نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۷۴ از ۷۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الدخان ٥٤ (رده ازدواج در بهشت)
    تفسیر آیات ۱- ازدواج با حوریان بهشتى، نعمتى الهى براى متقین (کذلک و زوّجنهم بحور عین) ۲- وجود ازدواج و همسرى در بهشت (کذلک و زوّجنهم) ۳- ازدواج و برخوردارى
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۴۹ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
  • الدخان ٥٥ (رده متقین در بهشت)
    نعمت ها و امکانات بهشت باشد. بهشت: بى زیانى خوردنیهاى بهشت ۳; بى زیانى نعمتهاى بهشت ۴; میوه هاى بهشت ۱; ویژگى خوردنیهاى بهشت ۳; ویژگى نعمتهاى بهشت ۴ بهشتیان:
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۴۰ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۸
  • المؤمنون ٥ (رده احکام ازدواج موقت)
    نيست مگر آنكه براى او دو منزل است يك منزل در بهشت و يك منزل در جهنّم پس اگر كسى بميرد و داخل در جهنّم شود اهل بهشت وارث منزل او خواهند بود و قمّى ره اينمعنى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • المؤمنون ٦ (رده آثار ازدواج)
    نيست مگر آنكه براى او دو منزل است يك منزل در بهشت و يك منزل در جهنّم پس اگر كسى بميرد و داخل در جهنّم شود اهل بهشت وارث منزل او خواهند بود و قمّى ره اينمعنى
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • [مجادله:1]. ازدواج نيز هم در زنان به كار رفته مثل [بقره:240] و هم در مردان نحو [بقره:232]. ظاهراً استعمال شدن ازدواج در مردان فقط اين آيه است. زوج و ازدواج در گياهان
    ۹ کیلوبایت (۹۲۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
  • النور ٢٦ (رده کفو در ازدواج)
    ۲، ۶: ازدواج : احکام ازدواج ۲، ۶; ازدواج با زنان پلید ۲; ازدواج با زنان عفیف ۲، ۵، ۶; ازدواج با مردان پلید ۲; ازدواج با مردان عفیف ۲، ۶; ازدواج ممنوع ۲;
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • المؤمنون ١٠ (رده اهمیت بهشت)
    مؤمنان به بهشت (قد أفلح المؤمنون . الذین هم ... أُولئک هم الورثون) امانتدارى: آثار امانتدارى ۳ بهشت: اهمیت بهشت ۲; موجبات بهشت ۳; وارثان بهشت ۱ رستگارى:
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • المؤمنون ١١ (رده درجات بهشت)
    آنكه مقرر فرمود براى او منزلى در بهشت و منزلى در جهنم. پس وقتى كه جميع اهل بهشت و اهل جهنم ساكن شدند، ندا كند منادى: اى اهل بهشت، مشرف شويد، پس مشرف شوند بر
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • نيست مگر آنكه براى او دو منزل است يك منزل در بهشت و يك منزل در جهنّم پس اگر كسى بميرد و داخل در جهنّم شود اهل بهشت وارث منزل او خواهند بود و قمّى ره اينمعنى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • الفرقان ٧٤ (رده تشویق به ازدواج)
    است كه مشاركت اهل مؤمن با او در طاعت، موجب مسرت قلب و روشنى چشم اوست به جهت مساعدت ايشان در دين و توقع لحوق ايشان به او در بهشت. محمّد بن كعب گويد: هيچ چيز
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • المؤمنون ٩ (رده آثار سستى در نماز)
    نيست مگر آنكه براى او دو منزل است يك منزل در بهشت و يك منزل در جهنّم پس اگر كسى بميرد و داخل در جهنّم شود اهل بهشت وارث منزل او خواهند بود و قمّى ره اينمعنى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • نيست مگر آنكه براى او دو منزل است يك منزل در بهشت و يك منزل در جهنّم پس اگر كسى بميرد و داخل در جهنّم شود اهل بهشت وارث منزل او خواهند بود و قمّى ره اينمعنى
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • انواع عطر و طيب برداشتند و در بهشت پراكنده ساختند، و ملائكه همه آسمانها را امر فرمود در آسمان چهارم حاضر و منبرى از نور بر در بيت المعمور نهادند «راحيل»
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • الحج ٥٦ (رده مؤمنان در بهشت)
    یحکم بینهم ... فى جنّ-ت النعیم) ایمان: آثار ایمان ۵ بهشت: پاداش بهشت ۴; تعدد باغهاى بهشت ۷; نعمتهاى بهشت ۵، ۷ خدا: اختصاصات خدا ۱; حاکمیت اخروى خدا ۱; قضاوت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • الحج ٥٨ (رده مهاجران صدراسلام در بهشت)
    روزى نيكو كه نعيم بهشت است بدون رسيدن تعبى در تحصيل آن، و نه طارى شدن علتى در تناول آن، و نه تشويش نقصانى و تمامى آن. تسويه موت و شهادت در وعد به جهت مساوى
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • استقبال ايشان فرستد و به تعظيم هر چه تمامتر به بهشت در آورد. ممكن است كه مدخل اسم مكان باشد، يعنى در آورد ايشان را در مكانى كه آن را بپسندند، و آن جنت نعيم است
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • الأحقاف ١٥ (رده موحدان در بهشت)
    مخلّد و مؤبّد در بهشتند به استحقاق جزاى اعمالشان در چند روز دنيا و در ذيل اين آيه شمه‌ئى در سوره حم سجده گذشت و توصيه و سفارش فرمود خداوند در آيات عديده بفرزندان
    ۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
  • الأنبياء ٩١ (رده نفخ روح در مریم)
    فرموديم تا دميد در گريبان يا آستين پيراهن‌ جلد 8 - صفحه 438 يا در دهان مريم از روحى كه مخلوق ما و به امر ما باشد. مراد آنست كه جارى ساختيم در او روح عيسى را
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • والدين بايد در انتخاب همسر، در پرداخت مهريه حلال به همسر، در تغذيه سالم فرزند، در محبت و نظارت بر تعليم و تربيت، در ازدواج، در اشتغال، در گرايش‌هاى گوناگون
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • المؤمنون ١١٨ (رده صفات خدا در دعا)
    برزخ الى يوم يبعثون )) مقصود از اينكه در قيامت حسب و نسبى در بين نيست و كسى ازحال ديگرى نمى پرسد توضيح اينكه اهل عذاب در مقام اعتراف و تقاضاى برگشت مى گويند:
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • الحج ٥٧ (رده آیات خدا در قرآن)
    تعبير بعقوبت در دو جا براى جور شدن كلام است و در بديع آنرا ازدواج گويند و الا آنچه اوّل واقع ميشود عقوبت نيست و بعضى گفته‌اند جمعى از مشركين در اواخر ماه
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • هنگام دختر و پسر و يا در كنار هم بودن عروس و داماد مى‌شود و اگر ازدواج در آغاز جوانى انجام گيرد، مردم ملامت و سرزنش مى‌كنند. در حالى كه از نظر قرآن، نبايد
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
  • القصص ٢٨ (رده ازدواج موسى)
    (عليه السلام ) و ازدواج با دختر او ((مدين )) كدام شهر بوده است ؟ موسى (عليه السلام ) در اعمال خود مراقبت شديد داشته و فقط رضاى خدا را در نظرداشته است بحث
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • محتمل است استثناء منقطع باشد و مراد آنكه كفّار در عذاب حاضر كرده خواهند شد ولى بندگان مخلص خدا در بهشت جاى‌گزين ميباشند. فَاستَفتِهِم‌ أَ لِرَبِّك‌َ البَنات‌ُ
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۳ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۸
  • آل عمران ١٤٢ (رده موجبات بهشت)
    ادّعای ایمان) وارد بهشت خواهید شد، در حالی که خداوند هنوز مجاهدان از شما و صابران را مشخصّ نساخته است؟! آيا پنداشتيد كه به بهشت در آييد، در حالى كه هنوز خدا
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • آل عمران ١١٥ (رده شتاب در نیکى)
    گونه كه در سوره‌ى بقره آيه 3، در كنار ايمان، نماز مطرح شده است، «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» در اين آيه نيز در كنار ايمان،
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • الشورى ٤٠ (رده اهمیت عدالت در انتقام)
    اين تناسب لفظى و ازدواج كلام را در علم بديع صنعت مشاكله ناميده‌اند و از محسّنات كلام شمرده شده است و اگر كسى‌ جلد 4 صفحه 586 عفو كند در جائيكه مقتضى براى
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
  • الأنعام ٢٠ (رده محمد در انجیل)
    نمود در سماوات سبع، بشارت دهيد بتحقيق حامله شد اين شب به احمد صلى اللّه عليه و آله و در ارضين همچنين ندا شد، حتى در درياها، و باقى نماند آن روز در زمين
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • الشورى ٣٧ (رده گناه مجادله در آیات خدا)
    اين تناسب لفظى و ازدواج كلام را در علم بديع صنعت مشاكله ناميده‌اند و از محسّنات كلام شمرده شده است و اگر كسى‌ جلد 4 صفحه 586 عفو كند در جائيكه مقتضى براى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۸۰ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
