نتایج جستجو
از الکتاب
- [انعام:105 ]يعنى همين طور آيات را در قالبهاى مختلف بيان مىكنيم براى اغراض به خصوصى و تا بگويند آن را درس خوانده و آموختهاى و تا آنرا بر اهل دانش روشن كنيم۳ کیلوبایت (۲۵۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- حدیث وارد شده است که أَلْمَجالِسُ بِالْاَمَانَةِ: «گفتگوهایى که در جلسات خصوصى مى شود امانت است». و در حدیث دیگرى مى خوانیم: إِذا حَدَّثَ الرَّجُلُ بِحَدِیْث۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۴
- آل عمران ١١٦ (رده مالکیت خصوصى)کافران ۱۰ ۱، ۲ کفر: آثار کفر ۴، ۱۱ مال:۱، ۲ ارزش مال ۱، ۲ ۴، ۷، ۸، ۹ مالکیت خصوصى:۶۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- محمد ٣٦ (رده مالکیت خصوصى)«لعب و لهو» مخصوص زندگى دنیایى است و در جهان آخرت راه ندارد. ۱۵- مالکیت خصوصى، اصلى مورد قبول در اسلام (و لا یسئلکم أمولکم) نسبت داده شدن «أموال» به «کم»۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- مريم ٦ (رده مالکیت خصوصى)زکریا (فهب لى من لدنک ولیًّا . یرثنى و یرث من ءال یعقوب) ۶- وجود مالکیت خصوصى در زندگانى یحیى و زکریاى پیغمبر (فهب لى من لدنک ولیًّا . یرثنى و یرث من ءال۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- دستبندها از طلاى مخصوص و مرواريد مخصوص مزيّن شوند و لباسشان در آنجا حرير به خصوصى است . كلمه حرير سه بار در قرآن مجيد و هر سه نكره آمده است حج:23 - فاطر:33۲ کیلوبایت (۱۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- خواهيم گفت . مخفى نماند: نكره بودن آن نشان مىدهد كه چرك زخم نيست بلكه چرك به خصوصى است و آن شايد همان حميم است كه آمده[محمّد:15]. درباره آن آب رواياتى است۲ کیلوبایت (۱۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹
- النساء ٢٩ (رده مالکیت خصوصى)کمخفروشى: حرمت کمخفروشى ۱۹ گناه: کبیره ۱۰ مالکیت: احکام مالکیت ۱، ۳، ۴ ; مالکیت خصوصى ۳ ; موجبات مالکیت ۴ محرمات:۱۹ معامله: احکام معامله ۴، ۶ ; شرایط صحت معامله۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- [انعام:105 ]يعنى همين طور آيات را در قالبهاى مختلف بيان مىكنيم براى اغراض به خصوصى و تا بگويند آن را درس خوانده و آموختهاى و تا آنرا بر اهل دانش روشن كنيم۳ کیلوبایت (۲۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
- النساء ٦ (رده مالکیت خصوصى)کودک ۵، ۷ ; مالکیت کودک ۸ ; محجوریت کودک ۵ مالکیت: احکام مالکیت ۶ ; مالکیت خصوصى ۸ محجورین:۵ محرمات:۹، ۱۰ مردم: رعایت حقوق مردم ۱۷ واجبات:۴ وجدان: دینى ۱۷۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- نيامده است. تيمم چنانكه گفته شد به معنى قصد است و در عرف شرع نام قصد به خصوصى است و آن اينكه زمين پاك را قصد كنند و خاك را در پيشانى و دستها استعمال نمايد۵ کیلوبایت (۴۸۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- نيامده است. تيمم چنانكه گفته شد به معنى قصد است و در عرف شرع نام قصد به خصوصى است و آن اينكه زمين پاك را قصد كنند و خاك را در پيشانى و دستها استعمال نمايد۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- دارد و مستحق آتش است. 3- جمع آمدن موازين مىفهماند كه هر عمل نيك ثقل به خصوصى دارد و براى هر صنف از عمل ميزانى هست. توزين گناهان گناهان بى شك داراى وزن۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- نظر من قرآن در اين استعمال نظرى به اصطلاح جاهليت ندارد و چون عمل پرنده به خصوصى است كه به صورت نيرو از انسان مىپرد و كنار مىشود لذا آن را طائر فرموده است۷ کیلوبایت (۶۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- [نحل:102]. ترديد با «او» در آيه شريفه روشن مىكند كه هر يك از سه قسم راه به خصوصى است. قهراً بايد مصداق يكى رسول و مصداق بقيّه نبى باشد يا بالعكس. مفيد رحمه۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- مراد از مرقوم در دو آيه مجسّم شدن اعمال است بطوريكه مراد از كتاب، كتاب به خصوصى است نه كاغذ يا پارچه نوشته شده مثلاً مهندسى كه كارخانهاى را نصب مىكند مىشود۶ کیلوبایت (۵۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- [حج:78]. مسمّى: نام گذارى شده. معناى تعيين نيز مىدهد كه نام گذارى تعيين به خصوصى است. [انعام:2]. سپس مدتى مقرر داشت و مدّت تعيين شده نزد اوست. سمّى: هم نام۱۲ کیلوبایت (۱٬۱۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸
