نتایج جستجو
از الکتاب
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... بالا رفتن. «فَرَعَ الْجَبَلَ: صَعَدَهُ» شاخه درخت را به مناسبت بالا رفتن فرع گفتهاند [ابراهيم:24]. مانند درخت پاكى كه ريشهاش۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۸
- عمد گفته است. روايت امام صادق عليه السلام در اين زمينه خواهد آمد . اين آيه، فرع آيه سابق است كه از تبديل وصيّت بر حذر مىدارد يعنى هر كه در وصيّت اجحاف و۳ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- اتى ان ربب قول لقى فئد او شىء قد قلب اذ طيب حقق کتب قرر صبر الى مع بعد عند فرع فئى شدد ذوق حيى رسل اصل نفس امر قوم ذلک ذکر لا مثل سوء ى لو خلل نبء وحد دنو۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- «انعام» به معناى دعاى آشکار است. «تَضَرُّع» در اصل از مادّه «ضرع» (بر وزن فرع) به معناى «پستان»، گرفته شده، بنابراین «تضرّع» به معناى دوشیدن شیر از پستان۶ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۶
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... سبزى [بقره:61] راغب گويد:بقل آنست كه اصل و فرع آن در زمستان نرويد. اين معنى اعم از «بقل» در آيه فوق است، مراد از آن در آيه۲ کیلوبایت (۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
- در غير آن نيز باشد چنانكه در اقرب گويد: به قولى صنو عموميت دارد در هر دو فرع كه از يك اصل خارج شوند خرما باشد يا غير آن، دراين صورت مىشود كه صفت جنّات۴ کیلوبایت (۳۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- أَضْعافاً مُضاعَفَةً: در حالى كه زيادتى بر زيادتى باشد. مراد زيادات مكروه كه فرع در فرع و نفع در نفع است، و تخصيص ربا به اين قيد، با آنكه ربا مطلقا حرام است،۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- خداوند دلهاى ايشان را از دانش محجوب و مطبوع ساخته، و مدد توفيق كه فرع استرشاد بنده است، نه فرع عناد و جحود با وجود ظهور آيات بينه و معجزات باهره، از ايشان باز۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- سوره زمر مى سازد. ۲ - دومین زلزله در مراحل برپایى قیامت، تابع اولین لرزش و فرع بر پیدایش آن است. (تتبعها الرادفة) ۳ - قیامت، به دنبال پیدایش زلزله اى بزرگ،۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۴
- بن ابى طالب عليه السّلام «1»، زيرا تفريع ثواب بر توحيد و اخلاص در عبادات، فرع محبت آن حضرت و اولاد معصومين او، چنانچه احاديث بسيار از خاصه و عامه در آن۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۷
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- اطاعت رسول مربوط به تفسیرها و مسائل اجرائی میباشد، بنابر این یکی اصل و دیگری فرع است. سپس میفرماید: «اگر شما روی گردان شوید (و اطاعت نکنید، او هرگز مأمور۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- آگاه باشيد بدرستى كه مثل اين دين، مانند درختى است ثابت، ايمان اصل آن، و زكات فرع آن، و نماز آب آن، و قيام به اوامر عروق آن، و حسن خلق برگ آن، و اخوت در دين۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- سبب كفر تمام آن عملها باطل و هيچ ثوابى بر آن مترتب نشود؛ زيرا قبولى اعمال فرع ايمان است. وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً: و ايشان گمان۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- مُحْسِنٌ: و حال آنكه نيكوكار باشد در عمل خود، يعنى موحد باشد؛ چه نيكوئى عمل، فرع ايمان است. 2- جلد 10 - صفحه 356 عمل او بر وجه اخلاص باشد بدون شايبه ريا و۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- نعمت نميشمارند و توجّه ندارند. ] (آیه 61)- و از آنجا که دعا و تقاضای از خدا فرع بر معرفت خداوند است در این آیه از حقایقی سخن میگوید که سطح معرفت آدمی را۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
