نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۲۰۰ از ۲۸۸
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۲۹۲. طبرانى از علماى عامه در كتاب اوسط از عمار یاسر نقل نموده كه فقيرى نزد على بن ابى‌طالب
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • بلى او را رها كرد و از ديگرى همان سؤال را نمود و شهادت بر نبوت پيغمبر (ص) داد و شهادت بر نبوت مسيلمه نداد او را كشت و چون اين خبر به پيغمبر (ص) رسيد فرمود
    ۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • تمام، رفتار و كردار پيامبر اسلام را زير نظر بگيرند و كيفيت زندگى و چگونگى نبوت و رسالت او را و نيز كتاب آسمانى قرآن را بررسى نموده و خبر آورند. اينان به
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • آنها تصوّر ننمايند ايمان ساحران براى ظهور حق و وضوح صدق حضرت موسى در ادّعاء نبوت نزد آنها بوده و تهديد كرد كه بزودى شما را بپاداش اين جرئت و جسارتتان ميرسانم
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۱. ابن ابى حاتم از مفسرين عامه و نيز عدنى در مسند خود از مجاهد روايت كنند كه سلمان گويد:
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • از مواهب الهيه و اثبات نبوت خود باعجاز اظهار فرمود در جوامع از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه مراد از فضل مبين سلطنت و نبوت است و در مجمع از آنحضرت
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • بذيل عنايت اشخاص مقرّب نزد خداوند براى تقرب باو لذا اگر كسى بوظائفى كه براى عامه مكلفين بيان فرموده‌اند عمل نمايد حسنى ندارد كه بگويند وسيله براى تقرب خود
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • كه بعد از انكار و تكذيبشان محكوم به عذاب شده بودند اشراف و بزرگان قوم نوح عامه مردم را عليه پيامبراشان مى شورانند. نزول عذاب الهى و آغاز آن با صيحه اى آسمانى
    ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • بموسى عليه السّلام فرمود و من برگزيدم تو را به نبوت پس گوش ده آنچه را بتو وحى ميشود كه همان معناى نبوّت است و بنابراين لما يوحى قابل تعلق به اخترتك و استمع
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۸۴. تفسير ثعلبى و هبة‌الله بن سلامه در كتاب ناسخ از عامه و صاحب روض الجنان از خاصه. ابوداود و تفسير
    ۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • ترك و توبه بسوى خدا نمايد و در اكمال از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه نبوت آنحضرت در كوثى كه قريه‌ئى از قراء سور يعنى كوفه است بود در بدو امر پس از
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • الشورى ٥٢ (رده نبوت محمد)
    قرآن ۷; محمد(ص) و کتب آسمانى ۷; مسؤولیت محمد(ص) ۱۲; مقامات محمد(ص) ۱، ۱۱; نبوت محمد(ص) ۷; نقش محمد(ص) ۱۴; وحى به محمد(ص) ۱، ۲، ۵، ۷; هدایت محمد(ص) ۱۱; هدایتگرى
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
  • احتیاج شما باشد، بگیرید سپس این آیه نازل گردید و فرمود که من براى رسالت و نبوت اجر و مزدى نمی‌خواهم جز مودت و دوستى با اهل بیت من. محمد بن یعقوب کلینى بعد
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۳۴ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
  • پهناور و ميخها روان ميبود با توجّهات مخصوصه ما براى پاداش دادن بكسيكه انكار نبوت او شده بود و بتحقيق باقى گذاشتيم آنرا نشانه‌ئى پس آيا هست پند گيرنده‌ئى‌
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۶۱ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
  • تمام، رفتار و كردار پيامبر اسلام را زير نظر بگيرند و كيفيت زندگى و چگونگى نبوت و رسالت او را و نيز كتاب آسمانى قرآن را بررسى نموده و خبر آورند. اينان به
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • قائم قيام نمايد زمينى باقى نمى‌ماند مگر آنكه در آنجا نداى شهادت بر توحيد و نبوت بلند خواهد شد و بنظر حقير يك انقياد از براى تمام موجودات عالم بالنسبه بذات
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • نسبت به مؤمنان، و وعيد نسبت به كافران. تتمه: حاكم ابو القاسم حسكانى از علماى عامه به اسناد خود روايت نموده از ضحاك، كه چون قريش ديدند مقدم داشتن پيغمبر صلّى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۱ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۳
  • متعلق نباشد به آدم از خطاب مگر: خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ كه اشاره به عامه خلق باشد؛ و همچنين: وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها بعد از آن تخصيص داده از آن
