نتایج جستجو
از الکتاب
- گسترش افق عقل آدمى است; زیرا پذیرا شدن حق، احتیاج به گذشت هاى فراوانى از منافع شخصى دارد که جز صاحبان ارواح وسیع و افکار بلند آمادگى براى آن نخواهند داشت۱ کیلوبایت (۶۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۱
- لغو قوانين، هوسها و منافع شخصى طاغوتهاست. (قانون قتلِ عام نوزادانِ پسر، بر اساس منافع شخصى فرعون وضع شد و باز بر پايهى اميد به منافع آينده در مورد نوزاد۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- کان لکم فتح من اللّه ... و نمنعکم من المؤمنین) ۳- رسیدن به دنیا و تأمین منافع شخصى، تعیین کننده خط مشى منافقان در برقرارى روابط دوستى و اجتماعى است. (الذین۵۷ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- برطرف شده وحكومت حقّ وعدل بر جهان حاكم مىشود. 1- وعدههاى الهى به خاطر منافع شخصى و مادّى افراد نيست، بلكه براى تحقّق حقّ و محو باطل است. «لِيُحِقَّ الْحَقَّ»۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- (فیقسمان باللّه ... إنّا اذاً لمن الاثمین) ۱۷- شاهدان نباید به بهانه منافع شخصى و یا خویشاوندى، در شهادتهاى خویش خیانت کنند (لانشترى به ثمناً و لو کان۷۶ کیلوبایت (۶٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- سياق گويند. آيه دوم «لَكُمْ فيها مَنافِعُ...» مؤيد اين تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- مَعَكَ نُتَخَطَّفْ» (آرى، گروهى حقّانيّت اسلام را مىفهمند، ولى بخاطر حفظ منافع شخصى از آن سرباز مىزنند.) 4- انسان، وطندوست است. «مِنْ أَرْضِنا» 5- ترس از۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- خلاف مؤمنان، وحدت عميق و پيوند ولايت در ميان منافقان نيست و هنگام بروز منافع شخصى، وفادار نيستند و وحدتشان ظاهرى و صورى است، به قول قرآن: «تَحْسَبُهُمْ۶۰ کیلوبایت (۴٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- از معامله، زيرا اين سعى منتج منافع باقيه است، و بيع مثمر فايده فانيه، إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ: اگر هستيد كه مىدانيد منافع امور و مضار آن را، و مصالح۶۹ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
- گذشته خواندیم که یهود به خاطر این که این پیامبر از بنی اسرائیل نیست، و منافع شخصی آنها را به خطر میاندازد از اطاعت و ایمان به او سر باز زدند. در تعقیب۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- عاشقانه به دنبال حقيقتى مى دود، ولى هنگامى كه به آن رسيد و آن را مخالف منافع شخصى خود ديد بر اثر هوا پرستى به آن پشت پا مى زند و آن را وداع مى گويد بلكه۲۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- الحج ٢٨ (رده منافع اخروى حج)عزّوجلّ مى فرماید: «لیشهدوا منافع لهم» پس به امام(ع) عرض کردم: منظور از منافع، منافع دنیایى است یا اخروى؟ فرمود: تمام منافع». ۲۱ - «و روى عن الصادق(ع) أنّ۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- غافر ١٣ (رده منافع انسان)بازگردد به خدا، يعنى از انكار و معصيت بازگشته روى به اطاعت و عبادت او آورد، چه شخصى كه جازم است در امرى، نظر در منافى آن نمىكند بلكه هميشه منظور نظر او به چيزى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۸
- الأعراف ٧٣ (رده منافع قوم ثمود)که مالک شخصى دارد، باشد. بنابر احتمال دوم معناى «فذروها ... » چنین مى شود: ناقه را آزاد بگذارید. آن ناقه در زمین خدا مى چرد و به زمینهاى شخصى شما تعرضى۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- التوبة ٣٤ (رده مالکیت شخصى)دردناك، بشارت بده! معناى احبار و رهبان در آيهى 31 گذشت. علماى يهود بهخاطر منافع مادّى خود، حقّ را كتمان كردند وبه حقانيّت دين اسلام اعتراف نكردند، يا رشوه۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الحجرات ٥ (رده زمینه تأمین منافع مؤمنان)پیامبر از خواب برخاست، جبرئیل در آن وقت آمد و گفت: یا رسول اللّه از میان آنان شخصى را حکم قرار بده. پیامبر به آنان فرمود که سبرة بن عمرو را که بر آئین خود آنها۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- توحيد انحراف يابند، خود خواهى و خودپرستى جاى اخوت اسلامى را گرفت ، منافع شخصى بر منافع عمومى مقدم داشته شد و هر كس به فكر خويشتن بود و دستورات خداوند به۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