- قابل دقّت است كه «جنّات» درباره آخرت هميشه نكره آمده است يعنى: جنّات به خصوصى . و تنها در آيه [شورى:22] معرّف با الف و لام آمده است ولى «الجنّة» با الف۱۵ کیلوبایت (۸۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- دستها زخمى و خشمگين اند. بايد دانست: ضريع در آيه نكره است. يعنى ضريع به خصوصى است كه اين صفت دارد كه نه از گرسنگى سير مىكند و نه لاغرى را فربه مىكند۵ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۰
- مىتوانيد بدون پرداخت صدقه گفتگوى خصوصى داشته باشيد). گروهى از مردم به خصوص ثروتمندان مرتبا مزاحم پيامبر مىشدند و خصوصى با پيامبر سخن مىگفتند و كارى كه۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- آن از ابى جعفر «عليه السلام» منقول است. گفتهاند: هيچ يك از آنها مال به خصوصى ندارد و همه مشتركند، شبها باران مىبارد، روزها آفتابى است زراعت مىكنند،۱۲ کیلوبایت (۱٬۲۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- عمران:45]. ظاهراً عيسى «عليه السلام» از آن جهت كلمة خوانده شده كه وجودش اثر به خصوصى بود از جانب خدا، گرچه مخلوق همه كلمات اللَّه اند ولى اين عنايت در اثر بى۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- بزبان علمى حكم گويند و قابل عفو و اغماض اشخاص نيست و گاه باشد كه از نقطه نظر خصوصى و حفظ حقوق اشخاص و جنبه جانبدارى از مظلومان وضع شده كه در اينصورت از آنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- دارد و مستحق آتش است. 3- جمع آمدن موازين مىفهماند كه هر عمل نيك ثقل به خصوصى دارد و براى هر صنف از عمل ميزانى هست. توزين گناهان گناهان بى شك داراى وزن۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۸
- دارد و مستحق آتش است. 3- جمع آمدن موازين مىفهماند كه هر عمل نيك ثقل به خصوصى دارد و براى هر صنف از عمل ميزانى هست. توزين گناهان گناهان بى شك داراى وزن۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- يقين مىآورد كه عالم قبر يك عالم مرموزى است و مردگان در آن يك نوع حيات به خصوصى و غير قابل درك دارند از قبيل روايات نماز وحشت در شب اول دفن و زيارت اموات۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- دارد و مستحق آتش است. 3- جمع آمدن موازين مىفهماند كه هر عمل نيك ثقل به خصوصى دارد و براى هر صنف از عمل ميزانى هست. توزين گناهان گناهان بى شك داراى وزن۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- فى كُلِّ سَماءٍ اَمْرَها» فهميده مىشود كه هر يك از اين طبقات خاصيّت به خصوصى و اثر معين دارد. 3- همين طور است آيه [بقره:29]. و آيات 44 اسراء و 86 مؤمنون۳۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- دارد و مستحق آتش است. 3- جمع آمدن موازين مىفهماند كه هر عمل نيك ثقل به خصوصى دارد و براى هر صنف از عمل ميزانى هست. توزين گناهان گناهان بى شك داراى وزن۲۲ کیلوبایت (۲٬۳۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- (خدا با فرستادن برهان و معجزه اتمام حجّت كرده است و نيازى به فرستادن نامه خصوصى نيست.) «كَلَّا» 9- درخواستهاى نابجاى كفّار براى ايمان آوردن، بهانهاى بيش۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۰
- (خدا با فرستادن برهان و معجزه اتمام حجّت كرده است و نيازى به فرستادن نامه خصوصى نيست.) «كَلَّا» 9- درخواستهاى نابجاى كفّار براى ايمان آوردن، بهانهاى بيش۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۱
- 1 - صفحه 360 ب: مردم براى گفتگوهاى خصوصى با پيامبر بسيار هجوم مىكردند، خداوند دستور داد هر كس با پيامبر سخن خصوصى دارد، مقدارى صدقه بدهد و بعد گفتگو كند۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- (خدا با فرستادن برهان و معجزه اتمام حجّت كرده است و نيازى به فرستادن نامه خصوصى نيست.) «كَلَّا» 9- درخواستهاى نابجاى كفّار براى ايمان آوردن، بهانهاى بيش۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۳
