نتایج جستجو
از الکتاب
آیا منظورتان احتجاج قوم ابراهيم بود؟
- الأنعام ٧٤ (رده احتجاج ابراهیم)اشتهار ابراهیم (ع) ۲; پدر ابراهیم (ع) ۱، ۳، ۱۳; قصه ابراهیم (ع) ۲، ۳، ۶; موقعیت اجتماعى ابراهیم (ع) ۲; ناپدرى ابراهیم (ع) ۳ انبیا: احتجاج انبیا ۱۰; الگوگیرى۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الأنبياء ٦٨ (رده احتجاج ابراهیم)ءالهتکم إن کنتم فعلین ) ابراهیم(ع): احتجاج ابراهیم(ع) ۳; سوزاندن ابراهیم(ع) ۱، ۲، ۶; شدت آتش قصه ابراهیم(ع) ۲; قتل ابراهیم(ع) ۴; قصه ابراهیم(ع) ۱، ۳، ۴، ۶; کیفر۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الشعراء ٧٢ (رده روش احتجاج ابراهیم)إذ تدعون) ابراهیم(ع): استمداد مشرکان دوران ابراهیم(ع) ۵; پرسش ابراهیم(ع) ۱، ۴; تذکر ابراهیم(ع) ۲; روش احتجاج ابراهیم(ع) ۴; روش تبلیغ ابراهیم(ع) ۴; قصه۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الشعراء ٧٥ (رده روش احتجاج ابراهیم)بت پرستى ۴ عقیده: برهان در عقیده ۳ قوم ابراهیم: بت پرستى قوم ابراهیم ۱; سرزنش قوم ابراهیم ۱; منشأ تحریک قوم ابراهیم ۲۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- العنكبوت ٣١ (رده بشارت به ابراهیم)أهلها کانوا ظلمین) ابراهیم(ع): بشارت به ابراهیم(ع) ۴; ابراهیم(ع) و ملائکه ۱; تبلیغ رسالت ابراهیم(ع) ۲; قصه ابراهیم(ع) ۴; مسکن ابراهیم(ع) ۶ اسحاق(ع): قصه۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- العنكبوت ٣٢ (رده ابراهیم و قوم لوط)الغبرین) ابراهیم(ع): ابراهیم(ع) و قوم لوط ۴; اطمینان به ابراهیم(ع) ۵; گفتگوى ابراهیم(ع) با ملائکه ۲; محدوده علم ابراهیم(ع) ۴; نگرانى ابراهیم(ع) ۱، ۲ انبیا:۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأنبياء ٧٠ (رده تاریخ قوم ابراهیم)عوامل زیان ۲; مراتب زیان ۶ قوم ابراهیم: تاریخ قوم ابراهیم ۴; توطئه قوم ابراهیم ۳; زیانکارى قوم ابراهیم ۲، ۴; ناکامى قوم ابراهیم ۱ مردم: زیانکارترین مردم۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- الشعراء ١٠٣ (رده اقلیت قوم ابراهیم)نیز دارد. ابراهیم(ع): عبرت از قصه ابراهیم(ع) ۱ عبرت: عوامل عبرت ۱، ۲ قوم ابراهیم: اقلیت قوم ابراهیم ۴; اکثریت قوم ابراهیم ۳; تاریخ قوم ابراهیم ۳; حق ناپذیرى۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الأنبياء ٥٧ (رده معبد قوم ابراهیم)شکنى ابراهیم(ع) ۱، ۳، ۷; تدبیر ابراهیم(ع) ۱; سوگند ابراهیم(ع) ۱; شجاعت ابراهیم(ع) ۴; شرک ستیزى ابراهیم(ع) ۳، ۴، ۷; فضایل ابراهیم(ع) ۴ ; قاطعیت ابراهیم(ع)۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الشعراء ٧٣ (رده تذکر به قوم ابراهیم)یضرّون) ابراهیم(ع): تذکر ابراهیم(ع) ۱; روش تبلیغ ابراهیم(ع) ۲; قصه ابراهیم(ع) ۲ بتها: زیان رسانى بتها ۱; عجز بتها ۱; منفعت رسانى بتها ۱ قوم ابراهیم: تذکر۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الأنعام ٧٥ (رده ارائه ملکوت به ابراهیم)آسمان: ملکوت آسمان ۳، ۴ ابراهیم(ع): ارائه ملکوت به ابراهیم(ع) ۱، ۳، ۴، ۸، ۹; بصیرت ابراهیم(ع) ۸; قصه ابراهیم(ع) ۹; مقامات ابراهیم(ع) ۴ انبیا: هدایت انبیا۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الأنبياء ٦٩ (رده امداد به ابراهیم)مغلوب اند. آتش: شعور آتش ۳ ابراهیم(ع): امداد به ابراهیم(ع) ۴; انقیاد آتش قصه ابراهیم(ع) ۱; سردى آتش قصه ابراهیم(ع) ۱; فضایل ابراهیم(ع) ۴ امدادهاى خدا: