نتایج جستجو
از الکتاب
- قلل کم قوم وحد ابو علم ک حکم حصن عفو هو زمل زوج نقص طوف ب دنو کلل فحش لم ارث اخو عذب وله ايى ورث الذين اله الله اتى ذلک قد انن ولد زيد مسس هما الذى مع۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- موت خلص تمم ويل ورى يدى عبد بصر هود نوح ايوب شهد حوج انتم رضو يونس ولد صلح ارث او ملل ذو شىء نصارى ذکر وحى سلم اوب هارون يى انا زکريا قبل عزز امم سليمان۳ کیلوبایت (۱۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- بل لم نصر عقل قهر الذين قسم ا اخر کلا ذلک حضر بدل سدد کى ضلل تحت دين عيل ارث جنب جدر۴ کیلوبایت (۲۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- النساء ١٢ (رده آثار ارث)۱۳، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ ارث: آثار ارث ۹ ; احکام ارث ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ ; اهمیّت ارث ۱۹ ; تقسیم ارث ۸ ; طبقات ارث ۵، ۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ اسماء۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مريم ٦ (رده تاریخ ارث)يعقوبند و ارث در هر دو مورد ظاهر در ارث مال است چون معناى حقيقى ارث اين است ولى در مورد اوّل مسلّم است و در مورد دوّم بعضى گفتهاند مراد ارث مقام است و۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- نن ا لو عند عنب سلم الو ظلم خلق رسل لم کما لما مثل ارض يمن او رضو ام جمع ارث خير کفر عبد بل غير جزى خوف انتم زوج کرم دعو فوز حسن۸ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
- شخص متوفى ارث مى برند گفته شده است. شاید تناسب آن این باشد که برادران و خواهران جزء طبقه دوم ارث هستند، و تنها با نبودن پدر و مادر و فرزند، ارث مى برند،۵ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- منحصر به ارث مال دانسته اند، به ظهور کلمه «ارث» در این معنا استناد کرده اند; زیرا این کلمه هنگامى که مجرد از قرائن دیگر بوده باشد، به معناى ارث مال است;۳ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- منحصر به ارث مال دانسته اند، به ظهور کلمه «ارث» در این معنا استناد کرده اند; زیرا این کلمه هنگامى که مجرد از قرائن دیگر بوده باشد، به معناى ارث مال است;۳ کیلوبایت (۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- بهشت برین را ارث میبرند، و جاودانه در آن خواهند ماند! |[وارثانى] كه فردوس را به ارث مىبرند و در آن جاودان مىمانند همانان كه بهشت را به ارث مىبرند و در۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- النمل ١٦ (رده احکام ارث)مجيد آيات بسيارى راجع به ارث انبياء موجود است، و اين مىرساند كه انبياء عظام همگى ارث داشتند و وارث آنها بعد از فوت، تصرف در ارث مىكردند، پس مردوديت حديث۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مینهیم تا (صدای حق را) نشنوند؟! آيا براى آنان كه اين سرزمين را از پيشينيان به ارث بردهاند روشن نكرده است كه اگر بخواهيم آنها را به سزاى گناهانشان عقوبت مىكنيم۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الأنفال ٧٥ (رده اولویت در ارث)خویشان متعدد موجود باشند آن که در خویشى نزدیکتر است، در ارث بردن از میت مقدم است. ارث: اولویت در ارث ۸، ۹ اسلام: و خویشاوندى ۱۰ ; تاریخ صدر اسلام ۱، ۴، ۵۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- النساء ١٣ (رده احکام ارث)اطاعت خدا و رسول که از موارد آن رعایت احکام و قوانین ارث و حدود الهى است. احکام:۱، ۴، ۷، ۹ ارث: احکام ارث ۱، ۴، ۷، ۹ اطاعت: آثار اطاعت ۲ بهشت: تعدد بهشت ۶ ;۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بهشت است و هم تعبير ارث آمده كه به معناى رسيدن به مال و نعمت بدون رنج و زحمت است. گرچه تقوا كليد بهشت است، امّا آن همه پاداش، ارث خدا به ماست و اعمال ما۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- به همه زمين و هر كه برآنست، و به همه وارثيم چنانكه وارث در تمام ارث تصرف كند. و ذكر «ارث» بر طريق تشبيه است، يعنى چنانكه ملك موروث منتقل به وارث مىشود۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- اگر شخصى مىمرد بعضى از اقوام او لباسى به روى زن وى مىانداخت و زن را