  • التوبة ٦٨ (رده تساوى در تکلیف)
    رستگارى است و حتى در بهشت رضاى خدا نباشد بهشت هم عذاب خواهد بود مراد از جهاد با منافقين مقاومت و خشونت در برابر آنها است روايات مختلفى كه در ذيل آيه : (( يحذر
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • آل عمران ١٨٥ (رده در بهشت)
    مستى در قفا بود و او فرار كرد تا به او رسيد. آن مرد مضطر شد، خود را در چاهى آويخت و چنگ زد به دو شاخه‌اى كه در كنار چاه روئيده بود. ناگاه ديد در اصل آنها
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • و كامل است و در همه امور پرداخته است: - در مسائل اعتقادى: «آمَنُوا و يَتَوَكَّلُونَ» - در مسائل اخلاقى: «يَجْتَنِبُونَ‌، يَغْفِرُونَ» - در مسائل اجتماعى:
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
  • نخواهد ماند. «ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» (يا در دنيا، يا در هنگام مرگ، يا در برزخ، يا در رجعت و يا در قيامت پاسخ كارهاى زشت خود را خواهند ديد.) تفسير
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • الحديد ١٣ (رده زنان منافق در قیامت)
    «فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ» 4- منافق در دنيا، در ظاهر با مؤمنان است و در باطن با كافران. در قيامت نيز، تا پاى بهشت با مؤمنان مى‌آيد، امّا همراه كافران به
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
  • الروم ٢٣ (رده تلاش در روز)
    ابتغاء اگر چه در اصل براى وقت مناسب خود وضع شده‌اند ولى اگر احيانا خواب در شب كم شود در روز مانعى از جبران آن نيست و نيز اگر طلب روزى در روز وافى‌ جلد
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • شوند در مسجد بيت المقدّس و شهر آن چنانچه داخل شدند در آن كسانيكه مبعوث بودند در مرتبه اولى و تا نابود و هلاك گردانند آنچه را غلبه نمودند بر آن يا در مدّت
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • التحريم ١٠ (رده عوامل مؤثر در سرنوشت اخروى)
    آنانكه ايمان آوردند بزن فرعون هنگاميكه گفت پروردگارا بنا كن براى من در نزد خود خانه‌اى در بهشت و نجات ده مرا از فرعون و كردار او و نجات ده مرا از گروه ستمكاران‌
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
  • اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،)
    ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • اين تناسب لفظى و ازدواج كلام را در علم بديع صنعت مشاكله ناميده‌اند و از محسّنات كلام شمرده شده است و اگر كسى‌ جلد 4 صفحه 586 عفو كند در جائيكه مقتضى براى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
  • الشورى ٣٦ (رده منشأ مجادله در آیات خدا)
    اين تناسب لفظى و ازدواج كلام را در علم بديع صنعت مشاكله ناميده‌اند و از محسّنات كلام شمرده شده است و اگر كسى‌ جلد 4 صفحه 586 عفو كند در جائيكه مقتضى براى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۲۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
  • النور ٢٧ (رده ورود به خانه دیگران در جاهلیت)
    سنخيت و توافق روحى و اخلاقى در مواصلت و ازدواج شرط است و بايد رعايت شود چنانچه در تفسير الزانى لا ينكح الازانية گذشت و در مجمع اين معنى را از صادقين عليهما
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • خوابی‌؛ آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ اوست‌؛ کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را در پیش روی آنان و آنچه را در پشت سرشان
    ۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
  • قبل اشاره به بخل يهود بود و در اين آيه به حسادتشان اشاره شده است و حسد از بخل بدتر است. چون در بخل مال خود را نمى‌بخشد، ولى در حسد از بخششِ ديگرى هم ناراحت
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • رستگارى است و حتى در بهشت رضاى خدا نباشد بهشت هم عذاب خواهد بود مراد از جهاد با منافقين مقاومت و خشونت در برابر آنها است روايات مختلفى كه در ذيل آيه : (( يحذر
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • التوبة ٧٠ (رده برهان در ادیان)