مشمولان۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- العنكبوت ٣٣ (رده گفتگوى ابراهیم با ملائکه)نجات از عذاب ۱۸ قوم لوط: آثار عذاب قوم لوط ۱۱; تاریخ قوم لوط ۱۷; تجاوز قوم لوط ۶; عذاب قوم لوط ۱۲، ۱۴; عمومیت عذاب قوم لوط ۱۷ کافران :۱۶ لوط(ع): ایمان۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مريم ٤١ (رده آثار صداقت ابراهیم)اشاره دارد. ابراهیم(ع): آثار صداقت ابراهیم(ع) ۷; آثار نبوت ابراهیم(ع) ۷; راستگویى ابراهیم(ع) ۶; صداقت ابراهیم(ع) ۵، ۶; عبرت از قصه ابراهیم(ع) ۳; فضایل۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- غافر ٤٧ (رده احتجاج در جهنم)آنان به احتجاج و دلیل آوردن (و إذ یتحاجّون فى النار فیقول الضعفؤا للذین استکبروا) ۲ - پدیدآمدن اختلاف میان مستضعفان و مستکبران، در آتش دوزخ و احتجاج و دلیل آوردن۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- الرعد ٤٣ (رده روش احتجاج با کافران)باره قهرمان توحید ابراهیم بت شکن (بخش نیایشهای او) نازل گردیده است. بخش دیگری از این سوره اشاره به تاریخ انبیای پیشین همچون نوح، موسی و قوم عاد و ثمود، و درسهای۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- العنكبوت ٢٨ (رده بدعتگذارى قوم لوط)دوران لوط(ع) ۹ قوم لوط: بدعتگذارى قوم لوط ۸; تاریخ قوم لوط ۴، ۵، ۷; سرزنش قوم لوط ۵; شیوع لواط در قوم لوط ۴; لواط در قوم لوط ۵، ۷; همجنس بازى قوم لوط ۴، ۵ لواط:۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- از ما اهل البیت به دور داشته است. در تفسیر على ابراهیم چنین آمده که این آیه درباره ماریه قبطیه مادر ابراهیم نازل شده است و سبب آن چنین بوده که عائشه به رسول۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- میداریم که همچون چنین ذرّاتی قابل جمع نبوده و مفید فائدهای نباشند (نگا: ابراهیم / ). وَ قَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ... (۱) مَثَلُ الَّذِينَ کَفَرُوا۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- تعالى در داستان دعوت فرزندش ادب ابراهيم (ع ) در احتجاج با قوم خود و در دعا و درخواست هايش از خداوند مقام رفيع حضرت ابراهيم (ع ) و جايگاه والاى او نزد تمام۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آل عمران ١٨٤ (رده احتجاج انبیا)/ و انبیاء / . «کِتَاب»: مراد جنس کتاب است و شامل تورات و انجیل و صُحُف ابراهیم میگردد. عطف آن بر ما قبل خود، عطف عامّ بر خاصّ است. «مُنِیر»: روشنگر راه۲۴ کیلوبایت (۱٬۷۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- العنكبوت ٣٥ (رده آثارباستانى قوم لوط)خدا ۴ فاسقان: آثار عذاب فاسقان ۵ قوم لوط: آثارباستانى قوم لوط ۲، ۳، ۴; تاریخ قوم لوط ۱; عذاب قوم لوط ۱، ۴; ویرانى شهر قوم لوط ۱ ملائکه: ملائکه عذاب ۱ هدایت:۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- العنكبوت ٣٤ (رده تاریخ قوم لوط)موارد فسق ۷ قوم لوط: تاریخ قوم لوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶; زلزله در قوم لوط ۳; سختى عذاب قوم لوط ۲; عذاب قوم لوط ۳، ۴; عوامل عذاب قوم لوط ۶; فسق قوم لوط ۵، ۶; نزول۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- العنكبوت ٣٠ (رده افساد قوم لوط)ربوبیت خدا ۲ دعا: زمینه دعا ۲ راهزنى: فساد راهزنى ۳ قوم لوط: افساد قوم لوط ۷; تاریخ قوم لوط ۷; عمل ناپسند قوم لوط ۴ گناه: فساد گناه آشکار ۳ لواط: فساد لواط ۳۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأعراف ٧٣ (رده احتجاج صالح)بشر ۱۹ ; قوم ثمود و شتر صالح ۲۱ ; منافع قوم ثمود ۲۳ ; هشدار به قوم ثمود ۲۲ قوم عاد: عقیده قوم عاد ۱۹ ; قوم عاد و نبوت بشر ۱۹ قوم نوح: عقیده قوم نوح ۱۹ ;۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- العنكبوت ٢٩ (رده استهزاهاى قوم لوط)ناپسند آشکار ۷ قوم لوط: استهزاهاى قوم لوط ۱۰; بى اعتقادى قوم لوط ۱۳; پرتاب سنگریزه در قوم لوط ۱۶، ۱۷; پوشیدن لباس زرد در قوم لوط ۱۷; تاریخ قوم لوط ۲، ۳، ۵،۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- كردند كه آنان بر چه دينى بودهاند؟ فرمود: در خانه كعبه بر دين حضرت ابراهیم|ابراهيم نماز مىگذاردند و متمسك به آئين او بودهاند، - ابن طاووس در كتاب طرائف۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- العنكبوت ٣٨ (رده موقعیت جغرافیایى سرزمین قوم ثمود)۱۱، ۱۴ قوم ثمود: آثارباستانى قوم ثمود ۲، ۳; بصیرت قوم ثمود ۱۳; تاریخ قوم ثمود ۱، ۲، ۴، ۱۳; تکذیبگرى قوم ثمود ۴; عذاب قوم ثمود ۱، ۲; عمل ناپسند قوم ثمود ۸،۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- روايتى : روايت در بيان اينكه ((كهيعص (( اشاره به برخى اسماء حسناى الهى است احتجاج حضرت زهرا(س ) عليه ابوبكر در غصب فدك به (شيرينى و يرث منآل يعقوب ...) استدلال۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- توضيح سخن ابراهيم (عليه السلام ) به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى احتجاج بر مساءله معاد با اشاره به آغاز خلقت خلق احتجاج بر مساءله۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- الشعراء ١٢٢ (رده آثار هلاکت قوم نوح)سوره شعرا وجه اينكه قوم نوح را مكذب همه مرسيلن خوانده و فرموده است : ((كذبت قوم نوح المرسلين )) در گفتگوى نوح عليه السّلام با قوم خود، آنان ايمان آوردن۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- متعدّدهاى كه براى صمد در روايات ذكر شد همه بجاى خود صحيح است و در لغت هم به بزرگ قوم و پاينده و بلند و بىنياز و محكم و متين ترجمه شده ولى ظاهرا معناى حقيقى آن۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
- سليمان عليه السّلام به ملكه سبا مشاوره ملكه با قوم خود درباره جنگ يا تسليم راءى ملكه سبا پس از مشورت با قوم خود سبائيان براى سليمان هديه مى فرستند و او هديه۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- Javascript to function. چه بسیار آبادیهای ستمگری را در هم شکستیم؛ و بعد از آنها، قوم دیگری روی کار آوردیم! |و چه بسيار شهرهايى را كه [مردمش] ستمكار بودند درهم۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الْوَاقِعَةُ (۰) Tabber requires Javascript to function. آيات ۲۱ - ۳۱، سوره فرقان احتجاج ديگر كفار در رد رسالت رسول الله (صلى اللّه عليه و آله وسلم ): چرا ملائكه۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- دادند، نجاشى هم هدايا را قبول كرد. عمروعاص به نجاشى گفت: اى پادشاه عده اى از قوم ما كه از آئين و دين ما برگشته اند و به خدايان ما دشنام ميدادند، اينك نزد۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- مريم ٤٥ (رده انذارهاى ابراهیم)۲، ۸ ابراهیم(ع): انذارهاى ابراهیم(ع) ۱; تلاش ابراهیم(ع) ۲; روش تبلیغ ابراهیم(ع) ۸; روش هدایتگرى ابراهیم(ع) ۸; قصه ابراهیم(ع) ۱، ۲، ۸; مواعظ ابراهیم(ع) ۱;۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- دادند، نجاشى هم هدايا را قبول كرد. عمروعاص به نجاشى گفت: اى پادشاه عده اى از قوم ما كه از آئين و دين ما برگشته اند و به خدايان ما دشنام ميدادند، اينك نزد۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آل عمران ٦١ (رده احتجاج محمد)باشد، مشورت كنيم. بعد از مراجعت، عاقب كه عالم آنها و صاحب رأى بود گفت: اى قوم، اگر اين شخص فردا با تمام اصحاب بيرون آيد، هيچ انديشه نكنيد و بدانيد او بر۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- سليمان عليه السّلام به ملكه سبا مشاوره ملكه با قوم خود درباره جنگ يا تسليم راءى ملكه سبا پس از مشورت با قوم خود سبائيان براى سليمان هديه مى فرستند و او هديه۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- سليمان عليه السّلام به ملكه سبا مشاوره ملكه با قوم خود درباره جنگ يا تسليم راءى ملكه سبا پس از مشورت با قوم خود سبائيان براى سليمان هديه مى فرستند و او هديه۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- از جنّيان كه عدد آنها از ده نفر كمتر بود گوش دادند و ايمان آوردند و رفتند قوم خودشان را دعوت باسلام نمودند و بعدا خدمت پيغمبر خاتم رسيدند و قبول اسلام كردند۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- دادند، نجاشى هم هدايا را قبول كرد. عمروعاص به نجاشى گفت: اى پادشاه عده اى از قوم ما كه از آئين و دين ما برگشته اند و به خدايان ما دشنام ميدادند، اينك نزد۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- خودشان در دنيا و آخرت چنانچه از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه مراد از قوم عابدين شيعيان ما ميباشند و رحمت بودن وجود مبارك حضرت ختمى مرتبت براى جهانيان۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- تعالى در داستان دعوت فرزندش ادب ابراهيم (ع ) در احتجاج با قوم خود و در دعا و درخواست هايش از خداوند مقام رفيع حضرت ابراهيم (ع ) و جايگاه والاى او نزد تمام۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- عياشى نيز اين حديث را نقل نموده بدون ذيل آن كه كلام امام صادق (ع) است و در احتجاج در ذيل حديثى كه سابقا در تفسير آيه لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- به منزله دليل «انى» است. از خواننده گرامى تمنا مى شود در اين بيان شيرين و احتجاج «سهل و ممتنع» كه قرآن كريم، در كوتاه ترين عبارت، در اختيار متدبرين خود قرار۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- خودشان در دنيا و آخرت چنانچه از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه مراد از قوم عابدين شيعيان ما ميباشند و رحمت بودن وجود مبارك حضرت ختمى مرتبت براى جهانيان۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- عبادت كنيد او را اين است راه راست. تفسير - حضرت مريم بعد از شنيدن مقالات قوم كه در آيات سابقه ذكر شد در مقام جواب اشاره نمود بحضرت عيسى يعنى از اين بچه۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- أَنْتَ بِهَادِي الْعُمْيِ... (۱) این آیه درباره کفار قریش نازل گردیده، آن هم قوم مخصوصى که در علم خدا گذشته است که هرگز ایمان نخواهند آورد بلکه در کفر خویش۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- شده سخن بىادبانه گفت. ابن رواحه در مقابل كلامى گفت و كار به منازعه كشيد، قوم هر دو اوس و خزرج به حمايت برخاستند به عصا و چوب و كفش دست تعدى گشودند، حضرت۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۲۵ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۹
