نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۵۱ - ۱۰۰ از ۲۹۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
  • عین حال بردبار است و در مجازات و کیفر عجله نمی‌کند تا مؤمنان در این میدان آزمایش پرورش یابند و آزموده شوند. تفسیر آیات ۱ - خدا، عهده دار پاداش مؤمنان مهاجر
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • do. ترتیل: ترجمه: «تَکُونَ»: به صورت تامّه به کار رفته است. «فِتْنَةٌ»: آزمایش. بلا و عذاب. «عَمُوا»: کور شدند. «صَمُّوا»: کر شدند. «کَثِیرٌ»: بدل از ضمیر
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • یعنى، خدا انسانها را آفرید تا آنان را به وسیله تکلیف به طاعت و عبادت خود آزمایش کند. البته نه براى امتحان و کشف مجهول; زیرا از ازل به همه چیز آگاه بوده
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • ‌يعني‌ ‌خود‌ ‌را‌ حاضر كند. (آیه 28)- روشن است که قوم ثمود در اینجا در برابر آزمایش بزرگی قرار گرفتند، لذا در این آیه می‌افزاید: «و (به صالح گفتیم) به آنها
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • شایسته‌ای او را باز گردانید زیرا ممکن است سؤال کننده «فرشته‌ای» باشد که مأمور آزمایش شما است تا ببیند در برابر نعمتهایی که خداوند به شما ارزانی داشته چگونه عمل
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • تفسير: جهان صحنه آزمايش الهى است نكته ها نكته : ۱- چرا خدا مردم را آزمايش مى كند ؟ نكته : ۲ آزمايش خدا همگانى است نكته : ۳ طرق آزمايش نكته : ۴ رمز پيروزى
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • کانَتْ ظالِمَةً). «و بعد از آنها قوم و جمعیت دیگری را به روی کار (و به میدان آزمایش) آوردیم» (وَ أَنْشَأْنا بَعْدَها قَوْماً آخَرِینَ). تفسیر آیات ۱- خداوند،
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَنَظَرَ
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
  • مقدّر. چکیده معنی آیه این است که: به بهشت دست نخواهید یافت مگر آن گاه که آزمایش خود را بدهید و خداوند جهاد در راه خود و استقامت با دشمنان دین را از شما
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • شناخت سنّتهاى الهى (ام حسبتم ان تدخلوا الجنة و لمّا یأتکم مثل الذین) ۷ - آزمایش مردم با مصائب و مشکلات، از سنّتهاى الهى براى کلیّه امّتها (ام حسبتم ان تدخلوا
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • اگر به فوریت آنها را مجازات نمی‌کند به خاطر آن است که این جهان میدان و محل آزمایش و پرورش انسانهاست، و این هدف بدون آزادی ممکن نیست. سپس می‌گوید: «خدا مجازات
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
  • نکنند، در این جهان از قبضه قدرت خداوند خارجند، خود او می‌خواهد آنها را برای آزمایش و اتمام حجت و مقاصدی دیگر آزاد بگذارد. تفسیر آیات ۱ - بهره ورى کافران از
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • مي‌افزايد. حافظ وظيفه‌ تو دعا گفتن‌ ‌است‌ و بس‌ (آیه 6)- غصه مخور جهان میدان آزمایش است: از آنجا که در آیات گذشته سخن از رسالت و رهبری پیامبر صلّی اللّه علیه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • کافرید و گروهی مؤمن» (فمنکم کافر و منکم مؤمن). و به این ترتیب بازار امتحان و آزمایش الهی داغ شد و در این میان «خداوند نسبت به آنچه انجام می‌دهید بیناست» (و
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
  • «عبودیت» است که در آیه فوق به آن اشاره شده، و مسأله «علم و دانش» و «امتحان و آزمایش» اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار می‌گیرند، و «رحمت واسعه خداوند» نتیجه
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • در دنیا مُطّرد و همگانی نیست، و استثناهائی وجود دارد. بلاها برای بعضیها آزمایش الهی است، و گاهی در فراسوی آنها حکمتهائی نهفته است که از دید انسانها پنهان
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
  • فرموده كه ما بعضى از شما را مايه امتحان و آزمايش بعضى ديگر قرار داديم مثلا فقير را مايه آزمايش غنىّ و غنى را مايه آزمايش فقير براى معلوم شدن مقام شكر و صبرشان
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • بیرون است. ۳- خداوند ، با اعطاى نعمت به انسانها و نیز سلب آن نعمت، ایشان را آزمایش مى کند. (لیبلوکم أیّکم أحسن عملاً ... و لئن أذقنا الإنسن منا رحمة ثم نزعنها
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • آزمايشند، نه كاميابى و لذّت‌جويى. «لِيَبْلُوَنِي أَ أَشْكُرُ» 14- انبيا نيز آزمايش مى‌شوند. «لِيَبْلُوَنِي» 15- انسان، مختار است، نه مجبور. مَنْ شَكَرَ ..
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • کرد طبق فرمان الهی بود، و نقشه‌ای بود برای حفظ برادر، و تکمیل آزمایش پدرش یعقوب، و آزمایش برادران دیگر! ج2، ص440 و در پایان اضافه می‌کند: «ما درجات هر کس
    ۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • انسان، موجودى مسئول و مكلّف است. (آزمايش كردن نشانه تكليف است.) «نَبْتَلِيهِ» 9- همه انسان‌ها در طول تاريخ مورد آزمايش الهى واقع مى‌شوند. «نَبْتَلِيهِ»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۴ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۰
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • قبل، اموال به عنوان وسيله امتحان الهى معرّفى شد، در اين آيه، راه پيروزى در آزمايش مال، انفاق و دورى از بخل معرفى شده است. هم در مبارزه با نفس و خواسته‌هاى
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۰۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • کهف گفتیم که گروهی از قریش به این فکر افتادند که پیامبر اسلام را به اصطلاح آزمایش کنند، پس از مشاوره با یهود مدینه سه مسأله طرح کردند. اکنون نوبت داستان ذو
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۸۰ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • «ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ» «1» و يا اسباب آزمايش و امتحان براى رشد و كمال. «فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
  • كردند) و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است. «فتنه»، به معناى شرك، كفر، بلا و آزمايش، شكنجه و عذاب است و در اين آيه به معناى بلا و مصيبت‌هاى اجتماعى است. «1»
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • بساز زیرا خداوند گاهى بندگان خود را به انواع و اقسام بدى ها و مکاره در معرض آزمایش و امتحان درآورد و در عین حال مواهب و عطایاى خداوند بزرگ و احسان او زیاد
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۸۸ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • مقابله‌ى دو گروه (كفر و ايمان در احد) به شما وارد شد، به اذن خدا بود (تا شما را آزمايش كند) و مؤمنان را مشخّص كند. خداوند براى هر كارى، علّتى را مقرّر كرده است
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • اين آيه آمده است ولى يكى ديگر از سنّت‌هاى الهى رشد مردم در لابلاى حوادث و آزمايش‌هاى پى در پى است. لذا حوادث تلخ كه براى معصومين رخ مى‌دهد براى رشد معنوى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