نتایج جستجو
از الکتاب
- این که بعضى ایراد کرده اند: مسخ بر خلاف قانون تکامل و موجب بازگشت و عقب گرد در خلقت است، درست نیست; زیرا قانون تکامل مربوط به کسانى است که در مسیر تکاملند،۶ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
- و خاصیتى در هوا قرار داده است که به آنها این امکان را مى دهد که بر خلاف قانون جاذبه به هوا پرواز کنند. سخر (۴۲ بار) وَ النّجُوم بِأَمْرِه فِي الْقَمَر۲ کیلوبایت (۱۰۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۵
- البقرة ٢٣٤ (رده اجراى قانون)۱۱، ۱۴، ۱۶ ; فلسفه عدّه وفات ۵ علم: رابطه علم و عمل ۱۵ قانون: اجراى قانون ۱۲ ; مراقبت از قانون ۱۶ مرگ: حقیقت مرگ ۳ مسلمانان: احترام مسلمانان ۵ نظارت همگانى:۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- يوسف ٧٦ (رده اهمیت احترام به قانون)علم: آثار علم ۲۹ عوامل طبیعى: نقش عوامل طبیعى ۱۸، ۱۹ قانون: اهمیت احترام به قانون ۱۷; اهمیت رعایت قانون ۱۷ کیفر: قوانین کیفرى در دوران یوسف(ع) ۸ مصر باستان:۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- ص ٧٥ (رده پرسش از انگیزه قانون شکنى)قدرت خدا ۶ شیطان: اختیار شیطان ۷ عصیان: پرسش از انگیزه عصیان ۳ قانون شکنى: پرسش از انگیزه قانون شکنى ۳ توحید صدوق، ص ۱۵۴، ب ۱۳، ح ۲; نورالثقلین، ج ۴، ص ۴۷۲،۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- طه ١١٠ (رده شرایط مجریان قانون)در قیامت ۲ قانونگذاران: شرایط قانونگذاران ۵; علم قانونگذاران ۵ قانون: شرایط مجریان قانون ۵ قیامت: شفاعت در قیامت ۴، ۸; مکر در قیامت ۸; ویژگیهاى قیامت ۸۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- «ترازو» و ابزار سنجش وزن است، اما در معناى کنایى، به هر گونه معیار سنجش، و قانون صحیح الهى، و حتى شخص پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)و امامان راستین(علیهم۲۲ کیلوبایت (۲٬۳۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- النساء ٨٢ (رده ویژگى قانون بشرى)سرزنشهاى خدا ۵ ; ویژگى حدود خدا ۱۲ رشد: زمینه رشد ۶ عقیده: باطل ۱۴ قانون: ویژگى قانون بشرى ۱۵ قرآن: آثار تدبّر در قرآن ۶ ; تدبّر در قرآن ۱، ۱۴ ; تعقّل در۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الإسراء ٢ (رده نقش قانون)تعالیم تورات ۵; تورات از کتب آسمانى ۱; هدایتگرى تورات ۱ رشد: عوامل رشد ۴ قانون: نقش قانون ۴ کتاب: نقش کتاب ۴ متوکلان: مقامات متوکلان ۶; هدایت متوکلان ۶ موحدان:۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آیات شامل این کلمه «تورات» در اصل یک لغت عبرى است و به معناى «شریعت و قانون» مى باشد، و سپس به کتابى که از طرف خداوند بر موسى بن عمران نازل گردید گفته۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
- التوبة ١١٥ (رده منشأ تشریع قانون الهى)ویژگیهاى کیفرهاى خدا ۳ سنّتهاى خدا: سنّت هدایت ۲ عمل: آثار عمل ۹ قانون: منشأ تشریع قانون الهى ۱۱ کیفر: کیفر و اتمام حجت ۳ گمراهان: ۴، ۶ گمراهى: زمینه گمراهى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- آل عمران ٥٠ (رده تعصب به قانون)۵، ۱۱ ; عیسى و تورات ۱، ۲، ۳ ; معجزات عیسى ۱۰، ۱۱ زمان: نقش زمان ۷ قانون: تعصب به قانون ۱۵ کتب آسمانى: تحریف کتب آسمانى ۲ مسیحیت: سهولت مسیحیت ۴ معجزه: ۹۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- التوبة ٤١ (رده آثار قانون الهى)اللّه: ارزش سبیل اللّه ۵، ۶ ظاهربینى: آثار ظاهربینى ۸ علم: آثار علم ۱۱ قانون: آثار قانون الهى ۹ مؤمنان: تکلیف مؤمنان ۴; مسؤولیت مؤمنان ۴ مسلمانان: تکلیف مسلمانان۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- لقمان ٢١ (رده ملاک عمل به قانون)موجبات عذاب ۱۶ عمل: عمل ناپسند ۱۱ فرجام: ناخوشایندى فرجام شوم ۱۹ قانون: ملاک عمل به قانون ۷ قرآن: اهمیت پیروى از قرآن ۸ کافران: منشأ مجادله کافران ۳ گمراهى:۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- شریفه درصدد بیان حاکمیتِ قانونِ زوجیت بر پدیده هاى جان دار جهان است، مى تواند حاکمیت همین قانون باشد. ۸ - نوع حیات و حاکمیت قانون زوجیت (نر و ماده بودن)،۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- است، هيچ عقل و وجدانى به چنين محروميت و چنين جهنّم سوزان فتوى نمىدهد. هر قانون و دينى كه طلاق را تحريم كند بر خلاف فطرت بشر قدم برداشته است. لذا اسلام باآن۱۰ کیلوبایت (۱٬۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- آنچه- در صورت و هيئتى يا در عالمى كه- نمىدانيد از نو بيافرينيم. هدف (از قانون مرگ) این است که گروهی از شما (انسان ها) را ببریم و گروه دیگری را به جای آنان۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۶۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۷
- ضمير «له» به عمل بر مىگردد: يعنى راى آن كار (بت شكنى و اهانت به خدايان) قانون مخصوصى (سوزاندن به آتش) جعل كنيد پس او را درآتش اندازيد. 4- [نحل:26] كسانى۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۶
- التوبة ٣٦ (رده موانع قانون شکنى)ماههاى سال ۱، ۴، ۱۷ ; قدمت ماههاى دوازده گانه ۱، ۴ ظلم: موارد ظلم ۹ قانون: موانع قانون شکنى ۱۶ کعبه: فضیلت کعبه ۱۸ گناه: موانع گناه ۱۶ ماه جمادى الاولى:۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- اللَّهِ» 3- آنچه براى گروهى مهم است، تخفيف در قانون است، نه ايمان به قانون و انجام وظيفه. (به همين دليل با داشتن قانون تورات براى پيدا كردن راه مجازات آسانترى۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- پیشینیان قلمداد مینمایند) بلکه برای ایشان حق را آوردهایم (که قرآن است و قانون آئینی است که وسیلهی سعادت دنیا و آخرت همگان است) و آنان قطعاً دروغگویند۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- ميان دين و شريعت در «شرع» ديده شود. * [يوسف:76] يعنى يوسف نمىتوانست در قانون پادشاه مصر برادر خويش را بگيرد و پيش خود نگاه دارد. وَ الْإِسْلاَم مَن غَيْر۵ کیلوبایت (۴۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
- آنگاه ادعا كرد كه يوسف كمر بند را دزديده است و آن در كمر يوسف پيدا شد و قانون آن زمان چنان بود كه دزد را به صاحب سرقت مىدادند لذا عمّهاش او را پس گرفت۵ کیلوبایت (۴۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- المائدة ٩٣ (رده محدوده تأثیر قانون)۲۲ ; استقامت در عمل صالح ۹ ; تقوا در عمل ۷ ; مراتب عمل صالح ۸ قانون: محدوده تأثیر قانون ۴ قمار: ترک قمار ۳ ; قمار در صدر اسلام ۱ ; قمار قبل از تحریم ۲،۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اسرافگران متجاوز از قانون الهى، داراى مجازات هایى از پیش تعیین شده در نزد خداوند (حجارة من طین . مسوّمة عند ربّک للمسرفین) ۳ - اسراف (تجاوز از قانون الهى و زیاده۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
- كه طبق قانون الهى حكم نمىكنند، در چند آيهى پياپى، تعبير «ظالمون»، «فاسقون» و «كافرون» به كار رفته است. چون چنين كسانى، از جهت زير پا گذاشتن قانون خدا كافرند،۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- آنگاه ادعا كرد كه يوسف كمر بند را دزديده است و آن در كمر يوسف پيدا شد و قانون آن زمان چنان بود كه دزد را به صاحب سرقت مىدادند لذا عمّهاش او را پس گرفت۶ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- على هذا خبيث آن است كه ناپاك، پليد و تنفّر آور باشد اعمّ از انسان و كلام و قانون و طعام و غيره و ضدّ آن طيّب است كه به معنى پاك و دلچسب است . * [نور:26] مراد۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- بوده است. 2- در قانون استثنا و تبعيض وجود ندارد، هركس سارق بود برده خواهد شد. «مَنْ وُجِدَ فِي رَحْلِهِ» 3- با تفهيم جرم و بيان قانون و عقوبت آن، اعتراض۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- تو يارانت را مسخره كردهاى و هرروز قانون و دستورى را به دروغ مىبافى و قانون قبل را لغو مىكنى. 