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • شوند، چه رسد به ساير امم. ثالثا: با همه محاجه كردن به مجادله حسنه و غالب شدن عامه مردم را، پايه و مايه نباشد، پس راه باريك و جاده تاريك و مخاطراتش بسيار خواهد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • ‌اينکه‌ نور ‌را‌ ‌در‌ ‌اينکه‌ دوازده‌ حجاب‌ سير داد ‌که‌ يكي‌ ‌از‌ ‌آنها‌ حجاب‌ نبوت‌ ‌است‌ ‌که‌ بني‌ بمعني‌ دانا و ‌با‌ خبر بودن‌ ‌است‌ چنانچه‌ فرمود: (كنت‌
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۶ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
  • پهناور و ميخها روان ميبود با توجّهات مخصوصه ما براى پاداش دادن بكسيكه انكار نبوت او شده بود و بتحقيق باقى گذاشتيم آنرا نشانه‌ئى پس آيا هست پند گيرنده‌ئى‌
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • تمام، رفتار و كردار پيامبر اسلام را زير نظر بگيرند و كيفيت زندگى و چگونگى نبوت و رسالت او را و نيز كتاب آسمانى قرآن را بررسى نموده و خبر آورند. اينان به
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • از يكى از آن دو جا نشانه با خود بياورى كه آنها يقين كنند و اقرار نمايند به نبوت تو و آنكه سير نمودى ملكوت عليا و سفلى را اين كار را بكن ولى نميتوانى بكنى
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • و اعتبارى نيست حقيقت شهادت را فقط خدا دارا است و اوست كه بر هر چيز شهادت عامه و مطلقه دارد ((وانتعلى كل شى ء شهيد)) نكاتى چند در عبارت : ((ان تعذبهم فانهم
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • آنها را در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۴
  • افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى و نقضى مقصود از ((ذكر((
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • بآنها و نبود مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • خاصه و عامه، ص ۴۱. تفسير روض الجنان يا روح الجنان از خاصه. تفسير روض الجنان و تفسير برهان از خاصه. تفسير كشف الاسرار و صحيح بخارى و صحيح مسلم از عامه و تفسير
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • پيغمبر بر حق است بلكه در شك و ترديدند از صحّت معانى و استحكام مبانى قرآن و نبوّت تو براى تقليد و تعصّب از دين آباء خود و هنوز طعم عذاب الهى را نچشيده‌اند
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
  • 76)- در آیات گذشته سخن از «مبدء» و «معاد» در میان بود در اینجا با طرح مسأله «نبوت» و حقانیت قرآن، این بحث را تکمیل می‌کند. به علاوه در گذشته روی سخن با مشرکان
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى و نقضى مقصود از ((ذكر((
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند. گفتند: یا محمد هر پیامبرى براى اثبات نبوت خوددارى آیت و معجزه اى بوده است. ما می‌خواهیم که معجزه اى از جانب تو براى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
  • مردم مطيع شما شوند و همه وارد بهشت گرديد و آن دو كلمه شهادت بوحدانيّت خدا و نبوت من است و كسيكه خواهش مرا بپذيرد و اين دو كلمه را بگويد و مرا كمك كند در ترويج
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • مردم مطيع شما شوند و همه وارد بهشت گرديد و آن دو كلمه شهادت بوحدانيّت خدا و نبوت من است و كسيكه خواهش مرا بپذيرد و اين دو كلمه را بگويد و مرا كمك كند در ترويج
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • اين بهترين تفاسيرى است كه از اين آيه شريفه شده است و بدترين آنها آنست كه عامّه عميا قائل شده‌اند كه آدم و حوا چندى بر آنها گذشت كه خداوند بآنها اولادى عنايت
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۶ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۱
  • نه طريق كسانى كه غضب و سخط واقع شده برايشان. نزد بسيارى از مفسرين خاصه و عامه مراد يهود مى‌باشند كه به سبب عناد و طغيان و كشتن انبياء و تحريف تورات، حق
    ۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • با اينكه رسول (صلى اللّه عليه وآله و سلم ) فرستاده خدا به سوى عامه بشر بود، مع ذلك عامه بشر به وى ايمان نياوردند، آنهائى هم كه ايمان آوردند ايمان همگيشان
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۸۰ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۷:۰۹
  • شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۴۲. صاحب كشف الاسرار و ابن اسحق از عامه و صاحبان روض الجنان و مجمع البيان از خاصه. مجمع البیان،
    ۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • احتیاج شما باشد، بگیرید سپس این آیه نازل گردید و فرمود که من براى رسالت و نبوت اجر و مزدى نمی‌خواهم جز مودت و دوستى با اهل بیت من. محمد بن یعقوب کلینى بعد
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
  • صاحب المستدرک. تفاسیر روض الجنان از خاصة و کشف الاسرار از عامه و تفاسیر ثعلبى و قشیرى از عامه.
