نتایج جستجو
از الکتاب
- انخفاض و پستس و بلندى نمىبينى از قرينه اَمْت فهميده مىشود كه «عِوَج» به معنى انخفاض و پستى است. در قاموس گويد: اَمْت يعنى مكان مرتفع، تپههاى كوچك، پستى۲ کیلوبایت (۱۲۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- شفاعت است و شفاعت حضرت رسالت منحصر باهل معاصي از امت نيست بلكه در حق مؤمنين از امت و صلحاء حتي انبياء و مرسلين شفاعت ميكند در ارتفاع۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- فَاتَّقُونِ (52) و محققا اينکه جامعه دنيا جن و انس که امت شما انبياء هستند و تمام يك امت هستند و من پروردگار تمام شما هستم پس پرهيز كنيد۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- فرمود امت موسي هفتاد و يك فرقه شدند هفتاد فرقه آنها در نار و يك فرقه ناجيه و امت عيسي 72 فرقه شدند يكي ناجيه و بقيه في النار و امت من۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۶۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- بَيانَهُ «19» پس از قرائت بر امت بيان مراد از آيه را بر ما است که بيان كنيم. اشاره باين که امت نميتوانند پيش خود بيان كنند و۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۸۲ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۱
- پيش از اينکه كفار و مشركين قوم نوح، و اصحاب رس، و ثمود امت صالح، و عاد امت هود، و فرعون، و قوم لوط، و اصحاب الايكه قوم شعيب، و قوم تبع۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- إِنّا أَرسَلناكَ شاهِداً که شهادت دهي بر اعمال و افعال خوب و بد- امت چنانچه در آيه شريفه ميفرمايد فَكَيفَ إِذا جِئنا مِن كُلِّ أُمَّةٍ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- إِنّا أَرسَلناكَ شاهِداً که شهادت دهي بر اعمال و افعال خوب و بد- امت چنانچه در آيه شريفه ميفرمايد فَكَيفَ إِذا جِئنا مِن كُلِّ أُمَّةٍ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- پيش از اينکه كفار و مشركين قوم نوح، و اصحاب رس، و ثمود امت صالح، و عاد امت هود، و فرعون، و قوم لوط، و اصحاب الايكه قوم شعيب، و قوم تبع۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- امنيه به معني آمال و آرزو است و آمال و آرزوي انبياء و رسل هدايت امت و دلالت آنها بايمان و دين حق و بيان آيات الهيه و احكام و مواعظ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- وَحيُهُ طه آيه 114. که در واقع اينکه مرتبه نزول بر امت است و نظر به اينكه امت استعداد تام نداشتند که يك مرتبه جميع قرآن بر آنها۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- خبر از رسول محترم است که آنچه در امم سابقه واقع شده در امت من هم واقع ميشود «طابق النعل بالنعل و القذه بالقذه»: اخبار بسياري۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- النساء ٤١ (رده عمل امت ها)(ص)] الشهید على الشهداء و الشهداء هم الرسل (ع). امت: عمل امت ها ۷ ; گواهان امت ها ۲، ۳، ۵، ۶ ; گواهى امت ها ۱ انبیا: علم غیب انبیا ۷ ; گواهان انبیا ۱۱ ;۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- تصور ميكنند که معجزه در تحت اختيار پيغمبر يا اقتراح امت است که هر چه امت بخواهند پيغمبر بتواند اقامه كند در صورتي که آنچه بر۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- پيش از اينکه كفار و مشركين قوم نوح، و اصحاب رس، و ثمود امت صالح، و عاد امت هود، و فرعون، و قوم لوط، و اصحاب الايكه قوم شعيب، و قوم تبع۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- زماني که ما نازل كرديم و قرائت نموديم پس شما متابعت كن و بر امت قرائت فرما. چون موقع نزول و موقع ابلاغ بامت را ما ميدانيم مثل۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۵۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۱