- شدند به خاطر حسد، يا به خاطر اينكه اين پيامبر از بنى اسرائيل نيست ، و منافع شخصى آنها را به خطر مى اندازد از اطاعت و ايمان به او سرباز زدند. در تعقيب آن۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- سياق گويند. آيه دوم «لَكُمْ فيها مَنافِعُ...» مؤيد اين تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- تاءكيد كرده است ، و اگر اين پيوند تحت تاثير روابط دوستى و خويشاوندى و منافع شخصى قرار گيرد اركان مذهب متزلزل خواهد شد. بعلاوه ارزش نهائى در ايمان و تقوا۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۹
- الكهف ٨٢ (رده عوامل محافظت از منافع فرزندان صالحان)الهى، در حفظ منافع صالحان و فرزندان آنان، دخالت دارد. (فأراد ربّک أن یبلغا أشدّهما و یستخرجا کنزهما رحمة من ربّک) داستان تعمیر دیوار و حفظ منافع یتیمان، گرچه۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- كند و خود را بزرگ نمايد. ۴ - او آنچه مى گويد از طريق دلسوزى مى گويد و منافع شخصى و خصوصى در اين كار ندارد. ۵ - او براى طرف مقابل احترام قائل است و به همين۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- كه از روى محبّت انجام شود، و تنها براى خود خدا صورت بگيرد، نه منافع شخصى، و يا دفع ضرر شخصى، بلكه خدا را عبادت كنى بدان جهت كه خدا است. يعنى به ذات خود،۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- خرما و انگور. و تخصيص اين دو به جهت فضيلت و شرف با كثرت منافع آنها است. يا مراد به ثمرات منافع است، تفسير اثنا عشرى، ج1، ص: 486 يعنى آن باغ مشتمل به انواع۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- سياق گويند. آيه دوم «لَكُمْ فيها مَنافِعُ...» مؤيد اين تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- حقوقى نسبت به اموال شخصى افراد (و لا تؤتوا السّفهاء اموالکم) نسبت دادن اموال شخصى سفیهان به جامعه، مى رساند که جامعه در اموال شخصى افراد، حقوقى دارد. ۷-۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- خدا (... و لكن يناله التقوى منكم ) بحث روايتى رواياتى درباره منافع مترتب بر حج (لشهيدوا منافع لهم ) رواياتى ديگر در ذيل آيات راجع به مناسك حج و وجه تسميه۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- حضرت موسى و هارون از پيغمبران بنى اسرائيل بنبوّت و رسالت و معجزات بسيار و منافع دينى و دنيوى بيشمار و نجات داد آن دو و تمام آنطائفه را كه دوازده قبيله بودند۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۶
- گفتند باران داده شديم به جهت نزول و صعود فلان و فلان ستاره و شبههاى نيست هر شخصى عقيده اش اين از انواء باشد، كافر است؛ زيرا منكر خالق شده، لكن اگر معتقد او۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آمد و پس از آن به توسط دكتر «منكهوس» به زبان انگليسى ترجمه شد، در سال 1908 شخصى بنام دكتر خليل سعادت آن را به زبان عربى ترجمه كرد و در اين اواخر علامه معظم۲۳ کیلوبایت (۲٬۵۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- رهبران جامعه اسلامى، به جهت طمع شخصى نیست; بلکه براى در اختیار گرفتن ثروت و نیروى انسانى کافران و صرف آنها در جهت مصالح و منافع مسلمین است; ولى چون این کار۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۷
