مشارکتهای کاربری Adel
از الکتاب
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۰۴:۳۴۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۴ تفاوت تاریخچه +۲۶۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۶ ←بيان اين كه آيه شريفه، ناظر به «بنى اميه» است کنونی
- ۰۴:۱۱۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۶ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۴:۱۱۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۱ تفاوت تاریخچه +۷۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۶ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۴:۰۵۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۵ تفاوت تاریخچه −۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←شجره ملعونه اى كه در رؤيا بر پيامبر«ص» نشان داده شده است، فتنه اسلام است کنونی
- ۰۴:۰۴۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۴ تفاوت تاریخچه +۳۳۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←شجره ملعونه اى كه در رؤيا بر پيامبر«ص» نشان داده شده است، فتنه اسلام است
- ۰۳:۵۲۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۵۲ تفاوت تاریخچه +۲۸۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←مراد از «رؤيا» و «شجره ملعونه» در آيه: «و ما جعلنا الرؤيا التى اريناك...»
- ۰۳:۴۰۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۰ تفاوت تاریخچه +۴۴۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←مراد از «رؤيا» و «شجره ملعونه» در آيه: «و ما جعلنا الرؤيا التى اريناك...»
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۳:۴۴۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۴۴ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←وجه اين كه خداوند پيشنهاد كفار راجع به آوردن آيات را اجابت نكرد
- ۱۳:۴۱۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۴۱ تفاوت تاریخچه +۴۳۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←مراد از «رؤيا» و «شجره ملعونه» در آيه: «و ما جعلنا الرؤيا التى اريناك...»
- ۱۳:۴۱۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۴۱ تفاوت تاریخچه −۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←وجه اين كه خداوند پيشنهاد كفار راجع به آوردن آيات را اجابت نكرد
- ۱۰:۵۷۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۷ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←بحث مفسران، پیرامون «كتاب مبین» و «لوح محفوظ»
- ۱۰:۵۵۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۵ تفاوت تاریخچه −۱۵۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←بحث مفسران، پیرامون «كتاب مبین» و «لوح محفوظ»
- ۱۰:۴۸۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۸ تفاوت تاریخچه +۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←بحث مفسران، پیرامون «كتاب مبین» و «لوح محفوظ»
- ۱۰:۴۶۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←بحث مفسران، پیرامون «كتاب مبین» و «لوح محفوظ»
- ۱۰:۴۶۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۶ تفاوت تاریخچه +۱۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←بحث مفسران، پیرامون كتاب «لوح محفوظ»
- ۱۰:۴۴۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۴ تفاوت تاریخچه +۵۳۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←كتاب (لوح محفوظ) و بحث مفسرين پيرامون آن
- ۱۰:۲۶۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۶ تفاوت تاریخچه −۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←سنّت الهى در اقوام گذشته: دعوت به حق، به سعادت رساندن مؤمنان و عذاب منكران و طاغيان
- ۱۰:۲۶۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۶ تفاوت تاریخچه +۱۶۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ ←سنت الهى در اقوام گذشته: دعوت به حق، به سعادت رساندن مؤمنان و عذاب منكران و طاغيان
- ۱۰:۱۱۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۱ تفاوت تاریخچه +۳۳۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۵ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۹:۵۸۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۸ تفاوت تاریخچه +۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←توضيح اينكه آلهه دروغين ، خود در جستجوى وسيله به سوى پروردگارشان هستند کنونی
- ۰۹:۵۵۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۵ تفاوت تاریخچه +۱۳۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←آيات ۵۶ - ۶۵ سوره إسراء
- ۰۹:۴۷۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۴۷ تفاوت تاریخچه +۲۱۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←فقط دعا ودرخواست حقيقى از خداى سبحان مستجاب است
- ۰۹:۳۸۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۳۸ تفاوت تاریخچه +۱۴۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←چند وجه ديگر در بيان مراد از مالك نفع وضرر نبودن بتها
- ۰۴:۵۸۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۵۸ تفاوت تاریخچه +۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←استدلال ديگرى بر نفى الوهيت خدايان مشركان
- ۰۴:۵۶۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۵۶ تفاوت تاریخچه +۲۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←استدلال ديگرى بر نفى الوهيت خدايان مشركين
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۰:۵۷۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۷ تفاوت تاریخچه +۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←چند روايت درباره «بسم اللّه الرحمن الرحيم»
- ۱۰:۵۳۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۳ تفاوت تاریخچه +۳۰۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←چند روايت درباره «بسم اللّه الرحمن الرحيم»
- ۱۰:۴۱۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۱ تفاوت تاریخچه +۲۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ ←توضيحى در مورد تسبيح محسوس برخى موجودات كه در پاره اى روايات نقل شده است
- ۱۰:۲۱۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۱ تفاوت تاریخچه +۲۸۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۴ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۰۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۹ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←بحث روايتى کنونی
- ۱۰:۰۸۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۸ تفاوت تاریخچه +۱۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←بحث روايتى
- ۰۹:۵۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۹ تفاوت تاریخچه +۳۹۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←سعادت وشقاوت هر كس بسته به مشيت الهى است كه بر اساس عمل تعيين مى شود
- ۰۹:۴۷۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۴۷ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←امر به خوشزبانى و ادب در کلام و پرهیز از درشتگويى
- ۰۹:۴۳۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۴۳ تفاوت تاریخچه +۲۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←امر به خوش زبانى واجتناب از درشتگويى
- ۰۹:۴۲۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۴۲ تفاوت تاریخچه +۳۰۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←امر به خوش زبانى واجتناب از درشتگويى
- ۰۴:۵۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۵۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←پاسخ خداوند با قدرت مطلقه خود به استبعاد مشركين
- ۰۴:۵۶۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۵۶ تفاوت تاریخچه +۴۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←پاسخ خداوند با قدرت مطلقه خود به استبعاد مشركين
- ۰۴:۴۰۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۴۰ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←پاسخ خداوند به استبعاد مشركان، نسبت به مسئله معاد
- ۰۴:۳۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۹ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←پاسخ خداوند به استبعاد مشركان، نسبت به مسئله معاد
- ۰۴:۳۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۹ تفاوت تاریخچه +۱۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←استبعاد مشركين مسئله معاد را
- ۰۴:۲۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۹ تفاوت تاریخچه +۴۴۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←مقصود از (حجاب مستور) كه خداوند آنرا بين قارى قرآن ومشركين حائل قرار مى دهد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۱:۴۵۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۵ تفاوت تاریخچه −۱۰۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ ←رواياتى درباره تسبيح موجودات وسفارش مدارا با حيوانات
- ۱۱:۴۱۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۱ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۳۳۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۳ تفاوت تاریخچه +۲۹۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۲۱۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۱ تفاوت تاریخچه +۴۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←وجود موجودات هم حمد خدا وهم تسبيح اواست کنونی
- ۱۱:۰۸۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۸ تفاوت تاریخچه +۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تسبيح همه موجودات، تسبيح حقيقى است
- ۱۱:۰۷۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۷ تفاوت تاریخچه +۷۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تسبيح همه موجودات تسبيح حقيقى وقالى است
- ۱۱:۰۱۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۱ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تسبيح همه موجودات، تسبيح حقيقى است
- ۱۰:۵۹۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۹ تفاوت تاریخچه +۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تسبيح همه موجودات، تسبيح حقيقى است
- ۱۰:۵۷۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۷ تفاوت تاریخچه +۵۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←هر موجودى از موجودات داراى مرتبه اى از علم است وتسبيح موجودات تسبيح حقيقى است
- ۱۰:۴۸۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۸ تفاوت تاریخچه −۱۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←وجود سراپا فقر ونياز موجودات ، وجود رب واحد را اعلام مى كند
- ۱۰:۳۹۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۹ تفاوت تاریخچه +۱۰۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تسبيح سنگ وچوب به چه معنااست ؟
- ۱۰:۳۴۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۴ تفاوت تاریخچه +۲۸۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تقرير استدلال بر نفى شرك براى خدا، به صورت يك قياس استثنایى
- ۱۰:۲۲۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۲ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←احتجاجى با مشركان، در نفى شريك براى خداوند متعال