به ارث مىبرد. لذا فرموده: «لايَحِلُّ لَكُمْ اَنْ تَرِثوُا النِّساءَ كَرْهاً» ولى۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- النساء ١٤ (رده احکام ارث)فرموده است ارحام بعضى مقدمند بر بعضى و تا قريب هست بعيد ارث نميبرد نهايت آنكه بعضى بدو عنوان ارث ميبريد يكى بفرض و ديگر بردّ و بعضى بفرض تنها و بعضى برد۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الفجر ٢٧ (رده اجتناب از غصب ارث)اضطراب (یأیّتها النّفس المطمئنّة) «نفس»، به معناى روح است. (صحاح) ارث: اجتناب از غصب ارث ۴ اضطراب: زمینه رفع اضطراب ۵ اطمینان: عوامل اطمینان ۵ امتحان: امتحان۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- الفجر ٢٨ (رده اجتناب از غصب ارث)اوصاف ذکر شده در آن آیات، مبرّا باشد. آخرت طلبان: پاداش آخرت طلبان ۳ ارث: اجتناب از غصب ارث ۸ امتحان: امتحان با بى نیازى ۸; امتحان با فقر ۸ تقرب: تقرب به خدا۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- يعقوبند و ارث در هر دو مورد ظاهر در ارث مال است چون معناى حقيقى ارث اين است ولى در مورد اوّل مسلّم است و در مورد دوّم بعضى گفتهاند مراد ارث مقام است و۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- آیات شامل این کلمه «کرسى» از نظر ریشه لغوى از «کِرْس» (بر وزن ارث) گرفته شده که به معناى اصل و اساس مى باشد و گاهى نیز به هر چیزى که بهم پیوسته و ترکیب۱۱ کیلوبایت (۹۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۴
- الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا» يعنى سپس كتاب را به ذريّه تو ارث گذاشتيم كه مانند تو قيام به امر كتاب كنند احتمال دادهاند كه «مِنْ عِبادِنا»۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- شده در حال بارگیری... لا على طعم سکن ف يتم اکل ل عظم دعع وله کرم ب الذى اله ارث ويل بل ليس ورث صلو الله کلا دين ذلک ى ه امن يوم لمم۱ کیلوبایت (۴۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... هم کم فرق طعم على انن ما فدى شدد قتل يتم ارث اذا اتى سکن ورث ه خلق هو بدل ان شىء رعب نا ثقل حبب نحن ل ارض عدو حرم ب قلب۲ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- معيّن، لذا اسلام سفارش مىكند اگر در ميان فاميل كسانى هستند كه از ارث محرومند و يا سهم ارث آنان اندك است با وصيّت، در مورد توسعهى سهميّه آنان اقدام نمايد،۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- حسب عظم قوم اولاء هو عرض اجر عقب سئل شرر لما هؤلاء ان صلح مول بل سبل فى فقر ارث۲ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- سكارى كه جمع سكران و سكرى است. ما نا ه ل اله اتى وله قوم من الله ورث انن کم ارث اخذ ى انت ثنى ثم الذين ک امن فکر وذر خير ربب هم يوم دون جىء عمل خلق قول ب۲ کیلوبایت (۱۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا» يعنى سپس كتاب را به ذريّه تو ارث گذاشتيم كه مانند تو قيام به امر كتاب كنند احتمال دادهاند كه «مِنْ عِبادِنا»۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- مىشود نكاح باشد يا پيمان يا غير آنها. [نساء:33]. ظاهراً اين آيه اجمال آيات ارث است، مراد از «وَالَّذينَ عَقَدَتْ اَيْمانُكُمْ» زوج و زوجه است و آن عطف است۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- مىشود نكاح باشد يا پيمان يا غير آنها. [نساء:33]. ظاهراً اين آيه اجمال آيات ارث است، مراد از «وَالَّذينَ عَقَدَتْ اَيْمانُكُمْ» زوج و زوجه است و آن عطف است۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- يرثنى ...) زكريا از خداوند فرزند صلبى خواسته كه از او ارث ببرد رد اعداى برخى مفسرين كه مراد از ارث را وراثت نبوت يا علم يا... دانسته اند پاسخ به اعتراضى۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- مثلا چند روز سعى مىكنند صدها برابر كارشان بهره به دست مياورند و يا عدّهاى ارث مىبرند، گنج پيدا مىكنند و مال ندارند و يا تلاششان نسبت به بهره خيلى كم است۱۳ کیلوبایت (۱٬۱۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- است پاداش عملکنندگان. و گفتند سپاس خدای را که راست آورده ما را وعده خویش و ارث داد به ما زمین را جای گیریم از بهشت