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
  • مردم مطيع شما شوند و همه وارد بهشت گرديد و آن دو كلمه شهادت بوحدانيّت خدا و نبوت من است و كسيكه خواهش مرا بپذيرد و اين دو كلمه را بگويد و مرا كمك كند در ترويج
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۷۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • صلبى خواسته كه از او ارث ببرد رد اعداى برخى مفسرين كه مراد از ارث را وراثت نبوت يا علم يا... دانسته اند پاسخ به اعتراضى در ارتباط با معنايى كه براى دعاى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • تكليف، و قبول نشود توبه، و آن يكى از علامات قيامت باشد. تنبيه: آنچه از تفاسير عامه مستفاد مى‌شود مراد از «دابّة الارض» را حيوانى مى‌دانند عظيم الجثه كه مجروح
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • بَصائِرَ: در حالتى كه آيات روشن و آشكارا هستند كه هر يك دليل است بر راستى نبوت من و درستى قول من، و لكن تو عناد و انكار مى‌كنى. وَ إِنِّي لَأَظُنُّكَ يا
    ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • بآنها و نبود مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۳۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
  • است. «پایان سوره ابراهیم» «1» (1) شرح زندگانی ابراهیم در دوران قبل از نبوت، دوران نبوت و مبارزه با بت پرستان و دوران هجرت از بابل، و تلاش و کوشش در سرزمین
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • مى‌فرمايد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا: اى كسانى كه ايمان آورديد به يگانگى خدا و نبوت پيغمبر و معاد و معتقدات حقه، اصْبِرُوا: صبر كنيد بر مشقّات طاعات و ورود مصائب
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • بآيات ما پس منقاد و مطيع اوامر و نواهى تو شدند بعد از آنكه اقرار بتوحيد ما و نبوّت تو نمودند چون معرض از حق نبودند و بديده انصاف نظر كردند و تصديق نمودند و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • آنها را در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • آنها را در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى و نقضى مقصود از ((ذكر((
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى و نقضى مقصود از ((ذكر((
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • مردم مطيع شما شوند و همه وارد بهشت گرديد و آن دو كلمه شهادت بوحدانيّت خدا و نبوت من است و كسيكه خواهش مرا بپذيرد و اين دو كلمه را بگويد و مرا كمك كند در ترويج
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • بآنها و نبود مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • به ارحام طاهره در حالتى كه هادى و مهدى بوده‌اند تا آنكه اخذ فرمود خدا به نبوت عهد مرا و به اسلام ميثاق مرا و بيان نمود هر شيئى از صفت مرا و ثابت نمود ذكر
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • روايات وارده در بارۀ سعد و نحس بودن بعضى كواكب ۳ تفأل خوب و بد امورى كه در نظر عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۳ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
  • كه بعد از انكار و تكذيبشان محكوم به عذاب شده بودند اشراف و بزرگان قوم نوح عامه مردم را عليه پيامبراشان مى شورانند. نزول عذاب الهى و آغاز آن با صيحه اى آسمانى
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • كه بعد از انكار و تكذيبشان محكوم به عذاب شده بودند اشراف و بزرگان قوم نوح عامه مردم را عليه پيامبراشان مى شورانند. نزول عذاب الهى و آغاز آن با صيحه اى آسمانى
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • روايات وارده در بارۀ سعد و نحس بودن بعضى كواكب ۳ تفأل خوب و بد امورى كه در نظر عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • تصديق به نبوت رسول خدا صلى الله عليه و آله و وحدانيت پروردگار نموده است يگانه دليل بر ايمان و اسلام اوست. مسلم در صحيح خود و ديگران از علماء عامّه از ابوهريرة
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار آيه اول درباره مؤمنين نازل
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • وامانده‌اند. ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌ ... لَمَّا يَقْضِ ما أَمَرَهُ‌ 13- توحيد و نبوت و معاد در كنار يكديگر مطرحند. «خَلَقَهُ‌- السَّبِيلَ يَسَّرَهُ‌- أَنْشَرَهُ»