- ۱۰:۲۰۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۰ تفاوت تاریخچه +۲۷۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تقرير استدلال بر نفى شرك براى خدا به صورت يك قياس استثنائى
- ۱۰:۱۹۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۹ تفاوت تاریخچه +۱۰۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←احتجاجى با مشركين در نفى شريك براى خداوند متعال
- ۱۰:۰۵۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←با اين كه ثمره تصريف آيات، ازدياد نفرت كفار بوده، حكمت نزول آيات چه بوده است؟
- ۱۰:۰۴۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۴ تفاوت تاریخچه +۱۲۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←با اينكه ثمره تصريف آيات ازدياد نفرت كفار بوده ، حكمت نزول آيات چه بوده است ؟
- ۰۹:۵۶۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۶ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تصريف آيات (تنوع بيان واحتجاج ) به منظور متذكر شدن شنوندگان
- ۰۹:۵۵۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۵ تفاوت تاریخچه +۲۱۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←تصريف آيات (تنوع بيان واحتجاج ) به منظور متذكر شدن شنوندگان
- ۰۴:۰۵۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۵ تفاوت تاریخچه +۱۸۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۲ ←آيات ۴۰ - ۵۵ سوره إسراء
- ۰۳:۰۹۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۰۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره پيروى نكردن از غير علم و تقسيم شدن ايمان، بر اعضاء و جوارح کنونی
- ۰۳:۰۸۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۰۸ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره پيروى نكردن از غير علم وتقسيم شدن ايمان ، بر اعضاء وجوارح
- ۰۳:۰۷۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۰۷ تفاوت تاریخچه +۳۹۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره پيروى نكردن از غير علم وتقسيم شدن ايمان ، بر اعضاء وجوارح
- ۰۲:۵۳۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۵۳ تفاوت تاریخچه +۳۶۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←اعمالى كه با ايمان به خدا سازگارى ندارد
- ۰۲:۴۲۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۴۲ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره اجتناب از افراط و تفريط در انفاق، در ذيل آيه شریفه
- ۰۲:۴۱۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۴۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره اجتناب از افراط و تفريط در انفاق، در ذيل آيه شریفه
- ۰۲:۴۰۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۴۰ تفاوت تاریخچه +۲۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى درباره اجتناب از افراط وتفريط در انفاق درذيل آيه : ((
- ۰۲:۲۸۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۲۸ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←چند روايت در معناى «أوّابين»
- ۰۲:۲۷۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۲۷ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←چند روايت در معناى «أوّابين»
- ۰۲:۲۶۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۲۶ تفاوت تاریخچه +۱۶۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←رواياتى در باره نيكى كردن به پدر و مادر
- ۰۲:۱۸۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۱۸ تفاوت تاریخچه +۲۴۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←بحث روايتى
- ۰۲:۰۵۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۰۵ تفاوت تاریخچه +۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←نهى از تكبّر و گردن فرازى كردن
- ۰۲:۰۴۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۰۴ تفاوت تاریخچه +۲۲۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←نهى از تكبر وگردن فرازى كردن
- ۰۱:۵۳۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۱:۵۳ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←تعليل نهى از پيروى از غير علم به آیه: «إنّ السَّمعَ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنهُ مَسؤُولاً»
- ۰۱:۵۱۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۱:۵۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←ردّ اشكالاتى به آيه شریفه، كه مى گويد عمل به اين آيه، خود متابعت از ظنّ است!
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۱:۰۶۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۶ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←نهى از تكبر وگردن فرازى كردن
- ۱۱:۰۴۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۴ تفاوت تاریخچه +۱۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←كلام مجمع البيان در معناى آيه (ولاتقف ما ليس لك به علم ) ونقد آن
- ۱۰:۵۷۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۷ تفاوت تاریخچه +۵۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←تعليل نهى از پيروى از غير علم به: «إنّ السمع والبصر والفوادكل اولئك كان عنه مسؤولا»
- ۱۰:۴۰۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۰ تفاوت تاریخچه +۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←ردّ اشكالاتى به آيه شریفه، كه مى گويد عمل به اين آيه، خود متابعت از ظنّ است!
- ۱۰:۳۹۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۹ تفاوت تاریخچه +۲۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ ←ردّ اشكالاتى به آيه شریفه، كه مى گويد عمل به اين آيه، خود متابعت از ظنّ است!
