نتایج جستجو
از الکتاب
- آل عمران ٢٩ (رده سوء استفاده از تقیه)انسان ۳ ایمان: آثار ایمان ۸، ۱۲ ترس: ترس از خدا ۴ تعقل: ۱ تقیه: سوء استفاده از تقیه ۵ ; موارد تقیه ۱۳ جهان بینى و ایدئولوژى: ۵ خدا: احاطه خدا ۶ ; تهدیدهاى۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آل عمران ٢٨ (رده آثار تقیه)ترس: آثار ترس ۱۶ ; ترس از خدا ۱۶، ۲۰ ; ترس پسندیده ۱۶ تقیه: آثار تقیه ۱۷ ; احکام تقیه ۲۱ ; موارد تقیه ۱۳، ۱۴ تولى و تبرى: ۲، ۳، ۱۱، ۱۲، ۱۵ جامعه: جامعه اسلامى۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- المؤمنون ٩٦ (رده اهمیت تقیه)«حسنه» تقیه است و «سیئه» شایع کردن [اسرار] است. [در باره ]قول خداى - عزّوجلّ - نیز «ادفع بالتى هى أحسن السیئّة» فرمود: آنکه احسن است، همان تقیه مى باشد۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الصافات ٨٩ (رده تقیه ابراهیم)ابراهیم: «إنّى سقیم» واللّه ما کان سقیماً; از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود: تقیه جزئى از دین خدا است ... و ابراهیم گفت: «إنى سقیم» در حالى که به خداوند سوگند۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
- آل عمران ٢٠٠ (رده با تقیه)روابط خودتان را با امامتان و از حضرت باقر روايت شده است كه صبر نمائيد بر تقيه و در معانى از حضرت صادق روايت نموده كه صبر نمائيد بر مصائب و هم صبرى كنيد۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الكهف ٩ (رده تقیه اصحاب کهف)مراد از اصحاب رقیم ۲ اصحاب کهف: تاریخ قصه اصحاب کهف ۵; تعداد اصحاب کهف ۸; تقیه اصحاب کهف ۹; فلسفه قصه اصحاب کهف ۶; قصه اصحاب کهف ۱، ۳، ۴، ۷، ۸، ۹; نامهاى۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اجتماعى ميان قيام و تقيه مخير است. يا قيام و مبارزه مىكند تا موفق شود و يا در آن راه شهيد گردد مثل حضرت سيدالشهداء سلام الله عليه و يا تقيه كرده و خود را به۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- اجتماعى ميان قيام و تقيه مخير است. يا قيام و مبارزه مىكند تا موفق شود و يا در آن راه شهيد گردد مثل حضرت سيدالشهداء سلام الله عليه و يا تقيه كرده و خود را به۱۲ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
- «تسعة اعشار الدين التقيّة و لا دين لمن لا تقيّة له»« (نه دهم دين تقيّه است، و كسي که تقيّه ندارد دين ندارد) و در خبر ديگر فرمود 5» «التقيّة۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- السّلام حال حضرت ابو طالب عليه السّلام را تشبيه بايشان فرموده و فرموده تقيه احدى بپاى تقيّه آنها نرسيده و خداوند دو مرتبه اجرشان را عطا فرموده و اجر ايشان بر۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- السّلام حال حضرت ابو طالب عليه السّلام را تشبيه بايشان فرموده و فرموده تقيه احدى بپاى تقيّه آنها نرسيده و خداوند دو مرتبه اجرشان را عطا فرموده و اجر ايشان بر۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- روايات فرموده رواياتى كه اشعار دارد به اينكه صلوة وسطى نماز عصر است محمول بر تقيه مىباشد. طبرسى شش قول درباره آن نقل فرموده: نماز ظهر، نماز عصر، نماز مغرب،۶ کیلوبایت (۵۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- در شريعت اسلام تقيه واجب شد حتي از حضرت صادق است فرمود: «التقية ديني و دين آبائي» حتي در خبر است «من لا تقية له لا دين له»۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- المُؤمِنِينَ (قصص آيه 47) و لذا تقيه که اينکه اندازه اهميت دارد که عمل بر خلاف تقيه باطل است «و من لا تقية له لا دين له» و بفرمايد۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۸۷ (رده تقیه)امام خود را بشناسند و بر آنها رواست كه به هر چه گويد عمل كنند گر چه از روى تقيه گفته باشد. و فرمود: مردم در فراخى و گشادگى نيستند مگر اينكه بپرسند و بفهمند۵ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