1- دين دو نوع قانون دارد؛ ثابت ومتغير و تغيير آن بدست خداست۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- حق، در برابر آنها سرتعظیم فرود میآورند) و جز بیرون روندگان (از دائرهی قانون فطرت و دشمنان حق و حقیقت) کسی بدانها کفر نمیورزد. و همانا بهراستی بر تو۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- آیه فوق را میتوان چنین هم معنی کرد: خداوند هر قانون و شریعتی را که بخواهد از میان برمیدارد، و هر قانون و شریعتی را که بخواهد برجای میدارد؛ و یا آئین۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- چامهسرائی او را نسزد. این (کتاب هم که بر او نازل کردهایم) جز یادآوری (عاقلان به قانون و فرمان یزدان جهان) و کتاب خواندنی روشنگر (حقائق برای مؤمنان) نیست. و (ما)۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- هستند، و ارث مراتب خویشاوندان در کتاب خدا بعضی بر بعض دیگر مقدم شده [یعنی قانون ارث بردن برادران دینی از یکدیگر، نسخ شده است. (م)]، که خدا به هر چیز داناست۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بالاتر از همه اين آيه است كه مىگويد [ذاريات:49]. اين آيه روشن مىكند كه قانون نرو مادگى در تمام موجودات بدون استثناء جارى است امروز بشر پس از فرو رفتن۹ کیلوبایت (۹۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- لذائذ این جهان برای افزایش گناهان بیشتر) تا مدّتی بهرهمند سازد (و برابر قانون استدراج، آهسته و آرام مغلوب و مقهورتان گرداند و به دوزختان کشاند). «و نمیدانم؛۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- البقرة ١٤٣ (رده عطف قانون به ماسبق)هدایت خدا ۱۳ دین: قبول دین ۱۴; نظام تعالیم دین ۴ عمل: گواهان عمل ۵ قانون: عطف قانون به ماسبق ۲۶ قبله: آثار تغییر قبله ۳; تغییر قبله ۱۹; فلسفه تغییر قبله۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- گرفتاری را برطرف میکند هر گاه او را به کمک طلبد، و شما (انسانها) را (برابر قانون حیات دائماً به طور متناوب) جانشین (یکدیگر در) زمین میسازد (و هر دم اقوامی۵۳ کیلوبایت (۴٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مستكبر، طرد و تحقير است. «عَتَوْا، قِرَدَةً خاسِئِينَ» آرى، ملّتى كه در برابر قانون الهى گردنكشى كند، ميمونوار از ديگران تقليد خواهد كرد. 8- آنان كه حكم خدا۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- از آنان دربارهى (مردم) آن آبادى كه كنار دريا بود سؤال كن! آنگاه كه (به قانون،) در روز شنبه تجاوز مىكردند، هنگامى كه روز تعطيل (شنبه)، ماهىها (به روى۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- میکنیم و اقوام و تمدّنها و حکومتهای دیگری را جایگزین آنها میسازیم. آیا این قانون همیشگی و ساری و جاری در همهی سرزمینها و جامعههای بشری، برای بیدار شدن مردمان۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مىفرمايد: فرمان روزه مختص شما مسلمانان نيست، در امّتهاى پيشين نيز اين قانون بوده است. و عمل به دستورى كه براى همه امّتها بوده، آسانتر از دستورى است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خيمه سبز پرنقش و نگار مرتفعى بر سر بندگان افراشته باشد و ميزان عدل را كه قانون شرع مطهّر است جعل و وضع فرمود و نازل كرد بتوسط جبرئيل بر خاتم انبياء صلى۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۴ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۵
