؟ آیا این منّتی است که تو بر من میگذاری این که بنیاسرائیل را بنده و بردهی خود ساختهای؟! «و (آیا) بر (اساس)۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- هنگام ذبح] نام غیر خدا بر او برده شود. ۲ - به هنگام اضطرار بهره بردارى از مردار، خون، گوشت خوک و ذبیحه اى که نام غیر خدا بر او برده شده، حلال است. (فمن اضطر۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آن وقت او و اتباعش گفتند:اين معبود شما و معبود موسى است. موسى آن را از ياد برده است . ولى آنها مىديدند كه گوساله سخنى به آنها سود و زيانى ندارد و اين چنين۸ کیلوبایت (۸۲۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- يس ٣٩ (رده شرایط عتق برده)بندگان او که شش ماه از مملوک بودنش گذشته باشد، قدیم و آزاد است...». برده: شرایط عتق برده ۵ تشبیهات قرآن: تشبیه به خوشه خرما ۳; تشبیه ماه(قمر) ۳ خدا: تدبیر۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۹
- برابر اراده اواست برده گيرى و اسباب آن سير تاريخى برده گيرى لغو دو سبب از اسباب بردگى (سلطه و قلدرى ولايت پدر و شوهر) در اسلام برده گيرى اسراى جنگى در۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- (آن پیمانه) در بارِ او پیدا شود، خودش کیفر آن خواهد بود؛ (و بخاطر این کار، برده شما خواهد شد؛) ما اینگونه ستمگران را کیفر میدهیم!» |گفتند: سزايش آن است۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- المنافقون ١٠ (رده انفاق به برده)انفاق ۱۰; محدوده انفاق ۲ انگیزش: عوامل انگیزش ۱۶ ایمان: آثار ایمان ۱۶ برده: انفاق به برده ۱۹ توشه: توشه اخروى ۸; زمینه توشه اخروى ۹ جهان بینى: نقش جهان بینى۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- ذبيحهاى است كه نام خدا بر آن برده نشده ممكن است مراد از شياطين انسانهاى بدكار و يا شياطين جن باشد يعنى از آنچه نام خدا بر آن برده نشده نخوريد شياطين به دوستان۸ کیلوبایت (۷۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