- خود سراغ نداريم، و اگر هم از كسى ديده و شنيده باشيم، از كسانى شنيده ايم كه منافع و اغراض مادى محركشان بوده است، اينك حق داريم بگوئيم كه شما مى خواهيد ما را۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- است و اين آسمانها و زمين و اهل آنرا بدون غرض عقلائى خلق ننموده و براى نفع شخصى نيست و نتيجه بگيرند كه براى احسان بر بندگان بقدر قابليّت و استعداد ايشان۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- خدا (... و لكن يناله التقوى منكم ) بحث روايتى رواياتى درباره منافع مترتب بر حج (لشهيدوا منافع لهم ) رواياتى ديگر در ذيل آيات راجع به مناسك حج و وجه تسميه۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الأنفال ٢٨ (رده اعراض از منافع مادى)به مال ۳، ۴ محمد(ص): خیانت به محمد(ص) ۴ مسلمانان: صدر اسلام ۴ منافع مادى: اعراض از منافع مادى ۸۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نظر انسان، گاهى از طريق خيالات شخصى و گاهى از سوى شيطان و گاهى از جانب اطرافيان متملّق صورت مىگيرد. از طريق اوهام شخصى: «يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حضرت پرسيدند مراد از «مَنْ دَخَلَهُ» كعبه است يا حرم؟ حضرت فرمودند: حرم. «3» شخصى از امام صادق عليه السلام دربارهى «مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً» سؤال كرد:۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- كنند او را، و زمانى كه عبادت كنند او را، مستغنى شوند از عبادت غير او؛ پس شخصى عرض كرد: اى پسر رسول خدا، پدر و مادرم فداى تو، پس چيست معرفت خدا؟ حضرت فرمود:۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۹
- ميشدند براى انكار دلائل توحيد همين طور بودند كه رؤساء و بزرگانشان باغراض شخصى آنها را گمراه نموده بودند خداوند زمين را قرارگاه شما قرار داد و آسمان را۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
- الف: راه الهى ثابت است، بر خلاف راههاى طاغوتها و هوسهاى مردم و هوسهاى شخصى كه هر روز تغيير مىكنند. ب: يك راه بيشتر نيست، در حالى كه راههاى ديگر متعدّد۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- رضا عليه السلام از معناى اين آيه سؤال كرد: «ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى» شخصى گفت: هرگاه نام خدا را برد نماز بخواند. امام فرمود: اين تكليف سختى است كه۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۹
- و دقّت باشد، نه غافلانه. امام باقر عليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: شخصى زراعتى داشت كه تمام محصولاتش را صدقه مىداد و خود و عيالش بىچيز مىماندند۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- الْأَنْعامَ» 4. پوشش: «لَكُمْ فِيها دِفْءٌ» جلد 4 - صفحه 604 5. منافع حيوانات: «وَ مَنافِعُ» 6. گوشت: «مِنْها تَأْكُلُونَ» 7. جمال و زيبايى: «فِيها جَمالٌ»۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بتوسط انبياء عظام پيمان محكمى را نسبت به صفات و علائم خاصه تو كه چون چنين شخصى مبعوث به نبوت شود بايد كما هو حقه بيان نمائيد علائم و اوصافرا و تغيير و تبديلى۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- شد لذا راه خود را کج کرده به طرف شام عازم گردیدند در عین حال ابوسفیان به شخصى به نام ضمضم خزاعى ده دینار با یک شتر ماده داد و از او خواست که به طرف کاروان۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- زيرا تعيّش انسان موقوف است بر تعارف و مودّت و رحمت. در منهج- مروى است كه شخصى خدمت حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله آمد عرض كرد: يا رسول اللّه مرا از كارى۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بالجمله اين از مجملاتى است كه محتاج به سنت باشد. و تخصيص اكل به جهت اعظم منافع و از باب اطلاق ملزوم و اراده لازم كه مطلق تصرف باشد. پس عموميت دارد جميع۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- ظالمانه و استبدادى (و اتبعوا أمر کل جبار عنید) ۱۰- تعالیم هود(ع) ، ناسازگار با منافع سران جبار و سرکش قوم عاد (و اتبعوا أمر کل جبار عنید) ۱۱- تسلط متکبران و سرکشان۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- است. «1». بقره، 258. «2». انبياء، 58. «3». شعراء، 83. جلد 1 - صفحه 206 چنين شخصى به جاى نوشيدنىهاى مفيد و حلال، به سراغ آشاميدنى مضرّ و حرام مىرود. آرى،۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- اجر و بهره و نفع از شخصى، عقاب نخواهد بود، و الّا لازم آيد كه انبياء و اولياء هميشه معاقب باشند؛ زيرا قدرت الهى نسبت به اجر و منافع كه مىتواند به آنها۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