- زمان حیات او، به دعوت خود ادامه میدهد، هم دین است و هم معجزه، هم قانون است و هم سند قانون. جاودانی و جهانی بودن: قرآن مرز «زمان و مکان» را در هم شکسته و۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- اگر دارائی فراوانی (با توجّه به عرف محلّ) از خود به جای گذاشت، (از سوی خدا قانون) وصیّت بر شما واجب شده است (و باید) برای پدر و مادر و نزدیکان به طور شایسته۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- هوسهاى جاهلان پيروى نكن. زيرا در برابر شريعت و قانون و وحى الهى، جاهلان طرح و برنامهاى كه بتواند تو را از قانون و راه خدا بىنياز كند ندارند. 1- پيروى از مردم۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۳
- یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ وَ لا یُصْلِحُونَ). «اسراف» همان تجاوز از حدّ قانون آفرینش و قانون تشریع است و در یک نظام صحیح هر گونه تجاوز از حد موجب فساد و از هم۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- نظر مىرسد طراّح اين سؤال حضرت يوسف است، چون مىداند برادران طبق مقررات و قانون منطقه كنعان ونظر حضرت يعقوب اظهار نظر خواهند كرد. 1- وجدان مجرم را براى تعيين۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- حقّ و ثابت است وگرنه از انسانهايى كه در طوفان هوسها و غرايز ثباتى ندارند، قانون و سخن پايدار را نمىتوان انتظار داشت. 1- بيان حق، رمز ربوبيّت وتربيت است۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- است، پس معلوم مىشود پاداش عفو و اصلاح هم وزن پاداش مهاجرت الى اللّه است. قانون مماثلت در اسلام: از آنجا كه قوانين اسلام طبق عقل وفطرت و عدل است، در امور۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- از پذيرش دعوت تو روى مىگردانند. جلد 2 - صفحه 95 1- گرچه منافقان، تسليم قانون خدا و فرمان پيامبر نيستند، ولى ما بايد آنان را دعوت كنيم. «قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا»۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- در «فَهُوَ خَيْرٌ»* نيست) 5- جنگ هم قانون و اخلاق دارد. بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ، وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ ... 6- قانون به تنهايى كارساز نيست، اخلاق لازم است۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- فاختلفوا) ۶ - امهال جوامع شرک پیشه و تأخیر افتادن کیفر آنان به جهان آخرت، قانون الهى حاکم بر نشئه دنیا (و لو لا کلمة سبقت من ربک لقضى بینهم) خداوند هنگام۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- خاندان نبوّت بودن، مانع عمل به قانون نيست. «فَاضْرِبْ بِهِ وَ لا تَحْنَثْ» 7- در شرايط سخت، به سراغ حل مسأله برويد ولى قانون شكنى نكنيد. «فَاضْرِبْ بِهِ وَ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۶ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- طاغوتهاست. (قانون قتلِ عام نوزادانِ پسر، بر اساس منافع شخصى فرعون وضع شد و باز بر پايهى اميد به منافع آينده در مورد نوزاد آب آورده (حضرت موسى) همين قانون لغو۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الْعِلْمِ» 9- قانون، براى همه يكسان است. اگر بر فرض پيامبر نيز تابع هوا و هوس شود، گرفتار كيفر خواهد شد. «إِنَّكَ إِذاً» 10- با وجود قانون الهى، پيروى از۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- عادتها و سليقههاى شخصى