- بعد از ديگر پي در پي هر زماني که امتي را رسول آمد آن امت تكذيب كردند او را پس تابع كرديم ما بعض آنها را به بعض ديگر۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- غير اينها إِلي أُمَمٍ مِن قَبلِكَ بسوي امتهاي از قبل از امت تو امت هر يك از اينکه رسولان فَزَيَّنَ لَهُمُ پس زينت داد از۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- و پيغمبران خدا كردهاند. مؤمنين به انبياء سلف جلد 16 - صفحه 399 و امت پيغمبر اسلام که اينها دو برابر اوّلين هستند چنانچه حديث از پيغمبر۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۰۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- بیشمارى از امت هاى پیشین و عده کمى از امت متأخر مى باشند» نازل گردید. عمر بن الخطاب گفت: یا رسول اللّه آیا عده زیادى از امت هاى گذشته و عده کمى از امت متأخر۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۰۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- المُبطِلُونَ (سوره مؤمن آيه 78). إِلي قَومِهِم هر كدام را بر امت خود و قوم خود. فَجاؤُهُم بِالبَيِّناتِ هيچكدام بي مدرك و دليل۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- نبوت که در ميان تمام انبياء از آدم تا خاتم احدي نبود که تمام امت باو ايمان آورده باشند فقط يونس داراي اينکه خصوصيت بود بلي همچو۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- اكرم صلّي اللّه عليه و آله و سلّم است لكن حكم مطلق است و مراد امت است و الا مقام رسالت اجل از اينست که طرفدار خائن باشد يا ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- به اينكه واجب نيست فقط گفتند نماز شب بر پيغمبر واجب بود ولي بر امت مستحبّ است خداوند تعبير بنصف و كمتر از نصف و زيادتر از آن فرموده۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۴
- مفسران، «امّت واحده» را در اینجا به معناى «دین واحد» گرفته اند، ولى این تفسیر با ریشه لغوى «امّت»، سازگار نیست. بعضى دیگر نیز گفته اند که منظور از «امّت» در۱۲ کیلوبایت (۵۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- function. و اندکی از امّت آخرین! |و اندكى، از متأخرانند (امت اسلام) و اندكى از متأخران. و عدّه قلیلی از متأخّران (یا بسیاری از مقدّمان امّت محمّد ص و قلیلی۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- بیشمارى از امت هاى پیشین و عده کمى از امت متأخر مى باشند» نازل گردید. عمر بن الخطاب گفت: یا رسول اللّه آیا عده زیادى از امت هاى گذشته و عده کمى از امت متأخر۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- همه مردم را یک امّت (بدون هیچ گونه اختلاف) قرار میداد؛ ولی آنها همواره مختلفند... و اگر پروردگار تو مىخواست، همه مردم را [به اجبار] يك امّت [و بر يك دين]۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأنبياء ٩٢ (رده امت واحده)تشکل امّت واحده است. (إنّ هذه أُمّتکم أُمّة وحدة و أنا ربّکم فاعبدون) اتحاد: اتحاد دینى ۱; ملاک اتحاد ۷ ادیان آسمانى: هماهنگى ادیان آسمانى ۳ امت: امت واحده۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- تا زمان حضرت رسالت. بَل قالُوا إِنّا وَجَدنا آباءَنا عَلي أُمَّةٍ امت در اينجا بمعني طريقه و مشي است و اينکه دعوي نوعيت دارد اولاد يهود۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- يونس ١٩ (رده امت واحده)به صورت امت واحد مى زیستند. (و ما کان الناس إلا أمة وحدة) ۲ - زندگى انسانها از آغاز تاریخ، زندگى اجتماعى بود. (و ما کان الناس إلا أمة وحدة) «امت» به هر۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- البقرة ١٤٣ (رده امت وسط)تفسيري که براي امّت وسط شده که برگزيده و عدل از هر جهت باشد با همه امت مطابقت نميكند زيرا در ميان امّت افراد فاسق و منحرف۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- دست بر آن مى نهند. «شاهد»، خلق است و «مشهود» حق است. «شاهد»، امت اسلامى است و «مشهود» امت هاى دیگر. «شاهد»، پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و «مشهود»۳ کیلوبایت (۲۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- المائدة ٤٨ (رده امت واحده)تعالى فرمايد: من هر امت و گروهى را راهى و دينى و شريعتى بيان نموده، امت موسى عليه السّلام را تورات، و امت عيسى عليه السّلام را انجيل، و امت حضرت محمّد صلى اللّه۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- كثيرى از امّتهاى گذشته و عدّه كمى ازاين امّت اند، ولى اصحاب ميمنه جمعيّت زيادى از امّتهاى سلف و جمعيّت زيادى از اين امّت اند و در نتيجه، اكثريت جمعيّت بهشت۸ کیلوبایت (۸۲۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- شدند