نتایج جستجو
از الکتاب
- يوسف ٢٧ (رده عدالت قاضى قصه یوسف)دلایل صداقت یوسف(ع) ۱; عدالت قاضى قصه یوسف(ع) ۳;فضایل قاضى قصه یوسف(ع) ۳; قاضى قصه یوسف(ع) ۱; قضاوت در قصه یوسف(ع) ۲; کاردانى قاضى قصه یوسف(ع) ۳۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آیات شامل این کلمه «حَکَم» از مادّه «حُکْم» (بر وزن قلم) به معناى داور و قاضى و حاکم است و بعضى آن را با حاکم از نظر معنا مساوى دانسته اند. ولى جمعى از۷ کیلوبایت (۶۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
- المائدة ٤٧ (رده حکم قاضى)عصیان ۱۳ فاسقان:۶، ۱۳ فسق: عوامل فسق ۷، ۱۳ ; موارد فسق ۱۰، ۱۱ قاضى: حکم قاضى ۴، ۸ ; حکم قاضى مسیحى ۵ قانونگذارى: مبانى قانونگذارى ۷، ۱۱ قضاوت: ترک قضاوت۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- النساء ٣٥ (رده اختیارات قاضى تحکیم)مسؤولیت رهبرى ۲۱ قاضى تحکیم:۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۴ اختیارات قاضى تحکیم ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۴ ۷، ۱۹ ; حکم قاضى تحکیم ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۴ ۱۹، ۲۰ ; نقش قاضى تحکیم ۴، ۶،۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- النساء ١٠٩ (رده قضاوت قاضى)خائنان ۶ ; مؤاخذه خائنان ۵ خدا: سرزنشهاى خدا ۱ ; علم خدا ۷ عمل: ناپسند ۱ قاضى: قضاوت قاضى ۸ قضاوت: آثار قضاوت ۸ ; علم در قضاوت ۷ قیامت: قضاوت در قیامت ۷ ; وکالت۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- يوسف ٢٦ (رده اطمینان قاضى قصه یوسف)۱۱; عدالت در قضاوت ۹; نقش امارات قضایى ۱۱ یوسف(ع): آرامش یوسف(ع) ۶; اطمینان قاضى قصه یوسف(ع) ۱۲; افشاگرى یوسف(ع) ۲، ۵; پارگى پیراهن یوسف(ع) ۱۰، ۱۱، ۱۲; پیراهن۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- النساء ١٥ (رده علم قاضى)۱، ۲، ۷، ۱۱، ۱۷، ۱۸ ; رجم زناکار ۱۹ ; کیفر زناکار ۱، ۳ عمل: ناپسند ۵ قاضى: علم قاضى ۱۲ کیفر: روش کیفر ۸ مجرم: حبس مجرم ۸ مساحقه: احکام مساحقه ۲، ۳، ۴، ۶ ;۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- المائدة ٤٤ (رده شرایط قاضى)ربانى ۵۲ ; مسؤولیت علما ى دین ۱۵، ۳۶ ; نقش علماى دین ۱۶، ۱۷ قاضى: شرایط قاضى ۴۷ ; مسؤولیت قاضى ۳۶ قانونگذارى: شرایط قانونگذارى ۴۵ ; قانونگذارى حرام ۴۴ ;۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- البقرة ٢٢٩ (رده مسؤولیت قاضى)۲۰ ; طلاق رجعى ۱، ۲، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۰ ظالمان: ۲۳ ظلم: موارد ظلم ۲۲ قاضى: مسؤولیّت قاضى ۲۰ محرمات: ۱۲، ۲۱ مرد: حقوق مرد ۵ ; مسؤولیت مرد ۲۶ ملاکهاى عرفى: ۴،۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- البقرة ١١٣ (رده قاضى قیامت)علما دین ۱۸ علماى مسیحیت: ۳ علماى یهود: ۳ قیامت: ظهور حقایق در قیامت ۱۹; قاضى قیامت ۱۶; قضاوت در قیامت ۱۵، ۱۶، ۱۷; ویژگیهاى قیامت ۱۵ کتب آسمانى: آثار اعراض۵۲ کیلوبایت (۳٬۷۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- المائدة ٤٨ (رده لغزش قاضى)خاستگاه دین ۲۲ ; روش تحصیل دین ۲۶ ; نقش دین ۳۰ عقیده: اهمیت عقیده ۳۱ قاضى: لغزش قاضى ۲۰ قانونگذارى: مبانى قانونگذارى ۱۵ ; ملاک قانونگذارى مشروع ۱۶ قرآن:۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- به كار رود. طبرسى فرموده: ظّن به عقيده ابى هاشم از جنس اعتقاد است و به نظر قاضى و ابى على جنس مستقلى است غير از اعتقاد، چنان كه سيد مرتضى رحمةاللّه نيز چنين۶ کیلوبایت (۵۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
- وَ سُنَّتى فَيُعَلِّمُونَ النّاسَ مِنْ بَعْدى» (وسائل كتاب قضا ابواب صفات قاضى باب 8 حديث 50) در بعضى از نسخ روايت كلمه «فَيُعَلِّمُونَها» نيست. * [بقره:158]۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- اگر خواست عذاب واقع میگردد و اگر نخواست عذاب واقع نمیشود) و او بهترین (قاضی میان من و شما و) جدا کننده (ی حق از باطل) است. بگو: «من بهراستی از جانب۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- وَ سُنَّتى فَيُعَلِّمُونَ النّاسَ مِنْ بَعْدى» (وسائل كتاب قضا ابواب صفات قاضى باب 8 حديث 50) در بعضى از نسخ روايت كلمه «فَيُعَلِّمُونَها» نيست. * [بقره:158]۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- خویش (لتحکم بین الناس ... و لاتجدل عن الذین یختانون انفسهم) ۶- ضرورت هوشیارى قاضى در برابر نیرنگها و صحنه سازیها (لتحکم بین الناس ... و لاتجدل عن الذین یختانون۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- برخاستن از خواب براى تهجّد و نماز شب و قرائت قرآن و عبادت خدا و مناجات با قاضى الحاجات و امثال آن مگر در مقدار كمى از شب بر حسب آنچه جلد 5 صفحه 293 معتاد۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۴