- نصیحت خواه أو یذّکّر فتنفعه الذکرى «فاء» در «فتنفعه»، نافع بودن تذکر را فرع برخوردارى از روحیه تذکّرپذیرى ساخته است. ۱۳ - پاکسازى خویش از آلودگى ها، داراى۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- ترتیب ذکرى، ممکن است ناظر به ترتیب واقعى باشد; بنابراین، حالت «مرضیة» بودن، فرع حالت رضایت است. ۸ - آزمون دیدن فقر و غنا، گرامى داشت یتیمان، تغذیه فقیران،۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- ضلالت مى باشند هدايت اول متقين از سلامت فطرت و هدايت دوم از ناحيه قرآن و فرع بر هدايت اول است حقايقى كه شخص سليم الفطره به آنها ايمان مى آورد آياتى دال۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- لکم و یغفر لکم و الله شکور حلیم). چه تعبیر عجیبی خدائی که آفریننده اصل و فرع وجود ما، و بخشنده تمام نعمتهاست از ما وام میطلبد! و در برابر آن وعده «اجر۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
- انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- و اين مطلب هم محقق است كه ممكن را قادر بر توصيف ذات واجب نيست، زيرا توصيف فرع بر احاطه، و احاطه ممكن بر واجب محال است، پس تعريف بايد به صفات و آثار باشد،۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- به خلوص نيات ايشان، پس وضع امتحان در موضع معرفت به جهت آنست كه تحقق شيء فرع امتحان باشد و معنى آنكه: شناخته است خدا قلوب ايشان را بر تقوى و عالم است به۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
- نتيجه را دريابد، زيرا علم به منزله روح، و عمل به منزله بدن؛ علم اصل، و عمل فرع، علم والد، و عمل مولود؛ العلم بلا عمل كالشّجر بلا ثمر و قوله (وَ لِيَذَّكَّرَ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- (إذًا لذهب کلّ إله بما خلق) قید «بما خلق» بیانگر این حقیقت است که خداوندگارى، فرع بر آفریدگارى است; یعنى، تا یک موجودى خالق نباشد، نمى توان او را اله خواند۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- من خیر محضراً ... من سوء) یافتن خود اعمال در قیامت «تجد کل نفس ما عملت»، فرع بر وجود آن است; بنابراین اعمال انسان در نظام هستى، باقى مى ماند و از بین نمى رود۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حطّتكم: مائيم باب مغفرت و آمرزش شماها. «1» اشاره است به آنكه مغفرت گناهان، فرع محبت ما مىباشد، يعنى كسى كه محبّ اهل بيت نباشد، هر چند توبه و استغفار كند۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- پيروىكرديم و گمراه شديم توضيحى درباره اينكه صلاح اعمال و غفران ذنوب را نتيجه و فرع بر((قول سديد)) آورد بررسى احتمالات مختلف در مراد از امانتى كه به انسان به۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- شِرْکٌ فِی السَّماواتِ). با این حال پرستش آنها چه دلیلی دارد؟! معبود بودن فرع بر خالق بودن است، حال که ثابت شد هیچ دلیل عقلی برای مدعای شما نیست، آیا دلیلی۴۶ کیلوبایت (۳٬۵۰۸ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
- ضلالت مى باشند هدايت اوّل متّقين از سلامت فطرت و هدايت دوم از ناحيه قرآن و فرع بر هدايت اول است حقايقى كه شخص سليم الفطره به آن ها ايمان مى آورد آياتى دالّ۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- ضلالت مى باشند هدايت اول متقين از سلامت فطرت و هدايت دوم از ناحيه قرآن و فرع بر هدايت اول است حقايقى كه شخص سليم الفطره به آنها ايمان مى آورد آياتى دال۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ايمان زايل ميشود عدل است که خداوند تبارك و تعالي عادل است و عدل فرع حكمت است و حكمت از صفات ذات است که عالم بجميع حكم و مصالح۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۰
- فرمايند. در جمله «و لنصبرن على ما آذيتمونا»، صبر در برابر آزار و اذيت امت را، فرع بر وجوب توكل بر خدا قرار داده است و معنايش اين است كه: حال كه واجب شد بر او۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- ايمان زايل ميشود عدل است که خداوند تبارك و تعالي عادل است و عدل فرع حكمت است و حكمت از صفات ذات است که عالم بجميع حكم و مصالح۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