آيا با اينکه كيفيت باز ايمن هستند اينکه مشركين و كفار و فساق امت پيغمبر اكرم صلّي اللّه عليه و آله و سلّم که مراد از اهل القري۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- شدند آيا با اينکه كيفيت باز ايمن هستند اينکه مشركين و كفار و فساق امت پيغمبر اكرم صلّي اللّه عليه و آله و سلّم که مراد از اهل القري۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- بهصورت «الياسين» باز طبرسى فرمايد: زجاج گفته: هر كه ال ياسين خوانده او الياس و امت مؤمن او را جمع كرده اينطور جمع هست كه گويند: مسامعه و مَهالبه كه غرض اولاد۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- است، و مثل بآسيه برقيه زوجه عثمان و فرعون اينکه امت عثمان است و ظالمين اينکه امت بني اميه هستند. هذا ما اردنا في تفسير سورة التحريم۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
- عبادات در اديان گذشته سابقه ندارد آيه در جواب مىگويد: براى هر امت عبادت بخصوصى است امت اسلامى نيز عبادت بخصوصى دارد، على هذا مَنْسَك در آيه مصدرو مراد۵ کیلوبایت (۴۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- البقرة ٢٨٦ (رده امت مسلمان)آمرزش ۹; مشمولان آمرزش۲۰ احکام: تشریع احکام ۱ امّت: امّت مسلمان ۲۸ ; تکلیف امّت هاى پیشین ۱۲ ; عصیان امّت هاى پیشین ۲۷ انسان: تفاوت انسانها ۴ ; صفات انسان۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ساختیم؛ شاید (بیدار شوند و در برابر حق،) خضوع کنند و تسلیم گردند! البته، به سوى امّتهاى پيش از تو [نيز] پيامبرانى فرستاديم و آنها را به تنگدستى و ناخوشى دچار۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- است. يا اينكه بگوئيم: چون ابراهيم پدر رسول خداست و آنحضرت پدر امّت، لذا ابراهيم پدر امّت خوانده شده است و يا اينكه اكثر عرب پسران او بودند. گويا آيه شريفه۴ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۶
- شدند آيا با اينکه كيفيت باز ايمن هستند اينکه مشركين و كفار و فساق امت پيغمبر اكرم صلّي اللّه عليه و آله و سلّم که مراد از اهل القري۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- كتابش افضل از تمام كتب و صحف انبياء، و دينش أفضل از تمام اديان، و امت او افضل از تمام امم، و شفاعتش اثم از شفاعت تمام شفعاء و مقامش۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۳ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۰
- افضل اديان و كتاب او را افضل كتب و اوصياء او را افضل اوصياء و امت او را افضل امم و غير اينها از تفضلات و علوم و اسراري که باو۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
- مهلكه جديده و گرفتار ظلمه و پريشاني حال و سختي روزگار که در اينکه امت جريان دارد هر روز و هر شب، و (يعيد) بعذاب آن عالم از حين موت۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۱
- فهميد كه «اَلَّذينَ اصْطَفَيْنا» گروه مخصوصى اند نه تمام امّت. و آنها داخل در آل ابراهيم نه تمام امّت. و آنهاداخل در آل ابراهيم عليه السلام اند كه فرموده:[آل۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- معنى كان در هر دو آيه به معنى «هست» است كه همان وقوع باشد يعنى: شما بهترين امّت هستيد كه براى مردم بوجود آمده. چطور سخن گوييم با آنكه كودك در گهواره است۱۹ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۷
- گواهى بر امت هاى خویش (و إذا الرسل أُقّتت) مقصود و مفاد این آیه - برابر نظر بیشتر مفسران - فرارسیدن زمان وعده الهى مبنى بر گواهى پیامبران بر امت هاى خویش۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۷۵ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- سبعمائة سنة» (خداوند متعال فرمود بعزّت و جلال خودم قسم كسي که از امت محمّد صلّي اللّه عليه و آله و سلّم بسم اللّه الرحمن الرحيم را۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- روزه دانستهاند. «5» هرچند كه روزه بر امّتهاى پيشين نيز واجب بوده، ولى روزهى ماه رمضان، مخصوص انبيا بوده است و در امّت اسلامى، روزه رمضان بر همه واجب شده۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بخوان. تكرير است براى مبالغه يا اول امر است براى نفس خود و دوم براى تبليغ امت وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ: و پروردگار تو بزرگتر است از همه بزرگان و كريمتر۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۲ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۳