- صادق عليه السّلام نقل نموده در قول خداوند اجعل بينكم و بينهم ردما كه آن تقيّه است كه دشمنان خدا نميتوانند از آن بالا روند و نميتوانند براى آن نقبى بزنند۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مصعب; سفیان بن سعید گوید: از امام صادق(ع) شنیدم ... که مى فرمود: اى سفیان! تقیه را مراعات کن ... خداوند - عزّوجلّ - به موسى و هارون فرمود: «فقولا له قولاً۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بود بقتل ميرسانيد و اينها در تقيّه بودند اظهار موافقت ميكردند لكن در باطن ايمان كامل داشتند و خداوند براي تقيّه آنها دو اجر بآنها عنايت فرمود۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- كافى- از حضرت صادق عليه السّلام: مراد از حسنه، تقيه، و مراد از سيئه، اذاعت است «2». بنابراين معنى آنكه تقيه مىكنند و امرى كه برخلاف اعداء باشد بجا نمىآورند۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- ابواب قرائت باب 11 روايات آن را نقل كرده و در باب 12 نيز روايات محمول بر تقيه را آورده است. زمخشرى در كشّاف گويد: همه قراء مكه و كوفه و فقهاء آن دو شهر۱۲ کیلوبایت (۱٬۱۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸
- كه معلوم ميشود سهو و نسيان بر انبيا جائز است و شيطان بر آنها مسلط ميشود و تقيّه نبايد كرد چون معلوم شد مقصود بخطاب مسلمانانند و شايد سرّ آنكه خطاب به پيغمبر۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- عليه و اله» فى عِشْرينَ سَنَةٍ لِجَوابِ كَلامِالنَّاسِ». ازاين رو احتمال تقيه در روايت حفص بن غياث بيشتر است، باقى روايات چنانكه در صافى و برهان و غيره۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۴
- بلكه بتحقيق وارد شده امر به قرائت خلف مخالف اگرچه بشنوى قرائتش را وقتى كه تقيه نباشد. لكن بنابر مذهب عامه مطلقا استماع و سكوت در موقع تلاوت قرآن واجب است۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- صادق عليه السّلام نقل نموده در قول خداوند اجعل بينكم و بينهم ردما كه آن تقيّه است كه دشمنان خدا نميتوانند از آن بالا روند و نميتوانند براى آن نقبى بزنند۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بايد مشرف شود. قصد كرد که در مكه بماند تا سال بعد و كاملا در تقيه بود، بعض علماء سني نزد شريف رفتند و شكايت از شيعه که رافضي ميگفتند۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- تبليغ رسالت نميكند حتي مسأله تقيه که حضرت صادق (ع) فرمود: (التقية ديني و دين آبائي) و فرمودند: (من لا تقية له لا دين له) بر حضرت۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- قدرتي بموسي عنايت فرموده ما ايمان باين خدا آورديم بدون پروا و تقيه از فرعون و از خودگذشتهگي بالصراحه گفتند و سجده كردند که عملا۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- گذشته) آيه ۲۸-۲۹ آيه و ترجمه تفسير: نكته ها ۱ - مؤ من آل فرعون كه بود؟ ۲ - تقيه يك وسيله مؤ ثر مبارزه ۳ - صديقون كيانند؟ يا قَوْمِ لَكُمُ الْمُلْكُ الْيَوْمَ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
- بايد، ظرفيّت شنوندگان را در نظر داشته باشند. در برخى موارد، بايد به شيوهى تقيّه، عقايد را كتمان كرد و برخى سؤالها را جواب نداد. «إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ»۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- خاله يا پسر عموى فرعون و وصى او بود و باطنا بحضرت موسى ايمان آورده بود ولى تقيّه ميكرد و اظهار نمينمود رسيد بفرعون و درباريان و ساير مردم كه براى اخذ اين۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- به شهر نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان ودست يافتن كفار به آنان با اينكه تقيه وتظاهر به كفر از روى اضطرار جايز است سبب نگرانى وبيم اصحاب كهف چه بوده است۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- به شهر نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان ودست يافتن كفار به آنان با اينكه تقيه وتظاهر به كفر از روى اضطرار جايز است سبب نگرانى وبيم اصحاب كهف چه بوده است۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- به اجبار و اكراه آنها را وادار بسحر كرده بود علنا بدون خوف و تقيه اظهار كردند که ما ايمان آورديم. (قالُوا آمَنّا) آنهم چه ايماني که۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- قيامت هركسى به فكر خود بوده و از خود دفاع مى كند بحث روايتى (رواياتى درباره تقيه در ذيل آيه : ((الا من اكره ...)) ونزول آن درباره عمار ياسر و...) تفسیر آیات۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- هستند که تعبير برجلين من قريش فرموده و اسامي آنها را ذكر نفرموده تقية و جنود آنها اتباع آنها تا زمان ظهور حضرت بقية اللّه «الَّذِينَ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- از شما كافرند در باطن، و مؤمنند در ظاهر، مانند منافقان، يا بعكس كه در حال تقيه اظهار كفر نمايد و در باطن مؤمن باشد مانند عمار ياسر. حاصل آنكه مكلفان بر۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- و متدينين: زمانى به مجاهده و مدافعه، و گاهى به مداهنه و مصالحه، و وقتى به تقيه، و زمانى به غيبت؛ و تمام آنها منطوى بر مصالح باشد، اگرچه هيچكس بر آن اطلاع۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- به زانيههاى مشهوره، و اخبار داله بر عدم جواز مگر بعد از توبه محمول است بر تقيه يا حمل بر كراهت باشد به جهت ضعف سند آنها و عمل نكردن اصحاب. الزّانِي لا۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- در دربار سلطان جائر قبول ولايت عهد كردي! چرا حضرت صادق و ساير ائمه تقيه ميكردند و امثال اينها و جواب دندان شكن آنها اينست که اگر خدا۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- يعفور، گويد: شنيدم امام صادق (ع) مىفرمود: تقيّه سپر مؤمن است، تقيّه نگهدار مؤمن است، ايمان ندارد كسى كه تقيّه ندارد، به راستى بندهاى است كه حديثى از ما۷ کیلوبایت (۳۸۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- ((دون )) در جمله ((من دون المؤ منين )) جمله اى كه دلالت بر جواز و مشروعيت ((تقيه )) مى كند تهديد و تحزير شديد به كسانى كه كافران را ولى و دوست مى گيرند خداوند۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بايد توجه داشت «تقيه » انواعى دارد، تنها يك نوع از آن «تقيه خوفى » است كه طبق آيه فوق در مورد دعوت انبياء و ابلاغ رسالت منتفى است . ولى تقيه اقسام ديگرى نيز۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- عليهما السلام نقل نموده است كه اين آيه منسوخ است بآيه ميراث و حمل شده است بر تقيه براى موافقت آن با مذهب عامه و مخالفت جلد 1 صفحه 221 با قرآن و در كافى و۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- گفتند: اين چه بحثى است كه ميكنيد؟ ما هم اكنون بامام نزديكيم، و او هم از ما تقيه نمىكند برخيزيد تا بنزد آن حضرت برويم (و از خود آن حضرت اين مطلب را بپرسيم)۶ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
- (ع) كه فرمود: تقيّه سپر خدا است ميان او و ميان خلق او (يعنى مانع عذاب خدا و نزول بلا است- از مجلسى ره). امام صادق عليه السّلام فرمود: تقيه سپريست خدائى۲ کیلوبایت (۱۰۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- به هلاكت مرگ رسيده يا هلاكت غيبت؟ فرمود: هلاكت مرگ، گفتم: شايد شما از من تقيّه مىكنى؟ فرمود: سبحان الله .. گفتم: به شما وصيت كرده؟ فرمود: آرى، گفتم: احدى۱۰ کیلوبایت (۶۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- نهم) گفتم: قربانت، استادان ما از امام باقر و امام صادق روايت دارند و چون تقيه سخت بوده كتابهاى خود را پنهان كردند و از آنها دست به دست روايت نشده و چون۵ کیلوبایت (۲۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- عبيده گويد: امام باقر (ع) به من فرمود: اگر ما به يكى از دوستداران خود موافق تقيه جواب دهيم چه مىگوئى؟ گويد: گفتم: قربانت، شما به وظيفه خود داناتريد، فرمود:۵ کیلوبایت (۲۶۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- مسلم و زراره قالوا سمعنا ابا جعفر ع يقول : از امام باقر (ع) كه مىفرمود: تقيّه در هر چيزى است كه آدمىزاده بدان ناچار مىگردد و محققاً خدا آن را برايش حلال۳ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- قرار ندهند با من چيزى را يعنى عبادت كنند مرا بدون ترس از احدى در عبادت من و تقيه در بين نباشد و همانا از براى من است حمله و رجعت و منم صاحب حملهها و رجعت۶۸ کیلوبایت (۵٬۸۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- پس وقت آن پس از سلام است. پس فتواى من آنست كه اين كار در حال تقيّه است. (و در غير حال تقيّه كسى حقّ ندارد چه براى نقص چه براى زياده سجده سهو را قبل از سلام۳ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- هم جوارند ولى در طاعت خدا تبارك و تعالى و دوستانش زندگى گذرانند و در حال تقيه به سر برند نسبت به دين خود از ترس دشمن خود، جانشان به مقام برترى آويزان است۱۸ کیلوبایت (۱٬۱۵۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
- روايات تقريبا متواتر است و اگر روايتى هم بر خلاف اين صادر باشد بايد حمل بر تقيّه شود چون موافق با عامه است و در روايت قمّى ره از حضرت صادق (ع) ذكر شده كه۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- را كشتند؟ فرمود: آنكه بىزارى جسته (از روى تقيّه) مردى است كه در ديانتِ خود مسأله مىدانسته (و به تكليف تقيّه عمل كرده) و اما آنكه بيزارى نجسته، مردى است۵ کیلوبایت (۲۸۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- هرگز نمى گويد در همه جا بايد تقيه كرد بلكه تقيه در پارهاى از موارد قطعا حرام است ، و وجوب آن منحصر به مواردى است كه تقيه و ترك اظهار حق منافعى داشته باشد۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
- هم دو چندان كند حسنات مؤمن از شماها را وقتى كارهاى خود را خوب بكند و طبق تقيه و حفظ دينش و امامش و خودش انجام دهد و زبانش را نگهدارد بلكه به اضعاف مضاعف۳۳ کیلوبایت (۲٬۱۸۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
- هَلْ يَجُوزُ اَلسُّجُودُ عَلَى اَلْكَتَّانِ وَ اَلْقُطْنِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ فَقَالَ جَائِزٌ۱ کیلوبایت (۱۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
- تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِي وَبَرِ اَلْأَرَانِبِ مِنْ غَيْرِ ضَرُورَةٍ وَ لاَ تَقِيَّةٍ فَكَتَبَ ع لاَ تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِيهَا۲ کیلوبایت (۱۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
- هَلْ يَجُوزُ اَلسُّجُودُ عَلَى اَلْكَتَّانِ وَ اَلْقُطْنِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ فَقَالَ جَائِزٌ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
- عَلَى اَلْمِسْحِ وَ اَلْبِسَاطِ فَقَالَ لاَ بَأْسَ إِذَا كَانَ فِي حَالِ تَقِيَّةٍ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
- اَللَّهِ ع عَنِ اَلرَّجُلِ يَسْجُدُ عَلَى اَلْمِسْحِ فَقَالَ إِذَا كَانَ فِي تَقِيَّةٍ فَلاَ بَأْسَ بِهِ۲ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
- أَسْأَلُهُ عَنِ اَلسُّجُودِ عَلَى اَلْقُطْنِ وَ اَلْكَتَّانِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ وَ لاَ ضَرُورَةٍ فَكَتَبَ إِلَيَّ ذَلِكَ جَائِزٌ۲ کیلوبایت (۲۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
- اَللَّهِ ع عَنِ اَلرَّجُلِ يَسْجُدُ عَلَى اَلْمِسْحِ فَقَالَ إِذَا كَانَ فِي تَقِيَّةٍ فَلاَ بَأْسَ۱ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