- ۱۰:۳۰۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ تفاوت تاریخچه +۱۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۲۵۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۵ تفاوت تاریخچه +۱۱۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۱۶۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←از هر چیزی که بدان علم و یقین ندارید، پیروی نکنید کنونی
- ۱۰:۱۵۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←از هر چیزی که بدان علم و یقین ندارید، پیروی نکنید
- ۱۰:۱۴۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۴ تفاوت تاریخچه −۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←اشاره به حكم فطرت به لزوم پيروى از علم يا پيروى از ظنّ به استناد حجت علمىوعقلى
- ۱۰:۰۳۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۳ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←از هر چیزی که بدان علم و یقین ندارید، پیروی نکنید
- ۱۰:۰۳۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۳ تفاوت تاریخچه +۸۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←از هر چیزی که بدان علم و یقین ندارید، پیروی نکنید
- ۰۹:۵۶۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۶ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←امر به رعایت وفا در كيل و وزن، و بيان «خير» بودن آن در زندگی اجتماعی
- ۰۹:۵۵۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى از تصرف در مال يتيم و امر به وفای به عهد
- ۰۹:۵۳۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۹:۵۳ تفاوت تاریخچه +۹۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←امر به مراعات عدالت و وفا در كيل و وزن و بيان «خير» و «احسن تأويلا» بودن آن
- ۰۴:۳۶۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۶ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←امر به مراعات عدالت ووفا در كيل ووزن وبيان ((
- ۰۴:۳۴۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۴ تفاوت تاریخچه +۲۳۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى از متابعت از غير علم (لاتقف ما ليس لك به علم )
- ۰۴:۳۲۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۲ تفاوت تاریخچه −۲۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←امر به مراعات عدالت ووفا در كيل ووزن وبيان ((
- ۰۴:۳۱۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۱ تفاوت تاریخچه −۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى از تصرف در مال يتيم و امر به وفای به عهد
- ۰۴:۳۰۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۰ تفاوت تاریخچه +۲۲۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى از تصرف در مال يتيم وامر به وفاء به عهد
- ۰۴:۲۱۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۱ تفاوت تاریخچه +۱۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←گفتاری پیرامون حرمت زنا
- ۰۴:۰۴۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۴ تفاوت تاریخچه +۵۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←گفتاری پیرامون حرمت زنا
- ۰۴:۰۱۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۱ تفاوت تاریخچه +۵۸۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←بحثى قرآنى واجتماعى پيرامون حرمت زنا
- ۰۳:۲۲۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۲۲ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى شديد از زناكارى
- ۰۳:۲۱۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۲۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى شديد از زناكارى
- ۰۳:۲۰۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۲۰ تفاوت تاریخچه +۱۷۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى شديد از زناكارى
- ۰۳:۱۳۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۱۳ تفاوت تاریخچه +۲۶۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ ←نهى از فرزند كشى (چه دختر وچه پسر) از بيم فقر وگرسنگى كه در عرب رسم بوده
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۳:۲۴۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۴ تفاوت تاریخچه +۷۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۱۰ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۳:۱۸۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۱۸ تفاوت تاریخچه +۳۶۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←نهى از افراط وتفريط در انفاق کنونی
- ۱۲:۵۹۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←وجه اين كه فرمود: «اسراف كاران، برادران شياطين هستند»
- ۱۲:۵۲۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۲ تفاوت تاریخچه +۴۵۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←اشاره به وجه اينكه فرمود: اسرافكاران برادران شياطين هستند
- ۱۲:۳۴۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۴ تفاوت تاریخچه +۱۴۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←امر به تواضع و خضوع در برابر والدين و دعا براى آن ها
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۰۴:۳۹۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۹ تفاوت تاریخچه +۱۲۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←امر به تواضع وخضوع در برابر والدين ودعا براى آنها
- ۰۴:۳۰۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۰ تفاوت تاریخچه −۸۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←آيه در مقام انحصار حكم به دوران پيرى پدر ومادر نيست !
- ۰۴:۲۴۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۴ تفاوت تاریخچه +۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←نيكى كردن به والدين، از مهمترين واجبات بعد از توحيد
- ۰۴:۲۲۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۲ تفاوت تاریخچه +۶۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←نيكى كردن به والدين ، از مهمترين واجبات بعد از توحيد
- ۰۴:۱۷۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۷ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←قضاء تشريعى خداوند به این که: «جز او را نپرستيد»
- ۰۴:۱۷۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۷ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←قضاء تشريعى خداوند به این که: «جز او را نپرستيد»
- ۰۴:۱۶۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۶ تفاوت تاریخچه +۱۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←قضاء تشريعى خداوند به نپرستيدن جز او
- ۰۴:۱۵۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۵ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←قضاء تشريعى خداوند به نپرستيدن جز او