- بر انبياء سلف و ملائكه مستور است سپس انبياء عالم هستند بآنچه بر امت خود مستور است، و بعد مؤمنين عالم هستند بآنچه بر كفار و اهل ضلالت۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- هدایت نیفزود. به خدا قسمهاى سخت خوردند كه اگر بيمدهندهاى بيايد بهتر از هر امت ديگر هدايت يابند. ولى چون بيمدهندهاى آمد، جز نفرتشان نيفزود؛ و سختترین۴۲ کیلوبایت (۳٬۴۳۸ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- فهميد كه «اَلَّذينَ اصْطَفَيْنا» گروه مخصوصى اند نه تمام امّت. و آنها داخل در آل ابراهيم نه تمام امّت. و آنهاداخل در آل ابراهيم عليه السلام اند كه فرموده:[آل۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- عهد از امتهاى خودتان گرفتيد و انبيا و امتهاى آنها گفتند اقرار نموديم بآنچه امر فرمودى ما را بآن خداوند فرمود پس گواهى دهيد بر اين امر بر امتهاى خودتان۶۸ کیلوبایت (۵٬۸۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آيات قرآنى ،تحمل (ديدن ) حقائق اعمال مردم است معناى صحيح ((وسط)) بودن امت واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود،۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- قُلُوبُهُم شَتّي» حشر آيه 14. و از رسول اكرم است که امّت موسي هفتاد و يك فرقه شدند، و امّت عيسي هفتاد و دو فرقه، «و ستفترق امتي علي ثلاث۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- و نيز درباره ربط دو موجود به كار رفته است . مثلا در [هود:118] مىبينيم كه امّت واحده بودن يك وجود ثانوى و صفتى است براى ناس و جعل در بيان آن آمده و اگر۴ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- . دو روايت درباره اينكه مراد از ((امت معدوده )) در آيه شريفه ، امام زمان (ع ) و اصحاباويند روايتى در مورد تقسيم امت محمد (ص ) در روز قيامت به سه دسته و۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- بنابراین جمله «فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَیْنَهُمْ زُبُراً» اشاره به تجزیه امت ها به گروه هاى مختلف است. بعضى نیز احتمال داده اند: «زُبُر» جمع «زبور» به۵ کیلوبایت (۴۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۶
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
- كفار و مشركين و فجار و فاسقين در قرآن مجيد براي تنبيه و تذكر اينکه امت است که خداوند با آنها چه معامله فرموده چه الطاف و عناياتي با۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- او را بسوي شما با بسيار بركات که در او است براي اينكه امت تدبر كنند آيات او را و براي اينكه متذكر شوند صاحبان عقل و ادراك۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
- باشد چه جزئيه چه مطلقه باشد يا مقيده مثل ولايت انبياء بر امت و ولايت ائمه بر رعيت و ولايت مجتهد بر مقلدين و ولايت اب و جد بر۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- اخرويه. وَ إِن مِن أُمَّةٍ إِلّا خَلا فِيها نَذِيرٌ تمام امم سابقه امت آدم نوح هود صالح ابراهيم لوط شعيب موسي عيسي و ساير انبياء و رسل تمام۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- ما يکون و كتاب او را افضل كتب و اوصياء او را افضل اوصياء و امت او را افضل امم و دين او را افضل اديان و اعطاء مقام شفاعت و۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- تفضل او است خداوند چه اندازه منت بر سر بندگان بالاخص اينکه امت که پيغمبري مثل خاتم النبيين بر آنها فرستاده، كتابي مثل قرآن۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
- المَوَدَّةَ فِي القُربي شوري آيه 22. قلت مودت ذي القربي هم يك لطف بر امت است و بنفع آنها است در دنيا و آخرت چنانچه ميفرمايد ما سَأَلتُكُم۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- عيال است که ميگويند: فلان معيل است يعني كثير العيال و اينکه امت مرحومه تمام عيال پيغمبر هستند و حضرت طالب بود که اينها را از۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۸