هر جا که خواهیم و چه خوب است پاداش عملکنندگان۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- مثلا چند روز سعى مىكنند صدها برابر كارشان بهره به دست مياورند و يا عدّهاى ارث مىبرند، گنج پيدا مىكنند و مال ندارند و يا تلاششان نسبت به بهره خيلى كم است۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۳۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- ما) چنین بود و آن (نعمت)ها را به فرزندان اسرائیل میراث دادیم. بدینسان و ارث دادیمش به بنیاسرائیل So it was. And We made the Children of Israel inherit۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- حفظ رحم شىء صدق ربب اول ارض بل جعل نظر کرم زوج عن عمل يمن دون کيل انت اوى ارث کذب دنو اخو شطن قنت انا ائى خشع او غضض يوم ورث عند التى فعل دعو طوع هود زکو۶ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- معنى علائق است كه مراد صفات و آثار موجود در نطفه باشد و فرزند آنها را به ارث خواهد برد ولى اثبات آن خيلى مشكل است. و امّا آيات «خَلَقْناكُمْ مِنْ تُرابٍ۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
- نقل كرده: حضرت اسحق را كمر بندى بود كه پيامبران و بزرگان آ نرا از يكديگر به ارث مىبردند. و آن در نزد عمّه يوسف بود. يوسف نيز در منزل تو به سر مىبرد و عمّهاش۵ کیلوبایت (۴۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- مثل «هبات وافرة» يعنى بهشتهاى واسع و پر نعمت منزل آنهاست. هم ها ورث فى خلد ارث ل نزل الذين جنن کون قد لا بغى صلح خلق اول عمل عن انس امن انن۴ کیلوبایت (۲۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
- نمیکنید؟ پس بعد از آنان جانشینانی [ناشایسته وگناهکار] که کتاب [تورات] را به ارث بردند به جای ایشان قرار گرفتند، [آنان] متاع پست و از دست رفتنی این دنیا [یِ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- در نتيجه فتنه و فساد در پى دارد (منسوخ گشتن حكم ارث به مؤ اخات (برادر خواندگى )، بطلان قول به عصبه در ارث و...) آيه و ترجمه تفسير : نكته ها ۱- ((هجرت و جهاد))۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نقل كرده: حضرت اسحق را كمر بندى بود كه پيامبران و بزرگان آ نرا از يكديگر به ارث مىبردند. و آن در نزد عمّه يوسف بود. يوسف نيز در منزل تو به سر مىبرد و عمّهاش۶ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- و مجاهد و سدى گویند: این آیه درباره ارث بردن و میراث نازل گردیده زیرا قبلا مسلمین به کسانى که هجرت نموده بودند، ارث میدادند و قانون وراثت بر بناى هجرت۷۸ کیلوبایت (۶٬۳۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- هستند. ایشان خودشان وارثانند. آنانند ارثبرندگان These are the inheritors. ترتیل: ترجمه: «الْوَارِثُونَ»: به ارث برندگان. مراد مستحقّان میباشد (نگا:۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- مال يتيم، ندادن اموال به سفهاء، گناه درباره تقسيم ارث، زنا، لواط (ظاهراً)، منع زنان از ازدواج به جهت ارث بردن از آنان، انكار مهريه زن، تزويج نامادريها، حرمت۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- ذلک صلو وله وسم اخذ جعل ملل يمن ثلل سجد وقر التى سمو توب قد هى رزق ملک سلم ارث اوى بقر الى قنت ائى ورث وقى اله فعل وحى علم کفر حمد او مريم قوى سرر نا عزر۷ کیلوبایت (۶۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- خلقت ميان زنان و مردان وجود دارد و يا راجع به پيشرفت در مال و اختلاف تقسيم ارث است رجوع شود به تفاسير. *** أُمنيّة: آرزو. راغب گويد: آن صورت حاصله در ذهن۹ کیلوبایت (۸۶۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
- سخن با آيه كاملاً تطبيق مىكند نه آنچه گفتهاند: پس از مرگ پدر نامادرى را ارث مىبردند [يونس:99]. آيا تو مردم را مىتوانى مجبور كنى تا مؤمن باشند. [نور:33]۹ کیلوبایت (۸۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- سخن با آيه كاملاً تطبيق مىكند نه آنچه گفتهاند: پس از مرگ پدر نامادرى را ارث مىبردند [يونس:99]. آيا تو مردم را مىتوانى مجبور كنى تا مؤمن باشند. [نور:33]۱۰ کیلوبایت (۹۰۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