- ۰۴:۱۴۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۴ تفاوت تاریخچه +۲۴۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ ←قضاء تشريعى خداوند به نپرستيدن جز او
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۲:۵۰۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۰ تفاوت تاریخچه +۳۶۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۹ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۲:۳۰۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰ تفاوت تاریخچه −۴۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←بحث فلسفى (در بيان اينكه فيض خداوند مطلق ونامحدود است ومنشاء اختلاف انواع وافراداختلاف قابليت ها است ) کنونی
- ۱۲:۲۳۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۲۳ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون «قضاء»
- ۱۲:۲۰۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۲۰ تفاوت تاریخچه −۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون «قضاء»
- ۱۲:۱۹۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۱۹ تفاوت تاریخچه +۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون قضاء
- ۱۲:۱۸۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۱۸ تفاوت تاریخچه +۲۸۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون قضاء
- ۱۱:۴۵۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون قضاء
- ۱۱:۴۴۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۴ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون قضاء
- ۱۱:۴۲۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۲ تفاوت تاریخچه +۴۷۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←گفتارى در چند فصل پيرامون قضاء
- ۱۱:۲۷۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۷ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←بحث روايتى: (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته)
- ۱۱:۲۶۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۶ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←بحث روايتى: (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته)
- ۱۱:۲۵۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۵ تفاوت تاریخچه +۳۶۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←بحث روايتى (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته )
- ۱۱:۱۱۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۱ تفاوت تاریخچه +۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←فصل ۳ - روايات هم اين نظريه را تاءييد مى كنند:
- ۱۱:۱۰۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۰ تفاوت تاریخچه +۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←فصل ۲ - نظرى فلسفى در معناى قضاء:
- ۱۱:۰۹۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۹ تفاوت تاریخچه +۱۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←فصل ۱ - در معنا وحدود آن :
- ۱۱:۰۷۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۷ تفاوت تاریخچه +۲۶۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←توضيح اينكه درجات اخروى بزرگتر از درجات دنيوى است
- ۱۰:۵۵۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←اشاره به تفاسير ديگرى كه براى اين آيه بيان شده است
- ۱۰:۵۴۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۴ تفاوت تاریخچه −۸۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←اشاره به تفاسير ديگرى كه براى اين آيه بيان شده است
- ۱۰:۵۴۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۴ تفاوت تاریخچه +۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←اهل دنيا و اهل آخرت، هر دو، از عطاى خداوند بهره می برند
- ۱۰:۵۳۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۵۳ تفاوت تاریخچه +۱۸۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←اشاره به تفاسير ديگرى كه براى اين آيه بيان شده است
- ۱۰:۳۹۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۹ تفاوت تاریخچه −۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←اهل دنيا و اهل آخرت، هر دو، از عطاى خداوند استمداد مى كنند
- ۰۴:۳۲۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۲ تفاوت تاریخچه +۲۰۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ ←بيان اينكه دنيا طلبان در اعمال دنيوى ، وعقبى طلبان دراعمال اخروى مستمدّ از عطاى خداوندند
- ۰۴:۰۵۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۵ تفاوت تاریخچه +۳۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۸ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۳:۵۵۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۵۵ تفاوت تاریخچه +۸۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←اعمال آدمى اسباب اخروى هستند وبر خلاف اسباب دنيوى تخلف ناپذيرند کنونی
- ۰۳:۴۸۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۸ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←مراد از «اراده عاجلة» در آيه: «مَن كَانَ يُرِيدُ العَاجِلَة عَجَّلنَا لَهُ فِيهَا...»
- ۰۳:۴۸۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۸ تفاوت تاریخچه +۶۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←مراد از «اراده عاجلة» در آيه: «مَن كَانَ يُرِيدُ العَاجِلَة عَجَّلنَا لَهُ فِيهَا...»
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۰۴:۱۱۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۱ تفاوت تاریخچه +۷۰۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←مراد از «اراده عاجلة» در آيه: «مَن كَانَ يُرِيدُ العَاجِلَة عَجَّلنَا لَهُ فِيهَا...»
- ۰۳:۴۴۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۴ تفاوت تاریخچه +۲۵۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←وجوهی که مفسران، در توجيه امر خدا در آیه: «أمَرنَا مُترَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا» گفته اند
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۲:۰۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۰۰ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←وجوهی مفسران، که در توجيه امر خدا در آیه: «أمَرنَا مُترَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا» گفته اند
- ۱۱:۵۷۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۵۷ تفاوت تاریخچه +۲۴۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←وجوهى كه مفسرين در توجيه اين امر گفته اند.
- ۱۱:۳۹۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۹ تفاوت تاریخچه +۱۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توجيه امر خدا در آیه «امرنا مترفيها ففسقوا فيها»، با اين كه خدا امر به فحشاء نمى كند!
