نتایج جستجو
از الکتاب
- علتش غير معلوم باشد و لذا گفته شده كه تعجّب بر خداوند صحيح نيست زيرا او علّام غيوب است. [صافات:12] بلكه تو از انكار آنها تعجّب كردى و آنها از روى بىاعتنائى۲ کیلوبایت (۱۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
- فَإِنّمَا أَمّا مِثْلُه لَکُم يَقْطَع فَاسْتَجَاب بِذَات لَدُنّا لَمّا زَبَد عَلاّم الْوَيْل أَضِل خَلْفِه سُلْطَانا الصّدُور مَتَاع مِمّا رَبّهِم يَنْفَع تَنْزِيل۳ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- از«اَلْحَقَّ» قرآن است يعنى خدا قرآن را نازل مىكند و به قلبم مىاندازد و او علّام الغيوب است. [سباء:53]. مراد از قذف غيب ظاهرا ايرادات واهى بر معاد است وچون۳ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- إِبْرَاهِيم دُولَة الْجَنّة فِيه تَتّبِعَن قَوْلِهِم يَدَيْه بَعْدِه کَلِمَتُه عَلاّم السّمَاوَات در حال بارگیری...۱۲ کیلوبایت (۸۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- أَتاكَ: و آيا آمد تو را «استفهام براى تفخيم و تنبيه بر آنكه اين از وحى ملك علام است نه از سخن پيغمبر و مراد از آن خبر است» يعنى البته آمده است به تو، حَدِيثُ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۷ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۰
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
- عظيمى است به عاصيان و متجاسرين فرامين حضرت سبحان به مخاطره و ورود غضب ملك علام كه به محض اراده، در همان حال معصيت محو صورت يا مسخ حقيقت آنان گردد مانند۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۷
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۸
- برزخ «آهسته با هم گفتگو میکنند (بعضی میگویند:) شما تنها ده شبانه روز در علام برزخ) توقف کردید» و نمیدانند چقدر طولانی بوده است (یَتَخافَتُونَ بَیْنَهُمْ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- و وعده الهى تخلف پذير نيست، پس دعا را وسيله وصول به آن قرار داده. 2- ذات علام الغيوب در ازل آنچه اصلح و انسب به احوال و مآل عالم و آدم باشد همه را بالتفصيل۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- عرضه نميدارند و ميگويند خدايا تو ستّار العيوبى و بندگانت را بآن امر فرمودى و علام الغيوبى حاجت باظهار ما ندارى و براى اين كرام الكاتبين خوانده شدهاند و آنها۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
- اعمال كه اگر در عشرى از اعشار به مقدار ذرهاى از ذرات شايبهاى باشد، البته علّام الغيوب عالم به آن، و بر وفق عدل مجازات خواهد داد. يَوْمَ نَطْوِي السَّماءَ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- آيه نازل شد، پيغمبر جبرئيل را سؤال از آن. گفت: نمىدانم، تا سؤال نمايم ملك علام را. پس برفت و به اندك زمانى باز آمد، و عرض نمود: اى پيغمبر، بتحقيق خداى تعالى۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- نازل شده، زيرا در اين آيات اخبار است به آنچه بعد واقع شود و كسى به غير از علّام الغيوب عالم نبود؛ و خبر با مخبر مطابق شد كه پس از مدت چند سالى روميان بر۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- به معلوم، و كشف و تبين و ثبوت نزد مكلف و اتمام حجت است، و الّا ذات احديت علام الغيوب احاطه علميه دارد به تمام موجودات از ذره تا درّه و از ثرى تا ثريا و۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- ذلّت، مرض، صورت ظاهرش بلا است و در باطن عين تفضل و عنايت است و علام الغيوب از ظاهر و باطن هر چيزي مطلع است و كساني که از جانب۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- نباشد، بلكه به حسب مصلحت و حكمت بود، زيرا پيغمبر داراى صفات خاصهاى است كه جز علّام الغيوب كسى نداند، مانند عصمت و غير آن. پس تعيينش از جانب او خواهد بود. بعد۴۳ کیلوبایت (۲٬۹۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- 4- شريعت آن حضرت عارى از جميع عيوب و برى از نسبت ناشايسته به ساحت حضرت علّام الغيوب و عدم دعوت به غير مالك الملوك، و با آنكه بلاد عظيمه را مالك شد، جز۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- تمامى عالم از آوردن آيهاى به مثل آن عاجزند، پس چنين كلامى جز از جانب ملك علّام نباشد. و چون چنين است، چگونه آن را اساطير الاوّلين مىگويند. إِنَّهُ كانَ۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- مرتبه به مرتبه كه اين تغييرات بتدريج و انتظام، البته برهانى است بر تدبير ملك علّام. اول مرتبه انسان عاجز و ضعيف و بىعقل، بعد قوى و توانا و عالم و عاقل به طورى۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- لازم آيد بقاء جمعى بدون احكام، و آن باعث اغراء به جهل، و صدور آن از ملك علّام محال است. خلاصه رسول را بزبان قوم فرستاد براى بيان احكام. فَيُضِلُّ اللَّهُ۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- پرنده و چرنده و درنده، اهلى و وحشى، صحرائى و دريائى؛ و در عالم وجود به غير علام الغيوب تدبير امر آنها را نتواند. زيرا حق تعالى عالم است به كيفيت طباع و اعضاء۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ سِرَّهُمْ وَ نَجْواهُمْ وَ أَنَّ اللَّهَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ» و آيه 80 سوره زخرف «أَمْ يَحْسَبُونَ أَنَّا لا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- بر او پوشيده و پنهان نيست تا بوسيله آزمايش كشف شود بلكه او علّام الغيوب و عالم السرّ و الخفيات است و از ظاهر و باطن و سرّ و علن۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- تعبير از آن به سنخ و بعضى تعبير به وجه و گروهى روحش گويند، امرى است كه غير علام الغيوب علم به آن ندارد. پس در آمدن آنچه در اين نشأة به صورت عرض است، در نشأة۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- گفتارشان كه مى گويند: ترجمه تفسير الميزان جلد ۶ صفحه : ۲۹۱ «انك انت علام الغيوب - بدرستى توئى علام الغيوب » دلالت دارد بر اينكه اين بيان تعليل مى كند نفى را و۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- «بگو پروردگار من حق را مى افكند كه او علام الغيوب است و از تمام اسرار نهان آگاه است » (قل ان ربى يقذف بالحق علام الغيوب ). با توجه به اينكه «يقذف » از۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- رَبِّ زِدْنِي عِلْماً» بگو: پروردگارا! علم مرا زياد كن. اوّلين معلّم، خداوند علّام و عليم است، «عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ» «2»، «الرَّحْمنُ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- معتبر نمى داند، آنگاه با جملات «تعلم ما فى نفسى و لا اعلم ما فى نفسك انك انت علام الغيوب » علم خداى خود را از اينكه دستخوش جهل و آميخته با آن شود منزه نموده۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
- ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ: و فوق هر صاحب علمى اعلمى مىباشد تا منتهى شود به ذات علام الغيوب كه عالم است به جميع معلومات از جزئى و كلى ظواهر و بواطن و از ذات احديت۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- الاطلاق جعل احكام شرعيه فرموده به حكم و مصالح عامه نظام عالم امكان كه جز ذات علام الغيوب كسى را اطلاعى نيست. ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ: اين حساب مستقيم صحيح۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- پيشى گيريد و مبادرت كنيد بسوى خيرات كه اتباع احكام اسلام و امتثال اوامر ملك علام است، يا پيشى و سبقت گيريد به امم ماضيه به فعل طاعات و اعمال صالحه؛ و در اين۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- چيزى كه به آن اطمينان و يقين حاصل شود در حقيقت ايمان ايشان، چه اين مخصوص علام الغيوب است. پس شما را در اين امر امتحان كافى است، و لذا مدار احكام شرع، بر۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
- خبرم ، زيرا تو علام الغيوب و با خبر از تمام رازها و پنهانى ها هستى (ان كنت قلته فقد علمته تعلم ما فى نفسى و لا اعلم ما فى نفسك انك انت علام الغيوب ) ۴ -۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۱
- الهام حضرت ربّ العزّة، به زبان امّت، اين كلام ميمنت فرجام را به عرض ملك علّام رسانيد. و گفتهاند كه: هر يك از اين كلام، بر وجه خضوع و خشوع است و مجرّد۹ کیلوبایت (۶۷۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- گفتهاند اخفاء آنست با اصابة مكروه بنحوي که طرف نداند و با خداوند علام الغيوب چگونه ميتوان خدعه نمود! و جواب از اينکه اشكال نيز بچند۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- غيوب و پنهانيها هستى (قالوا لا علم لنا انك انت علام الغيوب ). و به اين ترتيب سر و كار شما با چنين خداوند علام الغيوب و با چنين دادگاهى است ، بنابراين در گواهيهاى۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰
- تفسير امام (عليه السلام ) كه گفتند: ما علمى بماسواى تو نداريم بدرستى كه تويى علام الغيوب ، اين است كه ما را علمى به چيزى از ماسواى تو نيست و اگر علمى به چيزى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- خواست علم به آن تواريخ را جزء علم غيب معرفى نموده بگويد: اينگونه مطالب را جز علام الغيوب كسى نمى داند. «الَّذِى جَعَلَ لَكُمُ الاَرْض مَهْداً... لاَيَتٍ لاُولى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۷ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- برزخ برده اند در صحنه قيامت نيز آشكار مى شود، و با اينكه مى دادند خداوند علام الغيوب است ، و چيزى بر او مخفى نيست ، ولى باز بر طبق عادت گذشته سوگند دروغين۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۳۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- انتهائى ندارد. و در جاى ديگر مى فرمايد و من قال فيم ؟ فقد ضمنه ، و من قال علام ؟ فقد اخلى منه كائن لا عن حدث ، موجود لا عن عدم ، مع كل شى ء لا بمقارنة و۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۷۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
- نفس من است و اين منم كه به چيرهايى كه در نزد تو است آگهى ندارم . براستى تو علام الغيوبى .(۱۱۶) ترجمه تفسير الميزان جلد ۶ صفحه : ۳۴۶ من به مردم چيزى جز آنچه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۳۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