    رستگارى است و حتى در بهشت رضاى خدا نباشد بهشت هم عذاب خواهد بود مراد از جهاد با منافقين مقاومت و خشونت در برابر آنها است روايات مختلفى كه در ذيل آيه : (( يحذر
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۴۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • بدعتهای زشت مسیحیان در زمینه رهبانیت «تحریم ازدواج» برای مردان و زنان تارک دنیا بود، و دیگر «انزوای اجتماعی» و پشت پا زدن به وظائف انسان در اجتماع، و انتخاب
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • الحديد ١٤ (رده آثار شک در توحید)
    می‌شود. خلایق در راه محشر در تنگناى سختى قرار مى گیرند و خداوند سور و قلعه اى از تاریکى در مقابل آنان قرار می‌دهد که در باطن آن رحمت و نور است و در ظاهر آن،
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
  • با يوسف (عليه السلام ) در مصر و... پيراهن يوسف از بهشت نازل شده بود چند روايت در مورد علت تاءخير در تسويف يعقوب (عليه السلام ) در دعا براى آمرزش فرزندان
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • بر بينى درشتش. تفسير در اوائل كتاب و بعد از آن راجع بفواتح السّور بياناتى شده و اينجا ن از امام صادق عليه السّلام بنهرى كه در بهشت است از نور و بامر خداوند
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
  • سوره هايى كه در مكه نازل شده در آخر قرآن قرار دارد و بسيارى از سوره هايى كه در مدينه نازل شده است در اوائل قرآن قرار گرفته . البته همانطور كه در آغاز جلد اول
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • التغابن ١٤ (رده هوشیارى در برابر مؤمنان)
    قدرت و علمش بى‌پايان است در مجمع از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه هر كس سوره تغابن را در نماز واجب خود بخواند شفيع او باشد در روز قيامت و شاهد عدلى
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۶۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • القصص ٢٤ (رده استراحت در سایه)
    (عليه السلام ) و ازدواج با دختر او ((مدين )) كدام شهر بوده است ؟ موسى (عليه السلام ) در اعمال خود مراقبت شديد داشته و فقط رضاى خدا را در نظرداشته است بحث
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • انداخت و آن همچنان در گردن يوسف بود تا آنكه در چنين روزى آنرا از تميمه بيرون آورد تا نزد پدر بفرستد بوى بهشت از آن منتشر شد، و همين بوى بهشت بود كه به مشام
    ۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
  • الشورى ١٨ (رده عوامل شبهه افکنى در دین)
    وقت است، چرا عملى نمى‌شود. گرچه در بسيارى كارها از عجله انتقاد شده است لكن در مواردى نظير اقامه نماز، دفن ميّت، ازدواج در جوانى، پرداخت بدهى، توبه و پذيرايى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
  • باشد، با اينكه در زمين خلق شده و در آن زندگى كرده باشند، هيچ تعجب نمى كند، همچنانكه در روايات در عين اينكه آمده : كه بهشت در آسمان است ، در عين حال آمده :
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
  • را بخواند در روز قيامت سه در از درهاى بهشت او را به سوى خود دعوت مى كند كه از هر كدام مى خواهى وارد شو»!. با توجه به اينكه مى دانيم درهاى بهشت همان عقائد
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۸
  • كه او در اين دعوا صادر كرد حكمى در ظرف «تمثل » بوده درست مثل آنكه آنها را در خواب ديده باشد، همانگونه كه انسان در وقايع عالم خواب تكليفى ندارد در ظرف تمثل
    ۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۳ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
  • ديگر نهيى نيست ، و آن عمل در اين صورت جايز است ) اين در صورتى است كه خواسته باشند به امر در (فاتوهن ) استدلال كنند، و اگر به امر در جمله (من حيث امركم الله
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
  • (داخل) در آتش شود. اصحاب آن پيامبر براى رفتن در آتش از يكديگر سبقت مى گرفتند، تا نوبت به زنى رسيد كه كودكى يك ماهه در بغل داشت. همين كه خيز گرفت تا در آتش
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۰ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • خداوند خانهاى در بهشت ، و در نزد خودش ، براى او بنا كند، كه در بهشت بودن جنبه جسمانى آن است ، و نزد خدا بودن جنبه روحانى آن ، و او هر دو را در يك عبارت كوتاه