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
  • بآنها و نبود مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • براى او. يا ممكن است ارهاس باشد نسبت به حضرت عيسى عليه السّلام، يعنى مقدمات نبوت كه پيش از ظهور حضرت عيسى عليه السّلام واقع شد، چنانچه در ولادت حضرت ختمى
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۵
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۷
  • حديث‌: خلقتم‌ للبقاء ‌لا‌ للفناء. وَ لكِن‌َّ أَكثَرَهُم‌ لا يَعلَمُون‌َ ‌حتي‌ عامه عميا ‌که‌ منكر حسن‌ و قبح‌ عقلي‌ هستند و ‌از‌ ‌اينکه‌ جهت‌ عدل‌ ‌را‌ منكر
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۰
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۸
  • اى موسى مرديكه سحر نموده‌اند او را و ديوانه و مخبّط شده و مخالف با افكار عامّه سخن ميگويد و بعضى مسحور را بمعناى ساحر دانسته‌اند مانند مشئوم و ميمون كه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • صاحب المستدرک. تفاسیر روض الجنان از خاصة و کشف الاسرار از عامه و تفاسیر ثعلبى و قشیرى از عامه. تفسیر فرات کوفى، ص ۵۷۱; بحارالأنوار، ج ۸- ، ص ۵۷، ح ۷۲.
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
  • است و به سبب آن عذاب بر ما نازل مى‌شود. يا اگر هستى از راستگويان در دعوى نبوت كه مفهوم مى‌شود از توبيخ. يعنى ما ترك اين عملها نخواهيم كرد اگر تو راست مى‌گوئى
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • روايات وارده در بارۀ سعد و نحس بودن بعضى كواكب ۳ تفأل خوب و بد امورى كه در نظر عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • فرموده ببشارت بر اهل ايمان و اعتقاد جزمى بوحدانيّت خدا و ثبوت روز جزا و نبوّت خاتم انبياء و امامت ائمه هدى برستگارى و فلاح كه ثمره اين عقائد حقّه و نتيجه
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • هوسند و در غفلت از چنين روز كه در پيش دارند ميگذرانند و آنها معتقد بآنروز و نبوّت تو نيستند تا بدستورات تو عمل نمايند براى اصلاح حال خودشان و تهيّه توشه آخرت
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • آنها را در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
  • مجمع البیان. تفاسیر کشف الاسرار و مجمع البیان. صاحب کشف الاسرار که از مفسرین عامه است، گوید: منظور از آیه ۴ سعى ابوبکر و سعى امیة بن خلف است.
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۹۵۸ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۱
  • بآيات ما پس منقاد و مطيع اوامر و نواهى تو شدند بعد از آنكه اقرار بتوحيد ما و نبوّت تو نمودند چون معرض از حق نبودند و بديده انصاف نظر كردند و تصديق نمودند و
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • حديث‌: خلقتم‌ للبقاء ‌لا‌ للفناء. وَ لكِن‌َّ أَكثَرَهُم‌ لا يَعلَمُون‌َ ‌حتي‌ عامه عميا ‌که‌ منكر حسن‌ و قبح‌ عقلي‌ هستند و ‌از‌ ‌اينکه‌ جهت‌ عدل‌ ‌را‌ منكر
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۳ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۰
  • اخلاق حميده پيغمبر اكرم كه خداوند او را بخلق عظيم در قرآن ستوده دور است ولى عامّه عميا آنچه را در روايت قمّى ره و مجمع نسبت بعثمان داده شده بود به پيغمبر اكرم
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
  • روايات وارده در بارۀ سعد و نحس بودن بعضى كواكب ۳ تفأل خوب و بد امورى كه در نظر عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • دعا فرمود كه خداوند باو علم و حكمت يا حكم و منصب نبوّت عطا فرمايد و او را در زمره شايستگان براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • مردم مطيع شما شوند و همه وارد بهشت گرديد و آن دو كلمه شهادت بوحدانيّت خدا و نبوت من است و كسيكه خواهش مرا بپذيرد و اين دو كلمه را بگويد و مرا كمك كند در ترويج
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • بآنها و نبود مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • زمين را عدل و داد چنانكه پر شده باشد ظلم و جور. «1» در ينابيع الموده از طرف عامه نيز نقل شده. تبصره: بنا به روايت صحيحه، مراد «الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