- (که نزدیکترین خویشاوند بدو است، این) قدرت را دادهایم (که با مراجعهی به قاضی، قصاص خود را درخواست و قاتل را به مجازات برساند) ولی نباید او هم در کشتن۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- از خاصه و جامع البیان و طبرانى و قاضى عبدالجبار و صحیح ترمذى و حاکم و ابن خزیمه از عامه. تفسیر مجمع البیان. تفسیر قاضى عبدالجبار معتزلى. تفسیر ابن ابى حاتم۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
- ميدهد و بر طبق آن حكم ميفرمايد و اينکه در باب مرافعهجات بايد قاضي مجتهد عادل جامع الشرائط امامي باشد و او حكم دهد و اما مرافعه نزد۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- گناه صغيره نداريم. در مستمسك عروه ذيل مسئله عدالت امام جماعت، از شيخ مفيد، قاضى، شيخ طوسى و علامه حلى نقل شده كه فرمودهاند: «كُلُّ مَعْصِيَةٍ كَبيرَةٍ»۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- و اظهار خضوع به جوارح و توجه به درگاه خالق و محاربه با شيطان و مناجات با قاضى الحاجات؛ و كفايت مهمّات و دفع ملمّات باشد. عياشى از حضرت صادق عليه السّلام۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- از خاصه و جامع البیان و طبرانى و قاضى عبدالجبار و صحیح ترمذى و حاکم و ابن خزیمه از عامه. تفسیر مجمع البیان. تفسیر قاضى عبدالجبار معتزلى. تفسیر ابن ابى حاتم۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- نهند، ايشان پهلو را از بستر گرم برداشته به نماز بايستند و در نيمه شب به درگاه قاضى الحاجات متوجه، و طلب عفو و رحمت نمايند. فضيلت نماز شب: ابن بابويه رحمه اللّه۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- كسانيكه تكبّر كنند از رفتن در خانه خدا و تأنّف نمايند از طلب حاجات خودشان از قاضى الحاجات بىاعتنائى بخدا نمودهاند و مستحق شدند كه با ذلّت و خوارى بجهنّم۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- از خاصه و جامع البیان و طبرانى و قاضى عبدالجبار و صحیح ترمذى و حاکم و ابن خزیمه از عامه. تفسیر مجمع البیان. تفسیر قاضى عبدالجبار معتزلى. تفسیر ابن ابى حاتم۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
- از خاصه و جامع البیان و طبرانى و قاضى عبدالجبار و صحیح ترمذى و حاکم و ابن خزیمه از عامه. تفسیر مجمع البیان. تفسیر قاضى عبدالجبار معتزلى. تفسیر ابن ابى حاتم۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
- الارض )) و جواب آنها سخن زمخشرى در تفسير كشاف در اشاره به اين وجه دفعاشكال قاضى بيضاوى بر آيه شريفه وجوه ديگرى كه درباره تحديد خلود در آيه شريفه ذكر شده۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- برخاستن از خواب براى تهجّد و نماز شب و قرائت قرآن و عبادت خدا و مناجات با قاضى الحاجات و امثال آن مگر در مقدار كمى از شب بر حسب آنچه جلد 5 صفحه 293 معتاد۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۵۶ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۰
- برخاستن از خواب براى تهجّد و نماز شب و قرائت قرآن و عبادت خدا و مناجات با قاضى الحاجات و امثال آن مگر در مقدار كمى از شب بر حسب آنچه جلد 5 صفحه 293 معتاد۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۲۷ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۳
- خوك و اجرت زنا و رشوه و مزد كاهن است و در فقيه از آن حضرت نقل نموده كه حقوق قاضى است كه از پادشاه ميگيرد و در منهج از آنحضرت نقل نموده كه سحت شامل جميع انواع۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الارض )) و جواب آنها سخن زمخشرى در تفسير كشاف در اشاره به اين وجه دفعاشكال قاضى بيضاوى بر آيه شريفه وجوه ديگرى كه درباره تحديد خلود در آيه شريفه ذكر شده۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- مشقّتى باو برسد با صداى بلند مشغول بتضرّع و زارى و دعاء و استغاثه بدرگاه قاضى الحاجات ميشود بدون توجّه بغير او و چون خداوند رفع فرمود آن بلاء و محنت و۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- كسانيكه