- ۱۱:۳۳۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۳ تفاوت تاریخچه −۱۳۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←مقصود از اراده هلاك قريه، در آیه: «وَ إذَا أرَدنَا أن نُهلِكَ قَريَة»
- ۱۱:۳۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۱ تفاوت تاریخچه +۳۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۱:۲۹۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۹ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۱:۲۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۶ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۱:۲۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۶ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۱:۲۵۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۱:۲۴۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۴ تفاوت تاریخچه +۸۰۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ ←توضيح اين كه فرمود: «و ما كنا معذبين حتى نبعث رسولا»
- ۱۰:۴۷۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۷ تفاوت تاریخچه +۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۴۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۴۵۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۵ تفاوت تاریخچه +۲۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۷ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۴۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۲ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←هدايت هر كس، به سود خودش و ضلالتش، عليه خود اوست کنونی
- ۱۰:۴۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۱ تفاوت تاریخچه +۲۳۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←هدايت هر كس به سود خود و ضلالتش عليه خود اوست
- ۱۰:۲۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۶ تفاوت تاریخچه +۷۰۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←مقصود از كتابى كه در قيامت براى افراد انسان بيرون آورده مى شود
- ۱۰:۰۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۶ تفاوت تاریخچه +۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى این که فرمود: «ما طائر هر کسی را به گردنش آویخته ایم»؟
- ۱۰:۰۳۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۳ تفاوت تاریخچه +۸۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←عاقبت وسرنوشت انسان با اعمال ارادى واختيارى اولزوم وحتميت پيدا مى كند
- ۰۵:۱۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۱۰ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى این که فرمود: «ما طائر هر کسی را به گردنش آویخته ایم»؟
- ۰۵:۱۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۱۰ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى این که فرمود: «ما طائر هر کسی را به گردنش آویخته ایم»؟
- ۰۵:۰۹۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۰۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى این که فرمود: «ما طائر هر کسی را به گردنش آویخته ایم»؟
- ۰۵:۰۹۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۰۹ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى این که فرمود: «ما طائر هر کسی را به گردنش آویخته ایم»؟
- ۰۵:۰۶۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۰۶ تفاوت تاریخچه +۳۰۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى «طائر» و مراد از جمله: «و كل انسان الزمناه طائره فى عنقه»
- ۰۴:۴۳۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۴۳ تفاوت تاریخچه −۱۰۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←وجود قدرت و آزادى، دليل و مجوز ارتكاب هر عملى نيست
- ۰۴:۴۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۴۱ تفاوت تاریخچه +۱۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←معناى «طائر» و مراد از جمله: «و كل انسان الزمناه طائره فى عنقه»
- ۰۴:۴۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۴۰ تفاوت تاریخچه +۱۷۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←وجود قدرت وآزادى ، دليل ومجوز ارتكاب هر عملى نيست
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۱:۴۴۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۴ تفاوت تاریخچه +۳۶۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←مراد از آيت بودن شب وروز ومحوآيت ليل ومبصره بودن آيات نهار
- ۱۱:۲۹۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۹ تفاوت تاریخچه +۵۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۲۵۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۵ تفاوت تاریخچه +۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۲۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۲ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۲۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۲ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۲۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۱ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۲۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۰ تفاوت تاریخچه +۹۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←دونكته كه آيه شريفه روشن مى شود
- ۱۱:۱۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۲ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بیان عجول بودن انسان و نکته های آیه «وَ یَدعُ الإنسانُ بالشَّرّ دعائه بالخیر...»
- ۱۱:۱۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۲ تفاوت تاریخچه −۸۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ ←بيان اين كه انسان عجول بوده وآنسان كه در طلب خيرات است در پى شر نيز مى باشد(و يدع الانسان بالشر دعائه بالخير)
- ۱۱:۰۵۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۵ تفاوت تاریخچه +۱۴۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۴:۴۹۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۴۹ تفاوت تاریخچه +۴۷۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۶ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۴:۳۷۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۷ تفاوت تاریخچه +۵۴۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←خداوند براى مؤمنان صالح العمل بر خود حق قرار داده است کنونی
- ۰۴:۳۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۲ تفاوت تاریخچه −۴۰۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←معنای هدایت قرآن به دین «أقوَم»، و اين كه اسلام، دين «قَيّم» است
- ۰۴:۳۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۰ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←معنای هدایت قرآن به دین «أقوَم»، و اين كه اسلام، دين «قَيّم» است
- ۰۴:۲۶۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۶ تفاوت تاریخچه +۵۵۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آيات ۹ - ۲۲ سوره إسراء
- ۰۴:۰۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۱ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آيات ۹ - ۲۲ سوره إسراء
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۳:۱۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۱۱ تفاوت تاریخچه +۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آيات ۹ - ۲۲ سوره إسراء
- ۱۳:۰۸۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۰۸ تفاوت تاریخچه −۴۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←مقصود از دو بار سركوب شدن و هلاكت بنى اسرائيل بر اثر دوبا فسادانگيزى آنان برروى زمين
- ۱۳:۰۷۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۰۷ تفاوت تاریخچه +۲۴۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←مقصود از دوبار سركوب شدن وهلاكت بنى اسرائيل بر اثر دوبا فسادانگيزى آنان برروى زمين
- ۱۲:۵۷۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۷ تفاوت تاریخچه +۲۶۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←روايتى در ذيل آيه (لتفسلان فى الارض مرتين ...)