- (خدا با فرستادن برهان و معجزه اتمام حجّت كرده است و نيازى به فرستادن نامه خصوصى نيست.) «كَلَّا» 9- درخواستهاى نابجاى كفّار براى ايمان آوردن، بهانهاى بيش۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- (خدا با فرستادن برهان و معجزه اتمام حجّت كرده است و نيازى به فرستادن نامه خصوصى نيست.) «كَلَّا» 9- درخواستهاى نابجاى كفّار براى ايمان آوردن، بهانهاى بيش۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- شريفه . وجه اختصاص تسبيح از ميان همه صفات كماليه خدا نور عمومى خدا و نور خصوصى او همچون رحمت او دو گونه است . ذكر مواردى از خلقت و تدبير خداوند براى بيان۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- كه فرصتى بدست بياورد و علم مخالفت را بپا نمايد و با رفقاى خودش در مجالس خصوصى اظهار كفر خود را مينمود و بعد از رحلت حضرت رسول (ص) خواست با امير المؤمنين۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- جمیل بن عامر الجهنى آمده و مجاهد و ورقاء و ابن عباس گویند: درباره فرد به خصوصى نازل نشده بلکه سوره مزبور عمومیت داشته و عام مى باشد. Tabber requires Javascript۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
- دست دادن چيزى است. «1» اين آيه نشان مىدهد كه پرداخت صدقه، پيش از گفتگوى خصوصى با پيامبر، از ابتدا فرمانى آزمايشى بود تا مؤمنان صادق و عاشق، از ديگران بازشناخته۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- شريفه . وجه اختصاص تسبيح از ميان همه صفات كماليه خدا نور عمومى خدا و نور خصوصى او همچون رحمت او دو گونه است . ذكر مواردى از خلقت و تدبير خداوند براى بيان۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- دنيا آورديم امروز در پيشگاه ما حاضر شديد چنانچه در سوره انعام گذشت و خطاب خصوصى بكفّار شود كه آرى شما بوديد كه در دنيا منكر معاد بوديد و گمان ميكرديد كه۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- كه فرصتى بدست بياورد و علم مخالفت را بپا نمايد و با رفقاى خودش در مجالس خصوصى اظهار كفر خود را مينمود و بعد از رحلت حضرت رسول (ص) خواست با امير المؤمنين۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- علميّه و امثال اينها خلاصه آنكه تمام افعال آنها يا واجب باشد يا مستحب بعنوان خصوصى يا عمومى و الا معلوم است كه ترك جميع محلّلات مقدور نيست و اللّه اعلم .. لَيسَ۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- تا به ابوذر تهمت سوسياليست بودن و فكر اشتراكى داشتن و مخالفت با مالكيّت خصوصى بزنند، امّا علامه امينى قدس سره در الغدير، بحث مبسوطى در ردّ اين اتهام دارد۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- که آنها گمان نکنند سرنوشت دردناکی که برای امتهای طغیانگر پیشین بود جنبه خصوصی داشت میافزاید: «و برای مشرکان و کافران نیز امثال این مجازاتها خواهد بود»۳۲ کیلوبایت (۲٬۳۴۴ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
- ترجمه تفسير الميزان جلد ۲ صفحه ۶۵ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكمْ كُنتُمْ تخْتَانُونَ أَنفُسكمْ فَتَاب عَلَيْكُمْ وَ عَفَا عَنكُمْ كلمه «تختانون » از مصدر اختيان۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۱۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۱
- كه منكر شد از او دست برداريد. همانا ناچار بايد آزمايشى پيش آيد كه هر فرد خصوصى و محرم رازى در آن سقوط كند، تا آنجا كه آن كس كه (از كمال باريك بينى و دقت)۵ کیلوبایت (۳۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- (ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ). باید در خانه و محیط زندگی خصوصی افراد امنیت کافی وجود داشته باشد به همین دلیل در تمام قوانین دنیا وارد شدن۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- خانواده و فرزندان خود به گفتگوهاى خصوصى بنشيند و تا آنجا كه ممكن است از اين آزادى بهره گيرد، و به همين دليل به خانه خصوصى خود پناه مى برد و با بستن درها به۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- لباسهاى (معمولى ) خود را بيرون مى آوريد، و بعد از نماز عشاء، اين سه وقت خصوصى براى شما است ، اما بعد از اين سه وقت گناهى بر شما و بر آنها نيست (كه بدون۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- از براي آنها قرينهايي که از آنها جدا نميشوند و از رفقاء خصوصي آنها که با هم محشور و مانوس هستند از شياطين جني و انسي و اينکه۴۶ کیلوبایت (۳٬۵۹۸ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- بلكه اسرارى قابل توجّه دارد. سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى ... 2- معراج، اردوى خصوصى و بازديد علمى پيامبر بود، وگرنه خداوند بىمكان است. سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ولى مفهوم آن يك حكم كلى و عمومى است ، و تمام اموال اضافى يعنى آنچه مالك خصوصى ندارد را شامل مى شود، به همين دليل در رواياتى كه از طريق اهلبيت (عليهمالسلام۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
