نتایج جستجو
از الکتاب
- و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفتهاند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۴
- غريب با اعضاء و جوارح تامه و حواس ظاهره و باطنه و حالات مختلفه متكاثره كه عقول از احاطه به تمام جزئيات و مشخصات آن عاجز باشد؛ و ثانيا- در آفرينش جنبندهها۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۰۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
- آسمانها و زمين است از صاحبان عقول از قبيل ملائكه و جن و انس يا هر موجودى كه در آنها است اگر كلمه من بملاحظه تغليب صاحبان عقول بر غير آنها ذكر شده باشد و۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- او فرود ميآورند و يا مأخوذ از و له بمعني تحيّر است زيرا تمام عقول حكماء و دانشمندان در ذات او متحيّر و سر گردانند و چنانچه گذشت اللّه۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- صفحه 543 آنها را بازيچه خود قرار دهد بلكه خلق فرمود براى تهذيب نفوس و تكميل عقول و تحصيل معرفت و اخلاص عبادت و نيل بمقامات آخرت و اگر ميخواست اسباب سرگرمى۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- جهات حسن و مزاياى مصالح است ولى نه آنچنانكه افعال و احكام بشرى چنين است . عقول بشرى از درك تمام حقائق عاجز است . جهات حسن و مصلحت نسبت به احكام و افعال۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- جهات حسن و مزاياى مصالح است ولى نه آنچنانكه افعال و احكام بشرى چنين است . عقول بشرى از درك تمام حقائق عاجز است . جهات حسن و مصلحت نسبت به احكام و افعال۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- که عقلها در آنجا حیران است و به جائی نمیرسد، و اندیشه در ذات نامحدود برای عقول محدود غیر ممکن است، چرا که ج4، ص595 هر چه در اندیشه گنجد محدود است و خداوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- و حجت باطنه. اما حجت ظاهرى، پيغمبران و انبياء و ائمهاند. و اما باطنه، پس عقول است كه خداى تعالى در بشر مقرر و تميز خير و شر را به آن دهند. ابن بابويه در۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- قَدِيرٌ تعبير بشيء بمعني ما يشيء وجوده و تمام موجودات امكاني از عالم عقول و نفوس و لوح و قلم و عالم ارواح و ملائكه و جن و انس و عرش و كرسي۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفتهاند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- است خداوند يكتاى بىهمتا و براى آنكه متنبّه و متّعظ و متذكّر شوند صاحبان عقول سليمه و افهام مستقيمه. در ثواب الاعمال و عيّاشى ره از امام صادق عليه السّلام۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- جلد 8 - صفحه 326 و سماوات شامل تمام عالم علوي ميشود از مجردات عالم عقول و نفوس و ارواح و ماديات از عرش و كرسي و لوح و قلم و كرات جويه۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- جهات حسن و مزاياى مصالح است ولى نه آنچنانكه افعال و احكام بشرى چنين است . عقول بشرى از درك تمام حقائق عاجز است . جهات حسن و مصلحت نسبت به احكام و افعال۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- عاجزند از خزانهدارى آب كه از اجسام است چه رسد بآنكه خزانه دار عالم ارواح و عقول و اشباح و نفوس باشند عيّاشى ره از امير المؤمنين عليه السّلام روايت نموده۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- بِعِبادِهِ: خدا يار مهربان است به بندگان خود بر وجهى كه از كثرت وفور آن عقول از ادراك كليات قاصر است و اوهام از رسيدن به جزئيات آن عاجز. بيان: علما را۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۱۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- اين سؤال و جواب از باب تخييل و مقصود تصوير اين معنى در قلوب و تبيين آن در عقول است و اين كلام متضمن دو معنى باشد: 1- آنكه جهنم با وجود زيادتى اتساع و گنجايش۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- نيكوترين طرق مجادله است، يعنى برفق و خوشى و مدارا و ترتيب مقدمات ظاهره بر قدر عقول، چنانچه فرمود: انّا معاشر الانبياء لا تتكلم الّا قدر عقولهم. «1» چه اين انفع۶۰ کیلوبایت (۵٬۲۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- و توشه گيريد پس همانا بهترين توشه پرهيزكارى است پس بترسيد از من اى صاحبان عقول. تفسير وقت احرام براى حج و مناسك آن ماه شوال و ذو القعده و ذو الحجه است و۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بقدر عقلهاشان و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه ثواب بقدر عقول است. و نبايد كسى چه پيغمبر باشد چه از افراد امّت با خداوند خود خداى ديگرى۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