- كلمه توحيدو نفى بغى و فساد مى باشد نفى بغى و فساد در گفتگوهاى بين پيامبران و قوم آنان ويژگيهاى دين فطرى افراد انسان ، ابعاض و اجزاى يك حقيقت هستند و خضوع وتذلل۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- سليمان عليه السّلام به ملكه سبا مشاوره ملكه با قوم خود درباره جنگ يا تسليم راءى ملكه سبا پس از مشورت با قوم خود سبائيان براى سليمان هديه مى فرستند و او هديه۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ) ترقى درجه به درجه افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الله اكبر) گفته اند مقصود از مجادله نيكو با اهل كتاب كه بدان امر فرموده است احتجاج بر اثبات اينكه قرآن نازل از ناحيه خداى سبحان است بحث روايتى رواياتى در ذيل۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- به طور قطع به وسيله آن به احتجاج مى پرداخت و به مجرد اعراض آنان قانع نمى شد، همچنانكه مى بينيم كه در موارد مختلفى با آنان احتجاج نموده و روايات ، احتجاجات۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- السموات و ما فى الارض )) نكوهش از مجادله بدون علم و از روى تقليد درباره خدا احتجاج بر وحدانيت خداى تعالى در الوهيت و ربوبيت ، از طريق انحصار ملك حقيقى در او،۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- من قرار مى دهى؟ فرمود: نه، زمامدارى، نه براى تو است و نه براى قوم تو، وليكن زمامدارى قوم خودت را خواهى داشت. اربد گفت: پس كرك (پشم جانداران) را براى من۴۷ کیلوبایت (۵٬۷۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۸
- و ليكن اين احتجاج ، خود احتجاج جداگانه و اولين احتجاجى است كه آنجناب با قوم و پدر خود كرده است و احتجاجات ديگرش يكى مناظرهاى است كه با قوم خويش در باره۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۵۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
- تفسیر:المیزان جلد۷ بخش۱۸ (بخش بررسى كيفيت مخصوص رفتار و محاجه ابراهيم (ع ) در اين آيات ، كه به رفتار فطرىيك انسان اوليه فرضى كه براى نخستين بار به مظاهر مادى عالم برخورد مى كند،شباهت دارد.)ذكر مى كند كه آنرا به پيغمبر عظيم الشان حضرت ابراهيم (عليه السلام ) داده بود تا با آن عليه مشركين احتجاج نموده و آنان را به دينى كه خدايش به سوى آن هدايت۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۱۴ (بخش سخن ابراهيم«ع» به قوم خود در مقام دعوت به توحيد و عبادت خدا وابطال بت پرستى)عالميان كرديم (۱۵) ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۶ صفحه ۱۶۸ و بيادآور ابراهيم را كه به قوم خود گفت خدا را بپرستيد و از او بترسيد كه اين براى شما اگر بدانيد۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۳
- تفسیر:المیزان جلد۶ بخش۳۱ (بخش ادب ابراهيم (ع ) در احتجاج با قوم خود و در دعا و درخواست هايش از خداوند)اجمعين ). از جمله آداب انبياء، ادبى است كه خداوند آنرا از ابراهيم خليل (عليه السلام ) در احتجاجش با قوم خود نقل كرده : «قال افرايتم ما كنتم تعبدون انتم و اباوكم۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۹۲ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