- ۱۲:۵۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۱ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←بحث روایتی: چرا نوح«ع»، عبد شكور خوانده شده است
- ۱۲:۵۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۱ تفاوت تاریخچه +۶۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←بحث روایتی: چرا نوح«ع»، عبد شكور خوانده شده است
- ۱۲:۴۷۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۷ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك و بد اعمال، به عامل بر مى گردد
- ۱۲:۴۵۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۵ تفاوت تاریخچه +۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك وبد اعمال به عامل بر مى گردد
- ۱۲:۴۵۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۵ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك وبد اعمال به عامل بر مى گردد
- ۱۲:۴۳۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۳ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك وبد اعمال به عامل بر مى گردد
- ۱۲:۴۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۲ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك وبد اعمال به عامل بر مى گردد
- ۱۲:۴۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۰ تفاوت تاریخچه +۹۰۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ ←آثار نيك وبد اعمال به عامل بر مى گردد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۱۱:۳۹۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۳۸۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۸ تفاوت تاریخچه +۱۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۳۷۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۷ تفاوت تاریخچه +۲۲۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۵ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۱۶۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←وجوه گفته شده در معناى آيه شريفه: «فَإذَا جَاءَ وَعدُ أُولَيهُمَا...» کنونی
- ۱۱:۱۶۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۶ تفاوت تاریخچه +۱۷۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←وجوه گفته شده در معناى آيه شريفه: «فَإذَا جَاءَ وَعدُ أُولَيهُمَا...»
- ۱۱:۱۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۱۰ تفاوت تاریخچه −۱۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←معناى آيه شريفه: «فَإذَا جَاءَ وَعدُ أُولَيهُمَا...»، و وجوه گفته شده در باره آن
- ۱۱:۰۸۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۸ تفاوت تاریخچه −۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←معانى مختلف واژه «قَضَاء» و در آیه شریفه
- ۱۱:۰۸۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۸ تفاوت تاریخچه +۳۴۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←معناى مختلف واژه ((قضاء(( ومعناى آيه : ((وقضينا الى بنىاسرائيل لتفسدن فى الارض ...((
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۰۴:۲۴۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۴ تفاوت تاریخچه +۴۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←خلاصه معناى آيه واشاره به اختلاف مفسرين در اعراب آن
- ۰۴:۱۷۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۷ تفاوت تاریخچه +۲۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←معناى «ذرّيه» و وجه منصوب بودن آن در آيه
- ۰۴:۰۷۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۷ تفاوت تاریخچه +۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←خلاصه معناى آيه واشاره به اختلاف مفسرين در اعراب آن
- ۰۴:۰۵۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۵ تفاوت تاریخچه −۴۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←وجه اينكه وكيل گرفتن غير خدا شرك است
- ۰۴:۰۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۰۱ تفاوت تاریخچه +۱۸۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←اشاره به مورد استعمال كلمه «كتاب» در قرآن مجيد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
- ۰۴:۳۴۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۴ تفاوت تاریخچه +۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←اشاره به مورد استعمال كلمه «كتاب» مجيد
- ۰۴:۳۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۳ تفاوت تاریخچه −۲۰۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←آيات ۲ - ۸ سوره إسراء
- ۰۴:۳۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۱ تفاوت تاریخچه +۲۰۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←اشاره به مورد استعمال كلمه «كتاب» مجيد
- ۰۴:۳۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۳۰ تفاوت تاریخچه +۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←آيات ۲ - ۸ سوره إسراء
- ۰۴:۲۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۱ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←بحثی دیگر پیرامون معراج
- ۰۴:۲۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۲۰ تفاوت تاریخچه +۸۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←بحثی دیگر (تقسيم جزئيات مربوط به معراج به چهار قسم ، از نظر معنى وسند)
- ۰۴:۱۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۰۴:۱۰ تفاوت تاریخچه +۹۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ ←نظر مؤ لف درباره معراج پيامبر اكرم (ص )
۳۱ فروردین ۱۴۰۳
- ۱۴:۵۴۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۵۴ تفاوت تاریخچه +۲۰۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۴ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۴:۴۰۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۴۰ تفاوت تاریخچه +۱۹۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←اقوال مختلف درباره زمان ومكان معراج واينكه جسمانى بوده يا روحانى کنونی