تكبّر كنند از رفتن در خانه خدا و تأنّف نمايند از طلب حاجات خودشان از قاضى الحاجات بىاعتنائى بخدا نمودهاند و مستحق شدند كه با ذلّت و خوارى بجهنّم۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- كسانيكه تكبّر كنند از رفتن در خانه خدا و تأنّف نمايند از طلب حاجات خودشان از قاضى الحاجات بىاعتنائى بخدا نمودهاند و مستحق شدند كه با ذلّت و خوارى بجهنّم۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- آمرزش الهى از گناهان، و سزاوار آنكه بنده مؤمن غافل نگردد و دست نياز بدرگاه قاضى الحاجات بردارد و از خداوند رحمن آمرزش بخواهد. خداوندا، پروردگارا! عاصى رو۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- احضار افراد و پروندههاست، كه همه حاضرند و پروندهها باز است. يا به خاطر تأمل قاضى و تجديد نظر است، كه چيزى بر خداوند پوشيده نيست. يا به خاطر ظرفيّت نداشتن۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۹۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۰
- کتاب او میرسد. این دادگاه عجیب درونی شباهت عجیبی به دادگاه رستاخیز دارد: 1- قاضی و شاهد و مجری حکم در حقیقت در اینجا یکی است همانطور که در قیامت چنین است:۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- اعلام مثل كليني و إبن بابويه و صدوق و طوسي و نصير الدين و مجلسي و قاضي نور اللّه و امثال اينها که تمام عمر خود را صرف دين كردند شكر۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- حدّ. توبه و اصلاح هم به معناىِ صرفنظر واقعى است، نه اينكه قبل از صدور حكم قاضى توبه كنند. «يَأْتِيانِها» را هم مىتوان به معناى انجام مقدّمات قريبالوقوع۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آمده، ديدند غبارى عظيم برخاسته، ميان غبار ناپديد شد. حضرت فرمود: اين، عالم و قاضى جن بود از جانب من در آنها قضايا و مسائل معضله بر او مشكل شده بود، آمد از۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
- الارض )) و جواب آنها سخن زمخشرى در تفسير كشاف در اشاره به اين وجه دفعاشكال قاضى بيضاوى بر آيه شريفه وجوه ديگرى كه درباره تحديد خلود در آيه شريفه ذكر شده۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الارض )) و جواب آنها سخن زمخشرى در تفسير كشاف در اشاره به اين وجه دفعاشكال قاضى بيضاوى بر آيه شريفه وجوه ديگرى كه درباره تحديد خلود در آيه شريفه ذكر شده۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- مطابق عدل خود کیفر میدهد (فَالْحُکْمُ لِلَّهِ الْعَلِیِّ الْکَبِیرِ). جز او قاضی و دادخواه و دادرسی در این محکمه نیست، و چون او «علیّ» و «کبیر» است نه مغلوب۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۸۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۳
- بيشترين علاقه را به خدا دارد. آنچه سبب پرواست، مقام خداست. آرى! اگر دوست شما قاضى باشد و كار شما به دادگاه بكشد و پاى حساب به ميان آيد، شما از دادگاه ومقام۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- يُرْسِلُ» 2- حركت بادها با تدبير اوست. «يُرْسِلُ الرِّياحَ» 3- اگر وجدان خود را قاضى كنيم، در مىيابيم كه جز او خدايى نيست. «أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ» 4- هرگونه۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- كسانيكه تكبّر كنند از رفتن در خانه خدا و تأنّف نمايند از طلب حاجات خودشان از قاضى الحاجات بىاعتنائى بخدا نمودهاند و مستحق شدند كه با ذلّت و خوارى بجهنّم۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۰۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- خداوند را حكيم گويند نه بمعني فصل قضاء که او را حاكم گويند و قاضي نامند، و علم علم باحكام شرع است که از پيغمبر صلّي اللّه عليه۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- نبايد تحت تأثير عواطف قرار گرفت. «فَاقْطَعُوا» 6- با اينكه قطع دست ازطرف قاضى وحاكم است، امّا خدا به همه مؤمنان خطاب مىكند، «فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما»۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الارض )) و جواب آنها سخن زمخشرى در تفسير كشاف در اشاره به اين وجه دفعاشكال قاضى بيضاوى بر آيه شريفه وجوه ديگرى كه درباره تحديد خلود در آيه شريفه ذكر شده۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