- فرموده است : اين بود داستان اين قوم كه آيت خداى تعالى را متضمن بود، ولى بيشتر آن قوم ايمان آور نبودند، همچنان كه بيشتر قوم تو اى محمد(صلى اللّه عليه و آله۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۲
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۳۳ (بخش در گفتگوى نوح عليه السّلام با قوم خود، آنان ايمان آوردن افراد بىمال و مكنت به او را بر او خرده مى گيرند)رود و هم در مذكر. وجه اينكه قوم نوح را مكذب همه مرسيلن خوانده و فرموده است : «كذبت قوم نوح المرسلين » و اگر در جمله مورد بحث قوم نوح را تكذيب كننده همه مرسلين۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۳
- پيامبرشان بوده. فلان قوم وقتى دعوت پيغمبر خود را نپذيرفتند، در عصر همان پيامبر مبتلا به عذاب مى شده و هلاك مى گرديده. مانند: قوم نوح، هود و صالح، كه همه۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۸۱ واژه) - ۶ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- «نَبَؤُا الخَصم»، و حاصل معنا اين است كه: اين قوم داخل شدند بر داوود، در حالى كه آن جناب در محرابش بود، و اين قوم از راه معمولى و عادى بر او وارد نشدند، بلكه۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- صالح و شعيب و ابراهيم هم هست، خداى عز و جل آن را خبر داده (۱۸ و ۱۹ سوره اعلى): «به راستى اين در صحف نخست است صحف ابراهيم و موسى» صحف ابراهيم كجا است؟ همانا۹۰ کیلوبایت (۶٬۲۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- قلبى). ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۷ صفحه ۲۳۴ اين روايات در داستان احتجاج كردن ابراهيم با قوم خود و شكستن بت ها و در آتش افكندنش، در تفسير سورۀ «انعام»، «مريم»،۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۱۰ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- پيروزى آنان عليه شما است آگاه مى كنيد تا روز قيامت نزد پروردگارتان عليه شما احتجاج كنند چرا تعقل نمى كنيد (۷۶) آيا اينان نمى دانند كه خدا بآنچه كه پنهان ميدارند۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- درست نيست زيرا ميتوان گفت آيه سوم براى تمام مؤمنين نازل شده و آيه چهارم به قوم مخصوصى از مؤمنين مزبور اختصاص داشته باشد زيرا تخصيص آيه چهارم مستلزم تخصيص۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- در برابر تكذيب خود ديدند نقل كرده است تا آن جناب از تكذيب قوم خود دل سرد و غمناك نگردد و نيز قوم آن جناب از شنيدن سرگذشت اقوام گذشته عبرت بگيرند. و اين سوره۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳
- آيه فوق استدلال كرد خود شاهد ديگرى بر اين مدعى است . مرحوم طبرسى در كتاب «احتجاج » از بانوى اسلام (عليهاالسلام ) چنين نقل مى كند: هنگامى كه خليفه اول تصميم۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
- كس از آن گذشت نمى شود، همان طور كه در امت هاى گذشته از قبيل قوم نوح ، عاد، ثمود، قوم ابراهيم ، لوط، شعيب و موسى جريان يافت ، و جمعى استقامت ورزيده و جمعى۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۹۵ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- گفت «عاص بن وائل» بوده است. مؤيّد آن، روايتى است كه مرحوم طبرسى، آن را در احتجاج، از حسن بن على «عليهماالسلام» نقل كرده كه آن جناب، در حديثى كه روى سخنش۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