- ۱۴:۲۲۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۲۲ تفاوت تاریخچه +۷۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←درجه رفيع آرايشگر خانواده فرعون نزد خدا
- ۱۴:۱۴۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۱۴ تفاوت تاریخچه +۸۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←دوروايت درباره نحوه تعيين ركعات نماز
- ۱۴:۱۰۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۱۰ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←خلاصه آنچه در روايات پیرامون معراج آمده است
- ۱۴:۰۹۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۰۹ تفاوت تاریخچه +۱۲۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←خلاصه آنچه از روايات اسراء ومعراج استفاده مى شود در مجمع البيان طبرسى
- ۱۰:۳۵۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۵ تفاوت تاریخچه +۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←روايتى كه مى گويد معراج دو مرتبه صورت گرفته است
- ۱۰:۳۵۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۵ تفاوت تاریخچه +۱۵۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←روايتى كه مى گويد معراج دومرتبه صورت گرفته است
- ۱۰:۲۵۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←شرح اولين نماز پيامبر در شب معراج، در روایت امام كاظم «ع»
- ۱۰:۲۴۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۴ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←شرح اولين نماز پيامبر در شب معراج، در روایت امام كاظم «ع»
- ۱۰:۲۴۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۴ تفاوت تاریخچه +۵۹۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←شرح وتفضيل اولين نماز پيامبر در شب معراج از زبان مبارك امام كاظم (ع )
- ۱۰:۰۶۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۶ تفاوت تاریخچه +۸۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←پيامبر (ص ) از حضرت فاطمه (س ) بوى بهشت استشمام مى كند
- ۰۳:۴۸۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۸ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۳:۴۵۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۴۵ تفاوت تاریخچه +۱۲۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ ←رد رواياتى كه بنابر آنها معراج جسمانى نبوده ودر عالم رؤ يا صورت گرفته است
- ۰۳:۳۵۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۳۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۳:۳۴۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۳۴ تفاوت تاریخچه +۱۸۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۳:۱۲۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۰۳:۱۲ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←روايتى درباره معراج پيامبر (ص ) از طريق اهل سنت ونقد وبررسى مضامين آن کنونی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳
- ۱۱:۴۸۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۸ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←شرح حديثى از امام باقر«ع»، درباره معراج پيامبر «ص»
- ۱۱:۴۸۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۸ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←شرح حديثى از امام باقر«ع»، درباره معراج پيامبر «ص»
- ۱۱:۴۸۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۸ تفاوت تاریخچه +۱۹۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←حديثى از امام باقر (ع ) درباره معراج پيامبر (ص ) وشرح كلماتى از آن
- ۱۱:۲۸۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۸ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←پاسخ امام باقر و امام سجاد «ع»، به سئوالاتى پيرامون معراج پيامبر«ص»
- ۱۱:۲۵۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۲۵ تفاوت تاریخچه +۳۶۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←امام باقر وامام سجاد (ع ) به سئوالاتى پيرامون معراج پيامبر (ص ) پاسخ مى گويند
- ۱۱:۰۶۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۶ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←حكاياتى از شب معراج به روايت ابن عباس
- ۱۱:۰۴۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۴ تفاوت تاریخچه +۲۵۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←حكاياتى از شب معراج به روايت ابن عباس
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
- ۱۱:۰۶۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←انکار صدق دعوی پیامبر بر رفتن به معراج، توسط کفار قریش
- ۱۱:۰۵۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←انکار صدق دعوی پیامبر بر رفتن به معراج، توسط کفار قریش
- ۱۱:۰۴۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۰۴ تفاوت تاریخچه −۳۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←طاغيان قريش ورد آيات روشن صدق دعوى پيامبر در شب معراج ارائه آيات بر صدق دعوى خود توسط پيامبر اكرم (ص ) درباره شب معراج در برابر طاغيان قريش
- ۱۰:۴۳۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۴۳ تفاوت تاریخچه +۲۴۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←حكايت تخفيف نمازهاى واجب يوميه از پنجاه نماز به پنج نماز
- ۱۰:۲۳۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۲۳ تفاوت تاریخچه +۳۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←عطيه خداوند به پيامبر «ص»، در شب معراج
- ۱۰:۱۴۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۴ تفاوت تاریخچه +۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ ←دو نهر «كوثر» و «رحمت» و دو درخت «طوبى» و «سدرة المنتهى»
- ۱۰:۱۱۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۱ تفاوت تاریخچه +۵۵۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲ بدون خلاصۀ ویرایش