گمنام

تفسیر:المیزان جلد۱۷ بخش۴۳: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
خط ۲۰: خط ۲۰:
و در مرحله پنجم، مأمور شد به دعوت عموم مردم، كه آيه: «قُل يَا أيُّهَا النّاسُ إنّى رَسُولُ اللّه إلَيكُم جَمِيعاً»، و نيز آيه: «وَ أُوحِىَ إلَىّ هذَا القُرآنَ لِأُنذِرَكُم بِهِ وَ مَن بَلَغ»، به آن اشاره دارند.
و در مرحله پنجم، مأمور شد به دعوت عموم مردم، كه آيه: «قُل يَا أيُّهَا النّاسُ إنّى رَسُولُ اللّه إلَيكُم جَمِيعاً»، و نيز آيه: «وَ أُوحِىَ إلَىّ هذَا القُرآنَ لِأُنذِرَكُم بِهِ وَ مَن بَلَغ»، به آن اشاره دارند.
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۷ صفحه ۵۴۶ </center>
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۷ صفحه ۵۴۶ </center>
علاوه بر اين، اين معنا از مسلّمات تاريخ است كه يكى از گروندگان به آن جناب، سلمان فارسى است كه ايرانى بوده. يكى ديگر بلال بوده كه اهل حبشه بوده است. و يكى صُهَيب بوده، كه اهل روم آن روز بوده. و نيز، اين هم مسلّم است كه آن جناب، يهوديان را هم دعوت مى كرده و وقايعى كه بين آن جناب و يهوديان اتفاق افتاده، معروف است. و نيز اين مسلّم است كه آن جناب، به پادشاهان ايران، مصر، حبشه و روم، نامه نوشته و همه را به اسلام دعوت كرده. همه اين شواهد، دلالت دارد بر اين كه دعوت آن جناب، جهانى و عمومى بوده است.
علاوه بر اين، اين معنا از مسلّمات تاريخ است كه يكى از گروندگان به آن جناب، سلمان فارسى است كه ايرانى بوده. يكى ديگر بلال بوده كه اهل حبشه بوده است. و يكى صُهَيب بوده، كه اهل روم آن روز بوده.
 
و نيز، اين هم مسلّم است كه آن جناب، يهوديان را هم دعوت مى كرده و وقايعى كه بين آن جناب و يهوديان اتفاق افتاده، معروف است. و نيز اين مسلّم است كه آن جناب، به پادشاهان ايران، مصر، حبشه و روم، نامه نوشته و همه را به اسلام دعوت كرده. همه اين شواهد، دلالت دارد بر اين كه دعوت آن جناب، جهانى و عمومى بوده است.


«'''بَشِيراً وَ نَذِيراً فَأَعْرَض أَكثرُهُمْ فَهُمْ لا يَسمَعُونَ'''»:
«'''بَشِيراً وَ نَذِيراً فَأَعْرَض أَكثرُهُمْ فَهُمْ لا يَسمَعُونَ'''»:
۱۴٬۱۹۷

ویرایش