و مخالف دين، محكوم است. «غَيْرُ مَلُومِينَ» 9- قانون شكنى، تجاوز به حدودى كه خداوند تعيين نموده مىباشد. «العادُونَ» 10- به سراغ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- با پيشرفت علم، اسرار اين كتاب بيشتر كشف مىشود. «أُحْكِمَتْ آياتُهُ» 4- قانون و كتاب، هم بايد محكم باشد و هم روشن و واضح. أُحْكِمَتْ ... ثُمَّ فُصِّلَتْ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- اسيران به اُورشليم برگشت و عموماً معتقداند... تمامى كتب عهد عتيق را كه حال قانون ما مىباشد جمع آوررى و تصحيح فرمود. اين است اقرار مستر هاكس كه در تأليف كتابش۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- «ما نُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ إِلَّا بِالْحَقِّ» 2- مهلت دادن خداوند نيز قانون دارد و در مواردى كه نوع معجزه با درخواست خود مردم باشد، ولى بازهم سركشى نمايند،۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- بحثهايى پيرامون تقواى دينى و درجات آن در چندفصل ۱- رابطه قانون ، اخلاق كريمه و توحيد. و بيان اينكه قانون بدون اخلاق و اخلاق بدون توحيد نمى توانند منشاء اثرى۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- سايرين معلوم گردد. يكي را دهي تخت و تاج و كلاه ] (آیه 35)- سپس قانون کلی مرگ را در باره همه نفوس، بدون استثناء چنین باز گو میکند: «هر انسانی۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- love the aggressors. ترتیل: ترجمه: «قَاتِلُوا»: بجنگید. «لا تَعْتَدُوا»: از قانون شریعت تجاوز نکنید و زنان و پیران کهنسال و افراد بیطرف را نکشید. «الْمُعْتَدینَ»:۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خيمه سبز پرنقش و نگار مرتفعى بر سر بندگان افراشته باشد و ميزان عدل را كه قانون شرع مطهّر است جعل و وضع فرمود و نازل كرد بتوسط جبرئيل بر خاتم انبياء صلى۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۳۱ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- است. «فَمَنِ اضْطُرَّ ... فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ» 6- قانونگزاران بايد شرايط ويژه را به هنگام وضع قانون در نظر بگيرند. «فَمَنِ اضْطُرَّ ... فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ»۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آنان شنوا و آگاه است و مىداند كه آيا هواپرستى، شوهر را وادار كرده تا از قانون طلاق سوء استفاده كند و يا اينكه براستى وضعيّت خانوادگى چنان اقتضا مىكرد۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- تعبير كن كه: يك قسم انتقام، حق فرد فرد اجتماع است، و قسم ديگر، حق قانون و سنت است. زيرا قانون كه مسؤول تعديل زندگى مردم است، خود مانند يك فرد، سلامتى و مرض۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۲۷ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- نتیجهاش پیروزی نهایی حق بر باطل در سراسر جهان میباشد. کوتاه سخن این که این قانون کلی الهی و ناموس تخلف ناپذیر آفرینش در هر عصر و زمانی مصداقی دارد، و قیام۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- او (سخت) دردناك وشديد است. 1- قهر و لطف خداوند، بر طبق يك سنّت پايدار و قانون جاويد است، نه براساس يك امر دفعى و تصادفى. «كَذلِكَ» 2- امّتهاى ستمگر، در۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- «2» «1». بحار، ج 74، ص 233. «2». وسائل، ج 12، ص 289. جلد 2 - صفحه 198 1- قانون كلّى و اصلى، حرمت افشاگرى و بيان عيوب مردم است، مگر در موارد خاص. «لا يُحِبُّ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مرسوم بوده است (رواياتى در ذيل آيه : ان عدة