- فِي رَجُلٍ حَلَفَ تَقِيَّةً قَالَ إِنْ خِفْتَ عَلَى مَالِكَ وَ دَمِكَ فَاحْلِفْ تَرُدُّهُ بِيَمِينِكَ فَإِنْ لَمْ تَرَ أَنَّ ذَلِكَ يَرُدُّ شَيْئاً فَلاَ۲ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۳
- اَلشِّرْكِ أَوْ بِبِلاَدِ اَلْإِسْلاَمِ أَنْ أُصَلِّيَ فِيهِ بِغَيْرِ تَقِيَّةٍ قَالَ فَقَالَ صَلِّ فِي اَلسِّنْجَابِ وَ اَلْحَوَاصِلِ اَلْخُوارَزْمِيَّةِ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۹
- قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع فِي اَلْمَسْحِ عَلَى اَلْخُفَّيْنِ تَقِيَّةٌ قَالَ لاَ يُتَّقَى فِي ثَلاَثَةٍ قُلْتُ وَ مَا هُنَّ قَالَ شُرْبُ اَلْخَمْرِ أَوْ۲ کیلوبایت (۲۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۰
- فَإِنَّهَا قَدِ اُبْتُلِيَتْ وَ اَلدَّارُ دَارُ هُدْنَةٍ وَ اَلْمُؤْمِنُونَ فِي تَقِيَّةٍ قُلْتُ فَإِنَّهُ تَصَدَّقَ عَلَيْهَا بِأَيَّامِهَا وَ اِنْقَضَتْ عِدَّتُهَا۵ کیلوبایت (۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۸
- عَلَى اَلْمِسْحِ وَ اَلْبِسَاطِ فَقَالَ لاَ بَأْسَ إِذَا كَانَ فِي حَالِ تَقِيَّةٍ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
- اَلتَّقِيَّةُ وَ مَا سَمِعْتَ مِنِّي لاَ يُشْبِهُ قَوْلَ اَلنَّاسِ فَلاَ تَقِيَّةَ فِيهِ۲ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۴
- عمامه و كلاه جائز نيست، و همچنين جائز نيست بر موزهها و جورابها مگر در حال تقيّه و ترس از دشمن، و يا در برف و يخ كه ترس از زيان پاها باشد كه در اين حال پاى۲ کیلوبایت (۸۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۲
- (يعنى امام صادق) عليه السّلام فرمود: سه چيز است كه در آنها من از هيچ كس تقيّه نميكنم: نوشيدن نوشابه مستى آور، مسح بر پاى افزار، و حجّ تمتّع.۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۲
- خط كشم. زيرا مردم (عامّه) مىگويند: نه، و جز اين نبود كه اين كار را براى تقيّه فرمود.۳ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- را از (ولایت) خدا (بهرهای) نیست، مگر اینکه از آنان به گونهای (شایسته) تقیّه (و خودنگهبانی) کنید. خدا شما را از خود بر حذر میدارد. و بازگشت (همه) تنها۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِي وَبَرِ اَلْأَرَانِبِ مِنْ غَيْرِ ضَرُورَةٍ وَ لاَ تَقِيَّةٍ فَكَتَبَ ع لاَ تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِيهَا۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
- وَ هِيَ عِزُّهُ وَ مَسْقَطُ رَأْسِهِ أَوْ يَبِيعَ جَارِيَتَهُ اَلَّتِي تَقِيهِ اَلْحَرَّ وَ اَلْبَرْدَ وَ تَصُونُ وَجْهَهُ وَ وَجْهَ عِيَالِهِ أَوْ آمُرَهُ۶ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۸
- لَيْسَ فِي شُرْبِ اَلنَّبِيذِ تَقِيَّةٌ۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۰
- مَا صَنَعْتُمْ مِنْ شَيْءٍ أَوْ حَلَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ يَمِينٍ فِي تَقِيَّةٍ فَأَنْتُمْ مِنْهُ فِي سَعَةٍ۳ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۳
- مى گويد: امام صادق «عليه السلام» فرمود: تقيّه، دين من و دين پدران من است. كسى كه تقيّه ندارد، دين ندارد. و تقيّه، سپر خدا است در زمين. چون مؤمن آل فرعون،۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۰۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- گويد: مردى از بنى هاشم (كه گويا مراد امام صادق عليه السّلام باشد و از شدت تقيه اين گونه تعبير شده است) فرمايد: چهار چيز است كه هر كس آنها را دارا باشد،۴ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- اَلْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ كَيْفَ يَكُونُ فِي هَذَا مِنْهُ تَقِيَّةٌ قَالَ قُلْتُ قَدِ اِتَّقَاكَ وَ هَذَا مَا لاَ يَجُوزُ حَتَّى قُضِيَ أَنَّا۷ کیلوبایت (۴۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۰۵