نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۱۵۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • فرزند، و همسر پدر). نسب‌ (۳ بار) [فرقان:54]. نسب و نسبت اشتراكى است از طرف يكى از والدين نسب طولى مثل اشتراك از حيث پدران و فرزندان و نسب عرضى مانند نسبى كه
    ۵ کیلوبایت (۴۹۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
  • گلوى بعضى از گوسفندان آويزان مى‏شود (مفردات) و از آن كسى اراده مى‏شود كه در نسب متّهم است و به قومى چسبانده شده در روايت است كه امام حسين عليه السلام ابن
    ۳ کیلوبایت (۲۴۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
  • مراد از «يَصِلُونَ» وجود نسب است گويند: فلانى به فلانى متصل است يعنى ميان آنها نسبى يا مصاهرتى است. يعنى: مگر آنانكه در نسب به قومى مى‏رسند كه ميان شما
    ۴ کیلوبایت (۲۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • ‌او‌ ‌است‌ خداوند ‌که‌ خلق‌ فرمود ‌از‌ آب‌ بشر ‌را‌ ‌پس‌ قرار داد بشر ‌را‌ نسب‌ و صهر و هست‌ پروردگار تو قادر متعال‌، مفسرين‌ بعضي‌ گفتند: مراد ‌از‌ ماء
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • ‌از‌ بعثت‌ و چه‌ ‌بعد‌ ‌از‌ ‌آن‌ و حضرت‌ لوط ‌هم‌ ‌از‌ انبياء ‌بود‌ و حسب‌ و نسب‌ ‌او‌ ‌با‌ ابراهيم‌ متصل‌ ميشود ‌تا‌ آدم‌ (ع‌) تمام‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ انبياء بودند
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • مريم ٥٨ (رده نسب ابراهیم)
    و از ذريه يعقوب. تنبيه: تفريق ذكر نسب انبياء مذكوره با آنكه همه از ذريه آدمند، به جهت تبيان مراتب ايشان است در شرف نسب، زيرا ادريس شرف قرب دارد به آدم عليه
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • فقهاء در مباحث نکاح از آن تعبیر به «نسب» و «سبب» مى کنند. در قرآن مجید، در سوره «نساء» به هفت مورد از محارم که از طریق نسب به وجود مى آیند اشاره شده (مادر،
    ۲ کیلوبایت (۱۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
  • بزرگي‌ تصور ميكند ‌ يا ‌ ‌از‌ جهت‌ مال‌ و جاه‌ و مقام‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ جهت‌ حسب‌ و نسب‌ و عشيره‌ و قبيله‌ و اتباع‌ و انصار ‌در‌ خبر ‌است‌: «‌لا‌ يدخل‌ الجنة ‌من‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
  • به نصب کردن، بالا بردن و برپا داشتن است. «فَانْصَب» از مادّه «نصب» (بر وزن نسب) به معناى تعب و زحمت است، آیه بیانگر یک اصل کلى و فراگیر است، و هدف آن است
    ۲ کیلوبایت (۱۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
  • ازدواجى است. در قاموس و اقرب معناى اولى آن را قرابت گفته. در مجمع فرموده: نسب راجع به ولادت نزديك است، صهر خلطه‏اى است شبيه قرابت مصاهره در نكاح به معنى
    ۳ کیلوبایت (۲۵۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • مريم ٦ (رده نسب زکریا)
    ‌باشد‌. توضيح‌ آنكه‌ حضرت‌ زكريّا نسب‌ ‌او‌ منتهي‌ ميشود بلاوي‌ فرزند حضرت‌ يعقوب‌ و عيال‌ ‌او‌ خواهر مريم‌ مادر عيسي‌ نسب‌ ‌آن‌ منتهي‌ مي‌شود بحضرت‌ سليمان‌
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • ازدواجى است. در قاموس و اقرب معناى اولى آن را قرابت گفته. در مجمع فرموده: نسب راجع به ولادت نزديك است، صهر خلطه‏اى است شبيه قرابت مصاهره در نكاح به معنى
    ۳ کیلوبایت (۲۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۲
  • که نسبت به دیگرى قرابت و نزدیکى داشته باشد، خواه از نظر مکان یا زمان، یا نسب و یا مقام، «ولىّ» گفته مى شود. استعمال این کلمه به معناى «سرپرست» و «دوست»
    ۸ کیلوبایت (۳۸۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
  • مراد از «يَصِلُونَ» وجود نسب است گويند: فلانى به فلانى متصل است يعنى ميان آنها نسبى يا مصاهرتى است. يعنى: مگر آنانكه در نسب به قومى مى‏رسند كه ميان شما
    ۳ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
  • علاوه‌ ‌بر‌ شرائطي‌ ‌که‌ ‌در‌ انبياء و اوصياء ‌از‌ عصمت‌ و طهارت‌ حسب‌ و نسب‌ و ساير شرائط هست‌ بايد مدركي‌ ‌براي‌ نبوت‌ ‌خود‌ داشته‌ ‌باشد‌ و ‌آن‌ يكي‌
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • ‌اينکه‌ ‌است‌ ‌که‌ نسب‌ ‌آنها‌ ‌تا‌ آدم‌ ابو البشر پاك‌ تمام‌ مؤمن‌ و صالح‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ انبياء بودند ‌ يا ‌ اوصياء ‌ يا ‌ صلحاء، و گفتيم‌: نسب‌ پيغمبر اسلام‌
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ‏۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
  • الفرقان ٣٨ (رده نسب محمد)
    ثمود ۲; هلاکت قوم ثمود ۱ قوم عاد: ظلم قوم عاد ۲; هلاکت قوم عاد ۱ محمد(ص): نسب محمد(ص) ۵
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • حيد رجع سبح جرم فزع دکک وحد هن الله غيب بعض کلل صير شهد وعد جبل فتح فوج جىء نسب وقت ربع امن رکب جعل رحم طيب کلا عدل اهل ها عن الک عرض کيف بعث زرق جهنم خفت
    ۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • يك‌ صفت‌ خبيثه‌ ‌است‌ ‌در‌ قلب‌ ‌که‌ تصور يك‌ بزرگي‌ ‌در‌ ‌خود‌ ميكند مثل‌ نسب‌ و حسب‌ و دولت‌ و ثروت‌ و رياست‌ و نحو اينها تكبر ‌اينکه‌ صفت‌ خبيثه‌ ‌را‌
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
  • عصمت‌ و طهارت‌ ‌آنها‌ و صفاتي‌ ‌که‌ ‌در‌ امامت‌ شرط ‌است‌ ‌از‌ حيث‌ حسب‌ و نسب‌ و ساير شئونات‌. أُولئِك‌َ أَصحاب‌ُ النّارِ مصاحب‌ آتش‌ هستند و ‌از‌ آتش‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)