- انفال چیست؟ مفهوم اصلی انفال نه تنها غنائم جنگی بلکه همه اموالی را که مالک خصوصی ندارد- مثل بیشهزارها، جنگلها، درّهها و سرزمینهای موات- شامل میشود و تمام۶۶ کیلوبایت (۵٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مى دهم كه پرهيزكارى داشتند). رحمت دوم خاص است ، ولكن صالحان از متقيان خصوصى ترند، زيرا در ميانه طائفه مؤ من و متقى افراد انگشت شمارى صالحند، پس رحمت۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴
- مضرّ تشخیص نداد، به او اجازه میدهد و در غیر این صورت باید بماند و گاهی کار خصوصی خود را فدای هدف مهمتر کند. لذا در دنبال این جمله اضافه میکند: «کسانی که۷۷ کیلوبایت (۶٬۴۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- مضر تشخيص نداد، به او اجازه مى دهد و در غير اين صورت بايد بماند و گاهى كار خصوصى خود را فداى هدف مهمتر كند. لذا در دنبال اين جمله اضافه مى كند: كسانى كه از۲۵ کیلوبایت (۲٬۹۶۲ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- آيد تمام آن تاءكيدات و اصرارها در مورد او صادق است ، چرا كه جنبه شخصى و خصوصى ندارد، هر چند ممكن است بر حسب موارد جنبه هاى ديگرى بر آن افزوده شود. ضمنا۵۴ کیلوبایت (۶٬۴۵۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
- كند و آن اينكه جهت گيرى اقتصاد اسلامى چنين است كه در عين احترام به مالكيت خصوصى برنامه را طورى تنظيم كرده كه اموال و ثروتها متمركز در دست گروهى محدود نشود۲۷ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- بحث كه مساءله برزخ را به طور كلى بيان كرده ، بقيه آنها مساءله را به صورت خصوصى مثلا در مورد «شهداء» يا «آل فرعون » طرح مى كند. ولى روشن است كه نه آل فرعون۳۲ کیلوبایت (۳٬۸۴۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- انجام گيرد، زيرا خداوند سخنان همه را اعم از آنچه آشكارا مى گويند يا در جلسات خصوصى و نهانى ، همه را مى شنود، و همچنين از مكنون دلها و ضماير آگاه است ، بنابراين۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۴
- مشرف گرديد. معنى «خليل » و فرق آن با «صديق » و كلمه خليل از نظر مصداق ، خصوصى تر از كلمه : (صديق ) است . چون دو نفر دوست همين كه در دوستى و رفاقت صادق۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۸۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۲
- آن قناعت مى كنند، و جلسات عريض و طويلى براى ختم انعام و حل مشكلات شخصى و خصوصى خود با تشريفات ويژهاى تشكيل مى دهند كه بنام جلسات ختم انعام ناميده مى شود،۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۱
- اين روايات بر مى آيد كه «سفيه » معنى وسيعى دارد و از سپردن اموال عمومى و خصوصى به آنها نهى شده است ، منتها اين نهى در بعضى از موارد به عنوان تحريم است و۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۵۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- مسلمانانى است كه اين آيات براى آنها نازل شده است . سپس مساءله را از صورت خصوصى و بيان زندگى انبياء درآورده ، شكل كلى به آن مى دهد، سرنوشت متقين را به طور۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- خشيت باشد)،. كه اين وعده نيز از آنجا كه در مقام امتنان است و وعده اى است خصوصى ، لذا بايد امرى باشد، مافوق آنچه كه مؤ منين بطور عموم وعده داده شده اند،۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۸ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- ماجراى ابراهيم و فرزندش گسترش و تعميم مى دهد، و آنرا از صورت يك واقعه شخصى و خصوصى بيرون مى آورد، و نشان مى دهد هر كجا ايمان است ايثار و عشق و فداكارى و گذشت۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