الشهور عندالله ... و در مورد قانون نسيى ء) آيه و ترجمه تفسير : نكته ها ۱ - فلسفه ماههاى حرام ۲ - مفهوم و فلسفه۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- است. «إِنِّي إِلهٌ- نَجْزِيهِ جَهَنَّمَ» 3- كيفرهاى الهى بر طبق يك سنت و قانون جاويد است. «كَذلِكَ» 4- مشرك، ظالم است و كيفر ظلم جز دوزخ نيست. «نَجْزِي۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- بحثهايى پيرامون تقواى دينى و درجات آن در چندفصل ۱- رابطه قانون ، اخلاق كريمه و توحيد. و بيان اينكه قانون بدون اخلاق و اخلاق بدون توحيد نمى توانند منشاء اثرى۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- شده باشد، نه در مثل كاروانسرا، حمّام، مسجد و اماكن عمومى. سارق نيز بايد از قانون قطع دست مطلع باشد، وگرنه دست او قطع نمىشود. همچنين اگر كسى در سالهاى قحطى۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- قبیل است شامل میشود. همچنین «میزان» در معنی کنائی به هرگونه معیار سنجش، و قانون صحیح ج4، ص336 الهی، و حتی شخص پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و اله و امامان۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- جنگ نداشته باشد، مصونيّت جانى و مالى دارد. لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ ... 2- قانون الهى، محور ارزشها و حرمتهاست. «حَرَّمَ اللَّهُ» 3- خودكشى حرام است. «لا۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ملازم است با اينكه قانون او كافى و ابدى باشد، و جامع و كافى بودن قانون، ملازم با انقطاع نبوت صاحب اين شريعت. پس ديگر محتاج به وضع قانون و بعث رسولى نخواهيم۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- سبق ذكر يافت«1». اشاره (آیه 82)- و اما در مورد مؤمنان پرهیزگار، نیز یک قانون کلی و همگانی وجود دارد. چنانکه قرآن میگوید: «کسانی که ایمان آوردهاند و۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- و جمله دوم تأکیدی است بر مسأله جزا. تفسیر آیات ۱ - تحقق روز جزا و اجراى قانون الهى، امرى حتمى و تخلف ناپذیر (و إنّ الدین لوقع) واژه «دین» در معانى بسیارى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- المؤمنین) ۳ - جدا شدن مؤمنان از صف مجرمان و مسرفان پیش از نزول عذاب، نمودى از قانون مندى نظام کیفرى حق (مسوّمة عند ربّک ... فأخرجنا ... من المؤمنین) ممکن است۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
- بحثهايى پيرامون تقواى دينى و درجات آن در چندفصل ۱- رابطه قانون ، اخلاق كريمه و توحيد. و بيان اينكه قانون بدون اخلاق و اخلاق بدون توحيد نمى توانند منشاء اثرى۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- پاک و پاکیزه باشد، لذا قانون ارث را در باره اموالی که بعد از شما میماند قرار داده است» یعنی اگر گردآوری مال بکلی ممنوع بود قانون ارث موضوع نداشت. ولی روایات۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- جملیه حالیّه است برای ضمیر (ی) در (بَشَّرْتُمُونِی). «بِمَ»: به کدام قاعده و قانون؟ چگونه و به چه شکل؟ يَا زَکَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ... (۱) Tabber requires۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- (وَ أَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَ الْأُنْثی). تفسیر آیات ۱ - قانون «زوجیت» در نظام طبیعت، پدید آمده به اراده یگانه خداوند (و أنّه خلق الزوجین)۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- يافته و به تدريج نازل شده است. «حم، تَنْزِيلُ الْكِتابِ» 2- فرستادن كتاب و قانون از بزرگترين نعمتهاى الهى است. لذا قبل از نعمت آسمانها و زمين نام آن آمده۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۷