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۲۸ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
  • ۲۹، ۳۹; پوشش پا در حجاب ۲۹;: پوشش سر در حجاب ۱۵; پوشش سینه در حجاب ۱۵;: پوشش گلو در حجاب ۱۵; تاریخ حجاب ۱۶; حجاب: درجزیرة العرب ۱۶; حجاب در دوران بعثت: ۱۶;حرمت
    ۱۳۱ کیلوبایت (۱۱٬۱۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • اعمال صالح است ، اگر چنين است مناطق ديگر بهشت ساكنانى نبايد داشته باشد، چرا كه غير مؤ من را در بهشت راهى نيست . در پـاسـخ ايـن سـؤ ال مـى تـوان گـفـت كـه
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۸۸۶ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
  • الفاتحة ٧ (رده الگوگیرى در هدایت)
    خداوند در آخرت هم كور محشور ميشوند چون اعراض از ذكر حقيقى حق كردند پس بفرموده خداوند هم در دنيا كورند هم در آخرت زيرا هر كس در دنيا كور باشد در آخرت هم
    ۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
  • السلام»، خطاى در عالَم تمثّل بوده، كه گفتيم در آن جا، تكليف نيست. همچنان كه درباره خطا و عصيان آدم هم گفتيم كه عصيان در بهشت بوده؛ چون در بهشت از درخت خورد
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
  • را نكرده . و در نتيجه فرق من با شما مثل تفاوتى است كه بينا با نابينا دارد، همانطورى كه نابينا و بينا در عين اينكه در انسانيت مشتركند، در عين حال اوضاع
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۵۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۴
  • دوخته اند، ببينند چه مد تازه اى در پختن و خوردن طعام و در برش لباس و در طرز ازدواج و در طريقه خانه سازى و دكوربندى خانه و حتى در نحوه سخن گفتن و راه رفتن مى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۰۵ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۵
  • قسم به ماه در آن هنگام كه پشت سر خورشيد در آيد (و القمر اذا تلاها). اين تعبير - چنانكه جمعى از مفسران نيز گفته اند - در حقيقت اشاره به ماه در موقع بدر كامل
    ۵۴ کیلوبایت (۶٬۵۰۵ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
  • كه اين آيه، دخول در آتش را منحصر كرده در كسى كه كافر و اشقى باشد. وجه نادرستى اين سخن اين است كه: آيه شريفه، تنها خلود در آتش را منحصر در «كافر اشقى» كرده،
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۴
  • حكومت نيز بايد در مسير آن باشد. و اگر دنياى الحادى امروز در حكومتش ، در جنگ و صلحش ، و در اقتصاد و فرهنگش ، به بن بست رسيده ، ريشه اصلى آن را در همين امر بايد
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۰۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
  • شخصيت و ارزش مقام زن در اسلام به دنبال بحثهائى كه در باره وظائف همسران پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) در آيات گذشته ذكر شد در آيه مورد بحث ، سخنى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۱ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۷
  • مشاهده كنند، تا در نتيجه آن هايى كه در دنيا اهل حق بوده اند، در سايه ظهور آن رستگار، و از آثارش برخوردار گردند. و آن هايى كه در دنيا در برابر حق استكبار
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ‏۵ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
  • و اما آنچه در عضو حسّاس و يا بگو در دماغ پيدا می شود، و آن فعل و انفعالی كه در اين عضو حاصل مى گردد، ما درباره آن حرفى نداريم. چون تخصصى در آن نداريم،
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
  • عيسى بعد از مراجعت از مصر، در آن قريه منزل كردند. مؤ لف : در اين روايت بحثى است كه انشاءاللّه تعالى در تفسير سوره آل عمران ، در ضمن داستانهاى عيسى (ع ) متعرض
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
  • آدم از بهشت به زمين راند و فرمود: ((و لكم فى الارض مستقر و متاع الى حين (( مردم به حكم اين قضاء در برابر اسراف و كفرشان در بين و فاصله استقرارشان در زمين
    ۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