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- تغيير در قرآن دليل چهارم قائلين به تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۴ کیلوبایت (۱٬۱۵۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- أُمَمٍ مِمَّن مَعَكَ تعبير بجمع با اينكه اصحاب سفينه عده قليلي بودند امت نوح مراد اينها باشند و اصناف و انواع حيوانات که در كشتي سوار كرده۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- چند روايت در مورد اينكه در: (( و ممن خلقنا امة يهدون بالحق و به يعدلون (( امت چهكسانى هستند؟ چند روايت درباره سنت استدراج و املاء آيه و ترجمه تفسير : ۱-۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- شما نازل كرديم كه ياد شما در آن است. آيا نمىانديشيد؟ همانا ما به سوی شما امت کتابی که مایه شرافت و عزت شماست فرستادیم، آیا نباید در این کتاب بزرگ تعقل۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم رسيد فرمود: اى عثمان خدا بر ما رهبانيّت امّت من فقط جهاد در راه خداست. آيه شريفه صريح است در اينكه رهبانيّت ساخته نصارى۵ کیلوبایت (۵۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
- زنان امّت بود كه پيامبر پدر امّت خويش است ولى جمله «لَقَدْ عَلِمْتَ مالَنا فى بَناتِكَ مِنْ حَقٍّ» اين قول را ردّ مىكند. اگر مراد لوط زنان امّت بود ديگر۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- شارع از روي امتنان و تفضل رفع فرموده و توهم اينكه اختصاص باين امت نسبت بمجموع من حيث المجموع است و گرنه بعضي از آنها از ساير۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۲۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم رسيد فرمود: اى عثمان خدا بر ما رهبانيّت امّت من فقط جهاد در راه خداست. آيه شريفه صريح است در اينكه رهبانيّت ساخته نصارى۶ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- - برداشته خواهد شد. ۶- کسانى که در قیامت بر اعمال امت خویش گواهى مى دهند، جزء نخبگان و بهترینهاى امت خویشند. (و یوم نبعث من کلّ أُمّة شهیدًا) انتخاب شاهد۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- المائدة ١٤ (رده عمل امت)و سوف ینبئهم اللّه بما کانوا یصنعون) اختلاف: آثار اختلاف ۱۸ امت: ها در قیامت ۲۰ ; عمل امت ۱۷ انسان: مرگ انسان ۱۵ ایمان: آثار ایمان ۳ پیروان ادیان: دشمنى۴۱ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- مستند به خداوند است. ۲ - احتجاج الهى در قیامت با امت ها، براساس مدرک و سند (هذا کتبنا) ۳ - صحیفه اعمال امت ها در قیامت، بیان کننده تمامى کردار ایشان، به صورتى۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۱
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۷۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- كوثر كه مواليان از آن سيراب شوند. «ميم» ملك محدود كه از شرق و غرب به اعتراف امت عالى همت او در آيد. «عين» عزّ نامحدود او كه اعز اشياء است. «سين» سناء مشهور۱۳ کیلوبایت (۱٬۰۸۷ واژه) - ۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- صفحه 507 که بتوانيد انكار كنيد. استَجِيبُوا لِرَبِّكُم خطاب بجميع افراد امت است از جن و انس تا دامنه قيامت و استجابت بر پروردگار اجابت داعي۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۸
- علم مقام شفاعت اوصياء طيبين که افضل از تمام انبياء و اوصيا است، امت او افضل تمام امم، كتاب او افضل از تمام كتب، دين او افضل۴۰ کیلوبایت (۳٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۰
- دوره ظهورش و دوره رجعت ائمه الي يوم قيامت، و تفضلاتي که در حق امت او از علماء و صالحين و مؤمنين در دنيا و آخرت فرموده و ميفرمايد۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- عليه و آله و سلّم بودند از اين امّت تفسير فرموده است و ظاهرا از باب تطبيق است نه تخصيص و بعضى هر دو ثلّه را از اين امّت دانستهاند و اظهر و اقوى همان است۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۵۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- يعنى ميت را برادر يا خواهرى باشد [اعراف:38] هر وقت امتى به جهنم داخل شود به امت هم مثل خود، لعنت كند [زخرف:48] هيچ آيه بقوم موسى نشان نمىداديم مگر اينكه۲ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