- مادگى در گياهان نيز هست و براى بارور شدن گياهان، لقاح لازم است. قرآن كريم قانون زوجيّت را شامل گياهان و غير گياهان مىداند. «1» 1- مطالعه دربارهى موجودات۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- با كيفر الهى نسبت به ديگران تفاوت دارد، اين آيه مىفرمايد: همه در برابر قانون يكسان هستند و اگر آثار گناهان، چنان انسان را احاطه كند كه فرصت توبه و بازگشت۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- قتل بستگان پيامبر و شبيخون زدن). «لَنُبَيِّتَنَّهُ وَ أَهْلَهُ» 9- قصاص، قانون عقلى و در تمام اديان آسمانى نيز بوده است. «لَنَقُولَنَّ لِوَلِيِّهِ» 10-۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- and We will not be outstripped. ترتیل: ترجمه: «قَدَّرْنَا»: مقدر کردهایم. قانون مرگ را گذاشتهایم (نگا: حجر / ، سبأ / ، یس / ، نمل / ). «مَسْبُوقِینَ»: عقب۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۷
- ملاکهاى حقانیت دین ۱; منشأ دین ۱; موانع شک در دین ۸ شبهات: عوامل شبهات ۶ قانون: ویژگیهاى قوانین بشرى ۲ قبله: حقانیت تغییر قبله ۳; مسیحیان و تغییر قبله ۷;۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مجازاتهای بیدار کننده! همانطور که در تفسیر آیه 94 از همین سوره گذشت، یک قانون کلی الهی در مورد تمام پیامبران این بوده است، که به هنگامی که با مخالفتها۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- تَبْدِيلًا ... تَحْوِيلًا 4- تاريخ داراى نظام و قانون ثابت است. (با نگاه به گوشهاى از تاريخ مىتوان قانونِ گوشهى ديگر تاريخ را به دست آورد.) «فَلَنْ تَجِدَ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۴۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- بين آنان چه اقتضائى دارد؟ معناى تساوى در مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- (و با رها كردن قانون خدا) مىگفتند: به زودى ما بخشوده خواهيم شد. و اگر بار ديگر همان منافع مادّى پيش آيد، باز هم آنرا مىگيرند (و قانون خدا را رها مىكنند)۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- تتبعوا ... فان زللتم من بعد ما جاءتکم البینات) ۶ - مسؤولیت انسان در برابر قانون، پس از دریافت آن (فان زللتم من بعد ما جاءتکم البیّنات) در برداشت فوق، «بیّنات»،۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بگيرد، آن نيّت خالص كه «وجه رب» است، كار فانى او را باقى مىكند. 1- مرگ، يك قانون عام و فراگير است. «كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ» 2- به كسى جز خدا تكيه نكنيم۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- آسمانها و آنچه در زمين است براى اوست، پس واى بر كفّار از عذابى سخت. 1- قانون و مكتبِ كسى قابل پيروى است كه جهان را آفريد و هستى از اوست «كِتابٌ أَنْزَلْناهُ-۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- حقيقت به زيان خود مرتكب شده و خداوند دانا و حكيم است. گناه كه تجاوز از مرز قانون الهى است، صفاى دل و تقواى روح و عدالت را از بين مىبرد واين بزرگترين خسارت۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- این که: «همان کسی که قدرت بر آفرینش نخستین داشت قدرت بر معاد هم دارد، و قانون عدالت و همچنین حکمت خداوند ایجاب میکند که این آفرینش مجدد تحقق یابد». تفسیر۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- يكى از ابزار رشد و تربيت است. سِيرُوا ... فَانْظُرُوا 2- تاريخ بشر، اصول، قانون و سنّتى دارد كه بر اساس آن اصول، عبرتهاى گذشته مىتواند براى امروز درس باشد۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