- كه هرگاه منافع صهيونيستها و اسرائيل غاصب به خطر بيفتد، تمام عهدنامه هاى خصوصى و جهانى را زير پا گذارده ، و با بهانه هاى واهى همه را به دست فراموشى مى سپارند۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- متوجه همه مسلمانان كرد تا تاءكيد كند كه اين تغيير قبله به هيچوجه يك امر خصوصى نيست بلكه براى عموم مسلمانها است . جمله «قبلة ترضاها» (قبله اى كه از آن خشنود۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۱
- اينكه ميان آندو تقابل نيست براى اين است كه با ذكر رحمت عامه زمينه را براى خصوصى شدن آن در حق پرهيزكاران از مؤ منين فراهم نموده بفرمايد: (( فساكتبها...((۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲
- زد). و كلمه (نداء) مصدر (نادى ينادى - مناداة ) است و اين ماده از نظر معنا خصوصى تر از ماده - دعا - است ، چون هر چند هر دو به معناى خواندن و صدا زدن است ،۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۶ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- مساله وفاى به عهد شده است . عهد و پيمان معنى وسيعى دارد كه هم شامل عهدهاى خصوصى در ميان افراد تفسير نمونه جلد ۱۲ صفحه ۱۱۱ در رابطه با مسائل اقتصادى و كسب۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- را بزرگ نمايد. ۴ - او آنچه مى گويد از طريق دلسوزى مى گويد و منافع شخصى و خصوصى در اين كار ندارد. ۵ - او براى طرف مقابل احترام قائل است و به همين دليل در۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- رسالت الهى هرگز گرفتار ترس و وحشت از كسى نمى شوند، اما در مسائل زندگى شخصى و خصوصى مانعى ندارد كه از يك تفسير نمونه جلد ۱۷ صفحه ۳۳۳ موضوع خطرناك مانند زخم زبانهاى۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- موافقت و مخالفت آن مترتب ميشود. و بنابر همين اساس آسياى همه حكومتهاى عمومى و خصوصى ، و مخصوصا حكومت بين هر انسانى با زير دستش ميچرخد. بنابراين اگر انسانى۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۱۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
- من به آنچه فرمودى نياز ندارم. على (ع): پس بهتر است در يك مجلس محرمانه و خصوصى باهم صحبت كنيم. خداش: هر مطلب محرمانه و زير پردهاى در نظر من آشكار تلقى۶۴ کیلوبایت (۴٬۶۰۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- اينكه فرمود: باءس ما از مجرمين نمى گذرد، اين نيز در آيات بسيارى بطور عمومى و خصوصى ذكر شده ، در آيه «و لكل امه رسول فاذا جاء رسولهم قضى بينهم بالقسط و هم لا۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۹۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۶
- يستحيى من الحق ). البته پيامبر خدا نيز از بيان حق در مواردى كه جنبه شخصى و خصوصى نداشت هيچ ابا نمى كرد ولى بيان حق اشخاص از ناحيه خودشان زيبا نيست اما از۵۱ کیلوبایت (۶٬۰۸۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۹
- همگانى ذكر مى كند، در حاليكه آيه گذشته يك مرحله خاص از آنرا به عنوان يك وظيفه خصوصى و واجب كفائى بيان كرده است ، كه شرح آن را مبسوطا ذكر كرديم . مى فرمايد: ((شما۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- مشكلى ايجاد مى كرد، چرا كه گاه مسائل ضرورى پيش مى آمد كه لازم بود به طور خصوصى با پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در ميان گذارده شود، چنانچه حكم صدقه باقى۵۴ کیلوبایت (۶٬۳۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶
- از مقدماتى يقينى كه دلالت مى كند بر اينكه تدبير عام عالمى با همه تدابير خصوصى كه در آن است از يك مبداء صادر شده و اختلافى در آن نيست . و ليكن مفسرين آن۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۱
- مخصوص موجودات خارجى است در كارهايشان جارى سازند و به دنبال آن قوانين عمومى و خصوصى براى كارهاى خود وضع نموده و يك نوع واقعيت و ثبوت كه الگويش از واقعيت موجودات۳۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۲ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۵
- حيوان است ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۳۱۴ در نتيجه از كلمه ((حيات (( خصوصى تر است و حيات عمومى تر از آن است چون حيات ، هم به زندگى حيوان اطلاق مى شود۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